Ach. T arme ventje is zo verkouden. Slaapjes waren nooit een probleem overdag. Maar nu lukt langer dan 40 minuten gewoon niet op bed dus maar naar beneden gehaald. Even in dr box spelen zo de oudste naar bed dan en hopen dat de kleine bij mij nog wat wil slapen. Dat gaat beter nu hij ziek is.. arm kind..
Nou toch maar even langs dr huisarts gegaan. En hij piepte toch wat op zijn longen dus een puffer meegekregen dat hij wat beter kan ademen. Wij hebben wel een fijne huisarts gelukkig. Lucas doet ook totaal niet moeilijk met die puffer. Vind t allemaal wel best
@riean bedankt voor het vragen. De dokter gesproken. Over een maand langs komen. Dan hoor ik meer over de opties. @All heb alles gelezen maar ben alles alweer vergeten.
@Imona beterschap, hopelijk knapt je snel op. Wel fijn dat ie het goed toe laat. Hier vandaag een slechte dag gehad. Heb vannacht zelf maar een uurtje of 4 geslapen, eerst lukte het niet om in slaap te komen. Daarna was E wakker vanwege een nachtmerrie en monsters in der kamer. Toen we haar net terug hadden werd L wakker voor zijn fles. En toen ik daarmee klaar was, was het 6 uur. Toch in slaap gevallen en om 7 uur stond E alweer te stuiteren aan ons bed . Was kapot. En nu wilde L de hele dag amper slapen denk ik totaal 1.5 uur. Gelukkig vermaakte hij zich wel in de box en wipstoel. Nadeel wel was dat hij aandacht eiste toen ik mijn eerste hap avond nam. Morgenochtend intake bij kdv. Kleine jongetjes worden groot en dan mag ik.over 3 weken alweer gaan werken.
Hier een slechte nacht gehad. Ik heb in de nacht ook gewoon niet genoeg voeding meer denk ik. Want ze werd meerdere keren wakker voor een voeding. hoe doen jullie dat in de nacht met flesvoeding ? Zetten jullie het klaar, maken jullie het beneden? Vertel ?
Geef zelf bv maar je kan flesje water mee naar boven nemen samen met de andere dingen en dan boven maken
Bij de Hema heb je thermosflessen (nog leuke ook) en daar kan je dan warm gemaakt water in doen voor je fles. Ikzelf zou het een tikkeltje warmer maken, koelt vast iets af. Poeder alvast in de fles. Hoef je in de nacht alleen maar water in de fles te doen, schudden.... Wij wonen op 1 verdieping dus was zo in de keuken. Maar wanneer wij weg gaan, gebruiken wij de thermosfles. @Poolvos hoe is het met jou? Al aan het werk? Of was dat een eenmalige cursusdag? Sorry als ik het fout hebt, zoveel verschillende verhalen van iedereen. @Boordevol @Lotion ik wilde toch even onze ervaring met die celzouten delen. L is er echt beter van gaan slapen. In het begin van 3 tot 6 keer op een nacht naar 1 keer op een nacht. Afgelopen nacht heeft ze doorgeslapen tot 06.40uur! Deze celzouten vallen niet onder magnesium wat slecht voor baby’s is af te breken bij de nieren. Dit is verantwoord. Mits je het natuurlijk goed geeft en niet weet ik hoeveel. Maar dat is met alles
Ik zette altijd thermosfles met heet water in de badkamer en een Poedertoren en een fles. Heb je meteen heet water. Beetje mengen met koud. Poeder er bij en klaar. Ideaal Hier 4x er uit vannacht voor een speen. Tot 1 uur 3x en om 6.15 nog een keer en toen heeft hij geslapen tot 7.45. Was steeds naar max 10 minuutjes bezig. Dus viel mee voor een zwaar verkouden en benauwde baby. Gelukkig maar.
@Boordevol hoe is het nu met de nachten? @Chrissie1990 je kan de kv proberen, wil alleen niet de garantie geven dat ze daar langer op gaan slapen helaas. Soms hebben ze even wat meer voedingen nodig voor een groeispurt. hier werd meneertje weer stip rond 0500 wakker ik wil eten. Maar ging daarna niet meteen slapen, was duidelijk in z’n bed aan het spelen. We vonden hem rond 715 met z’n hoofd naar het voeten einde terug, toch fijn dat ze dan met een slaapzak slapen! Door z’n gespeel en geluiden zelf eigenlijk niet meer geslapen helaas. Hopelijk gaat ie morgen wel weer meteen slapen na die voeding! En ik had ineens weer lekkende borsten, volgens mij heeft ie van het weekend m’n productie weer opgekrikt ofzo. Ik kolfde gisteren ineens ook genoeg, wat me weken al niet lukt.
Heerlijke nacht hier. 21.00, 03.15 en nu 07.45 vandaag even kleine boodschap doen, met de hond lopen en in huis opruimen als dat lukt.
Zelf zou ik dat wel aanraden. Gaat het goed hoef je ook niet terug te komen. Maar zij zijn deskundig en kunnen heel goed op het verhaal af gaan van wat je verteld over je kind. Er goed op inspelen. Wat ik L moest geven heet ‘schüssler zout 7, magnesium phosphoricum D6’ Ik heb nagevraagd van de nieren en magnesium. Homeopaat gaf aan dat dit inderdaad klopt en dit een andere vorm is. Wordt anders opgenomen. Hoe precies ben ik even kwijt, ik vertrouw op haar. Haar redenatie was ‘L piept in haar slaapt, komt niet voor een fles. Ze is duidelijk ‘gewoon’ onrustig. Deze celzouten helpen prikkels wat beter te verwerken en helpen zenuwen in de hersenen beter tot rust te komen. Niet te versuffen. Maar beter helpen prikkels te verwerken. Sneller rust dus.’ Vanmiddag heb ik toevallig een afspraak bij de homeopaat. Ik zal even navragen hoe het nu precies zit.
Hier begin ik toch stilletjes aan te panikeren. A heeft 1maal gekeerd van rug naar buik maar nadien niet meer. Ze probeert zelf niet. Op haar buik juist hetzelfde. Ze heeft nogthans genoeg kracht volgens mij want begint soms een paar seconden zelfstandig te zitten, trekt haar gedeeltelijk op naar zitstand en ook op haar beentjes blijven staan begint een paar seconden te lukken. Iemand een truk om haar te leren keren?
L doet geen eens een poging Ze hoeven dat nog niet te kunnen hè. Pas met 9 maanden oid. Veel kinderen kunnen het rond de 5 maanden maar er zijn er ook die het pas met 7 maanden kunnen. L heeft vandaag peer met banaan op. Tis maar goed dat ze geen tandjes heeft want zelfs de lepel werd bijna opgegeten Ze vraagt ook ineens grotere flessen. Zo bizar.. echt een duidelijk verschil met vorige maand.
Hier ook geen pogingen tot rollen. Helemaal niks nog. Hij vind het wel best. Mijn oudste rolde met 6 maanden zo af en toe eens een keer.
@Muisje458 klinkt allemaal juist goed! Geen zorgen nog, T blijft juist rollen en begint dan te miepen want buikliggen vindt ie niks en dan wil die ook niet draaien kan ie wel maar raakt dan gefrustreerd.