@BlauwBeertje wij douchen iedere avond met A (ook zonder olie etc hoor, heel af en toe beetje zeep in z’n haren, hij heeft een aardige bos haha), dan in z’n slaapzak en flesje en dan slaapt ie heerlijk!
Hier ook heerlijk gezwommen en ook in slaap in maxicosi hem zo in bedje gedaan ff wakker protest maar 2 min later slaapt hij alweer Is hier heerlijk lente weer zonnetje schijnt vanmiddag lekker blokje om voor we dochter weer uit school halen
Ohh wat storend! Maar stiekem moet ik heel hard lachen bij dit beeld. Gelukkig zijn de onze snachts vaak buiten. Lekker rustig
@BlauwBeertje dit kan ook prima als je een kindje hebt zonder eczeem. No problem! En als hij daardoor lekker slaapt, ik zeg doen! Verder als tip om na het badje gewoon een zachte creme te smeren. Bijv Lanette. (geen zwitsal ofzo met parfum)
Krijg het niet over mijn hart van ze buiten te laten. Heb zo bang dat ze niet gaan weerkomen. Zijn ook mijn kindjes. Heb ze met de papfles grootgebracht. Moederloos gevonden toen ze ongeveer 10 dagen oud waren.
Gaat goed! @wolkje1994 ik zag dat jij het ook had gevraagd zo lief! Het is een prima stage. Ik sta altijd extra dus mijn dagen zijn doenbaar. Ik werk ma, di, do en vrij. Geen diensten enzo. Dat heb ik normaal natuurlijk wel. Vrijdag stop ik om 15.30u en dinsdagmiddag is sowieso vrij. Mega relaxt dus Verder geniet ik stiekem van de uurtjes in de auto. Lekker relaxt. Nog wel. Ik bereid me in m’n achterhoofd wel voor op corona-chaos hoor. Wordt het echt druk, zal iedereen worden verplicht te werken. Hopelijk is het onnodig en ben ik straks in mei weer vrij en lekker zorgeloos thuis met de kindjes. Maar we gaan het meemaken
A ligt in zijn eigen bedje. Hij huilde dus ging m troosten, toen ik ‘ssssh’ geluiden ging maken, werd ie slaperig, snel vergelijkbaar white noise opgezocht op Spotify en toen viel ie in slaap. Ik ben mijn telefoon dus nu even kwijt, haha. Ben benieuwd hoe lang ie nu slaapt. Het is in ieder geval alweer even gelukt. Vannacht ging het weer prima, kwam alleen om 03.00 en daarna sliep ie weer, wel wat onrustig en ik kon zelf moeilijker weer in slaap komen maar dat lag niet aan A. Om 06.30 weer voor voeding en daarna weer terug op bed gelegd omdat hij dan de afgelopen dagen nog wel moe was. Hoorde hem af en toe geluid maken maar wel weer geslapen tot 09.15. Gevoed, gespeeld op kleed, even in de wipstoel en toen verschoond en dus op bed gelegd. Toen A vanochtend nog sliep lekker gedoucht, ontbeten, gestofzuigd en was aangezet. Ik vond gister allemaal kleding van voor de zwangerschap dus dat gewassen en hangt nu te drogen. Het voelt heel raar na zo lang andere kleding aangehad te hebben. Ik mis mijn buik! Twee goede vriendinnen zijn nog hoogzwanger, zo mooi en dan mis ik het alweer haha. Maar dan lacht A naar me en is het allemaal weer goed
Hier heb ik voor het eerst sinds maanden mijn handen vrij tijdens haar dutje. Heb haar op het voedingskussen gelegd toen ze sliep en is lekker aan het slapen. Kan wel niet van de bank af maar mijn armen genieten ervan.
Hier in Zweden maakt dat dus niks uit. Ik kreeg toevallig info van de vakbond. Daarin staan de crisisplannen en ook wetten uitgelegd. Bij wet is gewoon iedere big-geregistreerde arts oproepbaar - en weigeren kan in principe niet. Tuurlijk zullen ze niet beginnen met oproepen van psychiaters om op de IC te komen werken. Maar als de nood hoog is, gaan juist deze beroepsgroepen vrij snel ingezet worden. Idem met dermatologie, gyn (niet verloskunde), etc. Alle poli-dokters worden als waren omgedirigeerd. Want acute chirurgie en invasieve cardiologie enz draait natuurlijk door, los van corona. Daar komen wel wat dokters “vrij” als je onnodige zorg afschaft, maar in verhouding minder. Huisartsen hebben extramuraal hun crisistaken, dus die kunnen moeilijk komen bijspringen in het ziekenhuis.
Goedemiddag! Kom ik ook weer eens even buurten hoor.. Hoe gaat het hier? @riean ik ben momenteel aan het uitzoeken hoe het zit qua ouderschapsverlof. Waarschijnlijk blijf ik in de komende periode 3 dagen werken, maar contractueel wel 36 uur want ik wil de optie open houden om hier naar terug te gaan. Het is in elk geval fijn om een stapje terug te doen. Merk echt dat ik het nodig heb. Verder gaat het hier wel goed. Op zich niet heel veel nieuws. Baby O en broer O doen het goed. Baby O wel heel erg verkouden weer (inclusief piepje) dus wil even met hem naar de huisarts. Verder is hij gewoon áltijd vrolijk, onvoorstelbaar. Ik hoop dat het komend weekend wat beter weer wordt. Wil echt iets leuks gaan doen met het gezin, gewoon lekker naar buiten. Maar telkens met die regen gaat hem dat niet worden. Ik merk heel erg aan mezelf dat ik zó veel vrolijker ben als de dagen langer worden en wanneer het zonniger is. Dan heb ik gelijk meer energie, iets waar het me de laatste tijd behoorlijk aan ontbreekt. Dus weergoden, speel een beetje mee please.
Wat een verschil dan qua weer zeg! Hier blauwe lucht en zon, wel wat wind. En ben nog niet eens echt buiten geweest
Wow dus echt heel anders geregeld, super interessant eigenlijk. Hoop dat het in augustus klaar is want dan ga ik een half jaar geriatrie doen in het zkh.
Zo ik ben er ook weer eens. Afgelopen 2 dagen beetje druk. L wilde overdag niet slapen, gelukkig vermaakte hij zich wel in de box en wipstoel. Gisteren eerst intake gehad voor de opvang, hij komt op een leuke groep. Bij allemaal broertjes en zusje van vriendjes/vriendinnetjes van E. Daarna ben ik even op mijn werk langs geweest. Was wel weer gezellig. Helaas is de puinzooi van de plofkraak in oktober nog niet klaar (verzekerings dingetje) had gehoopt de verbouwing te missen. Vandaag een heerlijk dagje gehad. L heeft tot 6 uur geslapen en E tot half 8, helaas moesten we om 9 uur bij de dokter zijn (niks aan gehad helaas) dus moesten nog gaan haasten . Daarna heerlijk genoten van het weer. L heeft heerlijk geslapen in de wandelwagen en E heeft zich buiten uit kunnen leven. Daarna na lichtelijk dwang van E, L in bad gedaan en die is nu zo moe dat hij in se wipstoel in slaap is gevallen.
Sinds L flesvoeding krijgt slaapt ze veel rustiger. Ze word 1x wakker snachts maar niet eens echt om te drinken, ze neemt een paar slokjes en ze wilt dan even knuffelen en slaapt naast mij lekker verder. Ze is ineens zo omgeslagen.. eet goed vaste voeding en drinkt meer. Heb een heel ander kind joh
Hier ook twee katjes (Brits langhaar en ragdoll, dus ook niet van de lichtste) en ze zijn niet echt jaloers. Naar hem zelf gaan ze niet maar in het begin begonnen ze wel het varken uit te hangen als ik hem eten gaf. Bv aan tv hangen, kabels bijten, toetsen uit toetsenbord halen, enz. Bekijk bijlage 644418 Bekijk bijlage 644419