De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @Nina2011 wat een leukerd. Siamezen hebben vaak wel een gebruiksaanwijzing. Wel fijn dat het bij je schop ouders goed gaat en zo hoef je hem niet te missen. Wel toepasselijke naam, de meeste gedragen zich zo :roflmao:

@Chrissie1990 wat vervelend. Snap dat je er zeker over na moet denken. Dit is vaak voor eigenaar en kat geen leuk leven. Als je bijv denkt aan een nieuw huisje geven, kan je bij voor eens eerst bij een bekende laten logeren om te kijken of hij het blijft doen. Moet die gene er wel voor open staan ;). Of overleg met je dierenarts misschien weten die nog iemand om hem een goed huisje te geven.

@Imona wat een nacht. Snap dat ie in bed is beland.als je man blijft zeuren mag hij voortaan iedere keer uit bed. Vaak liggen ze dan nog vlotter bij jullie in bed :roflmao:

@Siepie85 ik sta tijd te kijken als mensen zeggen ik heb er maar 1. Denk ik altijd aawww wat zielig hij heeft geen maatje om mee te spelen.

@RoseMurphy hier zit L al een poosje in maat 62:eek: en hij is een weekje jonger zie ik. Ik zit te hopen dat we nog even deze maat dragen maar ben bang dat het niet al te lang meer gaat duren voordat we over moeten op maat 68. Ik weet het wij hebben een lange darm :eek:, hij is zelfs langer als zijn zus op deze leeftijd. Volgende week mogen we weer naar het cb. Ben benieuwd hoe het dan met zijn lengte is. Heb het idee dat zijn babyvetjes al aan het verdwijnen zijn.

@Muisje458 proberen kan altijd :roflmao:

Hier een goeie nacht gehad. L kwam rond 4 uur voor een fles en heeft net zijn 2de fles op. Verder is hij lekker vrolijk. E daarin tegen:rolleyes: goed geslapen om 7 uur stond ze naast ons bed en is nu chagrijnig. Niks is goed op het moment. Wij gaan zo ook maar eens uit bed :oops: daar zal E het vast ook weer niet mee eens zijn :roflmao: maar Ik zie de zon schijnen wil zo dus even lekker naar buiten. Vanmiddag gezellig naar mijn ouders. Die hebben zich zelf uit quarantaine gehaald :roflmao:. Hadden ze uit voorzorg gedaan, van de week maar eens contact opgenomen met de huisarts en hun klachten lijken meer op een hardnekkig griepvirus dan op het caronavirus. Ze zijn nu na 2 weken nog niet helemaal opgeknapt maar ze missen de kleinkinderen te erg :roflmao:

Siepie85 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  2. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    @Miekje86 A is ook wel erg lang! Maar het verschilt heel erg, sommige merken past 56 nog goed en sommige echt te klein. Wij over twee weekjes weer cb, ben ook heel benieuwd. En eerste prikjes dan.

Mijn studiedagen zijn afgelast ivm corona:( echt jammer. Hopelijk worden ze over een paar maanden ingehaald. Heb wel zin in een hotelovernachting haha

Siepie85 en Miekje86 vinden dit leuk.
  3. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Krijgen net post voor L van het kinderdagverblijf. Leuke herinnering voor ons wanneer hij mag komen wennen. Deden ze 4 jaar geleden nog niet 20200312_113735.jpg

Mya, Kirzy, S2909 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Muisje458 hoe is de situatie nu bij jullie? Helpt je man al wat meer in de nachten? Knap jij wat op ?

5. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Hier gaat het rustig door. Jammer genoeg heeft het helpen 's nachts niet geholpen. Ze wil enkel de borst dus het heeft geen nut van hem wakker te houden. Zolang de nachten zo slecht gaan zal het nog effe duren alvorens echt beter te gaan. Wat we nu wel doen is dat A een dutje bij papa doet in de dag maar ik kan ondertussen niet rusten. Blijf gewoon wakker liggen.

6. Muisje458

Mama's die al hapjes geven. Hebben jullie kids ook ineens moeite met de stoelgang? Hier lukt het poepen zonder zetpil amper nog. En hierjuist was ze zo hard aan het duwen dat de traantjes meekwamen maar er was amper iets in de pamper.

7. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Nee geen last van hier. Poept prima

8. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vanmorgen cb geweest. Hij is nu 7.8 kilo en 65 cm. Prikjes gehad en heeft er geen last van. Alleen iets sneller moe

Miekje86 vindt dit leuk.
  9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.812
    7.414
    113
    Wat leuk @Miekje86 , L kreeg ook zoiets idd, zo lief

Zou verkoudheid via het forum doorgegeven kunnen worden? :roflmao: L is opeens snotverkouden. Sinds gistermiddag. Geen koorts maar haar neus blijft lopen. Ze slaapt overdag slecht, wil steeds kleine beetjes drinken. Nu leek ze doodmoe, maar af en toe huilt ze toch even in bed. Ze wil ook nergens anders zijn dan op mijn schoot als ze wakker is. Ach, ook wel lekker zo'n dagje met haar tegen me aan.

Miekje86 vindt dit leuk.
  10. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Krijg net te horen dat mijn bijscholing op 28 maart niet door gaat:( maar wel begrijpelijk. Maar was juist een leuk programma (katten met urinewegproblemen). Het word verplaatst naar het najaar maar nog geen datum bekend, hopelijk kan ik dan ook

11. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hoe lukt het ondertussen met de flesjes? Welke merken heb je al geprobeerd?

Kan niet helpen met stoelgang en voeding. Misschien is er iets van fruit of groente dat te veel opstopt? Eventueel iets geven dat meer laxerend werkt?

12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Helleuu meiden!

Erg stil van mijn kant. Druk, dus ik kan het allemaal niet bijhouden. Ik werk nu dus 4 dagen per week - voor zolang dat nog gaat. Dat Corona gebeuren begint serieus te worden hier.
    Vandaag in het ziekenhuis hing een rare sfeer. Het voelde een beetje als stilte voor de storm.

Een kleine greep uit de maatregelen:
    - Restaurants in ziekenhuis dicht. Personeel mag afhalen in personeelsrestaurant, niet ter plekke eten. Eten in groepjes op de betreffende afdelingen wordt ook afgeraden: best in eigen administratieve kamers (die zijn meestal per 1-2 personen verdeeld). Idem voor patiënten.
    - Bezoekverbod op alle afdelingen. Alleen kinderen mogen (één symptoomvrije) ouder mee. Idem op verlosafdeling (één symptoomvrije partner/familielid).
    Meegekomen ouder/partner/etc mag vervolgens niet uit kamer weg. Eenmaal weg, mogen ze niet terug naar binnen. Op ambulance mag geen familielid ofzo mee. Idem voor spoedeisende hulp. Maar ook op alle poli’s zijn alleen de patiënten eenzaam welkom.
    Uitzonderingen worden gemaakt bij stervende mensen: dan mag één iemand afscheid komen nemen.
    - Veel onnodige operaties zijn al geannuleerd - om plekken vrij te maken op verpleegafdelingen (waar normaal postoperatieve patiënten terecht komen).

wolkje1994 en Siepie85 vinden dit leuk.
  13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    @Muisje458 baby R krijgt verstopping van banaan. Andere dingen gaan tot nu toe goed!

14. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Ik denk dat ik voorlopig geen f2f contact mag hebben aangezien ik ouderen psychiater io ben. En die kwetsbare groep moet ontzien worden. Dus ben benieuwd hoe we dat in gaan richten.
    Maar wel goed dat ze maatregelen nemen, vind in nl nogal halfslachtig momenteel.

Poolvos vindt dit leuk.
  15. Muisje458

Flesjes heb ik echt opgegeven. Ze kan van allemaal drinken maar weigert mijn melk eruit te drinken. :roflmao: water is geen probleem. Pap wil ze alleen op een lepel. Heeft echt een eigen willetje.

16. Muisje458

Word er toch zenuwachtig van. Ben blij dat ik nog thuis ben. Bij ons op de maatschappij wordt continu thuiswerk aangeraden.

17. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Ik wou dat bij ons continue thuiswerken ook werd aangeraden. Maar helaas redelijk ouderwets ingestelde collega's die denken dat de dienst niet kan draaien tenzij je af en toe op bureau bent. Terwijl alles perfect van thuis uit kan (behalve loket, maar dat ze dat nog niet afgeschaft hebben versta ik ook niet).

Siepie85 vindt dit leuk.
  18. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heftig zeg poolvos

19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Thuiswerken word voor mij als dierenartsassitente erg lastig. Zo lastig die agressieve kat beet houden :D. Ik ga hopen dat onze klanten zo slim zijn om niet in onze gezichten te hoesten

Siepie85 en S2909 vinden dit leuk.
  20. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wauw wat een beer!
    Ik ga donderdag over 2 weken even wegen.

L heeft vandaag pompoen op.
    Eerste hapjes trok ze een vies gezicht maar daarna werd ze ineens hyper en vloog die mond open als de lepel er aan kwam.
    En lekker dat ze het vond :D

Muisje458, Imona en Siepie85 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina