De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.812
    7.414
    113
    Heel veel beterschap voor alle zieken!!

Het gaat hier goed. Eigenlijk genieten we erg van het als gezin samen zijn. We gaan ook graag op vakantie naar the middle of knowhere en zeggen na elke aflevering can 'Floortje naar het eind van de wereld' dat zoiets ons zo gaaf lijkt.
    Nu lijkt het er een beetje op. Man werkte een paar dagen thuis. De kinderen zijn erg goed bezig met school en ik verzin voor de keuzemomenten in hun programma voor een spel of iets creatiefs. Daardoor ben ik veel net ze bezig, iets wat ik anders nooit doe eigenlijk. Maar het is zo mooi om zo bezig te zijn.

Het enige waar ik me zorgen over maak is al die mensen die gewoon elkaar op blijven zoeken. Familieleden die spelletjesavonden houden met elkaar, vriendinnen die elkaar opzoeken, hordes mensen in de supermarkt. Ik word daar echt geïrriteerd van, wat begrijpen ze niet aan de adviezen?? Ik ben daardoor soms bang dat het echt lockdown gaat en dat lijkt me heftig, zeker als we er zelf veel aan doen om alle adviezen op tre volgen en zo veel mensen gewoon hun gang gaan.
    Maar goed, het helpt niks om me druk te maken natuurlijk.

Met L gaat het prima. Gisteravond wilde ze elk uur drinken, dus kreeg ze om 20.00 de laatste fles al. Daarna werd ze 6 uur wakker voor een fles, ze sliep gelukkig weer verder. Toen was het 09.45 uur :eek:

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ahh nu heeft R dus ook een hoest en 39gr koorts :(
    Ik ben echt een beetje klaar met dit virus (whatever it is)

Magnolia29 vindt dit leuk.
  3. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Ai meid. Dikke knuffel aan jullie allemaal.

Poolvos vindt dit leuk.
  4. Muisje458

Hierjuist A gewogen. Weet dat het niet helemaal correct is want heb haar mee op de weegschaal genomen maar zit dus tussen 8kilo en 8kilo400. En ik maar schrik hebben dat ik niet genoeg melk heb en weleda thee gekocht. Denk dat het momenteel niet nodig is. Is zodanig lekker dat ik het niet voor mijn plezier ga drinken.

5. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    hihi, R weegt denk ik een kilo minder!!

Nina Sanders vindt dit leuk.
  6. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Hier houden we het redelijk vol. E is echt een buiten kind maar de achtertuin vind ze niks. Veel wezen wandelen dus. Gisteren samen met haar kwarktaart gemaakt voor mijn verjaardag. Gisteren bij mijn ouders wezen eten en daarna weer snel naar huis. Verder proberen wij zo min mogelijk contact te hebben met de buitenwereld.

Vandaag even naar de prenatal en de action geweest. Speelkleed voor L gehaald en knutselspullen voor E. We hebben een leeuw geplakt, was voor 4+ maar ze was er heerlijk mee bezig, ik moest alleen helpen met het kleine priegelspul. Heerlijk rustige maar toch ook wel rare verjaardag zo. Stiekem vind ik het wel lekker om het niet te vieren, geen gezeur om ons huis aan kant te krijgen :roflmao:.

Vanavond gaan mijn man en ik griek afhalen, heerlijk saampjes genieten. 20200320_143748.jpg

Magnolia29, Poolvos, jvsd92 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Muisje458

Leuk dat jullie nog kunnen shoppen. Hier zitten we dus aan huis gekluisterd.

8. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Wow, s. Weegt 6,7 kg. A is een reusje ivg met hem.

9. Muisje458

Een klein dikkertje lol. Was vorige mand maar 63cm maar zelf meten doe ik niet.

Poolvos vindt dit leuk.
  10. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier wel een weegschaal gekocht omdat hij tussen 4 en 5 maanden slechts 160gr was aangekomen. Het is nu nog geen gigantische stijging, maar toch al beter.

Ging normaal gezien volgende week naar kind en gezin maar ze belden vandaag om te verzetten naar eind juni.

Poolvos vindt dit leuk.
  11. Muisje458

Eind juni pas. Ik heb zelf nog geen afspraak gekregen. Ze gaan bellen als ze weer consultaties mogen doen.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

@Poolvos gats wat een gekut zeg.
    Hopelijk allemaal snel weer beter!

Poolvos vindt dit leuk.
  13. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Is er iemand sinds de maatregelen bij het CB geweest trouwens? Gaan afspraken en inentingen gewoon door? Heb voor de 31e een afspraak staan, maar heb dus heen idee of dit door gaat.. Was even nieuwsgierig.

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ah nee @Poolvos Wat sneu voor R :( Hoop dat hij (jullie allemaal) wat kan slapen en zich hopelijk morgen iets beter voelt!

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @Poolvos heel veel beterschap voor jullie allemaal!!

@Magnolia29 ja hier ging het afgelopen maandag gewoon door. Was gelukkig zonder vaccinaties, m’n dochter moest eigenlijk woensdag. Die heb ik afgezegd omdat ik haar nu even niet wil vaccineren komt van de zomer wel.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Beterschap @Poolvos

Hier wat stil. Weinig nieuws, vandaag verder gegaan met schilderen kamer baby O en ik weet niet of ik het zo mag zeggen maar nondeju wat wordt dat vreselijk mooi. Die kleur op de muren is hemels. Absoluut mijn favoriete kamer in huis (ondanks dat we overal wel veel kleur hebben. Onze keuken heeft roze muren en plafonds.. I mean..

Ik wil zó graag een matrasje neerleggen naast zn ledikant. Zal als alles echt af is een foto maken @Poolvos.
    Twijfelde een beetje over de kleur, omdat die behoorlijk donker is en de kamer rrg klein is.. Maar hee, íets in mij zegt dan toch 'kom aan, gewoon doen'.

Siepie85 vindt dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bij ons worden normale consulten nu telefonisch gedaan. Vaccinaties gaan wel gewoon door

18. Neilia

Neilia Niet meer actief

ik kreeg een mail waar o.a dit in stond:
    U kunt wel naar het CJG komen als u en uw kind gezond zijn en als het een afspraak is:

1. … voor uw kind dat 0 – 16 maanden oud is.

2. … die extra ingepland is, buiten de normale afspraken om.

U mag/hoeft niet naar het CJG te komen als:

1. … u of uw kind flink verkouden is, hoest of koorts heeft.

2. … iemand in uw gezin corona heeft, ook als u of uw kind geen klachten hebben.

3. ... het een afspraak is voor uw kind dat ouder is dan 16 maanden. Bij een extra ingeplande afspraak bent u uiteraard wel welkom.

Om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden, willen we zo min mogelijk mensen op het CJG ontvangen. Broertjes, zusjes, opa’s, oma’s, etc. zijn dus in principe niet welkom. Bij voorkeur komt er ook maar één ouder mee naar de afspraak.

Magnolia29 en Siepie85 vinden dit leuk.
  19. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    @Siepie85 wat was jou reden om nu even niet te vaccineren? L moet over 1,5 week ook voor haar tweede vaccinatie. Die waren al een maand uitgesteld. Maar het voelt voor mij niet goed, haar nu te vaccineren. Ze kan toch even een ‘optater’ krijgen in haar immuunsysteem. En of dat nu handig is... ik twijfel

Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Magnolia29, Kirzy, jvsd92 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina