De eerste 100+ dagenclub gaat door - deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Poolvos, 13 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik stel mezelf alvast even voor :)

Ik ben dus RobinBird, bijna 30 jaar, in september 2019 bevallen van eerste kindje; een dochter.

Het is een prachtig lief meisje, bijna altijd tevreden en ik houd enorm veel van haar.

Helaas tijdens en na de bevalling enorm angstig geworden. Mede door een jeugdtrauma bang om haar plotseling te verliezen. Ik ben nog geen moment zonder haar geweest. (Op twee keer een uur na, uit noodzaak). Mede doordat ik het moederschap daardoor erg zwaar vind, heb ik ook last van somberheid. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en toen is balletje gaan rollen. Vermoeden van een postnatale depressie, waarbij ik geen afkeer heb naar dochter maar juist een soort obsessie. Binnenkort krijg ik professionele hulp hiervoor. Momenteel zit ik in de ziektewet, omdat ik met deze angsten niet kan werken/mijn dochter niet uit het oog durf te verliezen.

Naast bovenstaande loop ik ook tegen de 'normale' dingen aan van het verse moederschap. Denk aan: slaapjes, ritme, voeding etc.
    Daarom wil ik graag meeschrijven. Zowel om te kunnen sparren als ook om tips delen en mijn ervaringen te vertellen. Ik zal de ene keer wat fanatieker zijn dan de andere keer. Ik ben niet zo goed in onthouden wie wat heeft gezegd, excuses daarvoor alvast! Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen maar zal waarschijnlijk niet hele pagina's terug gaan lezen als het topic heel snel gaat.

Bedankt dat ik mee mag schrijven :)

Liefs van RobinBird!

Kolibrie2, Imona, Mya en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Chrissie1990

Chrissie1990 Fanatiek lid

26 aug 2016
    1.195
    1.084
    113
    Hulpverlener
    Welkom @RobinBird

Hier is Baby E weer helemaal de oude en ik ben ook aardig opgeknapt en sprong 4 is zo goed als voorbij. Dus het is echt weer genieten. Was het de afgelopen maand ook wel, alleen ze had echt regelmatig last van het sprongetje.

3. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ben benieuwd hoe jij de sprongetjes herkend. Heb je een boek of app hiervoor? Wat merkte je aan je baby?

4. wolkje1994

wolkje1994 Fanatiek lid

12 aug 2013
    4.153
    6.005
    113
    Goede tip! Ga eens kijken of we die toe kunnen passen !

@RobinBird leuk! Wij zitten ook samen in het dec groepje! Fijn dat je hulp gaat krijgen en brand maar los!

RobinBird vindt dit leuk.
  5. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Hebben jullie misschien tips mbt het in slaap krijgen van baby?

Ze is bijna 5 maanden. Snachts slaapt ze goed. Overdag doet ze hazenslaapjes van 45 minuten, wat ook prima is. Het 'probleem' is dat we haar niet/moeilijk in slaap krijgen. Bij het eerste slaapsignaal gaan we met haar naar boven. Vervolgens proberen we een vast ritueeltje te doen, maar de ene keer werkt dit wel en soms zijn we zo een uur of langer bezig. Het ritueel uitvoeren lukt ook niet altijd, want de ene keer wil ze toch nog eten, en de andere keer niet. Daardoor is het voor mn vriend moeilijk om haar naar bed te doen. (Ze krijgt borstvoeding).
    Eigenlijk komt het er nu op neer dat er totaal geen regelmaat is en misschien is dit verwarrend voor baby. We doen vaak maar wat.
    Wat niet bij ons past is laten huilen. Ook kort laten huilen kan ik niet (aan).

Daarnaast slaapt ze snachts in een inbaker-slaapzakje, omdat ze wakker wordt van haar armpjes. Het liefst wil ik daar vanaf. Overdag stoppen we haar armpjes onder de dekens stevig in. Daardoor slaapt ze dan 1 cyclus van 45 minuten. Daarna wordt ze wakker, meestal omdat haar armpjes boven de deken ploppen en ze vervolgens uit haar slaperigheid raakt doordat haar armpje haar speen uitslaat of ze een spijl van het bed tegenkomt die dan super interessant is.

De laatste week/weken ben ik de enige die haar naar bed kan doen. Mn vriend vind dit heel vervelend en ik eigenlijk ook, want ik wil juist graag oefenen met haar uit handen geven. Zelfs als ik zeker weet dat ze voldoende gedronken heeft/geen honger heeft, lukt het mn vriend niet. Mij overigens de laatste dagen ook niet.

Eigenlijk wil ik voorkomen dat ze gaat wennen aan borstvoeding om in slaap te vallen, maar hierin heb ik afgelopen week wel toegegeven want wil ook niet dat ze honger heeft. En daarbij komt dat ze gewoonweg niet in slaap viel, dus uit wanhoop probeerde ik dan maar de borst, wat 9 van de 10 keer werkt.

Opzich geen probleem, maar ooit zal ik dat patroon dan weer moeten doorbreken... En dat wil ik liever voorkomen.

Boordevol vindt dit leuk.
  6. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ja klopt ik herkende je al :)! Leukleuk

7. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    O sorry meteen een heel boek geschreven :eek::roflmao:

Poolvos vindt dit leuk.
  8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
  9. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    alleen maar goed. Ik ga straks even echt reageren. ^^

10. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    @RobinBird welkom!!

onze kleine is ook van september nu 5 mnd oud. Ik geef ook nog volledig bv. Eerlijk T valt ook nog heerlijk savonds in slaap aan de borst. Enige vaste ritme hier is rond 1930 naar bed en ongeveer 6 voedingen op een dag. Verder totaal gewn ritme qua keiharde vaste tijden. Slaapt ergens tussen een voeding in wanneer hij moe is. Met dochter ook altijd zo gedaan en opgeven moment als ze wat ouder zijn komt dat vanzelf. Zolang ze vrolijk zijn etc is het ook geen probleem hoor! Ik heb zoiets als ie snachts maar goed slaapt is het goed.

Mya en RobinBird vinden dit leuk.
  11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.178
    4.325
    113
    @RobinBird welkom en wat heftig. Fijn dat wel duidelijk is wat er aan de hand is en dat er hulp onderweg is.

hier ook bevallen in september 2019 dus ongeveer even oud. Geef ook bv. Nachten gaan heir dramatisch. Overdag ging goed door een schema: 07 uur wakker, 09 uur naar bed. 12 uur naar bed. 16/16.15 naar bed en niet na 17u laten slapen zodat de baby om 19u naar bed kan. Alleen is hier hier s nachts al een kleine 2 maanden dramatisch en ook overdag gaat nu mis omdat hij die tijden niet trekt vanwege de vermoeidheid. Daardoor lukt het ook niet meer een ritme te krijgen. Ook is er nu weer een sprong. Dat merk ik altijd meteen aan de slaapjes overdag. De sprongen staan vermeld in de oei ik groei app.

12. RobinBird

RobinBird Fanatiek lid

21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Bedankt alvast voor je antwoord. Wat in mijn hoofd daarbij een probleem is, is dat ik op een gegeven moment weer moet gaan werken. Hoe deed jij dat?

13. Muisje458

Muisje458 Niet meer actief

Welkom

14. RoseMurphy

RoseMurphy Fanatiek lid

15 dec 2018
    2.344
    4.879
    113
    Vrouw
    Vraagje: hoe erg is het als je baby een slaapje doet in de wipstoel? Wij hebben de BabyBjorn (op laagste stand). A huilde net in de box dus daar haalde ik m uit en toen viel hij in slaap in de wipstoel. Dat beetje geschommel vindt hij heerlijk. En ik vind het wel fijn dat hij af en toe ook op andere plekken in slaap valt overdag dan bovenop mij of mijn man, haha.
    A is maandag 7 weken trouwens.

15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Op het kdv doen ze het sowieso altijd compleet anders dan thuis. Hier heeft hij de eerste week bijv veel te weinig gedronken en was hij tevreden nu is het daar ook een hongerlap. En hij valt daar altijd zonder morren inslaap. Overdag heeft hij het thuis meestal nodig om 10min te huilen, daar niet. En hij slaapt ook nog weleens 2 uur op het kdv gebeurt thuis echt nooit overdag.
    Dus ik zou mij daar echt geen zorgen over maken hoe dat straks moet dat gaat meestal echt goed op de een of andere manier!

Eerst ook lekker aan je eigen herstel werken. En dat kleintjes perse een vast ritme hoeven nou ik begin er niet aan dat is met deze kleine drommel echt hopeloos. Met onze dochter had ik rond deze leeftijd wel een redelijk ritme, ach we zien wel wanneer deze dat gaat krijgen. Laat je vooral ook niet gek maken door hier op zp of omgeving hè! Ik heb echt zoiets als kindjes vrolijk zijn en snachts goed slapen lekker niks veranderen.

16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.350
    8.363
    113
    Amsterdam
    Lekker laten slapen! Hier ook gedaan hoor als ze slapen slapen ze. Sommige mensen zullen dit heeeeel stout vinden maar echt met een tweede wordt je zoveel makkelijker.

Mya, Muisje458 en RoseMurphy vinden dit leuk.
  17. Muisje458

@RobinBird hier is A 4maand een half. Sinds ze in sprong 4is wil ze ook alleen maar aan de borst in slaap vallen. Voor de sprongetjes kan je kijken voor of het oei ik groei boek of de app. Ik herken je situatie heel goed want ook ik ben overbeschermend. Kan A bij niemand laten zelf kdv is niet goed genoeg. Ook word ik geholpen door psycholoog, kinderpsychiater en vanaf maart heb ik afspraak bij psychiater voor mij. Mijn man kan mij minder om minder helpen want gedurende meer dan een maand heb ik de zorg volledig gedaan en hij is de manier van troosten kwijtgespeeld. Een flesje neemt ze niet dus het is altijd live voeden. De nachten gaan hier met momenten super en soms mag ik er 10keer uit.

18. Muisje458

Geniet ervan dat je armen al vrij zijn.

RoseMurphy vindt dit leuk.
  19. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.683
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    @RobinBird welkom, heftig allemaal. Hopelijk komt de hulp snel op gang. Ik heb een dochter van 3.5jaar en een zoon van bijna 6 weken.

Hier weinig plannen voor vandaag. Vanmiddag komen mijn bazen op kraambezoek en vanavond gaan we wie is de mol kijken. Verder staat er niks op de planning. Morgenochtend ook kraamvisite en verder lekker niks.

Vannacht heef L 6 uur tussen zijn flessen gelaten. Heerlijk geslapen dus. Nu hangt hij wel weer wat meer aan ons. Maar stiekem wel even lekker kroelen voordat de drukte losbarst

20. Angelmom1

Angelmom1 Fanatiek lid

18 dec 2018
    4.082
    3.718
    113
    Vrouw
    Welokm @RobinBird volgens mij zat jij ook uitgerekend september je wel vaker voorbij zien komen
    mij zoon is komende week 5 maand in begin ook moeilijk slaper poosje gewoon 10 min laten huilen in bed muziekje aan heb dit poos door gezet en nu gaat hij zonder problemen slapen

RobinBird en Raggy81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina