Maart 2020 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door mamamilou, 9 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik zag dat er voor de Maart 2020 Mama's nog geen apart topic liep. Dus heb ik het maar geopend.
    Komen jullie hier kletsen?
    @Vogelmeisje @KleineLai ??
    Ik zal in de zwangerschapclub maart ook nog even kijken wie we hier kunnen uitnodigen. Misschien doe ik dat na mijn middagslaapje (moet van kraamverzorgster :))
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  2. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83

    Ja gezellig! Leuk dat je het topic hebt aangemaakt.
    Hier nu 17.00 uur en nog geen tukkie gedaan, Maar hard nodig (gisteren de kraamzorg uitgezwaaid) dus ik check even uit :)
     
  3. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Wij worden nu pas wakker van ons slaapje. Wij hebben vanmorgen een uitje gehad naar het ziekenhuis.

    ik had tijdens mijn zwangerschap al een spatader op mijn been gekregen. Helaas na de bevalling was deze groter geworden. Advies gekregen dit in de gaten te houden. Tijdens de kraamweek ontwikkelde ik pijn in me kuit en een gezwollen enkel. Verloskundige deed niks omdat ik geen koorts had? Vandaag nog veel last dus zelf contact op genomen met huisarts. Die heeft me door gestuurd naar ziekenhuis. Waar blijkt dat ik oppervlakkige trombose heb. Nu 4 weken aan de medicatie en dan terug op controle. Hoop dat ik snel weer een beetje mobiel en pijn vrij ben.
     
  4. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Hoi,
    Ik praat ook graag mee. Was 26 februari uitgerekend maar uiteindelijk bevallen op 6 maart.
     
  5. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

  6. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Dat is balen! En ook wel een beetje slordig dat ze dat niet heeft gezien. Hoe is het nu met de pijn? Ik weet niet of je borstvoeding geeft maar het zou echt vervelend zijn als je dat niet meer kan ivm de medicijnen.
    Beterschap!
     
  7. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Is het te doen zonder kraamzorg? Ik zie er best een beetje tegenop dat ze straks weer weggaat (dit is pas de 2e dag). Gaat het allemaal goed?
     
  8. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Ik geef borstvoeding maar medicijn heeft daar gelukkig geen invloed op!
     
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.540
    113
    Vrouw
    Terugvindpost, ik hoop over een weekje of Max 2 hier ook gezellig aan te sluiten ;).
     
    Vogelmeisje vindt dit leuk.
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Hi! Sorry, ik zat even een paar dagen onder mijn steen. Samen met de kraamtranen en vermoeidheid. .. ik zeg wel zat maar ik zit er nog steeds , haha.

    jeetje, wat zijn die kraamweken zwaar! Ik was dat helemaal vergeten. Ik geef ook borstvoeding en R. komt nog zeer onregelmatig. De ene keer om het uur, dan opeens 2 of 3 uur ertussen. Zowel snachts als overdag dus dat hakt er na een week wel in. Daarnaast lekker de hormonen die alle kanten opschieten. Van geluk naar ‘dit kan ik helemaal niet aan’ en weer terug.

    hopelijk binnenkort een beetje ritme en SLAAP!

    hoe gaat het bij en met jullie?

    R is vandaag 1 week oud! :D
     
    Orangeapple vindt dit leuk.
  11. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    @melliejzzz Dat is fijn dat de medicijnen gewoon kunnen tijdens borstvoeding.Ik hoop dat je snel opknapt!

    @Anniek88 Tot straks! En anders kom je af en toe hier gewoon spieken.

    @KleineLai Jeetje, wat gaat het snel. R. alweer 1 week oud! Balen dat je zo'n last hebt van kraamtranen. Geloof dat ik nog te vroeg zit voor de emotionele moodswings.
    Dat van de borstvoeding herken ik wel. Gister had ik het gevoel dat ik alleen maar bezig was met voeden. Soms zit er zo weinig tijd tussen 2 voedingen. Snap het nog niet helemaal, maar dat komt nog wel. (toch??)
    Heeft R. al een hielprikje gehad? Mijn kraamverzorgster verwacht dat ze vrijdag komen prikken.
    Heb je nu nog kraamzorg? Of is je partner vrij?

    Vraag voor de meiden die borstvoeding geven.
    Bij borstvoeding weet je nooit hoeveel je baby heeft gedronken. Wegen jullie voor en na de voeding? Of is dat iets dat je alleen in de eerste week doet en daarna vertrouw je op je gevoel?
     
  12. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Ik vertrouw op mijn gevoel. Zolang N.oah gewoon blijft plassen/poepen en tevreden is na de voedingen. Ik heb misschien makkelijk zeggen. Ik heb eerder te veel dan te weinig. Ik moet opletten dat hij zich niet verslikt.

    Hij is verder qua voedingen zo tevreden. Komt op de dag elke 2-4 uur en snachts 1x 5 uur en 1x 4,5 uur er tussen. Dus ons ritme laat ook wel zien dat hij het goed doet.

    Ondanks dat komt morgen het consultatiebureau op huisbezoek en word die weer gewogen. Ben benieuwd. Eind kraamweek zat hij al boven geboorte gewicht.
     
  13. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Mijn kraamverzorgster heeft een weegschaal meegenomen. Tot nu toe is mijn dochter afgevallen. De borstvoeding is ook nog niet echt goed opgang gekomen. Ik kolf tussendoor ook maar die opbrengst is nog niet veel. Ik merk dat ik best onzeker wordt van het bijhouden van het gewicht. Ze is verder tevreden, slaapt veel en plast en poept regelmatig. Ik hoop dat ze aan het einde van de kraamweek ook weer op of over haar geboortegewicht zit.
     
    melliejzzz vindt dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.024
    25.493
    113
    Ach lieffie, je baby is pas 3 dagen oud, natuurlijk is je bv nog niet op gang. Bij mij kwam op dag 4 a 5 de echte melk. Rémy was ook redelijk veel afgevallen (300 gram). Op dag 4 begon hij met aankomen.
    Gisteren was de vk hier (dag 6) en hij zit 100 gram onder zijn geboortegewicht. Dus sinds de melk er is begint hij lekker aan de komen :)

    waarom kolf je? Het is ‘beter’/makkelijker om de kleine gewoon zoveel mogelijk aan te leggen. Je melk komt echt binnenkort!
    En dat het moeite kost is normaal hoor! Bij mijn oudste heb ik het nooit onder de knie gekregen. Hij werkte niet mee, en ik begreep er geen hol van dus na een weekje was het klaar. Nu met de jongste gaat het als een tierelier; hij begreep ook meteen wat de bedoeling was.

    @melliejzzz , wooow super jaloers op jouw nachten! :D ik hoop daar volgende week ook te zijn maar ga uiteraard nergens van uit.

    gisteren had ik wel zoiets van; ik stop met de borstvoeding. ik was/ben zó moe. R komt max om de 2 uur (1x 3 uur) , maar zoals gisteren nacht kan hij ook gewoon wakker zijn van middernacht tot half 3 en echt constant willen drinken. Er zit nog helemaal geen ritme in en dat vind ik erg moeilijk.
     
  15. Allerliefste1

    Allerliefste1 Bekend lid

    12 jul 2016
    533
    590
    93
    Ik vertrouw ook gewoon op mijn gevoel.
    Zo lang ze goed poept en plast ben ik tevreden.
     
  16. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.010
    291
    83
    Oef iedere uur borstvoeding, dat breekt wel op ja! Ben je nu gewoon ontzettend Moe of kom je ook wel bij een punt van , Zo hoeft het voor mij ook niet?

    Ohh dat afvallen die eerste dagen, dat was hier ook! Meestal zit je baby aan het eind van de week weer rond het geboorte gewicht.

    Door de stortbevalling en omdat mijn vliezen vlak voor de uitdrijving gebroken werden, zat onze knul nog vol in het vruchtwater terwijl hij eruit geperst werd met zoveel kracht, met als gevolg 48 uur kotsmisselijk! Hij hield Weinig voeding binnen, Zo sneu. Gelukkig had onze kraamhulp dé tip en was het snel verholpen.

    Zonder kraamhulp gaat de zorg voor de baby goed, scheelt ontzettend dat ik Al 2 kids heb merk ik. Niks is nieuw.
    Een heerlijk Tevreden mannetje ❤️ met weleens darmkrampjes. Veel knuffelen en buidelen helpt merk ik.
    Echter, mijn fysieke herstel is drama. Ik Kan moeilijk lopen, veel pijn. Lijkt wel een ontwricht bekken :(. De fysio komt aan huis, heb verplichte bedrust. Bij de andere 2 kids liep ik binnen een paar dagen weer rond. En nu doet alles zeer en Ben ik zeer beperkt. Veel rust nemen Maar en ik hoop dat ik snel weer wat Kan lopen en wat minder pijn heb..
     
  17. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Hee meiden

    Hoe is het met jullie en de kleintjes?
    Vandaag zijn ze langs geweest voor de hielprik. Aahhh, wat zielig! Ze lag heerlijk te slapen, tot de prik. Toen begon echt heel hard te huilen. Gelukkig duurde het niet lang en ik haar lekker troosten.
    De borstvoeding lijkt sinds vandaag ook beter te gaan. Ik merk dat dit mij rust geeft. Morgen alweer de laatste dag kraamzorg. Wat gaat dat snel. Wij zijn heel erg tevreden over haar en ze heeft mij echt superveel geleerd. Mijn partner is vanaf volgende week veel thuis. Door het virus moet het bedrijf zoveel mogelijk thuiswerken. Hij is nu naar kantoor om de voorbereidingen te maken.

    Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat.
     
  18. melliejzzz

    melliejzzz Actief lid

    10 dec 2017
    262
    269
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige Ziekenhuis
    Hier gaat alles goed

    Morgen is N.oah al weer 2 weken oud. (tijd gaat zo snel)
    Gisteren consultatiebureau geweest. Hij woog alweer 4180gram (bij geboorte 3992). Zo fijn dat hij zo groeit op borstvoeding en nachten doorslapen. Gaan vanavond voor eerste keer flesje geven. Heb 2x na gekolft om een volledige voeding te krijgen. Ben benieuwd manlief heeft er in ieder geval zin in!

    Met mij gaat het langzaam ook beter. Zwelling in mijn been is zo goed als weg en lopen gaat steeds beter. Heel fijn!

    Ben ook benieuwd hoe het met de rest is
     
  19. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Ha meiden! Ik kom ook gezellig hier kletsen (ook al val ik wederom net buiten maart net als bij de bevallijst :$:))

    Leuk om te lezen hoe het nu met jullie gaat. Hier gaat het nu goed. Mijn zoontje was teveel afgevallen (meer dan 10%) en moesten we daarom gaan bijvoeden met kunstvoeding. Daarna bleek dat ik niet genoeg borstvoeding heb (ondanks domperidon) en moest ik stoppen met de borstvoeding. Ik vind het echt zo jammer, want ik vond het zo fijn. Heb er best wat tranen om gelaten. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat hij goed kan groeien en kan drinken wat hij nodig heeft.
     
  20. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Hoe gaat het nu met je dochter en haar gewicht? Als ze tevreden is en goed plast en poept ziet het er goed uit hoor!
     

Deel Deze Pagina