lieve dames, ik heb nu een zoontje van 7 jr en ben nu alweer zwanger, terwijl wij 5 mdn geleden een prachtige dochter hebben gekregen. Deze zwangerschap komt op een moment waarop we beide absoluut nog niet aan toe zijn, abortus twijfel ik toch erg over, ik voel me zo schuldig naar mijn dochtertje toe alsof ik nog niet genoeg van haar heb genoten. Zijn er hier ook mensen die zo snel na de bevalling weer zwanger zijn geraakt? mn werk zal er absoluut niet blij mee zijn gezien mijn vele afwezigheid tijdens mijn vorige zwangerschap
Asilah, Ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken en in de war bent. Het is ook niet niks! Ik ben zelf ook, net als jij, vijf maanden na de geboorte van onze zoon weer zwanger geworden. Wij zijn hier wel heel erg blij mee overigens, ook omdat het de eerste keer erg lang geduurd heeft voordat ik zwanger werd. Maar zo snel was voor ons ook een verrassing! Ik weet niet hoe lang je al weet dat je zwanger bent? Ik zou in ieder geval geen overhaaste beslissingen nemen. Laat het even op je inwerken en wen even aan het idee. Het is natuurlijk heel anders dan je in gedachten had, maar aan nieuwe situaties kun je wennen. Dat je je dochter te kort zou doen, is waarschijnlijk iets wat bij jou tussen de oren zit. Met nog een kleintje erbij hou jij nog steeds van je dochter en geef je haar echt de liefde wel die je haar geven wilt. En ik zou je werk echt geen rol laten spelen bij je beslissing om het kind wel of niet te houden. Het bedrijf is er misschien niet blij mee, maar daar komen ze ook wel weer overheen. Dat zou een verkeerde reden zijn om voor een abortus te kiezen. Je zou er zelf misschien spijt van kunnen krijgen. Sterkte! Margriet
Hoi Ik begrijp dat je twijfelt,maar denk er goed over na wat je gaat doen Ik zelf ben nu niet zwanger,maar ben er wel bezig mee en ik hoop dat ik het nog een keer mag mee maken. Op mijn werk zullen ze het ook niet echt geweldig vinden ,maar dat zie ik dan wel. Ik wil je sterkte wensen met de beslissing die je gaat maken. Ik wil je ook nog feliciteren ..en ik heb in het verleden een abortus gedaan en heb er nog steeds spijt van,maar dat is mijn gevoel Succes XXX S
Dat is schrikken ja! Maar voel je niet schuldig naar je meisje, je meisje krijgt echt wel genoeg liefde als ik het zo lees. Ik zou ook wel weer zwanger willen zijn, maar helaas duurt het hier nog even.. Gefeliciteerd in ieder geval!
en...je werk...tja ik snap wel dat je je daar druk over maakt maar ze hebben er niets mee te maken toch? Zwanger zijn is een recht en je bent niet voor je lol ziek en/of afwezig tijdens een zwangerschap toch.... Oftewel laat je werk geen reden zijn voor een abortus want dan krijg je zeker spijt denk ik.
Ik wilde dat het ons gelukt was om weer zo snel zwanger te raken, we wilden het na 4 maanden alweer. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt maar over 9 maanden is je dochter al 14 maanden en dan al echt een dreumes. Niet meer zo klein en baby meer. Mijn dochter is nu 14 maanden. Ik heb ook twee kinderen van bijna 10 en 8. Toen ik zwanger was van de oudste heb ik ook een abortus overwogen (Was toen 17) maar wist al gauw dat ik daarmee niet zou kunnen leven. Je haalt toch een leven weg. En als je het doet om practische bezwaren denk ik toch dat je er spijt van gaat krijgen. Je doet je dochter echt geen tekort. Ze leert nu ook al te delen omdat je een zoon hebt. ook al is het leeftijdsverschil groter. Ik ben niet tegen abortus hoor, in sommige gevallen is dat gewoon nodig. Maar jullie hebben een liefdevol gezin en waar 4 liefde kunnen krijgen kan een 5e dat ook nog wel krijgen. In ieder geval, neem je beslissing rustig en in overleg. Laat je nog even weten wat je doet?
begrijp heel goed dat jullie even zijn geschrokken maar ik zou toch maar heel goed na gaan denken over wat je gaat beslissen... ik denk persoonlijk dat je in je beslissing je werk niet mee moet laten tellen en ook vind ik dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen tegenover je dochtertje hoor hoop dat je voor je zelf alles op een rijtje kan zetten en de juiste beslissing zal nemen
hallo dames ben weer terug! ik heb er lang en goed over nagedacht en heb besloten het te houden, ik denk dat ik meer uit paniek reageerde en mn schuldgevoel naar mn dochtertje toe. Ik heb deze zwangerschap geaccepteerd en zal deze ook met liefde ontvangen, we zijn nog steeds geschrokken van het feit dat we toch zwanger zijn geraakt m et condoom. maar goed t is nu eenmaal gebeurd ik kan er alleen het beste van maken en dit kindje evenveel liefde geven als mn dochter en zoon nu, bedankt allemaal voor de lieve woorden!
Hai hai, Persoonlijk vind ik echt niet dat je je schuldig moet voelen hoor. Er zijn zat mensen die graag snel een tweede willen, bijv. omdat de kids dan dicht bij elkaar zitten qua leeftijd. Kan hartstikke leuk zijn toch!? En verder weet je zelf ook dat je niet zwanger bent geraakt omdat je je meisje nu al niet meer boeiend genoeg zou vinden, dus dan hoef je je helemaal niet schuldig te voelen. Zolang jij al je kinderen even veel liefde kan geven dan is er niks aan de hand! Snap dat je er aan moet wennen hoor, zeker als je het (nog) niet had verwacht! Gelukkig heb je er goed over na kunnen denken. Kan best zijn dat je af en toe nog zult gaan twijfelen, maar dat geeft niet. Geniet van je zwangerschap!
Gefeliciteerd. Mijn moeder heeft ook twee kinderen vlak achter elkaar gekregen eerst mij en toen 14 maanden later me zus ze zegt was erg druk maar ook me zusje en ik hadden veel aan elkaar, Nu nog trouwens dat kan ook een voor deel zijn van twee kinderen dicht op elkaar. Heel veel s6 verder en genieten van je zwangerschap.
Wij zijn juist heel erg bewust 5 maanden na de geboorte van onze eerste weer begonnen. Gelijk was ik zwanger. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik mijn dochter geen kans heb gegeven, juist dat ik haar een heleboel wel kan geven. Ik heb voor haar 2 mk gekregen, en daardoor een rot zwangerschap van haar gehad, nu ik van de tweede zwanger ben geniet ik meer van mijn dochter, bewuster juist, wetende dat de tijd zo snel kan gaan. Over 2,5 maand krijgt ze een zusje en ik hoop dat ik net zo van haar kan genieten. Want ieder kindje is echt een enorm wonder, de chemie die er in je lichaam nodig is om dat te laten ontstaan is er niet voor niets. Ik hoop ook dat mijn dochtgers wat aan elkaar hebben, dat had ik bij mi jn broertje waar ik ook 15 maanden mee scheel zeker wel. Veel succes in ieder geval!
Hier ook eentje: 5 maanden na de bevalling ongepland zwanger. Schrikken!!!!! Maar nu zie ik vooral heel veel voordelen, niet zozeer voor onszelf, maar juist voor onze zoon. Hij krijgt er een broertje bij!! En ik hoop dat ze ontzettend veel aan elkaar zullen hebben. Ik heb een "rot" zwangerschap, dat wel, maar ik kan niet wachten tot ik de 2 boefjes samen in actie zie!!