Wij waren al een tijdje bezig op de nieuwe slaapkamer voor ons zoontje. En we hebben hem bij alles betrokken: behang eraf halen, en laten zien als er iets veranderd was, zoals nieuwe gordijnen. Afgelopen weekend zijn we zijn nieuwe bed en kast wezen halen, en mijn man had meteen alles in elkaar gezet. Zijn beddengoed had ik gisteren gewassen, zodat ik vandaag alles kon opmaken. En toen mijn zoontje net vóór het slapen gaan, zijn nieuwe bed opgemaakt zag, wilde hij meteen in zijn nieuwe bed. Nou, als meneertje dat zo graag wil, doen we dat maar. En mijn man en ik stonden vol van verbazing te kijken hoe blij hij was om naar zijn nieuwe bed te mogen. Normaal gesproken kan ie namelijk heel slecht tegen veranderingen, maar toen ik hem een verhaaltje heb voorgelezen, is ie zonder problemen gaan slapen. Ik ben zó trots op hem. Hahaha sorry, moest dit even kwijt, aangezien we dit niet verwacht hadden.
Geweldig! Jullie hebben het goed aangepakt door jullie zoontje bij het hele proces te betrekken. Wij hebben het ook zo aangepakt bij onze dochter en zij was net zo enthousiast over haar nieuwe bedje. Heerlijk toch, als het allemaal zo smooth loopt.
Ja zeker geweldig. We hebben wel een bedhekje van Prenatal, want hij ligt in een halfhoogslaper. Ook gebruikt ie voor de eerste keer een hoofdkussen. We zijn net wezen kijken, maar hij ligt prinsheerlijk te slapen. Ik hoop dat het de hele nacht zo goed blijft gaan... En dat mama ook goed kan slapen haha.
Oh wat fijn Jusi dat dit zo goed gaat. Haha, dat heeft hier toch wel voor twee slechte slaapweken gezorgd. Nu gaat het super hoor, maar dat was even wennen voor haar toen. Wat worden ze dan ineens groot he?
Hij heeft de hele nacht doorgeslapen. Niet wakker geworden, en vanochtend hoorde mijn man hem om 8.15. (Ik moest werken vandaag.) Ik ben echt wel trots op hem. Vanavond vroeg ie wel of ie in het 'kleine bedje' mocht, maar daar heb ik het matras eruit gehaald. Voor hem is het bedje nu dus 'kapot'. Hij accepteerde dat gewoon, en is ook gewoon in zijn nieuwe bed gaan liggen, en hij is ook meteen gaan slapen. Komt helemaal goed dus.
Leuk hè als ze dan zelf opeens willen! Hier bij Eva ook, haar grote bed stond al een tijdje in haar kamer. We dachten, als de baby (Lisa dus) geboren is, dan even een maand of 4 wennen en dan naar het grote bed. Maar net na de kraamweek zei Eva: ik wil in het grote bed slapen. We hebben toen samen meteen het ledikant opgeruimd en het ging helemaal prima. Ik was achteraf wel erg blij dat ze eerder dan gepland in haar grote bed wilde slapen, want met 10 weken lag Lisa in het ziekenhuis, ze lag daar in een 'groot' bed en kon thuis niet meer in de wieg slapen. Dus met 3 maanden lag ze al in het ledikant, waar eigenlijk Eva nog in had geslapen als Eva niets gezegd had