Bruiloft vlak na geboorte

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door S0phie, 5 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S0phie

S0phie Lid

9 dec 2010
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb even jullie advies nodig. Ik ben over een paar maanden uitgerekend van ons tweede kindje. Nu zullen vrienden van ons 6 weken na de uitgerekende datum gaan trouwen.. in het buitenland. Dat ik er niet naar toe kan gaan dat is duidelijk. Maar mijn vriend wil hier wel graag naar toe. Misschien zijn het de hormonen die meespelen maar ik heb dit liever niet. Of beter gezegd ik wil het gewoon niet. Hij zal dan ong 4 dagen weg zijn en het kost ook nog eens flink wat geld voor een vliegticket. Bovendien zie ik het niet zitten om dan al alleen met ons dochtertje en de baby thuis te zitten. Wat als ik 2 weken overtijd beval. En wat als ik nog niet helemaal hersteld ben? Mijn vriend denkt er heel gemakkelijk over en vind dat het makkelijk moet kunnen. Wat zouden jullie hiervan vinden? Ben erg benieuwd naar jullie meningen! groetjes

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ikzelf zou aanraden hem niet te laten gaan, met mijn ervaring. Ik heb de tijd na de bevalling flink onderschat! Heb veel pech gehad. Lange bevalling, zware kraamweek en rond de tijd dat je man weg zal gaan had ik veel hulp nodig omdat ik net geopereerd was aan mijn 2 borstabcessen! Ik heb mijn man heel hard nodig gehad omdat ik de kleine zelfs amper kon verzorgen. En ik voel me nog niet echt goed... duurt lang bij mij. Kreeg ook nog griep en een darminfectie en en en......

Je weet gewoon niet hoe het gaat lopen. Mijn man was uit zichzelf trouwens al niet gegaan, omdat hij ook steeds zei dat hij niet wist hoe het ging lopen allemaal.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Tsja ik zou dat pas na de bevalling beoordelen.. En dan hangt het er nog vanaf hoe dicht de mensen vd bruiloft naast je staan..
    Stel je bevalt 2 weken eerder en alles gaat toppie en je kunt het geld missen dan zou ik het prima vinden. Maar beval ik later,gaat het niet super dan zou ik toch ook zeggen dat hij thuis hard nodig is..

Ik zou dus last minute pas beslissen of hij wel of niet gaat.. Al zou mijn man denk ik helemaal niet gaan, die eerste weken van je kindje zijn zo bijzonder..of het nou de 1e,2de of 5de is..

4. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    ik snap je wel..

ik zou het ook absoluut niet prettig vinden en zoiets hebben van samen uit samen thuis,
    en met een pasgeboren baby alleen thuis zitten en idd een hoop geld kwijt te zijn..
    ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, succes!

5. S0phie

S0phie Lid

9 dec 2010
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je voor jullie reacties. Het is fijn om te lezen dat meerderen het niet zouden zien zitten, ik begon al aan mezelf te twijfelen. Het is inderdaad een goed idee om tegen die tijd te kijken of het kan ja of nee. Stel dat ik een gemakkelijke bevalling heb (wat bij de vorige wel zo was) en snel herstel dan kan hij altijd nog boeken.

6. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Heb je familie /vrienden dichtbij wonen die evt kunnen helped met washed of koken of luisterend oor? Mijn man helpt veel mee maar ging na twee dagen gewoon weekend. Na de kraamweek kon ik best Veel zelf.
    Maar het gaat er denk ik meer om of je het wel fijn vindt On me man te moeten missen. En ik kan me voorstellen dat dat idee niet zo aanlokkelijk is. Kijk idd even hoe je bevalling is. Wellicht wil hij zelf dan niet eens meer ;)

(sorry typen op iPhone...)

7. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Last minute beslissen.

8. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons viel de kraamtijd er tegen vanwege een hele zware bevalling. Door de keizersnede duurde mijn herstel erg lang. Mijn man had eerst vakantie opgenomen en heeft daarna nog een hele tijd korter gewerkt. De eerste 4 maanden zag ik het niet zitten als hij bijvoorbeeld na zijn werk nog een cursus of bijeenkomst van zijn werkt had. Kon hem gewoon niet een hele dag en nog een avond missen. Gelukkig hield hij daar rekening mee.
    Maar van te voren hadden we dit beide niet verwacht. Ik dacht na een weekje wandel ik wel weer buiten (echt niet heb anderhalve week in het ziekenhuis moeten blijven en kon pas na een paar weken 10 min buiten wandelen in slakkentempo). We hadden er niet op gerekend dat de kraamtijd zo zwaar zo zijn, door alle complicaties ed. En daarnaast hebben we de eerste 3 maanden erg slecht geslapen.
    Nu gaat het stukken beter hoor en zijn we super blij met onze kleine meid.
    Maar wat ik probeer te zeggen is dat ik begrijp dat je het niet ziet zitten dat je man dan een aantal dagen weg is.
    Zelf had ik het niet gekund, zo vlak na de bevalling, 4 dagen zonder man. Ik denk dat hij ook wel rekening met jou en de kleine moet willen houden. Misschien is het beter te beoordelen als de kleine er is en jullie dan kunnen kijken hoe het gaat. als het niet gaat kan hij misschien beter het uitstellen en dat jullie dan niet naar de bruiloft gaan, maar een paar maanden later een keer daar op bezoek gaan.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook na de bevalling pas beslissen.. En makkelijke kraamtijd 2 weken voor de uitgerekende datum of een zware kraamtijd 2 weken na de datum maken nogal wat verschil voor het kunnen.

10. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik zou het ook gewoon last minute beslissen.

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    mijn man moest 6 weken na de uitgerekende datum 2 keer een week weg op zakenreis (nieuwe baan, dus lastig af te zeggen..). de kleine kwam bijna een week te laat..
    hoewel de bevalling niet meeviel, voelde ik me snel weer goed, en heb ik in deze twee weken alleen zijn eigenlijk heel veel positieve dingen meegemaakt en geleerd dat ik het ook alleen kan. en dat deed me eigenlijk wel heel erg goed.

maar ik kan me voorstellen dat het anders is omdat er bij jou meer keuze is, en het ook iets is waar je samen heen zou gaan/willen!
    plus, eerst bevallen inderdaad en afwachten hoe goed jij en jullie kleine zich voelen!

12. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Last minute beslissen wat lichamelijk en emotioneel haalbaar is. Je weet niet of je dat al 8/9 weken bevallen bent of slechts 4 weken. Wat je eigen gezondheid en geestelijke toestand is en wat de toestand is van jouw baby (lichamelijke problemen, huilbaby of super tevreden kindje). Die factoren spelen nogal mee in deze beslissing.

5 weken na de geboorte (ks) en 2 weken nadat ik 40 graden koorts had bij een fikse borstontsteking ging mijn man voor anderhalve dag weg. Ik vond het een ramp! Ook voelde ik me tamelijk in de steek gelaten, het was niet echt nodig.
    Effectief was het best goed te doen en had ik gezorgd dat een vriendin van me de avond dat ik alleen was, bij me was. Maar heb er nog steeds een beetje wrang gevoel bij.

Overigens kan hij ook altijd nog een aangepaste periode weg, de ceremonie zelf zal vast niet 4 dagen zijn ;). En een man en kersverse vader van de 2e, van een net bevallen vrouw hoeft dan echt niet 4 dagen mee te feesten en laveloos dronken te worden iedere avond (zo ken ik iig die dagen achtereen feesten).

13. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn man heeft 3 weken na mijn uitgerekende een zakenreis van een week. Ik ga er niet (meer) vanuit maar als ik overtijd zou lopen kan hij na de kraamweek meteen door.... Ik vind het geen ideale gedachte maar het is niet anders. Als het echt moet kan hij een paar dagen eerder thuis komen of helemaal niet gaan. Wel heb ik mijn moeder geregeld voor die week, is sowieso finn om iemand te hebben waar ik op terug kan vallen.

Maar het zou voor mij ook erg afhankelijk zijn hoe belangrijk de persoon voor mijn man (of ons) is.

En hoe ver weg... Zeker als je wat eerder bevallen bent wil je misschien wel mee? (Wij zijn met de eerste en tweede met een week of 7 op vakantie geweest en het beviel ons super!).
    Kan hij eventueel niet maar 1 nacht gaan? Is even doorbijten maar na de ceremonie en feest één van de eerste vluchten terug pakken?

Hebben vrienden van ons pas gedaan toen we een bruiloft in Portugal hadden. Ze hebben 2 uurtjes op de bank bij andere gelegen en weer met het vliegtuig terug, ze moesten weer werken de volgende dag.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo zou ik dat ook doen idd.
    Heel ander iets, maar mijn man dacht bij de geboorte van onze oudste dat de verjaardag die we voor zijn twee kids altijd vierden, wel door kon gaan. Uitgerekende datum was 10 november, verjaardagen zouden we -als we dat volgens normaal patroon zouden doen dan- vieren op 22 november.
    Was 'm niet aan z'n verstand te peuteren dat ik dat niet zag zitten.
    Toen heb ik het maar over een andere boeg gegooid en gezegd: weet je, we kijken tegen die tijd wel, OK? Dat vond ie wel goed.
    Heb ik dus lekker liggen bevallen, die 22e en 23e, (22e begonnen 's nachts de weeen, 23e werd ze 's nachts geboren). Ik blij dat we dus niks georganiseerd hadden! Hadden we alle visite af kunnen bellen met: Ja, sorry, ik lig te bevallen. Ehm, nou, nee.....?

Deel Deze Pagina