De eerste dagen na je bevalling!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Roxyroxx, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik was na dag 1 mijn kraamverzorgster al zat hahahahaha!

Ze bemoeide zich met mijn visite. Als deze bv vroegen hoe de oudste reageerde op de jongste (en dat is net even wat anders met geadopteerde kindjes zoals mijn oudste is) dan zei zij dat hij totaaaal niet jaloers was. Terwijl we onze handen vol hadden aan onze oudste omdat hij zich geen raad wist met opeens een indringer in zijn pas nieuwe gezin..Had hij 2,5 jaar in een tehuis gewoond, net een jaar een eigen papa en mama en opeens moet hij dat weer gaan delen....

Zo stapelde dat zich op. Het enige wat ze dan deed wat mijn man niet kon was mijn wond bekijken en zich bemoeien met mijn manier van herstel. Ik ken mijn huisarts persoonlijk en had hem gesmst dat ik zo n hoge koorts had en mijn knip zo pijn deed snachts. Schreef zij in mijn rapport: mevrouw heeft zelfstandig de huisarts gebeld zonder overleg.....

Mijn man had 3 weken vakantie opgenomen ivm de oudste, onze oudste is geadopteerd en was nog geen jaar bij ons en daar kan je geen vreemde bij laten.

Nou hij deed alles. VOnd ik ook fijner. Het enigste wat zij deed was mij nakijken en de wc en douchebak schoonmaken.

Na 3 dagen heb ik de zorg laten minderen. Was het zo zat.

Babys badderen en verzorgen had ik al ruim ervaring mee door mijn werk.

Owja en ze kon de kleine wegen natuurlijk. Ook zei ze wanneer ik kon ophogen. Dat vond ik ook wel fijn.

Kwam ook ze was nog maar net 20, woonde nog thuis en vertelde tot overmaat van ramp dat ze geen opleiding gehad had hahahaha..alleen een cursus, ja toen was het bij mij over.

Zelf 14 jaar ouder, heel wat jaren in de mmm gelopen, een lange intense adoptieprocedure achter de rug, zelf pedagoge en zij even vertellen hoe mijn oudste benaderd moet worden..

......zo...dat is er ook weer uit..hahaha..zat me toch nog dwars..

Ik vond het heel fijn om mijn man in huis te hebben. Zou dat als ik nog es zwanger mag raken ook zo weer willen..

2. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen en 1 nachtje gebleven (het was al laat en om halsoverkop naar huis te gaan zagen we niet zitten). Mijn man had heeeerlijk 3 weken vrij, dus na de kraamzorg nog 2 weken. Was heerlijk om zo ons eigen ritme te vinden.
    Het is maar waar je je prettig bij voelt denk ik, wie je graag om je heen hebt. En dat merk je denk ik ook pas goed als je eenmaal thuis bent met je kleintje :)

3. Seit

Seit Fanatiek lid

12 feb 2011
    1.996
    0
    0
    Geldrop
    Mijn 1e dagen na de bevalling waren wel relaxed eigenlijk. Ik ben 's avonds bevallen in het ziekenhuis, waar mijn ouders, broertje, zusje, schoonmoeder, beste vriend van ML en mijn oma in de wachtruimte bij waren.
    Ties is om 20.19uur geboren en we waren die avond om 23.10uur alweer thuis, samen met de visite uit het ziekenhuis.
    De kraamhulp bracht Ties, ML en mij naar boven, waarna de visite werd verzocht naar huis te gaan i.v.m. de rust voor Ties en mij.
    De volgende ochtend was er een andere kraamhulp, welke de overige dagen ook bij ons in huis is geweest.
    Samen met haar was ook ML 1 week thuis, kwamen mijn ouders dagelijk langs (meestal in de avond, als de kraamhulp naar huis was) en verder maar 1x per dag visite.
    We hebben er enorm van genoten, het was erg fijn!

Maak je vooraf niet te druk, alles komt goed! Geniet er vooral van! :D

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Geen man, alles alleen gedaan met kraamverzorgende.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier ben ik 4 dagen in het ziekenhuis gebleven, is protocol hier na een gewone bevalling. Ik vond het geweldig. Had een eigen kamer, mijn dochter was 24 uur per dag bij me, mijn man mocht komen en gaan wanneer hij wilde en 24 uur per dag stonden er verloskundigen klaar om met het even wat te helpen. Echt heel fijn. Zo voelde ik me ook wat zekerder toen we naar huis gingen en we het weekend alleen door moesten komen (kraamhulp zoals in NL is hier niet). De vroedvrouw kwam maandag weer aan huis, ze is nog 3 dagen geweest en toen was dat ook niet meer nodig. Kraamzorg (helpen in het huishouden, ondersteuning bij verzorging) hebben we tot 3 maanden na de geboorte, 1 keer per week, gehad.

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Hier was manlief twee weken vrij! Ik vond het jammer da de kraamhulp wegging omdat ik haar zo aardig vond, maar was wel blij dat ik alles weer op mijn manier kon doen!

Na die twee weken vrij van manlief, was ik al zo gewend dat we al snel in een ritme zaten, ik had zelfs alweer tijd en zin om met de kinderwagen en hond buiten te wandelen enzo!

Ik was zo blij dat opa's en oma's niet zoveel kwamen! Vond het heerlijk om lekker te tutten en alles op mijn eigen manier te doen!

7. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Van onze 1e heb ik een ks gehad en moest 5 dagen blijven. Bij de 2e een natuurlijk bevalling en ik had gehoopt op dit keer een fijne kraamweek maar door z'n slechte start na de bevalling heeft ook hij 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. We pendelden de hele dag op en neer ziekenhuis wat een grote domper was en zeer vermoeiend na een bevalling. Dus genieten was er niet echt bij, ja wel natuurlijk als we bij hem mochten zijn.Toen mijn zoontje naar huis mocht had ik nog maar 3 dagen kraamzorg,we hadden wel een hele lieve kraamhulp trouwens.Mijn vriend had vanaf de bevalling gelukkig wel 3 weken vakantie.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone lag 5 weken in het ziekenhuis, Jasper mag morgen na bijna 3 weken naar huis. Mijn kraamweken bestonden dus beide keren uit heen en weer rijden naar het ziekenhuis, kolven, huishouden etc. Gelukkig heb ik 2 superbevallingen gehad dus kan ik het makkelijk aan.
    Morgen komt er nog wel kraamzorg maar eigenlijk vind ik het onzin, ik ben fitter dan voor de bevalling, dus geen idee wat ze moet gaan doen eigenlijk.

Geen standaard kraamtijd dus maar misschien is dat wel gewoon niet mijn ding :) We houden het bij 2 kinderen dus ik zal het nooit weten....

9. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Zo! Ik heb een heel andere kraamtijd gehad dan gedacht/gehoopt!

Bij 9 cm ontsluiting een spoedkeizersnede gehad en nog heel lang (en nog bezig) moeten herstellen. Manlief heeft hier dus sinds de geboorte zorgverlof gehad en is sinds deze week weer halve dagen aan het werk. Ik heb nog erg veel last van de keizersnee (kan de kleine bijv. Nog niet in bad doen) dus ik en erg blij dat manlief mij zo ondersteunt :)! Al met al dus geen fijne kraamtijd gehad maar hopelijk gaat dat steeds beter....

10. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is heeerlijk een maand lang vrij! Dit wilde hij zelf ook erg graag...zodat we met z'n drie rustig kunnen wennen aan ons 1e kindje. Ook wil hij graag erbij zijn als de kraamverzorgster er is, omdat hij nog nooit een luier heeft verschoond in zijn leven haha.

De kaartjes sturen wij pas als de kraamzorg weer weg is. De eerste tijd willen we nog geen kraambezoek. Alleen dan mijn ouders en zusjes en zijn ouders en zusje.

Ik zie namelijk al op tegen al die mensen die willen langskomen...vreselijk!
    (SCHAAM ME ROT haha)
    Dus de eerste periode gaan we lekker zelf genieten zonder alle drukte en toestanden.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Zo, wat een luxe!:)
    Hier weten ze vaak niet hoe snel ze je na de bevallng naar huis moeten sturen...

12. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Valt me btw op dat er weinig mannen de 1e week vrij nemen.
    Lijkt mij juist zo'n belangrijke en leerzame week.
    Mijn vriendin kon bijna geen kant op door een totaalruptuur. Haar man heeft alles geleerd van de kraamzorg.
    Mijn man is straks 2 weken vrij, vanaf de geboorte, hij wil er juist in het begin bij zijn.
    Over de weken daarna maak ik me niet zoveel zorgen, mn ouders wonen op steenworp afstand en werken allebei niet meer. Dus hulp genoeg, mocht het nodig zijn..

Deel Deze Pagina