De eerste drie maanden...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Yasmijn78, 29 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Gefeliciteerd Shareeza!

Ik was de eerste 16 weken mega zenuwachtig maar dat kwam door een emotionele grens door mn vorige miskraam met 16 weken.
    Vanaf het moment dat we wisten dat we zwanger waren hebben we het wel aan onze ouders, broers en zussen vertelt.
    Voor de rest nog stil gehouden tot een mooie echo die we rond de 12 weken kregen.
    Daarna nog flink in spanning gezeten en met de 15e week nog een echo om te kijken hoe mn baarmoedermond eruit zag en hoe het met de kleine ging, alles ging super en nu wachten we op de 20 weken echo.
    Probeer er van te genieten maar het is soms wel wat lastig.
    Bij elk dingetje wat ik voel ben ik bang dat het weer mis is..
    Maar tot nu toe gaat het super, dus we houden vol :)

Succes en probeer er zo min mogelijk aan te denken aan wat allemaal mis kan gaan.

2. scoobydoo2005

31 dec 2006
    40
    0
    0
    mijn vriend en ik en onze zoontje zijn heel blij met onze tweede zwangerschap dat we het echt niet voor ons kan houden
    maar jullie hebben wl gelijk het kan ook mis gaan
    maar dat hopen we niet
    dus iedereen bijna weet het al

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ten eerste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat je - na zo lang proberen - extra onzeker bent. Maar hoe moeilijk het ook is, probeer toch vertrouwen te hebben. Het kan namelijk gedurende de hele zwangerschap fout gaan, maar je gaat er aan onderdoor als je je voortdurend druk maakt.

Hoe zijn jullie de eerste drie maanden doorgekomen? Waren jullie angstig of juist relaxt.
    Bij 5 weken zwangerschap kreeg ik een bloeding en leek het op een miskraam uit te lopen. Ik kon pas 4 weken later voor het eerst naar de VK, omdat het voor die tijd toch geen zin had om een echo te maken aangezien er in zo'n vroeg stadium toch nog niks te zien valt. Hoewel ik heel angstig was, heb ik toen toch de knop omgezet en echt besloten dat mijn kind sterk genoeg zou zijn en dat het goed zou komen.

Bij 8 weken zwangerschap begon bij mij de extreme misselijkheid en wist ik vrij zeker dat het goed zou komen.

Hebben jullie 12 weken gewacht voordat je het gaat vertellen?
    Ik heb het bij 5 weken al mijn ouders en schoonouders verteld, omdat wij van mening waren dat ook al zou het fout gaan, we het hen nog zouden vertellen. We zijn geen types die dan het verdriet voor onszelf zouden houden, dus we zouden het hoe dan ook vertellen dus waarom dan niet gelijk?!

Bij 9 weken zwangerschap hebben we het hartje zien kloppen op de echo en toen hebben we het aan iedereen verteld. Gezien het feit dat ik heel veel moest overgeven, was het ook echt niet langer te verbergen. Bij 12 weken lag ik al met uitdroging in het ziekenhuis, dus ik was blij dat ik het voor die tijd zelf al aan iedereen had verteld.

Hebben jullie binnen die 12 weken al spulletjes gekocht?
    Nee, dat heb ik pas later gedaan.

Geniet van je zwangerschap!!

4. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    ala het hartje klopt met 7,5 weken kan het helaas nog steeds fout gaan,...ook dat komt vaak genoeg voor...(helaas!!)
    wij zelf het hartje gezien met 7 weken en met 9 weken, klopte volop, maar met 11w6d was het toch echt gestopt....

ik had wel al wat dingetjes gekocht,...en ook al onze ouders vertelt, dat was op zich wel prettig nu het fout ging...volgende keer (als die er ooit komt) wil ik langer mijn mond houden en niks kopen ;)

succes meis!

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Grote spulletjes hebben we nog niet gekocht, maar de eerste kleertjes wel al. We hebben met 8 weken het hartje zien kloppen, over 2 weken hebben we 11 weken echo. Ben daar toch ook wel nerveus over ;)

Deel Deze Pagina