Bij de eerste had ik een dag vrij gevraagd omdat mijn man toen ook jarig was. Bij deze had ik een dagje vrij gevraagd met carnaval maar hadden dus ook de echo op die dag.
Heb gezegd dat ik naar de dokter moest. Bij de eerste werkte in fulltime en had ik de afspraak zo vroeg mogelijk gemaakt. Bij de tweede op de papadag van m'n man, want die heeft meer gedoe op z'n werk ermee, en wederom gezegd dat ik naar de dokter moest. Is toch ook een soort van dokter, dus vond niet echt dat ik een smoes gebruikte..
Ik vind persoonlijk dat je hier gewoon vrij voor moet nemen, dit hoeft echt niet op kosten van de baas. Het wordt wat anders als het moet, als er twijfels zijn o.i.d. Dan vind ik het wel een "dokter" verhaal, maar de eerste echo vind ik echt privé.
Wanneer je GEEN smoes gebruikt hebt of je het NIET onder werktijd hebt gedaan dan hoef je niet te reageren.
Smoes: verwarming is stuk, verwarmingsmonteur komt. De monteur van KPN/Ziggo/upc komt want tv/internet kapot. Wasmachine/droger reparatie. Huurbaas komt langs ivm lekkage. Uiteraard niet allemaal tegelijk gebruiken
Ik had mijn eerste echo 's avonds De tweede, toen ik het ook nog niet verteld had, was onverwachts en toen heb ik het wel aan de vrouw van personeelszaken verteld. Volgens mij heeft zij het alsnog doorgebriefd naar mijn baas want toen ik hem een week later vertelde dat ik zwanger was, reageerde hij nogal geirriteerd en helemaal niet blij of verrast. Maar goed, dat was sowieso een raar bedrijf...
Haha, ik wil graag verlof inplannen omdat "mijn verwarming stuk is en de monteur komt. Oja, de tv heeft ook storing dus die kan ook nog langs komen en mijn huurbaas wilde mij ook nog even spreken" Dat past mooi in het straatje van de brug stond open
Volgens mij had ik de eerste aan het einde van de dag staan, dus ging gewoon uurtje eerder weg (kan bij mijn werk gelukkig) en anders is het gewoon controle afspraak bij de tandarts (moet je niet net de week ervoor geweest zijn ) Of juist wel de week daarvoor geweest zijn en dan heb je een gaatje
Ik zat toen beide keren al 4 weken kotsend thuis (Hg), dus dat was niet zo lastig . Maar anders had ik het gewoon op m'n vrije dag gepland.
Maar goed ik zal even on-topic reageren, ik en er zelf een dag voor vrij genomen. Vond dit zelf prettiger. Heb het al heel vroeg verteld aan mn manager ivm risico-werk. Volgende echo over twee welen heb ik ook vrij genomen. Enige smoes die ik kan bedenken is doktersbezoek.