Herkenbaar? Erg rustig kindje...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anoniemster, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemster

9 okt 2011
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben nu 28,5 week zwanger en ben soms vrij onzeker omdat ik zo'n rustig kindje in de buik heb!
    De eerste was erg druk in buik en constant aanwezig..

Deze moet ik echt soms wakker schudden en dan laa ie nog zachtjes van zich horen.

Herkent iemand dit?

Groetjes

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Mijn oudste was ook extreem rustig soms voelde ik haar uren niet soms wel meer dan een dag en hup weer naar het ziekenhuis voor ctg waar alles goed was maar wat heeft ze mij soms laten zweten wat was ik soms bang, maar ze is gezond geboren en blaast van gezondheid! Kont goed meid maar t is vervelend.

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik heb nu ook een rustig kindje in mijn buik.
    Bij onze zoon was hij goed druk en sterk.
    Nu krijgen we een meid. Ik voel ze gelukkig nog iedere dag wel, maar een stuk rustiger en veel minder hard.
    Ik was eerst ook ongerust hierover, maar bij iedere controle blijkt ze het heel goed te doen.
    Wel ligt onze meid volgend de vk heel laag en diep. Kan een reden zijn waarom ik ze minder hard voel.
    Maar als het goed gaat, dan gaat het goed.;)

4. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb ook het idee dat dit kindje veel rustiger is dan mijn zoon, maar ik heb ook een voorliggende placenta en dat dempt de boel ook en ik heb veel vruchtwater dus dat houdt ook wat tegen. Het maakt je inderdaad wel onzeker af en toe en als je het niet vertrouwd gewoon een keertje extra bellen!

5. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een heel rustig kindje, tenminste dat vind ik. Heb geen vergelijking.
    Maak me er geen zorgen over gelukkig, maar vind het wel jammer soms.

6. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleintje heeft dagen dat hij erg rustig is en dagen dat hij er een feestje van maakt. De dagen dat hij rustig is zijn erg beangstigend, vooral omdat hij dan ook niet altijd reageerd op mij. Bij controles ziet alles er goed uit. Denk dat het per vrouw, per zwangerschap kan verschillen...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn vorige was ook rustig, terwijl mijn dochter echt enorm druk was en hard trapte.

Zie ik ook terug in hun karakters. Deze baby zit er qua gevoel een beetje tussenin.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Deze baby is ook rustiger dan mijn vorige (allebei meisjes overigens :) ) . Nu was ze vorige week 2 dagen extreem rustig, voelde ik haar alleen heeeel zachtjes en reageerde ze ook nergens meer op, toen heb ik toch de VK gebeld en ben ik naar het ziekenhuis gestuurd voor een CTG en echo. Dat was allemaal goed en de gynaecoloog zei ook dat het voor een keer geen probleem is, maar dat je echt aan de bel moet trekken als de baby erg rustig is en zeker op deze termijn (ik ben dan nu 27 weken) ik de baby echt wel 10 keer per dag moet voelen. Nu is ze de laatste dagen gelukkiger weer drukker maar ik hou het wel in de gaten, want het kan er ook op duiden dat de baby zich niet meer lekker voelt in de baarmoeder.

9. Jille

Jille Bekend lid

26 aug 2007
    669
    0
    0
    Mijn eerste was vrij druk (was een jongen). Nu begint deze baby pas echt wat krachtiger te voelen (ben 30 weken). Mijn placenta ligt voor, het is een meisje en ze ligt erg laag en diep naar achteren. Ze doet het verder helemaal prima, dus maak me er niet druk om.

Groeten
    Jille

10. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja heeeel herkenbaar
    onze oudste een jongen was erg druk en zeer goed aanwezig
    onze jongste een jongen was erg rustig en voelde hem erg weinig ik had "helaas"de placenta voor die erg groot en dik was dus hierdoor voelde ik hem erg weinig
    hopelijk bij mijn derde zwangerschap, dat ik dan het kindje wel goed mag voelen

Deel Deze Pagina