Mijn moeder heeft muizen in de kelder...

Discussie in 'De lounge' gestart door lioness74, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn moeder woont in een hoekhuis van de woningbouwvereniging.
    Al heel veel jaren heeft zij last van muizen in haar kelder.
    Toen ik nog thuis woonde zeg maar, al heel lang.
    Dan was het weer wat rustiger en werden er weer een paar gevangen met een klem enz enz.

Nu, laat ik zeggen, het laatste half jaar, word het steeds gekker daar.
    Het is een afgesloten kelder onder de trap.
    Er zitten nu echt turbo-muizen.
    Alles wordt opgevreten, pakjes drinken aardappels pakken rijst echt alles.
    De muizen vreten zelfs plastic emmers open!
    En haar broodbakmachine is zelfs aangevreten!

Ik word er doodziek van.
    Ze denkt alles zelf te kunnen oplossen met haar lullig klemmetje (die muizen lachen zich rot).
    Dan maakt ze telkens alles weer schoon, zet weer wat klemmetjes en klaar.

Nu was ze nmet hier op de koffie en ik kreeg weer wat muizenverhalen te horen, over wat ze nu weer allemaal opgevreten hebben.
    Ik heb al 1000 keer gezegd dat dit probleem veel te groot is geworden, om alleen op te lossen, maar mijn moeder is super eigenwijs en laat dus echt geen bedrijf komen want dat is zo durr bla bla bla.
    Ik zeg: je moet de woningstichting eens bellen, hoe je dat aan moet pakken, misschien kunnen ook zij hier wel hun aandeel in leveren en hoef je dit helemaal niet zelf aan te pakken.
    Tuurlijk belt ze niet en alles word op zn beloop gelaten.

Ik zeg net tegen dr: het is niet alleen lastig om telkens alle troep op te ruimen van die rotmuizen, maar wat denk je van die ziektes die ze mee kunnen brengen?
    Nou volgens mij hadze daar nog niet bij stil gestaan.
    Nou riep ik dat ook wel in het wilde weg, maar zou dat ook kunnen? Dat mijn moeder er ziek van kan worden?
    Tuurlijk gooit ze de aangevreten spullen weg, maar nu hadden ze een emmer opengevreten waar dat meel in zit om brood van te bakken.
    Dat heeft ze nu weer in een andere emmer gedaan.
    Ik zeg: dat ga je nu weggooien want anders kom ik het morgen doen!

Nou ja, ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik eraan moet doen want mevrouw is stronteigenwijs.
    Deze muizenplaag is haar gewoon boven het hoofd gegroeid.
    Ze zegt: die muizen komen van buiten af, ik woon in een hoekhuis.
    Ik zeg: ja die komen misschien wel uit het riool weet jij veel!

Ik heb het nu net gezien en echt waar je schrikt je rot.
    Vanmorgen heeft ze het schoongemaakt maar man man man, wat een lucht! Alles onder de stront en pis en alles aangevreten!

Wat kan ik doen?
    Ik maak me zorgen!
    O ja, mijn moeder is echt heel netjes en proper van aard, dus niet dat je denkt dat je met ma Flodder te maken hebt!

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    kan jij niet inlichtingen inwinnen bij de woningbouw? wij hebben het zelf gedaan, maar bij ons waren het maar een paar muisjes die hebben zichzelf uitgeroeid. (korrels) maar met zoveel? anders verdelgers laten komen

3. lioness74

Ik ben ook zeer zeker van plan om maandag zelf maar eens naar de woningstichting te bellen.
    Er moet zeker een bedrijf bij komen ja want dit is echt een serieus probleem en ik maak me ook zorgen om haar gezondheid.
    Maar ja eigenwijs hè grrrr.

4. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd eerder dat je met ratten te maken hebt... Mijn ouders hadden vroeger ook een vergelijkbaar probleem, ook een kelderkast in een hoekhuis. Bleek dat de ratten een trottoirtegel hadden opgelicht (zo'n 3 meter bij het huis vandaan) en via een gegraven gang in hun kelderkast kwamen (vraten zich zelfs door een dikke plank hout heen die mijn vader voor het ingangsgat had getimmerd). De oplossing uiteindelijk was rattengif (en steeds zorgen dat alle gaten dichtgemaakt werden).

Ik zou zelf niet met muizenvallen aanklooien...

Succes!

5. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wat vindt je moeder van katten...?? Al onze buren hebben namelijk last van muizen behalve wij met onze 3 katten ;)

Maar ik zou idd sowieso de woning vereniging bellen. Volgens mij moeten zij ook helpen in zo'n situatie...!!

6. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Woningbouw hoeft volgens mij niet te helpen met muizen, bij ratten wordt het volgens mij een zaak van de gemeente. Maar je kunt altijd even bellen. Zolang ze voedsel in de kelder houdt, blijven de muizen daar ook komen, ben ik bang.

7. lioness74

Ja ik zei net ook al van misschien zijn het wel ratten!
    Maar nee dat kan niet hoor in de kelder, zei ze.

Ik heb zelf 2 katten en ik zeg zal ik ze eens meenemen?
    Maar zelf is ze hartstikke bang voor katten.....maar NIET van die vieze beesten daar in de kelder!

8. lioness74

Dat ga ik ook zeker doen...
    En die muizen/ratten daar die leven in een paradijsje want elke dag word alles netjes opgeruimd en schoongemaakt.
    Dan denkt ze weer dat ze weet waar ze vandaan komen, en dan zet ze daar weer wat voor, wat dus niet helpt.

9. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    wat wij deden was meel strooien met een zeefje en dan zag je precies waar ze vandaan kwamen. maar onze ruimtes zijn niet zo groot waar ik hoefde te strooien

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat dacht je van gewoon rattengif halen bij de dierenwinkel? Wel zorgen (uiteraard ;)) dat er geen kinderen bij kunnen.

Toen wij hier kwamen wonen hadden we ratten onder de vloer :$ Met rattengif waren ze binnen 2 weken allemaal dood. Elke dag de schotels bijvullen, want ze eten er best veel van :$

11. lioness74

Zat ik ook al aan te denken....ga ik morgen meteen doen!
    Ik zal morgen eens flink optreden tegen haar hahaha, vind het zo eng en vies bah.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is ook vies. Wij hadden niets in de gaten in eerste instantie, ik hoorde mijn kater op de gang een boel herrie maken en vechtgeluiden, was ie aan het vechten met een grote muis (dacht ik :$:$:$) Hij moest hem loslaten van mij (het is net een hond ;)) dat deed hij en toen leefde ie dus nog half...... 5 min later was ie dood, beest in de container gegooid. Komt mijn vriendin, die kijkt ernaar en die zei dus dat het een jonge rat was en geen muis :$, bleek ik een nest onder de keukenvloer te hebben zitten, bah bah bah, en wat ben ik bang geweest zeg, want als er 1 naar boven kan, kunnen die anderen dat dus ook ......... en ik ben niet bang voor muizen, maar wel voor ratten.

Elke dag gif op schotels gezet, elke dag bleef er meer op liggen, totdat er niks meer van gegeten werd, toen nog zeker een week gif laten staan, ik heb ze nooit gezien hoor, zijn gewoon dood gegaan onder de vloer. En ik heb de kat de hele tijd bij me in de buurt gehouden :p

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Houdt er wel rekening mee, dat als je gif neer gaat zetten die dode muizen gewoon blijven liggen hè. En dàt kan een verschrikkelijke stank gaan geven.. (ervaring mee, onder het keukenblad op mijn werk:$)

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kunt aan de keuteltjes zien of het ratten of muizen zijn.Bij muizen zijn het net kleine hagelslagjes en bij ratten zit er een puntje aan.Je moet er maar eens op googelen.
    Ik zou na het weekend eerst de woningbouw bellen en eens horen wat het beleid is.Muizen en ratten kunnen allebei ziektes overbrengen en deze worden voornamelijk overgebracht door de urine.Wij hadden 2 jaar geleden een muizenplaag.Die krengen waren ons huis binnen gekomen tijdens onze vakantie.Hier liepen ze zelfs op het aanrecht en bij de kinderen in bed.We hebben eerst vallen neergezet en gif maar hielp allemaal niets.Toen hebben we Rentokil ingeschakeld en die hebben vallen gezet en gif neergezet en alle gaten en kieren waar ze doorheen kunnen komen dichtgemaakt.Het heeft me 300 Euro gekost maar ik heb het er graag voor over gehad.Bij je moeder vind ik wel heel alarmerend klinken.Ik begrijp niet als ze werkelijk zo proper is dat ze dit gewoon maar door laat gaan,brrrr.

15. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Volgens mij kan de woningbouw wel helpen. Zij weten ook hoe ze het precies moeten aanpakken, ook al betaal je wat mee. Als het niet bij haar vandaan komt dan hebben de buren er waarschijnlijk ook last van. Dus ook zij moeten gif oid plaatsen. Ik zou toch wel bellen naar de wb. Bah, ratten/muizen.

Deel Deze Pagina