Mijn zoontje is bijna 8 maanden en heeft een koemelkallergie/intolerantie. Hij krijgt nu 's ochtends fles van 200 ml Rond 10.00u fruit. Rond 12.30uur fles van 165ml Als tussendoor fruit of geitenyoghurt plus beetje diksap, thee of water, maar dit zijn maar paar slokjes. Rond 17.00 uur groente en toetje op basis van geitenmelk/yoghurt. En rond 19.30u laatste fles van 165 ml (meer krijg ik er niet in). Nu mag hij natuurlijk ook brood. Maar hier zit ook vaak melk in. En aangezien het een allergisch mannetje is, ben ik bang dat hij tarwe misschien ook niet verdraagt. Heeft iemand tips hoe ik het schema aan kan vullen? En zijn er meer moeders die brood vervangen voor iets anders?
Als hij niet reageert op geitenmelk, zal zijn allergie toch niet zo groot zijn? Geitenmelkeiwitten zijn immers zeer gelijkend op die van koemelk. In dat geval zou ik toch gewoon brood proberen te geven, veel kans dat hij niet reageert dan. Er zijn ook broodsoorten zonder melk, maar die ken ik niet want hier in België is het meeste brood sowieso zonder melk. Verder gewoon veel fruit en groenten geven, eventueel soja als dat lukt, en bijvoorbeeld rijstwafeltjes als tussendoortje.
Zijn allergie is niet heel erg. Maar geitenmelk is is in vele opzichten veel beter dan koemelk en beter te verteren. Ik ga straks ook nannycare opvolgmelk proberen. En kijken of hij hier goed op reageert. En als dat zo is dan stap ik van de Nutramigen af. Maar mag hij dan al van die grote rijstwafels hebben (qua samenstelling en structuur)? Ik weet nog van mijn docher dat ze toen kleine rijstwafeltjes hadden, speciaal voor babies. Maar die zie ik nergens meer!
ik zeg eerlijk dat ik weinig ervaring en verstand van kma heb, maar ik zou iig wel tarwe enz aan gaan bieden, je moet het toch eerst geprobeerd hebben om te kijken of hij erop reageert? Die grote rijstewafels mag hij hoor, dan breek je hem doormidden bv.
Die kleine rijstwafels koop ik in Kruidvat. En ja, dat mag. Al vind ik op die leeftijd enkel fruit en groente wel voldoende.
ik heb deze Home - Tarvo Het bluebandbrood is ook koemelkvrij en bij AH ook sommigen. Tarwe gewoon proberen, gaat hier prima ondanks meerdere allergien.
Ik neem aan dat je bij een kinderarts en/of -diëtiste loopt? Zou daar voor gedegen advies vragen. Ik zou zeker geen andere allergenen gaan vermijden als hij daar niet allergisch voor is. Mijn zoontje heeft een behoorlijke melkallergie, zit met 2,5 jr nog steeds aan de nutramigen AA. Ook sojamelk gaat hier moeizaam(lust het echt niet).
Het brood van de Jumbo kan je geven! Daar hebben ze ook van die rijstwafeltjes met appel en kaneel voor kinderen vanaf 8 maanden.
Voor zo ver ik weet is het grootste gedeelte van het brood in de supermarkten bereid zonder koemelk. Ons zoontje reageerde heel sterk op koemelk, inmiddels al minder, maar hij heeft nooit slecht gereageerd op tarwe en het is hier ook nooit afgeraden door de kinderdiëtiste. Soja was dan weer wel een probleem.
In brood mag geen broodverbeteraar zitten, daar zit vaak koemelk in. Goudeerlijk van jumbo mag, sowieso. Maar ik zou ook eens gewone fv gaan introduceren en verder niet moeilijk doen over brood. Als geitenmelk goed gaat zal naar alle waarschijnlijkheid koemelk ook goed gaan. Als jij je dan fijner voelt bij geitenmelk prima, maar dan hoef je verder niet te zoeken in koemelk vrije producten. Als koemelk/fv niet goed gaat kan je beter stopoen met geitenmelk.