Al weken krijgen de ladies onderstaand schema. Maar nu begin ik toch te twijfelen... is dit te weinig melk voor ze? O: pap (150/5 + 4lepels pap) T: fruit M: lunch en melk (90/3) T: snackje + water A: avondhap (200gr) + yoghurt (100ml) bed: flesje (N krijgt 90/3 en E krijgt 90/2) N dronk in het verleden moeilijk de flessen daarom ben ik minder gaan geven. E spuugde vaak en daarom krijgt zij dus minder en 's avonds schepje minder. Had laatst schepje avond voor E weer op 3 gedaan, maar toen spuugde ze overdag dus ineens weer. Mijn twijfel zit bij de middag fles. Tips please, merci!
Vanaf een jaar moeten ze 300 à 500 ml zuivel krijgen, dus ik zou nu niet meer plots meer gaan aanbieden als ze het goed doen op dit schema. Meer geven had gekund, maar echt weinig is dit toch zeker niet.
Tot een jaar 500cc en vanaf een jaar 300. Als ze dit al een tijdje krijgen, lekker zo laten. Vraag me alleen af waarom je een 90/2 fles geeft. De verhouding water/voeding wordt hierdoor erg scheef. Geef dus óf 60/2 óf maak 90/3 en geef minder...
Die 90/2 doe ik omdat ze dus met een schepje extra meer spuugt overdag. En ik doe 90 omdat ik haar dan nog dat beetje extra vocht wil geven. Ik dacht dat extra water niet uitmaakte, dat het het alleen niet goed is als je teveel schepjes op te weinig water doet. Klopt dat?
Als ik afga op wat het cb tegen mij zegt geef je genoeg melk. Mijn zoon dronk altijd minder als de 'standaard', op het buro zeiden ze altijd ,dat is niet erg,want strakjes mag hij nog maar 300 met een jaar. Als t wat eerder al zo is en je kindjes doen t goed is dat geen probleem
En dat flesje 90/2, als dat werkt voor je meisje, waarom niet? Als er steeds over zou blijven van de fles, zou ik iets minder water toevoegen. Nu krijgt je meisj toch haar voeding en wat extra vocht. Zou toch gek zijn als je eerst een flesje melk 60/2 moest geven en daarna 30cc water. Als ze t zo drinkt, prima!