de eerste iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bipi, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Roosje, das leuk om te horen zeg. Fijn voor je. Nu maar hopen dat iui genoeg is.

Hartewens, ja ik denk wel dat het de hormonen kunnen zijn hoor. Zal je lichaam gerust aan moeten wennen.

Meisjes van het wachtbankje, IK HEB GEEN GEDULD :) Pfff normaal vond ik die 2 weken na de eisprong al lang duren, maar nu is het nog een keer zo erg zeg.
    Houden jullie het een beetje vol?
    Ondanks dat ik het best wel druk heb met van alles en nog wat kan ik maar aan 1 ding denken. :rolleyes:
    Als het niet gelukt is ,kunnen we in juli pas weer voor de 2e iui. Aangezien we in juni op vakantie zijn. Ook heerlijk hoor, maar ik zou het graag allebei willen. :oops:
    Maar genoeg geklaagd, een prettige avond mensjes. ;)

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Spannend paint ik kan me voorstellen dat 2 wkn dan heeeeel lang duren. Onze tweede iui zal ook pas in juli plaatsvinden aangezien wij ook op vakantie gaa. Laten we maar duimen dat we de 2e iui niet nodig hebben.

gr vruchtje

3. Athena

Athena Lid

17 mrt 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    hoi dames,

voor ons zal er geen IUI ronde 2 zijn :cry: . Vanmorgen bleek uit de bloedtest dat men eitje morgen al gaat springen, vroeger dan verwacht dus. Nu is het zo dat men vriend morgen een ganse dag moet werken (van 6u tot 18u) en zich dus niet kan vrijmaken voor naar het labo te gaan met een potje zaad :( , donderdagmorgen zou hij ook niet kunnen enkel vrijdag maar ja dan is het natuurlijk al lang te laat.

ik vroeg em dan of hij dan niet deze namiddag een potje kon vullen, dan moest de IUI maar ff wat vroeger gebeuren, voor men ei zou springen, nou dat zag hij niet zitten om nog te zitten rondlopen (moest nog potje zoeken dan, nog papierwerk voor zen nieuwe scooter in orde brengen, etc), en dat hij het hate om onder druk en in een potje te doen :cry: . Ik natuurlijk heel erg ontgoocheld - ik had zoiets van 'alles gaat vóor behalve ik :evil: .

Kreeg ik een uurtje daarna telefoon dat ie toch een potje gevonden had, maar zo goed als alles ernaast had gemorst :rolleyes: :evil: ... en met wat hij er toch in had kunnen mikken dat hij daarmee niet naar het labo wou.

Zodoende lukt het dus deze maand niet :( , de gyn zei dan toen ik hem belde dat we het morgenavond maar zelf moesten doen.

Toen ik thuiskwam en het hem zei ging hij er mee akkoord; we kunnen het beter samen doen en lekker klussen dan hebben er nog allebei plezier van ook en is er zo geen druk achter.

ach we zien morgen wel, ik denk niet dat het lukt op die manier maar in lekker klussen heb ik altijd wel zin 8) , mag ook wat meer gebeuren

4. hartewens

hartewens Fanatiek lid

11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    spannend paint! Kan me voorstellen dat het lang duurt. Ik ben nog niet eens geinsemineerd en zit al vol ongeduld, hahahaha. Echt erg.
    Althena, wat zonde zeg. Jammer dat je vriend niet onder die druk wil/kan "presteren". Klinkt een beetje raar, bedoel het niet raar. Misschien lukt het wel samen dan, kan maar zo he.
    Ben wel blij dat mijn man niet zo moeilijk doet. Tot nu toe was ik degene die moeilijk deed over de mmm. Had ik niet verwacht hoor, maar de keren dat ie potje in moest leveren voor onderzoek ging het prima. Zei hij heel lief, nou ik dacht aan jou en onze laatste keer en toen ging het vrij vlot. Mijn mannetje is wel een beetje een zenuwachtig typetje, maar vreemd genoeg is hij hier er heel rustig en meegaand onder.

5. Athena

Athena Lid

17 mrt 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    men vriend is erg gevoelig aan stress, zeker als ie 'moet' presteren onder druk of binnen de tijd. Kan het best wel begrijpen dat het niet zo simpel is als je weet dat je binnen de x aantal minuten (bij wijze van spreken dan) een hoogtepunt moet krijgen, dat dan nog is opvangen in een piepklein potje (echt, volgende keer neem ik een tupperware pot :( :) ) en dan nog eens naar het labo racen :p

Hij kan het wel zonder mij hoor :D , heeft het daarstrak bewezen (alleen kan ie blijkbaar zonder mij niet alles netjes in het potje passen :evil: :) :oops: ) .

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

Paint, hoop het ook. Spannende tijde breken aan voor jou, hoop voor je op een goede afloop! Suc6
    Althena, balen meid maar ja wie weet lukt het jullie deze ronde ook zo.

7. draakje81

draakje81 Lid

1 okt 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    he meiden,

Nog ontwikkelingen voor degene die op het wachtbankje zitten? Daan, heb jij al een voorgevoel? Ik weet het niet of mijn gevoelige borsten en ongi gevoel komt omdat ik zwanger ben of omdat mijn lichaam mij weer eens voor de gek houdt. Ben benieuwd of jullie symptoompjes hebben.

8. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Draakje: Duurt lang, he! Vind ik ook. Ik heb ook gevoelige borsten en steeds het gevoel dat iemand in mijn linker eileider 'prikt'. Maar het zal ongetwijfeld komen door de hormonen. In het hormoon om je eisprong op te wekken (bij mij was dat pregnyl) zit nl het HcG zwangerschapshormoon (...je weet wel...van Moeders voor Moeders..) en dus kan je je ontzettend zwanger en raar gaan voelen zonder dat er wat aan de hand is.
    Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren allemaal, maar inderdaad ...erg moeilijk!

9. Paint

Paint Actief lid

27 feb 2007
    392
    0
    0
    Athene, das niet zo leuk voor je. Ach wie weet zit er een superzaadje tussen die het op eigen kracht wel red. ;)

Draakje en kuipers, hier helemaal geen enige symptomen eigenlijk.
    Alleen af en toe een "zeurderige" onderbuik. In ieder geval geen gevoelige borsten.

10. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Nou zeg heb ik net een heel berichtje zitten tikken is nu alles weg :( ..

Even in het kort, ik reageer later deze dag nog wel even op iedereen.
    Ik voel dus helemaal niets, geen buikpijn, geen misselijk gevoel, geen gevoelige borsten, niets, behalve die vervelende en lelijke pukkels...
    Ik moet nog 3 nachtjes slapen voor mijn NOD. Maar ik heb besloten niet te gaan testen zaterdag. Ik ga die dag met vriendinnen weg en heb geen zin om chaggie rond te lopen.
    Ik heb er voor de rest toch geen goed gevoel bij :cry: , dus ik laat het maar op zijn beloop.

Meiden op het wachtbankje, laat je niet gek maken. In de pregnyl zit inderdaad HCG en die is pas 10 dagen na de injectie uit je lichaam. En zoals Kimmy al zei, als je iets graag wilt voelen dan voel je het ook.

Meiden allemaal veel succes!

11. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Daan: Yeah yeah yeah! helemaal met je eens!

Toch blijf ik stiekem voor je duimen, hoor, zaterdag!

12. Jinthe81

Jinthe81 Lid

5 mei 2008
    62
    0
    0
    Hallo,

Dames op het wachtbankje? Mag ik bij jullie komen zitten?
    Heb om 11.45 de IUI gehad, stonden met 5 min. weer buiten..
    Zaad was helemaal tegen de verwachting in SUPER! 10 miljoen! En 2 eitjes, dus ben benieuwd...Ga maar heel veel afspraken en leuke dingen plannen komende weken zodat het hopelijk snel 5 juni is.

Liefs, Jinthe!

13. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

Hier even een uitgebreidere reactie:

Vruchtje en Linda welkom!

Nikkie, hoe is de HSG gegaan? En hebben ze nog een follikelmeting gedaan?

Jinthe, welkom in de spannende wachtweken :rolleyes: !

Esther, hoe was het vandaag? Was er al een mooi eitje te zien?

Roosje, wat fijn voor je dat je mannetje nog zijn gedachten heeft veranderd \:D/ . Ik hoop voor je dat er vrijdag een heel mooi eitje t zien is en dat de zwemmers in orde zijn!

Athena, wat een rot nieuws zeg! Ja mannen en presteren onder druk… Ik hoop dat jullie op de ‘normale romantische’ manier ook een beebje kunnen maken. Heel veel plezier met het klussen ;) !

Kimmy, Paint, Draakje en Poohbeer, zucht wat duurt het allemaal toch lang....
    Ik moet zeggen dat ik er wel veel meer mee bezig ben deze ronde... Ik sta er mee op en ga ermee naar bed. Ik donder al bijna van het wachtbankje af, ha, ha.
    Jullie nog veel succes!

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Jinthe, super meid nu maar hopen op een goede afloop! Idd plan die 2 weken vol maar doe het wel rustig aan he.
    Daan, ja idd super dat het toch door is gegaan. Ik ben zo benieuwd naar hoe groot de eitje vrijdag zal zijn. Wel vraag ik me af wat als de zaadjes niet goed genoeg zijn voor de IUI, wordt die dan alsnog meegeteld als 1ste poging?

15. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    @ daan .

nou mn linker eierstok was helemaal niet te zien.
    ze hebben 2 inwendige en 1 uitwendige echo's gedaan.
    en aardig lopen duwen en sjorren dat het nu gewoon zeer doet met zitten.

rechts is duidelijk alleen daar groeit niets.
    en links dat is ook de groei kant want dat voel ik.
    alleen ze kunnen niet meten.
    nu moet ik morgen ochtend weer komen.

dus even afwachten maar.
    xxxxxxxx

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Esther, hopelijk zien ze morgen wel iets.

Ik heb morgen mijn 2de fm, ben benieuwd hoe groot de eitjes nu zijn. Ik vroeg me af of je bij IUI ook kans hebt op een 2ling dus dat ze 2 eitjes tegelijk groeien zoals bij ICSI/IVF?

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames, ik had een vraagje misschien dat iemand me een antwoord kan geven hierop. Tot hoe lang kunnen zaadcellen gespaard worden om een goede kwaliteit te krijgen voor een spermatest? Ik bedoel bederven ze al men bijna een week geen gemeenschap heeft gehad?

Het zit namelijk zo, toen mijn man hoorde dat zodra het eitje groot genoeg is ik dan moet spuiten en hij vervolgens zijn zaad weer in moet leveren, nu wil hij dat de geleverde zaad goed genoeg zal zijn voor de IUI zodoende dat hij nu denkt dat geen gemeenschap hebben tot die tijd voor een goede kwaliteit zorgt maar bij mij klinkt het onlogisch, heeft hij gelijk?

18. Jinthe81

Jinthe81 Lid

5 mei 2008
    62
    0
    0
    Hoi Roosje,

W.b. tweeling met IUI>ik had ook 2 eitjes met deze poging, dus de kans zit er in dat er een 2-eiige tweeling zou kunnen komen. W.b. zaad>langer dan 3 dagen geen gemeenschap heeft geen nut. Om de 2 tot 3 dagen klaarkomen zorgt voor de beste kwaliteit zaad..

Groetjes Jinthe.

19. esther 7

esther 7 Bekend lid

18 jan 2007
    628
    0
    0
    hij jinthe.
    mij is verteld dat iedere dag een betere kwaliteit geeft alleen een mindere hoeveelheid.

ik vind het soms zo onduidelijk ieder ziekenhuis zegt wat anders.
    daar ga ik soms zo over twijfelen.

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

Jinthe, wat bedoel je met W.B? Dus als ik het goed begrijp is de kans op een 2 eiige groot en moet ik om de 2 dagen klussen. Thnx meid.
    Esther, ja vandaar mijn vraag want telkens hoor ik wat anders. Maar goed ik wacht met klussen totdat ik morgen meer weet.

Deel Deze Pagina