de eerste iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bipi, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Hey Poohbeer,

    Ik had een TEST-POINT zwangerschapstest. Deze is voor hele vroeg testen. Dat er te weinig HCG in mijn urine zat zou wel kunnen. Maar deze test is gewoon goed hoor! We wachten gewoon de rode duivels af. Wie weet..... ;) :cry:
     
  2. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @bipi. ik brand een kaarsje voor je ;)

    @klavertje. dat hoeft echt niets te zeggen ik heb al een dochter en teste toen met een test waarmee het eerder kon.hij was negatief maar ik was een week later toch zwanger.

    @poohbeer dan gebruik je dus wel ovutesten wanneer na de lh piek moet jij dan komen?


    @all good luck :)
     
  3. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Esther, ik prik bloed in het ziekenhuis. Vanaf dag 10, dan krijg ik dezelfde dag een belletje of mijn cyclus is gestart "oestrodonol" oid. ALs dat zo is mag ik elke dag een lh piek prikken in het ziekenhuis. Als ik dan een piek heb wordt ik tussen 13 en 15 uur gebeld dat we de volgende morgen moeten komen.

    Groetjes,
    Wendy
     
  4. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @poohbeer.

    het gaat bij iedereen zo anders zeg.
    nou morgen maar even afwachten en de gyn bellen.
    bedankt voor je reactie.
     
  5. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    @bipi: sja, ik was tot nu toe heel moe (gisteren vrije dag en bijna de hele dag op bed gelegen) en erg pijnlijke borsten, maar sinds vanmiddag is dat opeens voorbij! Ik zat de hele dag op mijn werk bijna in slaap te vallen en vanaf een uur of drie opeens niet meer. Daar maak ik me nu natuurlijk dan weer zorgen over, want vind het wel raar dat die verschijnselen nu opeens weg zijn! :(

    @klavertje: de moed nog niet opgeven, misschien duurt het gewoon wat langer voordat je genoeg hcg hebt!
     
  6. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Hoi meiden,

    Bedankt voor jullie steun, was gisteren erg verdrietig maar nu gaat het prima met me.

    @Esther, bedankt voor je berichtje, ik hoop idd dat de duivels nog op zich laten wachten. Ik ga NOOIT meer zo vroeg testen. ;)

    @robina, Vervelend he die verschijnselen, heb ik ook zo erg gehad de 1e week na de IUI. Nu is het hier ook een heel stuk minder. Die dingen die je beschrijft had ik ook. mmm raar lichaam hebben we ook. Of er moet toch meer zijn.. :rolleyes:

    @Poohbeer, Ik heb ook zo'n LH test gehad in het ZH maar dan op de 12e cyclusdag. Nu moet ik het de volgende keer thuis doen. Alleen in het ZH vond ik prettiger. Mocht ik nou weer moeten testen dan ga ik toch vragen of het daar mag. Het is voor ons wel een eindje rijden maar heb er een beter gevoel bij. :)
     
  7. Neentje

    Neentje Niet meer actief

    Hoi dames,

    Zo ben even niet geweest en daar gingen ze weer de kletstantes hahaha. Ik heb het reuze druk niet normaal joh, ook nog eens druk met het klussen in mams huis die volgende week terug komt van haar vakantie dus stres stres. Hier geen nieuws, zondag 1ste fm dus we zien wel wat er komen gaat. De meiden op de wachtbankje veel suc6 en hopen dat we hier een en al roze mogen zien.
    Ik hoop dat alles goed gaat met jullie, hier een dikke knuffel van mij.

    Liefs Roosje
     
  8. marooz

    marooz Fanatiek lid

    3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    OOhhh dames wat kunnen jullie kletsen! hahah

    @klavertje; ik hoop dat die rode duivels weg blijven, hier voel ik zelf ook niets hoor en ga ervan uit dat mijn NOD gewoon maandag gaat plaatvinden :x Had stiekum gehoopt de dans te ontspringen! Hoop dat je NOD weg blijft meis!

    @robina; het kan best dat je zwangerschapssymptomen een schommelende beweging maken, dus nog geen reden voor ongerustheid :D

    @bipi; veel succes op het wachtbankje, ik ga duimen ;)

    @esther; ik hoop dat deze maand goed gaat! En gewoon op je strepen staan, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, jij kent je lichaam het beste!

    @daan; hoe voel je je?

    Nou dames, ik ga weer aan het werk.... en blijf hopen dat mijn NOD weg blijft!
     
  9. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @all.

    nou meiden ik zit ineens op het WACHTBANKJE!

    dit is de meest maffe dag in mn leven.


    ik had vanmorgen gebeld en met pijn en moeite mocht ik komen voor een echo.

    ik was daar om 12:20 en kreeg na wat uitleg en ovutesten van mijn kant een echo.
    zegt de gyn: nou kijk nou je ei is echt net gesprongen.

    ik zeg: hoe bedoel je net!

    hij zegt: nu net een uur of half uur geleden.
    nou dat is jammer mevrouw volgende maand weer beter.
    en waarom heeft u eigenlijk gisteren niet gebeld.

    ik:dat heb ik gedaan maar mocht niet komen en moest vanochtend terugbellen.

    hij:dat is een grote fout van het ziekenhuis voor de 3de keer achterelkaar.

    ik:ja dus ik ga echt niet weg voor ik vandaag word geholpen.
    mijn ei leeft nog uren dus het kan makkelijk.

    hij:ja daar heeft u gelijk in maar het lab is al dicht.

    ik:huilen en dan kan je lab toch laten open gooien.
    jullie maken deze fout.

    HIJ;oke ik ga mn best doen.

    het was onderhand 1 uur.

    hij:als u om half twee sperma kunt brengen dan help ik u vandaag om 15:30.

    ik;dat komt voor elkaar.

    hij met zo'n blik van binnen een half uur dat had ik niet gedacht.

    ik:tot over een half uur hij:uuuuh oke.

    toen vriend gebeld die heeft letterlijk zn werk laten vallen en was binnen 8 minuten bij ons vakantiehuisje naast het ziekenhuis.

    toen ff ? nou jullie weten het wel.

    en toen precies om half twee weer bij het ziekenhuis.

    en toen om half 4 de inseminatie.


    pfffffffff......wat een verhaal ik wilde het even delen.

    DUS IK ZIT OFFICIEEL OP HET WACHTBANKJE.


    XXXXXX
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey meiden,

    Marooz: nog maar drie daagjes.....succes!
    Roosje: niet alleen in je moeders huis klussen he?! Over 6 daagjes moeten jullie ook aan de bak hihi!
    Klavertje: nog eventjes geduld meis. Wie weet valt de test alsnog positief uit. Ik zal voor je duimen!
    Kimmy: hoe gaat i emeis?
    Daan; hoe voel je je?
    Robina; tja die zwangerschapshormonen he! Die kunnen idd nogal wisselen!

    De rest, veel succes!

    Hier wacht ik nog steeds op mijn afspraak dinsdag in de Geertgen. Ik ben benieuwd! Ik heb ook mijn vraag aan de verloskundige gesteld over eventuele zwangerschap en gebruik van Provera. Volgens haar bestaat er een kleine kans dat je zwanger kan raken, maar het kan wel! Ik voel me met vlagen misselijk, dol en moe. Het kan natuurlijk ook gewoon afkickverschijnselen zijn van de homonsters....of gewoon ziek.
    Pfff ga ik toch allemaal gekke dingen in mijn hoofd halen!

    Nog iets vaags. Ik had afgelopen nacht gedroomd dat mijn collega zwanger was en dat ze mij dat vertelde. Nu hoorde ik vandaag ook echt dat ze zwanger is! Ik heb het haar maar niet verteld dat ik dat had gedroom, dat geloofd ze nooit! Wel bijzonder he?!

    Liefs Nikkie
     
  11. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @nikkie

    nou dat is zeker bijzonder.
    ik hoop voor je misschien met het geluk aan jullie kant dat je toch zwanger bent.

    succes!
     
  12. bipi

    bipi Lid

    28 aug 2006
    84
    0
    0
    @ Esther:

    wat goed zeg, eindelijk is het gebeurd, en nu maar afwachten.
    Eigenlijk lopen we dus gelijk, ik had gister de IUI.
    Zitten we samen op het bankje duimen te draaien.
    Succes meid, hopelijk een goede afloop

    Liefs Bipi
     
  13. Daan81

    Daan81 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Bipi, welkom op het wachtbankje! Fijn dat de IUI goed is verlopen. Ik hoop voor je dat de weken een beetje snel voorbij gaan voor je!

    Klavertje, het kan natuurlijk dat je te vroeg heb getest. Hoe voel je je vandaag? Wanneer ga je nu weer testen? Kop op he, nog even moed houden!

    Robina, hoe is het vandaag gegaan? Ben je weer in slaap gevallen op het werk, ha, ha!

    He Roosje ik dacht al waar is ze gebleven :rolleyes: . Succes zondag bij de eerste meting weer!

    Marooz, het wordt nu echt spannend 8-[ . Is het toilet bezoeken inmiddels al verhoogd? Ik hoop zo dat jij het hier wat rozer maakt! Heb je al enige verschijnselen?

    Esther, yo go girl! Vind het echt super goed van je dat je er zo op aangedrongen hebt! Welkom op het wachtbankje!

    Nikkie, wat apart zeg dat je dat had gedroomd, hoop dat je snel een droom hebt dat jij in verwachting bent en dat het dan ook zo blijkt te zien! Vind het echt zo fijn voor je dat je toch al zo snel naar het Geertgen kan, veel succes he!

    Kimmy, meis hoe gaat het?

    Hier verder geen bijzonderheden, moet zeggen dat ik niets meer voel. Ik moet nog 5 nachtjes..
     
  14. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    Hoi Daan, nee vandaag was ik gelukkig wat wakkerder! En gelukkig zijn ook de pijnlijke borsten weer terug (waar je allemaal niet blij mee kan zijn) dus ik voel me wel weer wat zekerder.
    Iedereen bedankt voor de geruststellingen in ieder geval, het lijkt echt inderdaad met vlagen te komen die verschijnselen. Nog vijf nachtjes slapen tot de echo....
     
  15. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @bipi;wat gezelig samen gelijkop op het wachtbankje.schuif is een stukje op ik val er haast af.hahahha
    ik duim hard met je mee.

    @daan;dat jeniets voelt zegt niets hoor.
    ik kan het weten.succes!ik wach met je mee.

    @ robina;nog 5 dgen spannend zeg!

    vanaf wanneer loopt nou mijn banner?kan iemand me dat zeggen.
     
  16. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    mn banner is al gelukt.
     
  17. WendyH1979

    6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Hallo allemaal,

    Hierbij wilde ik jullie allemaal veel sterkte en veel succes wensen.

    De aankomende periode mogen wij ook beginnen met iui. Vanaf begin af aan heb ik hieral rekening mee gehouden, maar hoe dichter het bij komt, hoe enger ik het gaat vinden.
    Maandag mag ik de papieren ,over de hoe en wat, en een potje halen.
    Maar ik ben blij dat ik niet de enigste ben en dat we ervaringen kunnen uitwisselen.

    Gr, Wendy
     
  18. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @wendy.
    welkom hier,het word steeds gezelliger.
    succes met jullie iui.
    en barst maar lekker los metje vragen en ervaringen.

    x
     
  19. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Wendy: Welkom hier. Je moet wel van kletsen houden, want we zijn een stel thee-tantes bij elkaar! Haha!

    @Nikkie: Ik had je vraag al bij de verloskundige gezien. Ik stond er ook tussen. Ik had wat geruststelling nodig rondom de uitspraak van de gyn woensdag.

    @Poohbeer: Ik heb nog niets aan je verstuurd, probeer het morgen te doen!

    @Esther: Goed gedaan meis! De mondige patiënt! Heel goed! Nu maar duimen!

    @Bipi: Nog 5 nachtjes....duim duim duim!

    @Daan: Hoe issie meissie?

    Nou, hier is het spanning ten top. Ik moet nog 3 nachtjes slapen om te horen of het nu wel of niet goed zit. Tenminste...als ik niet weer met allemaal 'mitsen en maren' naar huis gestuurd wordt. Ik had uitgerekend; de hele onzekere periode duurt nu al 5 weken. Zolang al durft niemand een uitspraak te doen en adviseren ze alleen om af te wachten. Ik zit er wat dat betreft echt even helemaal doorheen. Maar goed, nog 3 nachtjes.

    Ik heb overigens wel hele fijne mensen bij de fertiliteit. Ik kwam een van de medewerkers tegen (die heet toevallig net zo als ik..) en die vroeg naar de echo van woensdag op de poli. Ik heb haar verteld dat het me nogal tegen was gevallen dat die gynaecoloog eigenlijk helemaal geen tijd had. Toen zei ze: zeg die afspraak van maandag maar af, dan plannen we hem wel hier op de fertiliteitsafdeling. Echt veel fijner zeg! Ook top dat ze zo met je meedenken.
     
  20. WendyH1979

    6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    Qkruiperls en esther7: Dank jullie wel. Ik hou wel van een beetje klesten. De thee-tantes heb ik al gezien hihi.. Alleen maar gezellig.
     

Deel Deze Pagina