de eerste iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bipi, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    @ Esther: Ik had precies hetzelfde hoor! Ik kan het niet meer of minder maken. Ik hoop voor je dat het gaat lukken zeg!
    Maar ik moet je wel eerlijk zeggen tot 1 dag voor mijn NOD had ik geen zwangerschapsklachten.
    Maar ik had veel last van borrelen en van tijd tot tijd krampjes. Maar eigenlijk was ik er meer mee bezig dat eht niet gelukt zou zijn. Ik had dit echt niet verwacht. Ik dacht; dat word weer zo'n lange weg. Gelukkig is dat niet zo. FF volhouden meid! Je mag nog een dikke week. Suc6!
     
  2. Daan81

    Daan81 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Fantastisch zeg klavertje! Ga er inderdaad maar nu lekker van genieten. Samen met Kimmy op de zwangerschapsbank! Ik hoop dat wij snel naast jullie mogen zitten!

    Toppertje, jij ook al goed nieuws, heel veel succes woensdag!

    Roosje, en is het eitje mooi gegroeid?

    Jinthe, jij ook heel veel succes morgen! Ik hoop voor jou dat ze allebei springen!

    Esther en Poohbeer, houden jullie het nog een beetje vol op het wachtbankje?

    Nikkie, hoe was het vandaag in Geertgen?

    Robina, jij ook veel succes deze week. Laat je het ons nog even weten hoe het gegaan is?

    Nou hier geen onzekerheid meer, vannacht echt goed ongesteld geworden.. Ik heb het op het moment een beetje gehad. We hebben nu verplicht een maand rust (i.v.m. vakantiestop ziekenhuis) en moet zeggen dat dat misschien ook wel goed is. Wij gaan er dus in augustus weer voor!
     
  3. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ahh Daan wat jammer nou. Ik had nog wel zo gehoopt voor je. Kan wel janken! Nou meis, in ieder geval weet je het nu. En idd toch aan de ene kant wel fijn dat je ff rust hebt. Aan de andere kant sta je natuurlijk te trappelen om weer door te gaan. Maar meis het is niet anders. Ik hoop wel dat je nog hier blijft kletsen. Liefs, Angel.
     
  4. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @daan ; godsie wat jammer zeg.
    ik kan er verder alleen maar overzeggen dat ik het jullie echt gegunt had.

    neem het lekker van je verplichte rust en hou de moed erin meis!

    xx
     
  5. Neentje

    Neentje Niet meer actief

    Poohbeer, ben jij ook oppasmoeder en zoek je oppaskindjes? Thnx jij ook!
    Daan, nee ze kon het eitje van zondag niet terugvinden alleen een eitje van 10mm. Ze wilde vrijdag nog een fm doen en kijken wat er met de eitjes gebeurt, de slijm is wel dikker dan zondag. Mocht er vrijdag niks te zien zijn dan moeten we deze ronde afhaken en overstappen naar menopur. Ik voel me zo :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: op dit moment, misschien mag het niet zo zijn. Ik zei al tegen mijn man als er vrijdag niks te zien is dan ga ik afhaken, ik kan het niet meer aan. Maar hij zei dat ik niet snel moest opgeven en dat onze tijd ooit komt, maar ik weet het niet zo goed hoor.
     
  6. WendyH1979

    6 feb 2008
    46
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Capelle aan den IJssel
    @Roosje83,
    Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. En echt je man heeft gelijk. Jullie tijd komt echt wel. Juist wanneer je het niet verwacht. Nog even vol zien te houen. Ik weet dat dit zo lekker makkelijk zeggen is, maar hou de hoop er in.

    Ik heb gister de papieren en een potje bij de gyn gehaald. Nu gaat het toch ook echt gebeuren voor ons. Zodra ik een posi ovu test heb moet ik gelijk bellen voor een afspraak de volgende dag. Ik vind het dood eng. Het kan tussen nu en 3 weken gebeuren. Me knieen beginnen te knikken bij de gedachten eraan. Het is alleen dat ik dit nog nooit heb mee gemaakt. De volgende keer zal het allemaal wel mee vallen.

    Gr, Wendy
     
  7. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi meiden,

    Even een ego berichtje....

    Ons eerste gesprek bij Stichting Geertgen in De Mortel zit erop. Aangezien Elkerliek ziekenhuis mijn medisch dossier niet doorgestuurd heeft, moest ik ons medisch traject vertellen. Dr. Ruijs wil waarschijnlijk eerst 6 keer IUI proberen met hormonen, Gonal F. In dit hormoon zit 100 % zuiver FSH. Als blijkt dat mijn eitjes niet hard genoeg groeien zal hij gaan ophogen. Heb ik teveel eitjes dan wordt het wegprikken van eitjes of IVF bespreekbaar.
    Tevens heeft hij een FM gedaan. Er zaten nog ongeveer 5 grotere follikels. Daarom heb ik weer een Provera kuur van 7 dagen meegekregen. Deze kuur sluit aan op mijn huidige Provera kuur. Het is de bedoeling dat door de Provera mijn follikels gaan slinken. Zodra ik ongesteld ben, moet ik een afspraak maken voor een uitgangsecho. Alles moet dan rustig zijn. Zo niet, dan zullen we nog langer moeten wachten.....

    Liefs Nikkie
     
  8. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Kimmy,

    Proficiat! Het is het wachten waard geweest!

    Liefs Nikkie
     
  9. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    @ roosje: vervelend dat je je zo down voelt, kan het me helemaal voorstellen. bij elke tegenslag vraag je je af of het ooit nog wel gaat lukken. Maar hou vol! Mijn gyn zei ooit dat het spreekwoord de aanhouder wint in dit soort gevallen opgaat.

    @wendy: maak je niet te sappel. de iui stelt echt weinig voor. het is binnen tien minuten gepiept. ik voelde er ook helemaal niks van. ik was verbaasd dat ik meteen erna weer kon vertrekken alsof er niks was gebeurd. het wachten erna was erger...
     
  10. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Kuipers, ik heb de post gisteren ontvangen, helemaal super! Bedankt! En geniet je nog een beetje van je zwangerschap voor me?

    @roosje83, nee haha ik ben geen oppasmoeder. Ik ben software engineer ;) Maar omdat je allemaal van die jonge kindjes had...ik denk wat doen wij dan moeilijk met IUI! Geef maar hier! Hahaha.

    @daan81, het wachtbankje is lang...pffff, en als ik er even niet aan denk komt manlief: hoe is t met m'n buikkie? Tja...wel lief natuurlijk.
    Maar jij bent al een paar dagen verder...t ene moment wil je dat de wachtdagen voorbij zijn, en het andere moment denk ik...straks weer een teleurstelling...sterkte meid!

    @all, degene die voor behandeling gaan: Succes!
    Degene die wachten op behandeling...sterkte...en het wachtbankje....zullen we breinaalden kopen?!?!? Of gaan we haken?!?! Gek wordt je ervan....

    Tot snel!

    Groetjes,
    Wendy
     
  11. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @poohbeer doe mij maar haken ;)

    @nikkie jeetje wat een verhaal.
    ik hoop dat het allemaal een beetje meezit,succes!

    @wendy nu maar hopen op een hele posi ovu test.
    ik duim voor.

    ik heb gisteren als verassing een weekje spanje geboekt 5 juli vertrekken we.
    mijn nod is 4 juli mocht ik ongi worden dan hoef ik er die week niet aan te denken,
    en als we dan terug zijn heb ik gelijk mn fm op maandag.
    vond het een prima reden om mijn gezin te verassen.
     
  12. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @esther7, Nou meid, ga ervan genieten! En als het wel raak is, is het dubbel feest! Klussen op vakantie wil ook nog weleens helpen hoor ik, dus je moet er nog een weekje bij boeken ;)

    Groetjes,
    Wendy
     
  13. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    @poohbeer.
    hahaha kon dat maar een week erbij...
    nee helaas kon al met moeite de kids van school krijgen.
    maar die week erna als we thuis zijn ga ik mn vriend iedere dag bespringen hoor.hihi
    en dat blijf ik doen ook als ik wel zwanger ben.
    meiden ik ben nog steeds super verliefd en heel blij met mijn hubby.
    ZO dat mag ook weleens gezegd worden.

    xxxxx
     
  14. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Ester7, nou meid je bent niet de enige...we zijn toch niet met dezelfde getrouwd he? ;)
     
  15. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Haha die Esther en Pooh, dan hebben we zeker allemaal dezelfde man? :D

    Hoe is het met jullie allemaal vandaag?

    Hier alles ok, ik heb een dag vrij genomen en morgen ben ik ook vrij.
    Zo kan ik eindelijk weer eens iets in en om het huis doen.
    En een beetje bijkomen natuurlijk.

    XX
    An.
     
  16. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Klavertje, Dat zou echt een stunt zijn, whahaha!
    Ik heb spierpijn in mijn benen, een bleh gevoel en lichte krampjes af en toe (gisteren hele dag) en lage rugpijn (normaal alleen rond NOD). Maar verder gaat het prima! Ziek ben ik al geweest dus dat is het niet.

    Geniet jij een beetje?

    Liefs,
    Wendy
     
  17. bipi

    bipi Lid

    28 aug 2006
    84
    0
    0
    hallo dames

    wat wordt er hier veel afgekletst zeg, bijna niet bij te houden.
    @Kimmy: van harte gefeliciteerd en ga er nu maar van genieten

    @Daan: wat balen zeg, sterkte en hopelijk doet de verplichte rust jullie goed

    @Jinthe: hoe is de eerste IUI gegaan? Welkom op het wachtbankje

    @Topper: wat spannend allemaal, hoe is het gegaan?

    @Poohbeer:hoe lang moet je nog wachten?
    Zelf ben ik meer van het borduren,maar als jullie nu sokjes haken en breien ga ik wel geboortetegeltjes borduren :)

    @Esther: wat een heerlijk vooruitzicht, geniet er lekker van

    Hier verder geen nieuwtjes, zit rustig op het wachtbankje.

    Liefs Bipi
     
  18. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Bipi, ik wacht op dinsdag....heb gisteren mijn nieuwe mega grote hoekbank gekregen...denk dat ik daar maar op crash na het werk...pfff.
     
  19. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    hallo allemaal,
    ik heb een hartje gezien! het was even erg spannend want de gyn kon eerst niks vinden, maar toen zag hij gelukkig een embryo met kloppend hartje! Ik was zo opgelucht! Er zat ook wel een vruchtzakje naast met een klein frummeltje, dus het was begonnen als tweelingzwangerschap, maar het ene vruchtje heeft het niet gehaald. Dat is wel een beetje dubbel. Maar ik ben zo super blij met dat ene kloppende hartje! Als het nu ook allemaal maar goed blijft gaan...
    Over twee weken heb ik weer een echo.
    Ik vind het op zich wel een beetje zorgwekkend dat er een 'dood vruchtje' is, blijkbaar ben ik dus vatbaar voor miskramen, want dit is dan de derde al...
    Nou als dat ene hartje maar blijft kloppen!
     
  20. Poohbeer

    Poohbeer Fanatiek lid

    26 mei 2006
    2.120
    0
    0
    Software engineer
    Elst, Utr
    @Robina, ik kan me de tweestrijd voorstellen! Probeer toch te genieten, hoewel mij dat ook moeilijk lijkt! GEFELICITEERD in elk geval!

    Liefs,
    Wendy
     

Deel Deze Pagina