Nikkie80@ twee wondjes: Eentje in het onderste deel van de navel en de ander vlak boven het schaambeen. Hoe lang duurt het eigenlijk voor je de IUI krijgt? Is dat rond de 15e dag, net als normaal ongesteld zijn of duurt het vaak langer of korter met hormoon-spuiten?
Ik heb geen idee. De vorige ronde had ik op CD 15 de Pregnyl gezet gekregen. Dan zou het dus beteken dat als ik IUI kreeg, dit op CD17 zou zijn. Gebruik je ook Menopur? Wat is een uitgangsecho? En wanneer krijg je deze? Liefs Nikkie
Hallo allemaal, Nikkie, bij een uitgangsecho kijken ze of alles weer 'schoon' is d.m.v. een inwendige echo en of je kan starten met de behandeling. Je moet dan ook altijd de derde dag na de ongi komen. Bij mij in het ziekenhuis is het een standaard onderzoek. Wat raar joh dat je nog steeds niet ongi bent, heb je al gebeld met het ziekenhuis? Kuipers, ik ben bij IZZ verzekerd, ik zit in pakket 1 en dan wordt het niet vergoed, pakket 2 wel. De behandelingen op zich krijg ik inderdaad wel vergoed maar de medicatie dus niet. Per maand kost het ongeveer rond de 500 euro. Beetje veel om zelf te betalen.. Waar ben jij dan verzekerd? Veel succes vanavond met de eerste injectie! Esther, succes morgen! Hier verder geen nieuws.. Allemaal nog een fijne dag!
Heey Daan, Oke dus een uitgangsecho doen ze dan altijd tijdens een FM? Is het ook hetzelfde als een FM? Ik kan morgen bij mijn arts terecht. Ik wil haar vragen of zij toch wil straten met Menopur (ligt al klaar thuis) zodat ik zsm kan straten met de IUI. Maar ja die week vakantie van mij valt errug verkeerd! Het zal erom hangen denk ik! Liefs Nikkie
hai dames @Nikkie: welkom hier, succes morgen bij de arts, hopelijk gaat het allemaal nog lukken voor je vakantie @Esther: laat je het wel even weten als je uitslag van het bloed hebt?Succes, zal aan je denken morgen @Kuipers: succes met injecteren, hopelijk heeft het een goed resultaat @Daan: Wat raar dat de behandeling wel vergoed wordt, maar de injecties niet, die horen toch bij de behandeling lijkt me?Succes, zal voor je duimen Bij mij verder alles nog rustig, blijf nog een weekje in onzekerheid.Duimen maar Liefs
@Bipi: Ik duim met je mee. Nu ik net gestart ben met de eerste IUI en dus vandaag de eerste spuit heb gehad, heb ik wel meer het gevoel dat ik echt iets aan het doen ben. Hoop dat je snel positief antwoord hebt! @Nikkie: Succes morgen! @Esther: Afwachten en we horen het, he! @Daan: Ik heb gekeken naar mijn verzekering en je hebt gelijk. De behandelingen zitten in de basisverzekering en de medicatie zit bij mij in het aanvullend pakket. Bij mij wordt dus wel alles vergoed. Vervelend dat dat bij jou niet het geval is. Het wordt een kostbaar verhaal zo. Bij mij zit 'de eerste spuit erin'. Het is ons hartstikke meegevallen. Ik moet op cyclusdag 9 naar het ziekenhuis. Dan weet ik weer meer!
meiden mn vriend gaat vanmiddag bellen. en dan laat ik het nog even weten. als jullie me niet horen is de uitslag pas maandag. en dan heb ik pas weer internet dus laat ik het gelijk weten. goed gedaan KUIPERSL....gelukkig viel het mee.
sorry was een hele pagina vergeten te lezen (over het hoofd gezien) jeetje NIKKIE wat een gedoe bij jou zeg. dan mogen wij nog van geluk spreken dat het alleen het zaad is..... @ daan...dank je @ bipi je hoort me...... meiden ik heb verder niets te melden alleen dat ik ook wel erg graag wil beginnen mn geduld raak heeeeeeeel erg op! ik wil nog even zeggen dat ik het heel gezellig vind hier zo'n meiden clubje. tot snel...... mocht ik er niet meer zijn dan een heel fijn weekend.
oh nou... net gebeld maar de uitslag is er pas dinsdag. ach het maakt niets uit die nieuwe afspraak staat toch al. nog 1 week en 6 dagen.......ik tel af.
Heey allemaal, Esther, balen dat je tot dinsdag moet wachten o de uitslag....veel geduld gewenst (iets wat ik niet heb!). Kuipersl: goed dat je de eerste (inmiddels tweede denk ik) spuit hebt gezet! Viel het je mee? Nog een paar daagjes en dan heb je alweer je eerste FM, gaat snel he?! Daan: volgens mij wordt bij mij ook alles vergoed. Ik ben verzekerd bij IZA. Het wordt wel een dure aangelegenheid als je zelf moet gaan betalen! Vandaag bij de FA geweest. Ze heeft een echo gemaakt. Mijn slijm is te dik om nu nog te beginnen met spuiten. Echt balen! Ook heb ik bloed moeten prikken om de hormoonwaarden vast te kunnen stellen. Waarschijnlijk heeft de Provera niet aangeslagen. Dinsdag moet ik terug naar het ziekenhuis om te bespreken wat we ermee doen. Ik moet ook nog de HSG krijgen en dan de IUI.Pfff dat wachten alsmaar..... Liefs Nikkie
jeetje nikkie dat is zeker balen zeg.... en dan weer dat wachten, drama! daar heb ik ook zo'n last van joh. absoluut geen geduld.
@Daan81: inderdaad..spuit nr 2 zit er ook in. De eerste keer was spannend..gister was alweer een stuk makkelijker. Ik heb er zo'n prikpen bij. Volgens mij hebben ze er expres zo'n veer in gezet die echt met veel lawaai los 'knalt'; dan schrik je zo van het geluid dat je je niet meer realiseert dat dat naaldje eruit schiet. Haha! Ik moet vrijdag de 9e terug voor controle. Maar jeetje, voor jou zeg... wat duurt dat lang. Ik heb ook geen geduld met dit traject. Is er geen mogelijkheid voor jou om voor pakket 2 te gaan vwb de verzekering? Esther, klote dat je tot dinsdag moet wachten, zeg..... zeker als je graag wilt..
Hallo, @ Kuipers, Hi, hi, gelukkig heb je dan zo'n grote knal. Bij mijn prikpen heb je geen veertje en moet je zelf de naald erin 'knallen'! Ik heb echt alles al geprobeerd met mijn verzekering, maar ze zwichten echt niet :c: ! Ik heb nu voor twee maanden injecties van mijn vriendin gekregen (bij haar was het de eerste IUI raak en ze heeft dezelfde arts), ik hoop maar zo dat het dus heeel snel raak is. Ik mag pas overstappen naar pakket 2 aan het eind van het jaar, slaat echt nergens op! Welke datum moet je voor een follikelmeting? @ Bipi, hoe gaat het bij jou? Wanneer heb je nu je NOD? @Esther, balen zeg, dat je nu weer langer moet wachten.. Succes @Nikkie, wat kl*te zeg! Jij moet wel heel veel geduld hebben! We gaan dinsdag heel hard duimen dat er nu vaart achter wordt gezet en dat je meer duidelijkheid krijgt! Hier verder geen nieuws nog 3 dagen en dan de eerste follikelmeting van deze maand, hoop dat er veel moois te zien is! Allemaal een fijn weekend!
meiden heel veel succes met jullie 1e iui's.ik heb er onderhand al 4 ondergaan en moet nog 2 daagjes wachten tot mijn nod. ik hoop dat het snel raak is bij jullie groetjes
hai hai @Daan: woensdag is mijn nod, maar had net al wat bloed, dus ik snap het niet meer, de laatste maanden lijkt mijn cyclus steeds korter te worden, zit nu op dag 24, van een cyclus van 28 dagen. Ik wacht het de aankomende dagen wel weer af. Aan een kant heb ik ook zo iets van"laat het maar komen, dan kunnen we weer verder" Succes met de follikelmeting @babyangel:spannend voor je of het deze keer wel raak is, zal voor je duimen Liefs allemaal en een goed weekend nog
Even een egoberichtje: BEn vandaag alsnog ongesteld geworden! Raar he! Nou dat komt dus totaal niet uit met de vakantie. Ik wacht maar af tot dinsdag, ben benieuwd wat de arts zegt. Fijn weekend!
Hoezo egoberichtje.... valt toch reuze mee? Inderdaad raar dat je toch nu ongesteld bent geworden. Nou ja, heb je die arts wel wat te vertellen dinsdag! Ik heb ondertussen de derde spuit Lucrin gehad. Vanavond moet ik Lucrin en Gonal combineren. Ach ja, voor alles is een eerste keer, he!
@bipi : Utrogestan is het hormoon progesteron in supo vorm dat je vaginaal moet opsteken dus en dat zou zijn om het eitje+zaadje te verhinderen van af te sterven. Het zou dus de innesteling of deling of weet ik veel moeten bevorderen. Elke dag dus een 600 mg progesteron extra, zorgt soms wel eens voor emo buien heb ik gemerkt en soms een paranoiagevoel @daan81 : de details van hoe slecht de zwemmers waren weet ik niet precies , alleen dat er teveel abnormale tussen zaten en weinig beweeglijke, maar na de wassing was het al veel beter. De hoeveelheid dat ze ingebracht hebben, tja dat was enkel maar een paar ml denk ik? Maar de gyn is niet zo van veel woorden. De huisarts had achteraf ook de uitslag vd test vd zwemmers gekregen en zei toch al meteen dat de kans dat ik spontaan zou zwanger raken echt heeeeel minimaal was (m.a.w niet dus )... Nog 3 dagen, damn , soms duren 2 weken toch lang
Hoi allemaal, Ik zou het leuk vinden hier ook af en toe mee te schrijven.. Ons verhaal in het kort: nov '06 gestopt met pil, tot dec '07 1x ongi gehad, in jan '08 naar gyn.> PCO vastgesteld. Zaad mannetje ook niet helemaal goed (een 'zesje' volgens de gyn.). Gestart met Primolut (zelfde als Provera) en Clomid. Blijk Clomid-resisitent te zijn, 50,100 en 150 mg. sloegen niet aan. Nu Puregon spuiten om zo een eitje te krijgen wat gaat groeien.. Gister laatste Primolut gehad, als het goed is woensdag ongi..Dan CD3 beginnen met Puregon. Op CD8 HSG onderzoek en 1e FM. Rond eind mei hopelijk 1e IUI (we doen IUI i.v.m. mijn PCO en zaadkwaliteit mannetje). Groetjes!
hoi Jinthe welkom hier, voor jou dus ook allemaal spannend, hoe het nu gaat lopen. Gelukkig zijn er hier heel veel dames die elkaar kunnen steunen en adviseren. Even over mezelf, heb nu al 3 dagen licht bloed verlies terwijl ik pas woensdag ongi hoeft te worden, ben erg onzeker. Als ik echt ongi ben gaat de iui ook van start, beginnen dan deze week met een uitgangsecho en daarna injecteren. Liefs