de eerste iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bipi, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi hoi,

    Kimmy: en hoe was je echo?

    All:FM gehad op CD 2. Mijn follikels zijn geslonken en ik mag morgen starten met spuiten van Gonal F. Deze moet ik 75 IE spuiten, 10 dagen achter elkaar. Vervolgens zullen we waarschijnlijk na deze 10 dagen de dosering Gonal F gaan opvoeren. Dan heb ik 14 juli een FM. We hebben gekozen dat als er drie follikels of meer zijn we overgaan tot IVF. We dienen ook nog op 14 juli te besluiten voor hoeveel terugplaatsingen van embryo’s we gaan: 1, 2 of 2 tenzij…
    Deze 2 tenzij optie is mij niet geheel duidelijk wat dat inhoud.
    De arts heeft een schema getekend hierover:

    Zwkans: Tweeling:
    1 ET: 18 %
    2 ET: 32 % 1/4
    2 ET tenzij: 28 % 1/10

    Ook moeten we besluiten of we de restembryo’s willen invriezen (cryo). Daarvoor moeten we 14 juli alle twee een bloedonderzoek ondergaan om te kijken of we geen virussen hebben. De uitslag van het bloed is pas na 1 week bekend.
    De arts gaf aan de kans groot is op IUI ipv IVF. Het wegprikken van teveel follikels voor IUI wordt niet gedaan, omdat je dan ook moet aanprikken, wat je ook met de IVF moet doen. Dan kun je net zo goed een IVF uitvoeren.
    Het kan zijn dan ik nog een bloeding krijg van de Provera. Dit kan geen kwaad en moet ik gewoon verder spuiten.

    Ben zooo blij dat we weer mogen beginnen :D !

    Liefs Nikkie
     
  2. esther 7

    esther 7 Bekend lid

    18 jan 2007
    628
    0
    0
    helaas.....ongi!
    meiden ik ga op vakantie ,veel succes!
     
  3. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Esther: Dikke knuf! Klote weer zo'n teleurstelling...probeer van je vakantie te genieten..... Liefs..
     
  4. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    De echo vandaag...sorry dat ik zo laat ben. Lang leve Casema (of tegenwoordig heet dat 'Ziggo'..geen verbinding in elk geval...).

    We hebben een babytje gezien met een hoofdje, bewegende armpjes en beentjes... het zag er fantastisch uit. De vorige echo was een 'vlek' en nu was het al echt een klein kindje.
    Het is 19,4mm groot (nou ja, klein..dus, maar precies goed voor de duur van de zwangerschap).

    Het zag er zo goed uit dat we niet meer naar het ziekenhuis terug hoeven, alleen als er echt problemen zijn. Ik mag me aanmelden bij een 'normale' verloskundigenpraktijk!

    @Robina: dus maak je niet teveel zorgen over het niet hebben van symptomen.....!
     
  5. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    Hee Kimmy wat fijn! En dat je echt al een minimensje hebt gezien! Bij ons was het vorige week ook een beetje een vlek waar we - ook op de afdruk van de echo - niet echt wijs uit konden worden. Ik ben volgende week woensdag weer aan de beurt voor een echo, dus hoop dan ook armpjes en beentjes te zien! En natuurlijk weer een kloppend hartje ;)
    Fijn dat je nu ook naar een 'normale' VK mag. Heb je ook advies van de gyn gekregen welke? Lijkt me best nog lastig kiezen...
     
  6. Daan81

    Daan81 Fanatiek lid

    3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Kimmy, wat een super nieuws zeg!

    Esther, sh*t meid wat balen zeg! Probeer wel een beetje te genieten van je vakantie he!

    Nikkie, wat goed zeg! Fijn dat ze nu gelijk doorpakken. Hoe voel je je er zelf onder?

    Marooz, welkom bij de junkies, ha, ha! Fijn dat het je meeviel! Wanneer heb je de eerste meting?

    Bipi, bij jou alles nog goed op het wachtbankje? Hoop dat er weer wat roze komt!

    Jinthe, houd jij het nog een beetje vol op het wachtbankje?

    Voor de rest van de meiden, ik duim voor jullie!

    Hier ben ik maar even begonnen met ovutesten. Ik heb ze besteld bij sensitest. Snap er alleen niets van op dag 8 had ik een lichte (maar duidelijke) tweede streepje en gister, dag 11 zag ik helemaal niets meer...
    Iemand een idee?

    Moet zeggen dat deze verplichte rust me wel goed doet, ben er minder mee bezig en voel me wat rustiger. In september gaan we er weer voor 100% voor!
    Iedereen een fijn weekend!
     
  7. bipi

    bipi Lid

    28 aug 2006
    84
    0
    0
    @Esther:wat balen zeg, geniet wel van je vakantie, dan kunnen julie daarna weer met frise moed beginnen.

    @Daan: hier nog steeds geen bloedverlies meer sinds dinsdag, hoop ook niet dat er nog wat gaat komen, dit is echt slopend zeg.

    @Kuipers: wat mooi zeg dat je nu een echt klein mensje gezien hebt en dat groeit gewoon in jou.Geniet er lekker van meid.

    verder iedereen een fijn weekend

    Liefs Bipi
     
  8. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    @ Daan: ja die ovutesten zijn lastig te interpreteren. Ik had ook altijd dunne streepjes, maar pas echt als ie even dik of dikker is dan de controlestreep is het positief. Maar je zou wel denken dat ie van licht naar donkerder gaat de volgende dag. Maar misschien had je bij het lichtere streepje je plas wat langer opgehouden? Je kunt natuurlijk voor de zekerheid om de dag vrijen...
     
  9. draakje81

    draakje81 Lid

    1 okt 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    hoi meiden,

    Sorry dat ik jullie de afgelopen maand zo weinig heb bijgehouden. Ik heb geprobeerd mijn gedachten even ergens anders op te focussen en dat is me aardig goed gelukt. Heb dus ook bewust niet op het forum gekeken. Wat zijn jullie een stelletje kletsers zeg :)

    20 juni hebben wij onze 2e IUI gehad. Had de moed volledig opgegeven omdat de kwaliteit erg slecht was (maar 700.000 goede zwemmers) en omdat ik het gevoel had dat alles er alweer uitgelopen was voordat ik opgestaan was. Heb me er de afgelopen 2 weken dus ook niet mee bezig gehouden omdat ik zeker wist dat het een mislukte poging zou zijn. Ik mocht vandaag een test doen van het ziekenhuis en wat denk je: zwanger...... Ik ga zo even testjes bijkopen. Heb 2 digitale van Clear Blue gedaan. Ben zo bang dat het niet zo is, maar nog van de Pregnyl komt, maar dat kan toch haast niet, die heb ik 2,5 week geleden gehad?

    Nou, dat was hem even vlug. Alle zwangeren van harte gefeliciteerd en alle andere meiden, ik duim heel hard voor jullie....
     
  10. hartewens

    hartewens Fanatiek lid

    11 jul 2007
    1.082
    0
    0
    Draakje wat super zeg! Banner even aanpassen he! ;)
    Esther, balen hoor, toch ongie.
    Kimmy, goed zo een goede echo!
    Verder weinig bijgelezen. Probeer me niet te veel er mee bezig te houden.
    As vrijdag mag ik testen, maar verwacht niks aangezien mijn ei weer heel klein was.
    Heb weer enorm zere (.)(.) net als vorige keer.
     
  11. Stef1978

    Stef1978 Bekend lid

    Draakje, super gefeliciteerd
    Ester, kop op! Digitale knuf vanaf deze kant
    Kimmy, fijn zo een goed echo, lekker proberen te genieten.

    Hartewens, dat is ook leuk we zitten gelijk ook ik heb mijn 2e IUI gehad en mijn NOD is ook 11juli.
    Dus we mogen op dezelfde dag testen...! Spannend zeg hoe voel je je? Ik heb zeer zere (.)(.) verder nergens last van>!

    Liefs Stef
     
  12. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Draakje: Gefeliciteerd meid! Echt helemaal super. Heb je de thuistesten al gedaan? En, hoe voel je je?
     
  13. draakje81

    draakje81 Lid

    1 okt 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    @Kuipers: Hier alles goed. Ik voel helemaal niks dat is het gekke. Heb 3 testen gedaan en die zijn allemaal positief. Mag pas 22 juli naar het ziekenhuis voor een echo..... OHHHHHH! Das lang wachten. Wie zegt mij nou dat er echt iets zit?

    Zie dat het bij jou ook allemaal goed gaat? Fijn zeg, was wel ff schrikken zeker toen je bloedingen maar niet ophielden?

    Leuk om te zien dat er toch al zoveel meiden zwanger zijn geworden door IUI.at geeft hopenlijk de andere meiden echt hoop. Ze hadden in het ziekenhuis gezegd dat de kans heel klein was met 700.000 goede zwemmers en toch is het zo. Dus iedereen, houd hoop.
     
  14. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Hey allemaal,

    FF kort berichtje, heb jullie berichtjes gelezen.
    Heb alleen ff geen tijd uitgereid te reageren.
    Heel veel goed nieuws las ik.

    @Draakje; gefeliciteerd meid!
    @Esther; fijne vakantie meid, ff bijkomen en straks weer met frisse moed beginnen.
    @Stef en Hartewens: spannend meiden! Ik leef helemaal mee.
    @Daan: ik geloof dat die ovu-testen prima zijn hoor! Ik denk dat die lichte streep ook een positieve is. Heb je hierna nog gemeten?

    Aan alle anderen; hoe issie?

    Hier alles nog hetzelfde, we kijken enorm uit naar de 1e echo volgende week woensdag. Ik kan 's morgens nog steeds moeilijk opstarten en met de misselijkheid valt het wel mee.
    Verder nog wel zere (.) (.) en een raar gevoel in mijn buik.
    Voor de rest prima.

    XX
    Klavertje.
     
  15. Jinthe81

    Jinthe81 Lid

    5 mei 2008
    62
    0
    0
    Hoi meiden,

    Draakje>gefeliciteerd! Super zeg, dat geeft de (nog)niet-zwangeren onder ons zeker hoop!

    Kimmy>geweldig, fijn zeg dat het allemaal goed gaat!

    Hartewens en Stef>jullie mogen een dag later testen dan ik, mijn testdag is 10 juli..

    @All>Mijn borsten zijn volgens mij al zeker een cupmaat gegroeid en dat is ook gelijk het enige wat veranderd is..Ene moment denk ik, het is zo waarna ik gelijk weer denk, niet er op hopen dan is de teleurstelling weer zo groot..Deze laatste dagen zijn echt verschrikkelijk zeg, net als de vorige keer...nog 2 daagjes afwachten, hopen dat de duivels wegblijven!

    Liefs, Jinthe.
     
  16. marooz

    marooz Fanatiek lid

    3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Hoi allemaal!

    Wat een goede berichten! Dank jullie wel zwangere dames, dat geeft de burger moed! :D

    Meiden op het wachtbankje, de laatste loodjes zijn het zwaarst, ik duim voor jullie!

    Daan die ovu testen daar kan ik ook nooit wijs uit worden! Bij mij zijn ze nooit positief! Gewoon vaak vrijen ;)

    Hier alles goed, ben alleen enorm sjaggie! hahah Dus mijn man had toch gelijk, en heb pijn onder in mijn buik. Zal zo even met de poli bellen voor een eerst FM, dus spannend...
     
  17. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    @Jinthe: spannend hoor! Ben erg benieuwd!
    Je hebt wel goed voortekenen :))

    @Marooz: voor jou duurt het weer ff he?
    Maar we gaan ervoor duimen dat het deze keer lukt! Het moet gewoon!

    Ik heb vandaag mijn eerste eetverslaving ontdekt.
    PINDAKAAS! Ik kwam er achter toen ik het niet meer in huis bleek te hebben. Schijnbaar eet ik het dus al een paar dagen. hahaha.
    Jammer genoeg had die stomme buurtsuper hier geen pindkaas meer.. arrgh echt rotwinkel.
    Dus heb nu maar andere dingen gegeten.
    Morgen weer ff potje pindakaas scoren. hahaha.
    Hebben jullie ook al iets waarvan je zegt; Ja, dat vind ik nu lekkerder? of juist niet?

    Ik had net een bruine bol op met stroop.Normaal vind ik dat wel lekker. Nu had ik zoiets van...bleh.

    XX
    Klavertje.
     
  18. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    @Klavertje: Nou, ik heb eigenlijk gewoon helemaal geen zin meer in eten. 't Is dat het moet, maar het gaat niet van harte.....
     
  19. Robina2

    Robina2 Lid

    30 mei 2008
    99
    0
    0
    @klavertje:
    ik heb ook niet meer zo'n zin in eten. Is wel goed voor me, want ik ben eigenlijk te zwaar en zo zijn er toch al 2 kilootjes afgegaan. Wat ik wel lekker vind zijn appels en waterijsjes. Verder heb ik helemaal geen zin in chocola of koekjes, terwijl ik dat voorheen achter elkaar naar binnen propte als ik het in huis had. Nu ligt er al een week een reep chocola in de kast!
    Trouwens, als je van pindakaas houdt, kun je voor de afwisseling eens een potje cashewnoten of hazelnotenpasta proberen. Hebben ze bij de Albert Heijn. Vond ik altijd erg lekker, nu ga ik vreselijk boeren van pindakaas....
     
  20. klavertje

    klavertje Bekend lid

    18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ander vraagje...heeft iemand van jullie al een babydoos aangevraagd? En zo ja/nee, wanneer begin je daarmee?
    Ik vind het allemaal wel erg leuk. hihi
     

Deel Deze Pagina