Hey Roosje, Ja had bij de eerste poging idd hetzelfde, en nu dus weer helaas...en zooooo misselijk! Mijn temp is ook hoog hoor meis! Vandaag ineens naar 37,3... hopen dat het zo blijft. Soms zie je een innestelingsdip, van een paar tiende graad... maar niet bij iedereen hoor! Zoalng ie hoog blijft (niet te hoog AUB, want dan ben je ziekjes!) dan is het iig een beter teken dan dat ie kelderd! Ik duim voor je meis! Dikke knuff
Hoi Marooz, Mijn temp was van cd 1 al 37.8 schijnt dus mijn basale temp te zijn. Voor de IUI was die 37.5 en nu al 3 dagen 37.6 en nu maar hopen dat het alleen maar hoger gaat (idd niet te hoog). Thnx meid mijn duimen draaien ook voor je. Liefs,
Hey roosje, heb je id gewoon hogere temp! Ik heb normaal 36,7 of 36,8 dus is nu voor mijn doen wel hoog blijf hopen! ook voor jou! Mijn temp op CD 1 was 36,6 en hij moet nu niet onder de 36,8 komen dan zit ik safe!... wel spannend weer hoor...
He meiden, Ik wilde me weer even melden. Ben terug van weggeweest! Heb nog niet alle verhalen doorgelezen, maar ik probeer straks weer up-to-date te zijn. Hier is alles goed. Ik heb geen symptomen naast het feit dat ik iets sneller moe lijk te zijn dan normaal. De eerste afspraak met de verloskundige duurt nog weken, en ik zit te denken om tussentijds eens langs te gaan om te vragen of ze me het hartje willen laten horen. Puur voor mijn geruststelling dan. Ik lees gauw weer bij!
temp is weer gedaald...grrrrr....... hoop echt dat ie morgen weer omhoog gaat... baal als een stekker!
Marooz is ie nu al 2 dagen wat lager ? Ik ga heel hard blazen vor je meid Hier temp vannochtend ook 0,3 gedaald
Nee hij gaat op en neer... afgelopen dagen van 37.1 naar 37.3 naar 37.1 naar 37.3 en nu dus weer 37.1...... Morgen afwachten... hoe is jou verloop dan?
Hallo dames! Ik hoop dat ik hier met jullie mee mag komen schrijven. Schrijf zelf al ruim een jaar in het PCO topic. Na een missed abortion bij 10 weken in januari, ben ik niet meer zwanger geweest. Komende cyclus gaan wij voor IUI. Nu heb ik wel een vraagje: Hoe doen jullie dat met het werk? Ik begreep uit de folder van het ziekenhuis en van de echoscopiste dat je vaak pas 1 of 2 dagen van te voren weet wanneer de feitelijke IUI plaatsvindt. Omdat het zaad nog opgewerkt moet worden, begreep ik dat je daardoor toch wel minstens een paar uur in het ziekenhuis bent. Gaan jullie die dag met ziekteverlof? Of gaan jullie gewoon weer werken na de IUI? Of nemen jullie vrije dagen op? Pfff..... ik ben zelf makelaar en mijn agenda wordt dus hier op kantoor door mijn collega's ingepland. Ik denk dat ik mijn baas dus maar moet gaan informeren dat we vanaf volgende maand met IUI gaan beginnen... Thanx meiden! X
idd weet je vaak pas een paar dagen van te voren wanneer de IUI plaats gaat vinden het zaad heeft mijn mannetje thuis gedaan en heeft ie na het zh heen gebracht moest er om 8:15 wezen. Ik moest om 10 uur in het zh zijn en om kwart over 10 stond ik buiten je mag na je iui gewoon weer aan het werk gaan mijn werkgever heeft alleen gezegd dat ik gewoon lekker thuis mocht blijven die dag
@ Danjo: Thanx voor je reactie! Het zit natuurlijk tussen de oren, maar ik zou het liefst gewoon de hele dag blijven liggen hoewel dat waarschijnlijk nergens op slaat he.
Hahahahaha. Nou ja, ik zie wel hoe het loopt! Ik zie dat het voor jou ook spannend wordt meid! Al symptomen of nog niks?
danjo, ja moeilijk heh! ik moet gewoon morgen afwachten als ie dan weer gezakt is dan zie ik het somber in... meisje; ik kan er wel inkomen hoor dat je wil gaan liggen, protocol in meeste ziekenhuizen is nu wel dat je even moet blijven liggen na IUI, dus dat scheelt, ik kan het op mijn werk altijd goed regelen, werk namelijk metmijn zus en neem dan dus een dag vrij. Verder zelfde als danjo, mannetje moet zaad thuisproduceren en weg brengen en dan pas 2 uur later ik voor de IUI.
Wij gaan de eerste IUI met vers zaad, daarna waarschijnlijk met ingevroren zaad ivm de gezondheid van mijn vriend. Wij moeten het verse zaad inleveren, dan een uur wachten en dan met het bewerkte zaad naar de gyn die dan de inseminatie doet. Hebben jullie eigenlijk last van de ingreep?
ja zo gaat het bij ons ook idd... altijd weer spannend wat de kwalitiet is.. Van de ingreep voel je niets... en het is zo klaar, heb meer last van de hormoonspuiten...
@ Marooz: wij zitten daar ook een beetje mee, met die kwaliteit. We hebben 27 rietjes ingevroren in het ziekenhuis liggen. Dat was allemaal super goede kwaliteit. Voor mijn gevoel zal dat wel íetsje minder worden, als het ontdooid wordt. Nu kunnen we dus nog met vers zaad werken, maar de vraag is dan inderdaad wel of de kwaliteit goed is (lees: net zo goed of beter dan de ingevroren rietjes). Zeggen ze het altijd expliciet tegen jullie, hoeveel zaadcellen er geïnsemineerd worden? Of moet je daar om vragen?
Nee dat zeggen ze tegen je, ze nemen de gegevens met je door voordat de inseminatie plaats vind. De kwaliteit van mijn man verschilt ook hoor..! Mag ik vragen waarom jullie ook ingevroren zaad hebben? De kwaliteit na ontdooien hoeft niet per definitie slechter te zijn hoor meid!
Ja, dat mag je zeker vragen! Mijn vriend is niet helemaal gezond. Heeft de ziekte van Crohn (darmontstekeningen), de ziekte van Bechterew (reuma) en als klap op de vuurpijl maakt hij zelf geen hormonen aan, waardoor hij hormonen moet spuiten om vruchtbaar te zijn. De medicatie die hij voor de Crohn en de Bechterew gebruikt, werken tijdelijke onvruchtbaarheid in de hand. Wegens onze kinderwens is hij vorig jaar begonnen met hormooninjecties, en gestopt met zijn andere medicatie (en dat waren 11 pillen per dag...). Met andere woorden: hij gebruikt nu geen medicatie voor de Crohn en de Bechterew, beide aandoeningen waren vorig jaar in het voorjaar vrij rustig en de internist, maag-darm-lever-arts en reumatoloog vonden het verantwoord te stoppen met die medicatie en te beginnen met de hormoonpreparaten. Maar je begrijpt het al... het gaat langzaamaan steeds slechter met zijn gezondheid, en we zijn dus eigenlijk genoodzaakt met IUI te starten als hij zijn medicijnen weer moet gaan gebruiken... Hij vindt dat zelf heel erg, anderzijds hebben wij de hoop dat IUI voor ons snel goed resultaat geeft (immers, ik heb vorig jaar november een positieve test gehad en ben zwanger geweest dus in theorie is het bij mij, behoudens hele lange cycli, allemaal in orde).