Dank je Steff, knuff terug! Hier zijn de duivels nog niet doorgebroken maar mijn temp is vandaag weer 37.6 (laag dus).
He hallo, hier ben ik ook weer ff. Was nieuwschierig hoe het met jullie is. Blij verrast om te lezen dat Marooz ook zwanger is. Gefeliciteerd meid! @Daan, he jakkes nog niet gelukt. Meid ik ga je zwangerschapsvibes sturen. Ben blij dat je het nog niet opgeeft. @Danjo: voor jou ook ZW-vibes en suc6 meissie. @Jinthe: Ik hoop dat je vandaag goed nieuws krijgt en dat de follikel goed gegroeit is. @Roosje: meis, neem de tijd. Laat je lichaam tot rust komen dan zul je zien dat het beter gaat. @Stef: meid, moedig van je dat je weer de draad hebt opgepakt. Hier alles goed. Ben vaak nog misselijk. Maar voor de rest gaat het prima. Met het kindje is ook alles goed. Afgelopen vrijdag een extra echo gehad omdat ik me zorgen maakte. Maar het was allemaal goed. Ik kom over een tijdje weer kijken ok. Ik hoop dan meerdere van jullie ook te mogen feliciteren en anders gaan we gewoon verder duimen XX Klavertje
Hallo meiden, Stef, jij veel succes morgen. Ik hoop dat er wat moois te zien is! Roosje, balen zeg! Zijn de duivels inmiddels al gearriveerd? Klavertje, he leuk om weer eens wat van je te lezen! Wat lekker zeg dat het goed gaat met de kleine! Moet zeggen dat ik die vibes goed kan gebruiken ! Marooz, dus grote boobies, au au au! Fijn dat je je verder wel goed voelt! Wanneer heb je de eerste afspraak staan? Sabine, gaat het een beetje met de Clomid? Wanneer heb je de eerste follikelmeting? Danjo en meisje, hoe gaat het met jullie? Hier druk aan het spuiten. Vrijdag de eerste meting, spannend.... Jinthe, hoe was het vandaag bij jou? Is er wat moois te zien?
Hoi hoi, Roosje en Marooz>Ik begon bij de 1e IUI met 50ie Puregon waar ik toen goed op reageerde. Bij de 2e IUI duurde het ook langer en moest ik (van een andere gyn) ophogen naar 75ie. Toen begonnen ze wel te groeien, maar bleek bij de 3e poging dus dat dat nog heel lang na kan werken en ik dus bij die 3e poging op CD 8 al drie follikels van rond de 30mm had. Waren dus follikels van de 2e poging die door waren gegroeid. (ingewikkeld verhaal,haha..) . Dus nu spuit ik 50,75,50,75,50 enz. (Kan hem nl. niet op 62,5 ie instellen). Ze hebben liever dat het heel langzaam groeit dan dat je dus een poging verkloot zoals bij de 3e IUI zeg maar. Maar vandaag was er warempel een beetje groei! 1 van 14mm. De anderen allemaal kleiner dan 10 (dus tellen niet mee). Vrijdag weer terug en hopenlijk maandag de 4e IUI! Daan> Heel veel succes vrijdag! Hoop dat er al wat gebeurd! Roosje>balen zeg! Al duivels te zien? Bah, kop op! Liefs, Jinthe.
Thanks klavertje misselijk zijn is vervelend ken het maar goed alles voor een goed doel he Daan hier alles goe dlijkt erop dat clomid niet veel bijwerkingen geeft Jij dus vrijdag je eerste follm ik maandag Dus dan word het weer spannend suc6 morgen rest van de meiden ook suc6
Hey meiden, Ik kom even bij jullie inbreken als dat mag. Daan, ik ken jou al van het pco topic Hoe gaat het nu met je? eindelijk weer begonnen hè. Ik vraag me af wat het verschil is tussen kunstmatige insiminatie en iui. Ikzelf heb maandag 18 aug een 1e insimitie gehad (helaas) met donorzaad. Mijn mannetje is namelijk onvruchtbaar gebleden. Het werd (volgens mij rechtstreeks in mijn baarmoeder) ingebracht met een hele lange smalle buis. Is dit nu iui? En hoe vaak zijn bij jullie de insiminaties per maand? En op welk moment worden de insiminaties bij jullie gedaan? Ik zit nu in mijn wachtweken. Ik vermoed dat omdat ik op een maandag geinsimineerd ben dat mijn NOD a.s. maandag is. Ik voel alleen (behalve veel rommelende darmen) nauwelijks iets, ik vrees dus dat het niet raak is.
Dag meiden; klavertje wat lief dat je hier ook nog komt, en goed om te horen dat het goed met je gaat meissie daan, ja die boobs groeien gewoon door, en ik had al 90 E, dus ben bang dat ik echt meloenen ga krijgen hihi... 18 september eerste echo... spannend hoor als alles het maar doet... :-S jinthe heel veel succes ne goed om te horen dat ie gegroeit is! Danjo ook heel veel succes meis! Lotje, ja dat is idd IUI (intra unteriene inseminatie) oftewel het sperma wordt met een lange buis (eigenlijk soort van katheter) direct in je baarmoeder ingebracht. Een IUI poging is 1 keer per maand als je cyclus hebt van 28 dagen ( 4 weken) Bij kunstmatige inseminatie praat je over bevruchting buitn het lichaam oftewel IVF (in vitro fertilisatie), hierbij worden bij jou eitjes geoost en wordt er of in een bakje sperma bijgedaan dat het zelf moet bevruchten, of direct een zaadcel in het eitje geplaatst. Je krijgt dan als er bevruchting optreed de bevruchte eicel (len) etrug geplaatst. Hoop dat je het een beetje snapt, het is zo dat je vaak begint in de mmm met IUI als dit niet lukt dat je dan over gaat op IVF of IVF ICSI... tenzij er een andere reden is...
Hoi dames, Zoals jullie zien zijn de duivels doorgebroken, op naar een rustperiode nu. Veel suc6 allemaal met alles en ik kom zo nu en dan wel ff gluren en kiekeboe zeggen. Liefs Roosje,
Dank je wel voor je antwoord Marooz, Ik vermoedde al dat het bij mij ook IUI was, maar wist niet zo goed het verschil tussen KI en IUI. Hoe gaat het bij jullie precies in zijn werk? Moet jullie man het de dag van de insiminatie inleveren en wordt het dan bewerkt? Ik neem aan dat ze bij jullie niet met ingevroren zaad werken. Bij mij vertelde de arts (ik doe het bij een kliniek in Duitsland) dat ze er ook nog een soort spulletje bij hebben gedaan wat goed is voor de zaadjes. Verder insimineren ze in Duitsland op de dag van de positieve ovulatietest. Wel apart want volgens mij is dat in Nederland de dag na de positieve ovu-test.
Hallo dames, even weer een teken van leven. Alles gaat goed hier en inmiddels 11 weken. Verschil iui en Ki is niet zoals marooz uitlegt. KI is zeker geen ivf. Je hebt verschillende soorten iui toch. Met en zonder hormoonstimulatie en kid (kunstmatige inseminatie met donorzaad) zoek anders even op google, dan weet je het antwoord precies, helemaal precies het evrschil weet ik ook niet. Vaak zeg ik tegen mensen als ze vragen wat iui is: kunstmatige inseminatie met hormoonstimulatie (bij ons dan). Dan is het voor een leek opeens wel duidelijk, hihi. Marooz, alles nog goed? roosje balen van de duivels. Hopelijk gaat het de volgende keer lukken. Dames op wachtbankje, succes met wachten en stressen.
hey hartewens...Sorry ja je hebt gelijk.. KI is dat het sperma in de baarmoedermond wordt ingespoten en met IUI wordt dit verder in de baarmoeder gebracht (ik haal echt alles door elkaar, maar het is idd bijna hetzelfde alleen met IUI wordt het sperma nog net een stukje verder geholpen... jeetje begin al wazig te worden hahaha Verder alls goed hoor! En bij jou ook meis? Spannendste gedeelte is zo bijna voorbij :-D
Ja hier ook alles goed. Gister nog even weer naar verloskundige geweest om hartje te luisteren. Mag extra langskomen om hartje te luisteren, erg fijn. Volgende week de 12 weken echo! Spannend!
Dames, gisteren fm meeting gehad! Heb er drie zitten 19, 20 en een van 21! Gisteren dus meteen pregnyl gespoten en vanochtend Flush + IUI gehad! Ze hebben dus eerst met vloeistof mijn eierstokken doorgespoeld en daarna eht zaad erin! Super zaad deze keer namelijk 86% tienen zei hij! hihihi Morgen nog een keer gewone IUI en dan beginnen hier weer de wachtdagen! Wel hebben ze voor de tijd een 24 uurs urine test gedaan waar ik dan over twee weken bericht van krijg! Liefs
Stef, wat een goed nieuws zeg ! Jeetje al 3! Veel succes morgen! Is dit normaal in jullie ziekenhuis dat je 2 x krijgt en dat flush gedoe? Ik heb dat namelijk nog nooit gehoord.. Maar super en na morgen, weer succes met het wachten! Hier vandaag op stimulatie dag 8 al een follikel te zien van 10mm. Voor mij is dit de eerste keer dat er al zo snel iets te zien is. Maandag weer terugkomen.. Hartewens, fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Met de rest van de meiden alles goed?
@Daan, wij zijn niet in behandeling bij een ziekenhuis! Wij zijn in behandeling bij een privekliniek hier bij ons in de buurt! Stichting Ongewenste kinderloosheid "Het Barrahûs". Die gaan heel anders te werk dan het ziekenhuis.....!Zij zitten er echt bovenop! @Marooz, bedankt ik dans met je mee! Morgen om 11:15 IUI en dan op naar de wachtweken! Liefs
Hey vanochtend 2e Iui gehad! Gisteren zaten er nog drie follikels nu geen een meer! Dus vanacht ovuleert gistern Iui en vandaag dan nog een keer.....! Goede timing dus op naar 8 september dan mag ik bloed prikken! Wie weet spannend maar weer!