de eerste iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bipi, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Vanochtend dus Flush + IUI gehad moet zeggen dat doctor me goed te pakken heeft gehad deze keer. Alles was zeer gevoelig en hij kon er niet goed in komen! Uiteindelijk wel gelukt maar was wel heftig deze keer, maar goed dat heb je er maar weer voor over he! Morgen nog een keer alleen is het dan een gewone IUI en die doet de assistente!

Omdat wij met bloedprikken er niety zijn ivm vakantie mag/moet ik op 12 oktober testen! Spannend maar straks genoeg afleiding ivm vakantie heerlijk! We zien het wel!

Hoe gaat het met jouw Daan?

2. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hi,

Stef, iew dat is wel vervelend zeg dat het wat moeilijker ging! Ik hoop dat het vandaag wat beter is gegaan! Dus je zit vanaf vandaag gezellig naast me! Wel lekker dat je weggaat, heb je lekker veel afleiding. Wanneer ga je precies weg?

Sens, goed van je dat je vrij hebt genomen. Wel goed aan jezelf denken! Ik hoop stiekum toch dat de :evil: nog heel lang wegblijven!

Marooz, hoe lang had jij last van de pregnyl? En welke klachten had jij? (Ben weer wanhopig op zoek naar bevestiging ;) )

Nou hier is de misselijkheid nog steeds niet weg. Ook heb ik enorm gevoelige (.)(.), ben ook continue in mijn nopjes ;). Ik kan niet op mijn buik slapen, is echt te pijnlijk. En heb nog steeds enorme vreetbuien. Ik weet echt wel dat het waarschijnlijk allemaal door de pregnyl komt, maar ergens heb ik stiekum toch ook hoop...

Allemaal een heel fijn weekend!

3. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Jakkes stef wat akelig dat het pijn deed! Hopen dat het morgen beter gaat iig!

Daan; ik was heel misselijk van de puregon, tenminste dat dacht ik hahah kan achteraf ook van de zwangerschap zijn :-D Alleen had ik het ook bij de eerste keer... dusss.... Ik hoop het zo voor je! Ik blijf duimen!

Ik duim voor jullie allemaal meiden!

4. Lotje2

Lotje2 Actief lid

28 feb 2008
    362
    0
    0
    Daan, irritant he die onzekerheid. Je klachten klinken wel erg als zwangerschapsklachten. maar om eerlijk te zijn lijkt het me wel een beetje vroeg voor misselijkheid, maar wie weet!

Volgens mij lopen wij nu ongeveer gelijk hè. Ik heb sinds vandaag dat ik mijn borsten behoorlijk begin te voelen, echt irritant om er zo mee bezig te zijn en (valse) hoop te hebben.

Ik heb wel iets geks en vraag me af of een van jullie hier ook last van heeft gehad. Ik ben afgelopen vrijdag geinsimineerd (Dus precies 1 week geleden). Maar sinds zondag (1 a 2 dagen na de eisprong) verlies ik oud bloed. Dit duurt dus al zeker 5 dagen. :eek: Sinds gisteren is het overgegaan in licht bruin. Dat is toch raar. Voor een innestelingsbloeding is het veel te vroeg. Zou het door het insimineren kunnen zijn gekomen? Ik heb dit nog nooit eerder gehad.

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo stef, misschien een stomme vraag maar wat is een flush met iui?

groetjes jose

6. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

@ joseetje, flush is het doorspoelen van de eierstokken met dezelfde cateter als met de IUI en erna wordt het zaad meteen erachteran ingebracht!

@ Marooz en Daan, vandaag gelukkig beter maar nog niet echt super! Gyn. was er vandaag niet ivm congres in portugal, de assistente deed het maar je kon merken dat ze de eendenbek niet vaak ingebracht heeft. Want het duurde iets langer en ze deed met heel even een beetje zeer! De eitjes die ik had waren gesprongen maar toch zaten nog wel een paar kleintjes, maar ik hoefde niet nog een keer pregnyl te spuiten!

Nu is het dus afwachten maar weer, mag als ik op vakantie ben testen en dat is de 12e! Dus op naar de wacht weken!

Ik vertrek op woensdag ochtend! 8)

7. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Beste Stef,

Ik sprak jou afgelopen donderdag in de wachtkamer.... Gisteren dacht ik dat ik je nog wel zou tegen komen maar dat was niet het geval.

De flush is bij mij goed gegaan en de hoop was dat er die dag een eisprong zou zijn, die was gelukkig geweest en toen hebben ze gisteren ook nog een extra inseminatie gedaan. Nu is het afwachten en ik wens jou daar ook heel veel sterkte mee.

Heel veel plezier in Amerika.

Groetjes

8. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hai,

Stef, fijn dat je nu geen pregnyl diendete spuiten. Veel succes in de wachtweken!

Marooz en Lotje, tja ik weet dat ik mezelf gek zit te maken en dat het nog veel te vroeg is voor misselijkheid van een zwangerschap. Maar je gaat echt achter elk steekje en dingetje wat denken. Ik probeer het echt los te laten, maar dat lukt me helaas niet.. Ik hoop toch stiekum dat ik hetzelfde heb als Marooz 8) .
    Lotje, ik heb dat bloeden eerlijk gezegd nog nooit gehad. De verpleegkundige zegt wel altijd na de inseminatie dat je wat bloedverlies kan hebben door een gesprongen vaatje. Maar of dat zo lang kan aanhouden, geen idee. Kan je anders geen contact opnemen met je gyn?

Nou allemaal nog een fijne dag!

9. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

10. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Daan ik had een dag of 9 last van de pregnyl...

Lotje ik heb ook nog nooit last gehad van een bloedinkje maar het kan idd voorkomen. Ook ik heb geen idee hoelang dat aan kan houden....bel voor de zekerheid er even over anders blijft het toch in je hoofd spoken.

Mijn vrije dag was heerlijk. Wat een super weer en we hebben hier 2 grote bomen gesnoeid...het ziet er meteen zoveel opgeruimder uit. :smile:

11. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Hallo meiden,

Meiden op het wachtbankje,hoe gaat het? Al verschijnselen of helemaal niets?

Sens, goed bezig 2 grote bomen gesnoeid! Ben je nu trouwens alweer bezig met een volgende ronde?

lotje. heb je nog steeds een licht bruine afscheiding? Ga je nog contact opnemen met de gyn, of wacht je gewoon af?

Ik merk dat ik er deze ronde heel erg mee bezig ben.. Ook al verbied ik mezelf om te vaak achter de computer te kruipen, heb net daarom de zolder compleet opgeruimd en schoongemaakt, ik denk er toch continue aan.

Nog steeds vlagen van misselijkheid en gisteren een paar keer steken gehad daar beneden, dat is vandaag alweer over.. Mijn (.)(.) zijn ook een paar keer per dag nog gevoelig, maar niet meer zo erg als een paar dagen geleden. Zoals jullie dus wel lezen zit ik het mezelf behoorlijk moeilijk te maken :rolleyes: ..

Allemaal nog een fijne zondag!

12. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoi meiden
    alles goed met iedereen?
    morgen weer de eerste echo en kijken hoe groot me eitje(s) zijn meestal is het maar een eitje de rest is teklein hoop dat het deze ronden lukt want ben het toch aardig zat aan het worden
    groetjes sabine

13. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.084
    0
    0
    Wat is het rustig hier!
    Waar is iedereen?

14. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hai allemaal,

Ik moet op deze site er een beetje inkomen, het is alweer een tijd geleden dat ik hier ben geweest en toen zat ik meer bij het kopje ivf. Nu ben ik begonnen met een iui poging.

Sabine hoe was je echo vandaag?

Daan jij bent met een 3e iui poging bezig hoe is dat allemaal tot nu toe verlopen?

Wie is aan het wachten op een nieuwe poging wie zitten er midden in en wie zitten op het wachtbankje?

Ik mag 6 okt mijn bloed laten prikken, ik weet alleen niet wanneer ik dan de uitslag daarvan kan verwachten. Weten jullie dat misschien?

GR D

15. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Hoe gaat het met iedereen?

Hier heb ik superdagen achter de rug. Wat was het heerlijk weer. Wel hard gewerkt. Ik heb lekker pauze genomen een maandje dus ff geen poging...ff geen hormonen...ff geen spuiten iedere dag. Het voelt nu ff als een last van mijn schouders. Ik kan weer even ademhalen al wil ik wel heel snel weer verder...ik geniet even van het NU.
    En wel ongie geworden...dus laatste poging was idd mislukt....

16. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    dag meiden,

hier nog even heel veel geluk knuffels voor jullie!

daan hoe voel je je?

sens wat naar meid, ik lees nu even rust?

davalee; succes!

stef veel plezier op vakantie!

sabine hoe was je echo?

zo iedereen gehad hoop ik! ik lees altijd nog mee hoor meiden!

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

de echo zag er goed uit heb twee eitjes normaal maar eentje dus wie weet vrijdag is de inseminatie en dan weer twee weken wachten

18. Stef1978

Stef1978 Bekend lid

Hey Davalee, 6 oktober is maandags dan mag je woensdag vanaf 10 uur met de assistentes bij het Barrahûs bellen voor de uitslag! Hoe is het verder met je? Hier alles goed, wel had ik zaterdag erg veel pijn onderin denk dat er toch nog één ovuluatie is geweest. Dat terwijl de 3 groten bij de tweede IUI weg waren, dus gesprongen! Wel had ik op de rechter kant nog 6 kleine zitten! Spannend!

19. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Spannend stef hop het wachtbankje op ;)

sabine succes met de insem!

20. Davalee

Davalee Actief lid

24 jul 2007
    156
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Dat is positief nieuws dat je 2 eitjes hebt Sabine. Ik had er ook 2. Ik spoot met 50 puregon waar mee stimuleer jij het? Heel veel succes met de inseminatie aanstaande vrijdag. Ik zit inmiddels op dag 16 en aanstaande maandag mag ik bloed prikken.

Stef ik heb nergens last van gehad niet anders dan in mijn "normale" cyclus. Wel had ik na de flush dat ik mijn eierstokken en baarmoeder voelde, maar dat is niet zo raar als ze er door heen spuiten. Wie weet heb je inderdaad nog een ovulatie gehad, ik weet niet als dat 2 keer kan in 1 cyclus maar dat zal misschien wel.

Ik vind het spannend maar ik verwacht niet zoveel van deze poging. Ik ben erg nuchter misschien maar ik wil geen valse hoop hebben. Het komt misschien ook wel omdat ik al 3 ivf pogingen heb gedaan en dat is mislukt. Ik heb hier wel een goed gevoel over dat ik het nog wel een aantal keren wil en kan proberen dat had ik niet meer met de ivf dat vond ik zo'n aanslag op mijn lijf. Vroeger als klein kind zei ik altijd al zelf doen en misschien wil mijn lichaam ook wel veel zelf doen met een klein beetje hulp dan. Daarom vind ik iui prettiger en hoop ik voor jullie en mezelf dat het gaat lukken met iui omdat dit beter is voor onze lijfen maarja sta je voor de keus dan ga je toch verder. Je verlegd je grenzen.

Sens, ik kan me heel goed voorstellen dat je even een rustpauze hebt. Ik zie dat je een zware tijd hebt gehad. Ik hoop dat je dat een plekje hebt gegeven of kan geven. Ik hoop dat je de moed weer kan verzamelen om je droom nog te kunnen voortzetten.

Marooz, wat geweldig dat je zwanger bent GEFELICITEERD en dat je hier ook nog iedereen blijft steunen wat ontzettend lief. We hebben het nodig om moed te houden en hebben positieve wonderen nodig zoals jou wonder die al prachtig negen weken in je buik zit.
    Voel je je goed?

Werkse allemaal.

Gr Dava

Deel Deze Pagina