de eerste iui

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by bipi, Apr 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Akasha

Akasha Lid

May 4, 2008
    14
    0
    0
    full time mama
    Tilburg
    Kuipersl en Draakje ik wens jullie heel veel succes :)

Samen op het bankje wachten ......

ik duim voor jullie :)

2. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Kuipers en Draakje, succes op het wachtbankje!
    Cilianne, wat goed zeg! Hoeveel behandelingen heb je in totaal gehad? Van harte!
    Vanmorgen naar ziekenhuis geweest. Menstruatie zet dus niet door nog. Ze kon ook linker eierstok niet vinden. Zodra de menstruatie echt doorbreekt mag ik de volgende dag menopur spuiten. Ook prikinstructie gehad. Ws dus zondag beginnen.

3. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    @Draakje: Gezellig...zitten we al met zijn 3-en op het wachtbankje... Daan zit er namelijk ook!

@Nikkie: Volgens mij moet je zeker met dit soort dingen je houden aan datgene wat de arts je vertelt en zeker niet zelf gaan dokteren.

@Daan: pukkeltjes op je voorhoofd...eh...beetje vragen naar de bekende weg, hoor..Haha! Mmmmm...wat dat kan zijn: teveel mayonaise gegeten, last van zonne-allergie, je bent nog heel jeugdig en 't zijn jeugdpuistjes, of tsja... de IUI is gelukt, kan ook!

Maar ff serieus: Probeer jezelf niet gek te maken. In de info die ik van het ziekenhuis heb meegekregen staat dat de hormonen die je ingespoten hebt dezelfde verschijnselen kunnen veroorzaken als het zwangerschapshormoon. Ik probeer je echt echt echt niet te ontmoedigen, maar laat het gewoon zijn beloop.

Liefs!

4. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    he Daan en Kuipers,

Lekker met z'n drieen wachten. Altijd gezellig. Succes en laten we elkaar een beetje op de hoogte houden hoe het gaat. Wanneer kunnen jullie testen?

5. Paint

Paint Actief lid

Feb 27, 2007
    392
    0
    0
    Is er nog een plekje vrij op het wachtbankje? Ik wil er ook graag bij.
    Dat worden dan 4 stoeltjes. :)
    Wij hebben vanmiddag de inseminatie gehad.
    Niks voelen teruglopen, alleen hopen dat het op tijd was. Had al wel een zeurderig gevoel in mijn onderbuik.
    Helaas was er nog geen uitslag bekend van het zaad. Vrijdagmiddag he, ze wilden waarschijnlijk graag naar huis.

6. bipi

bipi Lid

Aug 28, 2006
    84
    0
    0
    hai dames

vandaag wederom voor FM geweest, er waren nu teveel eitjes gerijpt, dus de hele IUI gaat deze maand niet door.
    Flink balen dus, volgende maand hopelijk meer succes, weet in ieder geval wel dat de puregon goed werkt.

Succes voor alle dames die nu op het wachtbankje zitten, hopelijk is het bij jullie raak.

Fijn weekend allemaal.

Liefs Bipi

7. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Hallo allemaal,

Bipi, wat kl*te zeg! Moet je nu aan de pilletjes om je ongi op gang te helpen of wacht je de cyclus af...

Akasha, voor jou ook al minder nieuws.. Eerste pilletje Provera al genomen? Succes he!

Kimmy, ik weet dat je gelijk hebt. De voorgaande keren heb ik mezelf helemaal gek gemaakt omdat ik echt van alles voelde :oops: . Dit keer voel ik dus helemaal niets, alleen die pukkeltjes dus.. Maar nu je het erover hebt, vorige week heb ik een cremepje gebruikt die ik normaal nooit gebruik, dus misschien heb je gelijk en is het een allergische reactie :) . Goed hoor van je mannetje dat de zwemmers zo goed waren!

Paint, welkom op het wachtbankje. Weet je al wanneer je de uitslag van de zwemmers krijgt of wil je het niet weten?

Draakje, ook welkom op het wachtbankje. Ik mag volgende week zaterdag testen (24-05), nog 8 nachtjes slapen :rolleyes: !

Hartewens, goed dat je toch gegaan bent, heb je in ieder geval wat duidelijkheid! Ik hoop voor je dat de :evil: snel doorkomen en dat je snel mag beginnen met spuiten!

Ciliane, gefeliciteerd met je zwangerschap! Is het al een beetje doorgedrongen? Veel succes maandag!

Allemaal een heel fijn weekend!

8. Jinthe81

Jinthe81 Lid

May 5, 2008
    62
    0
    0
    Hey Bipi,

Wat balen zeg! Hoeveel Puregon heb je gespoten en hoeveel dagen nu?
    Sterkte met het lange wachten weer, weet wat het is....(Niet leuk!).

Groetjes Jinthe.

9. Daan81

Daan81 Fanatiek lid

Mar 3, 2008
    1,084
    0
    0
    Nikkie, hoe was het vandaag?

10. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Vandaag weer een FM gehad. Niks gegroeid helaas. Nu mag ik ophogen naar 1,5 ampul Menopur.
    Maandag HSG en een FM. Het schiet hier echt vor geen meter op!
    Zit er even door.

11. esther 7

esther 7 Bekend lid

Jan 18, 2007
    628
    0
    0
    balen nikkie. dat wachten, succes.

@ cilianne echt van harte, super voor jullie hoor!

@bipi balen zeg...hopelijk mag je snel weer en dan meer succes....x

@ de meiden op het wachtbankje het worden spannende weken,ik duim mee.

iedereen die ik vergeten ben welkom, succes, misschien wel gefeliciteerd.
    ik moet weer aan het werk. tot snel.

xxx

12. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    @Paint: kom er gezellig bij op het wachtbankje! We hebben ijs...vraag maar aan Daan. Nog voorkeur voor een smaakje?

@Bipi: Jeemig wat balen..en een maand duurt zoooo lang als je erop zit te wachten..

@Akasha: Succes...

@Draakje: wanneer mag je testen? Ik in het weekend van de 31e. En dan 2 juni een bloedtest..mits ik daarvoor niet al ongesteld ben geworden, natuurlijk.

@Nikkie: Gaat het een beetje? Ik weet hoe verschrikkelijk machteloos je je kan voelen.

@Daan... Nog 8 daagjes....................spannend he!

Voor iedereen die 'iets' voelt na een IUI. (Let op: ik ben nogal nuchter): Doe je ogen dicht en denk heel sterk aan de grote teen van je linker voet. Wedden dat je 'iets' voelt? En nu niet allemaal maandag direct naar een orthopeed, als je begrijpt wat ik bedoel. Haha!

13. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Meiden op de wachtbank, veel succes allemaal! Ik hoop dat er al iets mooi in jullie groeit!

Hihi, Kimmy, ja ik voelde hem in mijn teen haha!

Bipi; oooh meid , wat onzettend klote voor jullie! Heb je nou Provera om je ongi op te wekken? Of moet de natuur zijn werk gaan doen? Hoe voel je je?

Ciliane: gefeliciteerd meid! Geniet er maar lekker van, heerlijk!

All: ben vreselijk aan het balen. Het schiet hier echt niet op! Moet ik maandag weeer terug voor zowel de HSG (IEKS) als de FM. Ik verwacht echt niet dat 'ie nou ineens gaat groeien. Dat zou betekenen dat ik vanuit mijn vakantiehuisje (Zeeland) terug moet voor een FM (Brabant), die maar 5 minuten duurt! We doen het natuurlijk wel, maar het is allemaal zo klote. Ik was veel liever op en neer gereden voor een IUI....maar ja!
    Het lijkt erop dat mijn lichaam immuun wordt voor al die hormonen. De eerste keer Clomid sloeg goed aan, de tweede keer niet. De eerste keer spuiten sloeg goed aan, nu deze keer niet.
    Kan het echt zo zijn dat je immuun wordt voor de medicijnen?
    Heeft iemand dat ooit meegemaakt? Wat gaan ze dan doen?

Sorry voor mijn ontzettend zelfmedelijdend berichtje, maar moest het effe kwijt!

Liefs Nikkie

14. cilianne

cilianne Actief lid

Mar 20, 2008
    243
    0
    0
    Hallo Hartewens,

Het was bij ons de 6e IUI, maar de eerste met hormonen (Fostimon). De eerste 5 keer is het niet gelukt, ook omdat ze er heel vaak niet echt in zaten met de zaadjes. Want iedere keer kwam het er uit bij het opstaan. De laatste keer niet.

Ik hoop dat je me gauw mag volgen!

Groetjes,

15. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

Aug 9, 2007
    2,252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ben je nu ook na de IUI blijven liggen? Of moest je ook direct opstaan?

Liefs Nikkie

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Mag ik me ook melden? Wij gaan ook voor onze eerste IUI, vind het allemaal spannend omdat ik niet weet wat me te wachten staat. Ik heb dinsdag cd 10 een echo (ik slik namelijk clomi 150mg) en wat erna komt is voor mij een vraag. Zijn er ook meiden die clmid slikken en IUI gaan doen?

Dames ik wens jullie allemaal veel suc6 en hopelijk is 1x IUI voldoende voor jullie allen.
    Diegen op de wachtbankje, ik duim voor jullie.

Liefs Roosje...

17. draakje81

draakje81 Lid

Oct 1, 2007
    47
    0
    0
    Eindhoven
    he meiden,

@nikkie: Ik ben onder behandeling in he MMC in Veldhoven, erg fijn ziekenhuis moet ik zeggen. Hele goede gyn ook. Eentje van actie en heel recht voor zijn raap.

@Daan, nog 7 nachtjes.... al een voorgevoel?

@Paint, hoe was de IUI? Niet te laat? Vond je het meevallen?

@Kuipers, ik mag ook het weekend van de 31e testen. Erg he, dat wachten. Zou het liefst gaan slapen en de 31e pas wakker worden!

18. Paint

Paint Actief lid

Feb 27, 2007
    392
    0
    0
    nikkie, het zit je nog niet erg mee meid. Ik durf niet te zeggen of je imuum word van deze medicijnen.
    Succes met de hsg.

Kuipers, doe mij maar rum rozijnen ijs ;) enne ik heb de orthopeed al besteld hoor.

Daan, ik geloof dat ik de uitslag van de zwemmers niet meer hoor.
    Maar als we voor een volgende keer zouden moeten vraag ik er dan wel naar.
    Volgende week al testen voor jou. Zal voor je duimen hoor.

Bipi, zonde zeg. Weer een keer voorbij. Hopelijk volgende maand maar een eitje wat rijpt.

cilianne, zit je al op een roze wolk?

roosje, spannend he allemaal.
    Bij mij was het 2 keer meten, en daarna terug komen voor de inseminatie.
    Maar als ik het zo bekijk gaat het bij iedereen weer anders.

draakje, ik weet niet of het te laat was. Volgens mij was de inseminatie gelijk met mijn eisprong. Had ongeveer 2 uur voor de inseminatie al een "eisprong"kramp gevoel.
    Ik mag ook het weekend van de 31e testen. Spannnnnnnend meiden.
    Dus dat zijn al jij, kuipers en ik die dan aan het testen slagen. Of de :evil: moeten zich al eerder aandienen. :(
    Enne ik zou graag dat 24 uurs slaapje met je meedoen hoor. 14 dagen klinkt nog erg lang he. :)

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

Paint, dank je voor je reactie. Slikte jij ook Clomid? Ik heb geen regelmatige cyclus ondanks Clomid, 50 en 100 sloegen niet aan bij mij. Clomid 150 sloeg de eerste keer wel aan, toen werd ik op cd35 ongie. De 2de keer sloeg die niet aan, heb toen Primolut moeten slikken. De 3de x (dus vorige cyclus) werd ik met 31 dagen ongie, het is een en al een rommelige boel daar binnen. Vandaag mijn laatste pilletjes Clomid 150 weer, en dan maar afwachten wanneer ik een eisprong zal hebben. Heb geen houvast om te kunnen zeggen, ja aangezien mijn cyclus 30 dagen is dan..... Waren die 2FM's achter elkaar of zat er een dagje tussen? Sorry als ik veel vraag, maar ben nogal nieuwsgierig over wat nu verder.

20. Jinthe81

Jinthe81 Lid

May 5, 2008
    62
    0
    0
    @Roosje:
    Ik heb ook Clomid 50, 100 en 150 mg. geslikt. Ik heb PCO en moest eerst 10 dagen 3x dd primolut slikken. Dan werd ik vaak de derde dag na stoppen Primolut ongi. Dan vanaf cyclusdag 10 (en dan vaak CD 14, 17 en 20 nog weer) follikelmetingen in het ziekenhuis. Maar ik blijk dus Clomidresistent te zijn (dus niks geen reactie op Clomid) en ben daarom nu Puregon aan het spuiten. Wij zouden ook wanneer we met Clomid een eisprong zouden hebben IUI doen, maar nu dus Puregon.

Groetjes Jinthe.

Share This Page