2 kindjes onder de 2, hoe doe jij dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Zoals je ziet, heb ik een jochie van 20 maanden en 1 van 3 weken.
    De oudste is super jaloers, slaapt en knijpt me, gooit dingen naar mn hoofd als ik met de jongste bezig ben, trekt de fles uit mn handen, laait de vooraad kast leeg (ongeveer de enige kast waar we geen slot op gemaakt hebben...)
    Ok dit hoort erbij, maar ik kan toch moeilijk helemaal geen aandacht aan de jongste besteden? Ik zal hem toch elke 4 uur moeten verschonen en voeden! Hayden in bad doen is ook bijna niet te doen, en als Justin op bed ligt hem in bad doen durf ik ook niet omdat Hayden nu eenmaal altijd huilt omdat ie het koud heeft....
    En het huishouden!?? Justin wil de hele tijd mijn aandacht en als hij dat niet krijgt volgt een driftbui... En de was ligt boven, neem jij je kindjes dan mee naar boven? Of doe je dat als ze op bed liggen? En boodschappen met 2 kinderen, hoe doe je dat? Ik heb geen duo wagen, heb een buggy en een draagdoek, voor als Hayden iets ouder is (4 maanden) kopen we een duobuggy. En 1 kind voorin het winkelwagentje en een maxicosi in het grote vak, dan passen er geen boodschappen bij...

Dus, veel vragen, maar waar het in het kort op neerkomt, hoe doe jij t? Dus EN het huishouden, EN genieten van 2 kindjes...

thanx
    Lonneke

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Het vergt van alle kanten echt tijd om te wennen.
    Hier was het ook zo... Alleen Dean richte zijn boosheid op zijn broertje.. Dat is inmiddels over. Ik heb nu voor het voeden een speciale tas met kleine speelgoedjes, die mag hij alleen als ik ga voeden en verschonen. Hij vind het geweldig en ik word niet gestoord tijdens het voeden.

Boodschappen: die haal ik lopend, dus met duo wagen of met buggy en draagdoek. Grote boodschappen doe ik samen met man, of hij alleen.

Badderen: ook dat doen we samen wanneer de oudste op bed ligt.

Huishouden, als mijn kleine ukkie slaapt doe ik samen met Dean de was, die vind dat leuk. Als ik ga poetsen speelt hij op de verdieping waar ik bezig ben. En anders inderdaad savonds.

3. Niels is nu 2 jaar en 4 maanden, maar ook niet altijd even 'gelukkig' met z'n kleine zusje (nu bijna 4 weken); soms huilen als ik haar oppak/de fles geef, gelukkig niet altijd maar het is inderdaad vervelend. Ook probeert hij wel eens op een negatieve manier aandacht te vragen (dus expres dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag). Het blijft lastig, maar ik probeer op die momenten er zo weinig mogelijk aandacht aan te besteden (behalve als het echt uit de hand loopt uiteraard) en als hij begint te jengelen als ik Esmee aandacht geef probeer ik hem af te leiden door hem te wijzen op het feit dat die lekker met z'n auto's oid kan gaan spelen of ik laat hem 'helpen' Esmee de fles te geven.

Oh en af en toe voor de TV, doet ook wonderen (heb ik in ieder geval m'n handen vrij).

Wat boodschappen betreft hebben wij een duo-wagen en de 'grote boodschappen' laten we thuis bezorgen.

Het badderen doe ik als mijn man thuis is of als Niels naar het kinderdagverblijf is.

Wat betreft het wassen probeer ik dat zoveel mogelijk tussen de bedrijven door te doen, dus af en toe ren ik wel eens naar boven als Niels beneden is en Esmee boven ligt te slapen, gelukkig gaat dat altijd goed.

Wat betreft schoonmaken probeer ik zoveel mogelijk te doen als ze alle 2 liggen te slapen (gelukkig slaapt Niels 's middags nog best lang) en anders als m'n man thuis is en af en toe dan gebeurt het ook wel eens een keer wat minder goed, maar jah... dat is dan maar zo, wie zich eraan stoort mag zelf gaan schoonmaken ;).

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik heb ook 2 kindjes een meidje van bijna 2 en een meisje van 6 maand... in het begin heb ik er ook mee gezeten maar al gauw kreeg ik er een bepaald ritme in door de slaapjes van hun allebei tegelijk te doen... we staan rond 9.30 op mijn jongste vaak wat later... en dan gaan we ontbijten en wat spelen.. dan doe ik de was... dan ga ik douchen met ze omstebeurd... daarna gaat mijn oudste even slapen en mijn jongste speelt dan even in de box en dan doe ik het huishouden en daarna is ze weer wakker.... dan gaan we vaak fruit eten enzo.... naar de winkel doe ik met hun allebei maar wel in een duowagen... misschien ben ik er heel makkelijk in maar als ik dingen moet doen dan moeten ze zichzelf maar even vermaken met een filmpje of speelgoed of in de box.... als ik mijn jongste de fles geef zorg ik dat mn oudste dochter wat te doen heeft... ze was in het begin ook jaloers en heeft het een keer gewaagd haar zusje te slaan in het gezicht, ik ben heel erg boos geworden en ze kon gelijk appart zitten... daarna heb ik haar zelf laten bepalen wanneer ze erbij komt zitten... ze moet gewoon leren dat ook haar kleine zusje aandacht krijgt... ik speel meestal met ze samen, dan zet ik de kleinste meid in de wipstoel of op een speelkleed en mn oudste zit dan naast mij met me te spelen....
    het vergt even wat van je omdat je er zelf een soort van ritme en planning aan moet geven en ook ervoor moet zorgen dat je ze allebei niet tekort doet.. vond het in het begin erg moeilijk omdat ik niet wilde dat ze dacht dat mama ineens geen aandacht meer voor haar had... nu gaat het erg goed en is ze dol op haar zusje... ze speelt graag met haar zusje en samen gillen ze van plezier... ook is het voor haar nu heel gewoon dat ik een flesje geef en even lekker aan het knuffelen ben terwijl zij aan het spelen is of erbij zit....

jullie moeten allemaal even wennen aan de nieuwe situatie en vooral de aandacht verdeeld krijgen.... maar jonge kinderen wennen gauw hoor.. als je ze maar allebei het gevoel kan geven dat je er voor ze bent in alles.... ik geniet elke dag weer vollop van ze hoor, ben super trots op mn 2 prinsesjes....

succes meid!!

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb een meisje van 16 maanden en een jongen van 2 maanden.

Omgang tussen die 2 is super!!!
    De oudste geeft de jongste steeds zijn speentje en kusjes

Boodschappen: Doet mijn man of ik 's avonds

Huishouden: 's ochtends vroeg, als ze 's middags slapen of als ze 's avonds op bed liggen.

Tijd: heb zelfs nog genoeg tijd om een cursus te volgen thuis dus heb t kennelijk goed gepand.

In bad doen: 's avonds als manlief ook thuis is

Deel Deze Pagina