Positieve test 6 dagen na TP

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AstridDi, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Maandagavond had ik een clearblue gedaan om te kijken of de pregnyl uit mijn lichaam was. Er stond een heeeeel twijfelachtig streepje op de test.
    Dit is dus inmiddels 3 dagen geleden en ik verklaarde de test toen als negatief. Ik had ruim 5 uur niet geplast, dus de urine was geconcentreerd.

Vanochtend voor de grap nog een clearblue gedaan ...... een lichte maar gewoon aanwezige 2e streep!!! Duidelijker dan die van maandagavond.
    Ik zit nu 8 dagen na punctie, 6 dagen na TP (dag van de tp meegerekend) en 10 dagen na pregnyl.

Zou dit nu een geldige uitslag zijn??? Aangezien de streep duidelijker is dan die van maandagavond.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tjah...ik snap wel wat je wilt horen...toch durf ik je nog niet helemaal te feliciteren hoor.
    Ik hoop dat het goed zit en dat die tweede streep niet meer verdwijnt maar zelfs de week na onze testdatum is de streep de ene keer vager geweest en de andere keer duidelijker.
    Dat hij de vorige keer vager was en nu duidelijker is dus zeker geen garantie.
    Het enige, loze, advies is dus: wachten tot je testdatum meid, echt!
    Succes! Duim voor je.
    Elmo

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    AAAAHHH irritant hé, die onzekerheid!! Ik snap dat je het liefst zo vroeg mogelijk duidelijkheid wilt hebben, maar wat Elmo zegt: je kunt het beste wachten tot aan je officiele testdatum... Maar ai ai ai wat is dat moeilijk, hé ;)

Je vorige test had je niet met ochtendurine gedaan, en de duidelijke streep van vanmorgen wel... Als je het eerlijk met elkaar wilt kunnen vergelijken had je toen ook met ochtendurine moeten gaan testen. die urine is namelijk geconcentreerder dus dan heb je een zo eerlijk mogelijke test.

Je kunt het trouwens ook gaan uitrekenen, hoe veel HCG je nog van de Pregnyl in je lijf hebt:

Elke 23 uur halveert de HCG in je lijf. Heb je ook nog Pregnyl moeten spuiten voor de innesteling? Dan moet je dus ook die er dan weer bij op tellen. Als je een schemaatje maakt, dan kun je precies uitrekenen op welk moment je niet meer positief van de Pregnyl kunt testen. De zwangerschapstest (2 voor 5 euro) van de Kruidvat reageert geloof ik op 25 HCG, dus als je HCG onder de 20 ligt volgens je schema, en je toch positief test... Dan zou je er bijna vanuit mogen gaan dat je heeeel blij mag zijn... Maar tot die tijd, ik zou je liever heel blij maken meid, maar zul je echt nog een slag om de arm moeten houden.

Succes meid!!

4. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    I know .. wachten is de enige optie.

Echter was de kruidvat 2 voor 5 euro afgelopen dinsdagochtend (dus wel met ochtendurine) helemaal negatief :)
    Naar mijn weten is de pregnyl dus helemaal uit mijn lijf :):)

Ik ga gewoon kijken of de streep duidelijke gaat worden deze week :):)

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Op welke datum heb je pregnyl gespoten?
    En heb je 5000 of 10 000 gespoten? En heb je maar 1 keer of meerdere keren moeten spuiten?

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Doe dan in ieder geval een kruidvattest dan heb je goede vergelijking met de negatieve kruidvattest van dinsdag.
    Jij weet ook dat cb soms vage streepjes geeft die niet positief zijn.
    Ik duim voor je, dat je een knaltest krijgt.

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Pregnyl gespoten op 23 nov. 1x 10.000.

Daarna niks meer! Dus dat is 10 dagen geleden

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    23 november 10.000 eenheden
    24 november 5.000 eenheden
    25 november 2.500 eenheden
    26 november 1.250 eenheden
    27 november 625 eenheden
    28 november 312 eenheden
    29 november 156 eenheden
    30 november 78 eenheden
    1 december 39 eenheden
    2 december 19 eenheden
    3 december 9 eenheden

Zie hier een lijstje...Ik moet zeggen dat het er wel gunstig uitziet, maar je kunt geen rechten ontlenen aan mijn lijstje :p

EmC vindt dit leuk.
  9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    hahahaha niet ?? :D:D:D

Nee, ik ga gewoon kijken of de test donkerder word de komende dagen! Dan weet ik het zeker!!
    Moet zeggen dat ik wel eens vage cb's heb gezien hier op het forum, maar de test van mij is nog duidelijker dan die vage ;);)

Mijn man is er in ieder geval heilig van overtuigd dat ik niet ongesteld ga worden ;)

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Die lijsten zijn een indicatie he ;)

11. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    @Elmo , ik hou zowieso niet van lijstjes hahahahahah :):) en hou me er ook niet aan vast dus ;)

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee, ik ook niet, vandaar ook.
    Ben twee keer volgens de statistieken zwanger geweest maar aan de hoogte van het hCG kon het zh al vertellen dat het 99% fout zou gaan..ging beide keren ook fout.
    Vandaar dat ik ook niet van vage streepjes hou..

13. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Kijk, en dat is het hem nou .. hij is niet vaag, maar gewoon licht! Net zo breed als de controlestreep, maar gewoon lichtblauw ipv donkerblauw ;) Tis geen knalstreep, maar hopelijk gaat die nog komen :):)

We gaan het meemaken de aankomende dagen ;)

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @astrid: spannend!
    ik moet zeggen dat.. ik je temp eerder vertrouw dan een streepje 6 dagen na TP: en die temp geeft mij (zeker als ik die van de vorige maand zie) een HEEEEL goed gevoel!!! :)

ik duim dus, en ik denk dat je vriend wel eens gelijk kan hebben.

15. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    hoi Astrid,

ik had 14 dagen na de punctie de eerste test gedaan en die was positief. Toen ik helemaal blij het ziekenhuis belde, hebben ze me daar verzekerd dat het nog best een vals positieve test kon zijn en dat ik echt moest wachten tot dag 18 met testen.
    Gelukkig was het niet vals positief!
    Succes met afwachten en ik hoop voor je dat je vriend gelijk heeft!

16. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    @ Klingel, vanochtend temp nog meer gestegen naar 37.2 :):)

@Star81, wat bedoel je met vals positief? Bedoel je nog van de pregnyl?? Want die is al uit mijn lichaam. Heb begin v/d week namelijk al negatief getest, vandaar ;)

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    @astrid: ik zit net te denken.. als je die bolletjes gebruikt... die doen je temp idd (heel erg) stijgen.
    onwijs irri!

ik had in de maand dat ik (even) zwanger was ook een superhoge temp, maar de maand daarna toen ik niet zwanger was weer.

dit maakt t wel weer iets gemener en onzekerder.. maar toch, je had een streepje, dus ik blijf duimen!

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat is nou precies waarom ik geen temp bijhield ;)
    Doe echt rond de echte testdatum nog maar een test...dan weet je het heel zeker :D

19. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Maar wat ik me dan afvraag! Ik gebruik al 10 dagen die bolletjes.
    Waarom is mijn temp dan pas sinds 2 dagen ineens superhoog? Waarom hiervoor niet dan ???

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tjah....je wilt horen of je temp nu betrouwbaar is voor een zwangerschap of niet....
    Dat kan niemand je vertellen vrees ik. Kan je niet vragen of je een bloedtest mag komen doen, op de testdag of een dag ervoor? Dan weet je het zeker ;)

Deel Deze Pagina