Ik hoop op tips waar ik wat aan heb.. Voor mijn zwangerschap was ik al te licht, bmi van 18. Ik kan eten wat ik wil (en dat doe ik) maar ik kom geen grammetje aan. Ben in de zwangerschap erg moe en duizelig geweest. Tot overmaat van ramp ook nog de waterpokken gekregen, hierdoor ben ik tijdens de zwangerschap 6 kilo afgevallen, door continue koorts en niets binnenhouden. Aan het einde van mijn zwangerschap was ik 7 kilo boven startgewicht. De dag na de bevalling zat ik 1 kilo onder startgewicht. Zojuist weer gewogen en ik zit nu 2.5 kilo onder mijn startgewicht. Inmiddels dus echt te weinig voor mijn lengte. Ik ben steeds meer moe en duizelig, ik slik al vitaminen voor na de bevalling van davitamn. Ik ben weer gaan ontbijten wat ik eerst vaak niet deed, eet s middags en savonds en tussendoortjes maar toch heb ik niet het idee dat het helpt. Ben er bang voor dat in de eerste drukke weken mijn gewicht nog verder zakt. Wie weet wat ik hier aan kan doen? Ons zoontje slaapt trouwens ook behoorlijk goed. 0:00-4:00-08:00. Dus aan slaaptekort ligt het ook niet.... Verder geef ik voornamelijk borstvoeding, maar mijn productie loopt terug, waardoor ik hem moet bijvoeden. Erg frustrerend..
Kan je niet eens met een diëtiste gaan kijken wat een bij jou passend voedings en eetpatroon zou zijn en waar je eventueel wat 'winst' kunt pakken door bijv bepaalde producten te vervangen voor vettere producten etc (zoals roomboter smeren op brood ipv halvarine bijv)?
Je kan in elk geval volle producten gaan eten, maar dat doe je misschien al. Daarnaast zou ik in jouw geval zeker aankloppen bij een dietiste, omdat je op het randje zit. Succes en hopelijk val je niet nog veel meer af!!
Mijn vriendinnetje had dezelfde problemen als jij. Samen met een dietiste heeft ze een eet-plan opgesteld, nog voor de bevalling. Zij gaf ook borstvoeding dus dan moet je natuurlijk nog extra op je eten letten (omdat je nog wat meer nodig hebt). Dus wellicht is dat ook iets voor jou! Het heeft haar geholpen om in ieder geval niet meer af te vallen en op gewicht te blijven. Op een gezonde manier. Wat vervelend dat de borstvoeding terugloopt...heb je al een LK geraadpleegd? Als je nu al met bijvoeding begint is dat vaak het begin van het einde...gelukkig is je kindje pas 2 weken, je productie moet nog op de rails komen, dus waarschijnlijk kan je samen met een LK wel een oplossing vinden!