Welk kinderfietsje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Joyful, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyful

Joyful Actief lid

19 feb 2010
    457
    54
    28
    NULL
    NULL
    Welk kinderfietsje hebben jullie? En hebben jullie eerst een kleine van 12 inch aangeschaft om meteen eentje van 16 inch? En hebben jullie deze nieuw gekocht of 2ehands?

Mijn dochter is nu 2,5 en ik twijfel wat voor fietsje ik moet kopen. Nieuw heb je ze al vanaf 75 euro maar ook van 200 euro. Als die van 75 euro net zo goed is als een fietsje van 200 euro (wat ik teveel geld vind) dan koop ik de fiets het liefst nieuw.

Maar als die fiets van bijv. Loeki (vanaf 179 euro) echt veel beter is dan koop ik deze het liefst 2ehands.

Ik ben benieuwd welke jullie hebben en hoe deze bevalt.

2. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Toevallig zit ik met dezelfde vraag! Geen antwoord op je vraag dus, maar ik vraag me af welke fietsjes jullie gekocht hebben voor jullie kindjes. Mijn zoon wordt 3 in september en draagt van broeken maat 104.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn dochter heeft ook een Loekiefiets, net als ik zelf vroeger had.
    Maar die koste echt geen 179,- ! is mij ook te gek voor een fiets.

Dochter heeft een 12" gekregen en kon er in januari net op, inmiddels wilt ze graag zonder zijwielen fietsen, maar ze kan niet met beide voeten op de grond en dat is toch wel noodzakelijk.

Ik weet niet hoelang ze is, mijn dochter is nu zo`n 95 cm (qua broeken zit ze tussen 92 en 98 in) schat ik, klein meisje dus. Maar om los te leren fietsen moet de fiets niet te groot zijn.

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben een 12" fietsje van de buren gekregen (staat bij opa), maar die vind ik wel heel erg klein. Denk niet dat ze hier heel lang op zal fietsen.
    En via andere buren hebben we een knalroze prinsessenfiets (met mandje, sliertjes aan het stuur) kunnen regelen voor wel 12,50. Fiets ziet er nog heel goed uit. Het is geen merk fiets, maar hij is wel heel stevig. Ik zou nu nog niet voor een hele dure fiets gaan. Als ze straks zonder zijwieltjes gaan fietsen dan beschadigd hij in no-time omdat hij dan continue valt (al dan niet met kind erop). Tenminste dat is wat ik hier in de straat zie.
    De 18" fiets staat ook al klaar, ook weer van de buren gekregen, geen mooie fiets, maar wel een stevige/degelijke. Een mooie nieuwe fiets komt wel als ze wat ouder is.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik heb een 12 inch. gekocht. Gewoonweg omdat hij dan makkelijker er op kan fietsen en het ook kon leren.
    .
    Ik ben erg blij met de loeki 2ehands. Ik heb er 50 euro voor betaald en hij was echt in hele nette staat. (en door de fietsenmaker nagekeken).

Reden van 2e hands, ze rijden er in verhouding niet zo lang op en er spelen hier veel vriendjes en die fietsen er ook allemaal op...
    Ik wilde wel goede 2e hands, hij moet nog tijdje mee... nr 2 moet er ook op fietsen.

gr brenda

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    een 12inch. ze fietste er zo meteen mee weg! (met zijwieltjes hoor ;) )
    oja, ik koop dat soort dingen op marktplaats. vind het nieuw allemaal veel te duur.

ik heb werkelijk geen idee wat voor merk het is. geen Loeki iig.
    heeft ie wel een merk vraag ik me eigenlijk af?
    we hebben hem mooi opgeknapt met leuke dingetjes (vlaggetje, poppenstoeltje, tasje achterop)
    ze is nu bijna 90cm trouwens. voor dat fftjes zou ik er niet veel geld aan uitgeven.

7. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    je kan het beste even langs de fietsenmaker (fietsenwinkel) en even passen en kijken of ze het wat vind.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoonlief heeft deze zomer leren fietsen op zijn 12" fietsje. Hij is afgelopen donderdag 3 geworden en is 101 cm lang. Volgend jaar zomer zal hij waarschijnlijk te lang zijn voor het fietsje maar ben toch blij dat we deze gekocht hebben. Beter leren op een goed formaat dan niet durven omdat het te groot is bijvoorbeeld.

We hebben trouwens een HEMA fietsje (erg leuk ding)

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.856
    3.369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze dame was 99 cm en wij hebben gekozen voor een 16 inch fiets.
    Ik vond een 12 / 12,5 inch écht te klein voor haar. Ik heb via een internetwinkel een kinder-oma-fiets gekocht :) . Erg leuk. Ze fietst er super op. Maar ze had bij opa en oma al wat geoefend op een 12,5 inch fietsje (vandaar dat ik er zo van overtuigd was, dat dát te klein was).

De kans is groot dat het nu wel een tijdje duurt voor ze zonder zijwieltjes kan fietsen, omdat ze niet met haar voetjes bij de grond kan nog (niet voor haar 4e jaar in elk geval) maar dat vind ik niet zo'n ramp. Ze fietst er verder heerlijk op.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft op zijn 3e verjaardag een 12" fiets gekregen. Nieuw voor 110 euro geloof ik.
    Hij had toen broekmaat 92, korte pootjes voor zijn lengte.
    Dat was de goede keus, naar mijn idee, om vertrouwd te raken met de fiets.. Nu met 4 fiets hij prima los op de 12", en gaan we op zoek naar een 16" om mee de straat op te fietsen. Want die kleine wieltjes moeten wel erg vaak rond als je een beetje wil doorfietsen..

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik weet niet wat een loekiefiets kost.. ik weet daarentegen wel dat hij echt 3x meer weegt dan het kinderfietsje dat wij hebben gekocht.
    Dus dat zegt wel iets over de kwaliteit.

Alleen vond ik 100e vrij prijzig voor zo'n mini fietsje.. (12")
    Dus wij hebben op marktplaats een fietsje gekocht voor 25e.
    Inmiddels is ze bijna 4 en zie je wel dat hij wat ouder is.. maarja ze is ook de 2e eigenaar en die heeft er ook op gefietst tot ze 4 werd. Hij fietst prima.. alleen op de plek waar de vorige eigenaar de fietsbel had is de verf beschadigt en is het dus wat roestig. (maar dat is normaal.. ook met een dure fiets zou je dat hebben) en inmiddels beginnen de stickers op de kettingkast langzaam los te laten. Al met al ben ik zeker niet ontevreden.

Onze spruit is nogal klein... dus die kan er nog wel wat langer op fietsen vermoed ik :)
    Ze is nu 96cm en we gaan nu voor het eerst het zadeltje hoger zetten van het 12" fietsje.

Overigens heeft hema ook leuke meidenfietsjes.. 79 voor 12", 99 voor 16"
    HEMA)

12. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    wij zitten ook n dubio welke nu aan te schaffen en vooral ook of we voor 2e hands gaan of niet. tis de bedoeling dat de fiets voor beide kids gebruikt gaat worden in de toekomst, dus ja dan vind ik het wel waard om een nieuwe te kopen. Maar k schrik wel echt van de prijzen van de loekie fietsen.
    Via marktplaats kom je ook wel op officiele webshops met nieuwe 12" fietsen voor 79 euro. Die fietsen moeten toch ook wel ok zijn???

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik zie bij mijn schoonouders.. dat loekie echt wel heel stevige (en zware) fietsjes zijn.

Maar wij hebben maar 1 dochter.. dus hebben het ook niet "op de doorgeef" gekocht wat dat betreft.
    Daarentegen is ze natuurlijk wel de 2e eigenaar en gaat dat prima.
    Deze fiets kostte nieuw (ik had het even opgezocht) ook zo'n 100e.

En het is natuurljik maar net hoe je er mee omgaat.. onze dochter is heel rustig en voorzichtig. Dus dan gaan dingen "vanzelf" langer mee dan bij een jochie wat overal tegenaan crosst.
    En.. ze fietst nog met zijwieltjes dus slechts 2x goed hard gevallen tot dusver.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier hebben we eerst een 12" fietsje gekocht op Marktplaats.
    Hier heeft hij het op geleerd.
    Nu fietst hij supergoed, ook zonder zijwieltjes en dus hebben we hem vorig week een nieuwe 16" fiets gegeven (99 euro). Prima fietsje en hij doet er toch hooguit 2 jaar mee.

15. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    mijn zoon is nu 3,8 jaar en vorig jaar heeft mijn man een 12 inch fiets voor hem gekocht, toen was hij dus 2,5 jaar.
    Hij heeft er een jaar met zijwielen op gefietst en sinds dit voorjaar zonder zijwielen, gaat prima.
    Hij is niet heel lang, ik denk nu rond de 95 cm.
    Ik vond het belangrijk dat hij met zn voetjes bij de grond kon, zo durfte hij dus ook snel zonder zijwielen.
    Ik denk dat dat bij een 16 inch veel langer had geduurd.
    Hij zit er prima op, kan er echt hard mee fietsen en scheuren.

Wij hebben het fietsje bij een soort outlet gekocht, die had modellen van vorig jaar en ik geloof dat het fietsje rond de 75 euro was.
    wel nieuw dus, en een Loekie. Leuk model en heel stevig.
    Dat soort winkels adverteren vaak op marktplaats, dus zeker de moeite om even te kijken.

Deel Deze Pagina