Mijn zoon is (vermoedelijk) herstellende van een buikgriep (zijn neef heeft het ook gehad en die is bij ons op visite geweest), en hij spuugt veel van zijn voeding er weer uit en heeft minimaal 2 flinke diarree luiers gehad. Ben al naar de ha geweest, en die zei gelukkig dat hij nog niet was uitgedroogd (ogen en mondje waren goed vochtig, zei ze). Flesjes van +- 100 ml gaan er wel redelijk goed in. Maar omdat hij ook zo'n diarree heeft gehad én zaterdag (afgelopen) zo goed als niets gehad heeft, zou ik ook graag willen beginnen met kleine beetjes ORS. Probleem is, dat hoeft meneer dus niet. Mijn variant smaakt naar citroen (kan me goed indenken dat hij dat niet lekker vind), maar ja, hoe krijg ik dat bij hem binnen?? Met een lepeltje loopt het er even hard weer uit, een puur flesje van 100 ml is ook geen succes, en volgens de gebruiksaanwijzing mag je het niet mengen met flesvoeding. Toch heb ik in een ouder topic gelezen dat iemand dat wel deed? Wat is wijsheid? Ook met zijn voeding? Hij krijgt normaal 4 à 5x per dag 200 ml + 3 scheppen Nutriton. Hoef ik nu niet te proberen, dan komt alles er weer uit. Las elders (niet hier) dat er tussen 2 voedingen minimaal 2 à 3 uur moest zitten. Geldt dat ook voor een baby van 5,5 maanden? Wil hem niet gelijk gaan volproppen, zal zijn lijf net zo min prettig vinden... Graag advies.
Wij hebben ons zoontje in onze zomervakantie ook ors moeten geven en wuj hadden die van de kruidvat in sinaasappel smaak. Meneertje vond het toch lekker. Dronk zo 1 tot 1,5 liter op een dag. Misschien dat je die kan proberen? Succes!
ander smaakje proberen inderdaad, misschien wil hij dat wel. je mag het niet mengen omdat het dan niet meer isotoon is (hetzelfde zoutgehalte als je lichaam), dan kun je het juist erger maken. als hij niet uitgedroogd is volgens de huisarts kun je het ook laten zitten als hij echt niet wil, of anders flink aangelengd sap geven. geef niet te veel in 1 keer, ook niet van de melk, geef vaker kleine beetjes. ik denk niet dat er per se een paar uur tussen moet zitten. ik zou zeggen om de 1-2 uur 100 ml drinken aanbieden als dat wel goed gaat, hij gaat vanzelf wel om meer vragen.
Ja, dat ga ik zeker doen. Dat Infacol heeft ook die smaak, dat heeft mijn zoon nooit als vies gezien. @Zohra, Ik heb hem ook al eerder sap en ander drinken geprobeerd te geven, maar voorlopig wil hij daar nog niets van weten.