De eerste periode na de geboorte van onze 4e!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nina Sanders, 4 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Billylove

Billylove Actief lid

11 apr 2022
    211
    98
    28
    hahahaa ik kan uren configureren echt m’n hobby. Hahahahahaaha ja die XC90 is dan oook meteen een van de duurste, dus die sla ik ook even over :roflmao:. Maar denk dat hij als occasion een stuk leukere prijs heeft.
    De Skoda en Seat zijn iets leuker geprijsd als je toch weer voor private lease wil gaan.

Lijkt me heerlijk als jullie met z’n alle lekkere road-trip gaan doen. Dakkoffer er op en gaan :p

Nina Sanders vindt dit leuk.
  2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die tiguan allspace gaat er trouwens uit en het nieuwe model vind ik een stuk minder mooi.

Die Seat heb ik overigens een keer een proefrit in gemaakt. Die vind ik qua comfort wel wat minder dan de tiguan. Wat meer lawaaiig.

@Billylove ja auto’s configureren vind ik ook enig om te doen. ;)

Billylove vindt dit leuk.
  3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die Seat is alsnog 750€ per maand als private lease. Vind ik echt veel geld hoor. Wij betalen nu 550€

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Een 7 zits met evt 2/3 kindjes en een hond?!

je lijkt wel gek:eek::eek:

dan kan je gewoon beter kijken voor een station….

enne @Nina Sanders koop vooral geen auto met een THP motor ​

Billylove en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Veeeeeeeeeeel te veel

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het is natuurlijk ook persoonlijk hè…. Ik geef liever wat meer uit (denk rond 10.000 Max) voor een (grote) auto en dat ik er misschien 10 jaar mee rijd en elke maand ‘maar’ 500 betaal incl bezine

dan dat ik elke maand €800 betaal EN dan ook nog moet tanken, hebben een grote auto nodig, genoeg km…..

7. Billylove

Billylove Actief lid

11 apr 2022
    211
    98
    28

Jeetje, dat vind ik wel echt te gek. Heb je hem dan full option gedaan? Of valt dat wel mee?

8. Billylove

Billylove Actief lid

11 apr 2022
    211
    98
    28

Ja? Hoezo zou een station dan een betere optie zijn in deze? :p Ik heb tot nu toe niet echt een station overwogen. Met kinderen leek een hoge instap me gewoon zo fijn, als ik ze in de autostoeltjes moet zeggen. We hebben nu een lage sportwagen. Zit ik weer te klooien met m’n reet half buiten omdat ik zo laag moet bukken :roflmao:. Ja oké probleem met m’n komt is natuurlijk opgelost als ik een goede riem koop, maar het bukken vind ik minder fijn. Aan andere kant, je moet natuurlijk de kindjes er ook weer uit tillen met een hogere wagen..

zwaaistaart vindt dit leuk.
  9. Billylove

Billylove Actief lid

11 apr 2022
    211
    98
    28
    Oh dat is wel minder, ik ga hem zaterdag uittesten dus ben benieuwd.

Hier kan je nog alles lekker op een rustig momentje nalezen, alle specs hihi heerlijk met een kopje thee of wijn.

https://bynco.com/nl/occasions/suv/7-persoons/

10. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Wij hadden eerst een megane en nu een kuga, zijn dus van laag naar hoog gegaan.
    Voor de maxicosi en nu groep 1 stoel van onze dochter is een hoge auto makkelijker, maar zodra ze zelf in de auto klimmen merk ik dat een lage auto makkelijker voor ze is. Hebben ook nog een clio en daar klimt ons zoontje veel makkelijker in en uit. En als ze dan in de groep 2/3 stoel zitten moet je er zolang ze de gordel niet zelf dicht doen echt een stuk in buigen om dat te doen en dan merk ik dat ik daarin geen voorkeur heb tussen de kuga en de clio. Beide onhandig dus tijd om het hem zelf te leren geloof ik ;)

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Onze auto bedoel je?

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Wegenbelasting scheelt behoorlijk en de verzekering en de benzine ;)

de kofferbak is ongeveer net zo groot alleen in een 7zitter hoger en een station is ie wat langer
    Overigens is met kleine kinderen een hoge instap helemaal niet fijn; tegen de tijd dat ze er zelf in kunnen klimmen gaat dat veel makkelijker in een normale auto dan in een hoge

13. Billylove

Billylove Actief lid

11 apr 2022
    211
    98
    28

Nee de Seat of hij full option was of als basis auto al 750 euro pm kostte

14. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Wij rijden een seat alhambra (7 zitter) wij zijn op deze uitgekomen omdat hij schuifdeuren heeft. Vind ik erg fijn met de kleine parkeerplaatsen die ze tegenwoordig overal maken :|

enige nadeel vind ik dat als je 7 stoelen open hebt staan dat je kofferbakruimte vrij beperkt is. Kinderwagen gaat er wel in maar dan is het vol zeg maar. Jullie zijn met 6 kun je 1 stoel ingeklapt laten en dan heb je echt wel veel ruimte voor bagage. De hoge instap hebben onze klauteraars geen moeite mee.

15. Billylove

Billylove Actief lid

11 apr 2022
    211
    98
    28

We hebben een auto van de zaak. Dus hebben geen wegenbelasting of benzine kosten dus dat scheelt een hoop voor ons.

maar qua hoge instap heb je wel een punt, voor als ze later ouder zijn. Maar eigenlijk wat @Annefien zegt denk ik dat het heel wisselend qua leeftijd wat fijner is

16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.206
    14.984
    113
    Vrouw
    Wij hebben een Renault Grand Scenic. Ook een 7-zitter.

Wat lease betreft, je kunt ook een occasion leasen, dan kun je hem wel korter leasen, tot hij max 5 jaar is geloof ik.

Mijn man krijgt volgende week ook een 'nieuwe' leaseauto. Die is nu 1,5 jaar oud.
    Het voordeel is dat je dan ook de bijtelling hebt van 2 jaar terug. Dus goedkoper dan een nieuwe auto.

Wij hebben ook een Seat Alhambra gehad. Vo den wij ook een erg fijne auto. Ideaal die schuifdeuren.

Billylove en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Er stond vanaf…

18. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Hier sinds vandaag een tweedehands Renault grand Scénic 7p. Let wel op dat je de 1.3tce motor moet hebben. Met de 1.2tce motor is nogal veel gedonder. Wij moesten echt een andere auto, want er pasten geen drie autostoelen op de achterbank. Had dat wel gepast dan had de tweede maxicosi op de voorstoel gekund en waren we bij een gezins uitje met twee auto's gegaan.

Welke bakfiets is het geworden? Hier zitten we aan een driewiel fiets vast als enige optie omdat we twee babyschalen nodig hebben. Ik denk dat het de Babboe big wordt. De mountain heeft een levertijd van meer dan 40 weken o_O

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #299 Nina Sanders, 16 okt 2022
    Laatst bewerkt: 16 okt 2022
    Hi!

Even een ‘korte’ update van ons. Laat ik ten eerste stellen dat het goed met ons gaat. We genieten enorm van L en het is zo’n ongelofelijk lieve baby! Ze lijkt sprekend op onze oudste, echt die gelijkenissen.. zo leuk om te zien. Zowel mini O als M waren/zijn een stuk donkerder (pikzwart haar bij de geboorte; gelijk al zeer donkergrijze ogen met een beetje bruin.. dat leken echt 2 kleine oosterse prinsjes). O was na de geboorte wat lichter.. wat minder vol haar, nog steeds een bos maar wel wat dunner. ‘Gewoon’ donkerbruin en zijn ogen waren ook ‘gewoon’ grijs. Hij heeft nu weliswaar dezelfde kleur haren als mini O, maar wel lichte ogen. Zou L dat ook krijgen? Grappig detail: O is daarentegen wel een beetje getint nu dus het zegt ook niet alles maar ik vind het super leuk om te zien hoe deze mix is geworden. En dat ze dus precies zo kijkt als haar oudste broer destijds. Ik riep direct na de geboorte al: ohh kijk, ze lijkt heel erg op O! :o:

Verder gaat het normale leven hier gewoon door hoor. Want ohh die ochtend en avondspits vind ik heftig hoor. Ik ga er geen doekjes om winden. Dat is gewoon druk! :eek: Absoluut te doen, maar relativeren en vooral een team zijn met je wederhelft is wel heel handig. Voor mij betekent dat gewoon rond 6u opstaan, was vouwen, opruimen, de dag voorbereiden (toiletten doe ik vaak dan al, ik ruim de vaat weg, werk de was weg en/of zet een nieuwe aan).. even standje auto modus. Soms staat O ook al eerder op met de vraag: ‘hee mama, ik kom je helpen. Wat kan ik doen om te helpen?’ • goud waard die jongen. Ik zet dan ook vaak al een fles voor L in de flessenwarmer want die krijgt ze rond 7. Man blijft tussen 6 en 7 nog even liggen omdat hij de nachtvoeding doet. Tenzij ze al gepoept heeft, dan staat ie met me mee op, verschoont haar en ik doe gewoon mijn ding. Hop gelijk maar even 4 borden pap maken. Ja ja, wat dat betreft heb ik echt een Hollandsch gezin.

Even tussendoor nog over die flessenwarmer. Met 1 of 2 kindjes een overbodige luxe en het neemt ruimte in. Maar nu bij nummer 4: hemels. Alles wat tijd bespaart op welk gebied dan ook, is welkom. En als ik weet dat L binnen het uur een fles moet, dan zet ik hem vast klaar: wij hebben wel een wat ‘duurdere’ van Avent, die houdt hem automatisch ook warm, ik gebruik hem bijvoorbeeld ook voor een papfles voor M om warm te houden zodat hij zichzelf in elk geval kan voorzien van een goed ontbijt :rolleyes: • soms zelf maar vanuit de box.

Maar ik merk ook dat ik de drukte soms heftig vind. Man en ik hebben ook de verdeling dat ik gewoon soms een rondje door het huis doe en hij dan de ochtendspits, maar dan wel als ik hem heb voorbereid. Zo heb ik gisteren dus super chill de badkamer een kleine beurt kunnen geven, geurkaars aan, koffie erbij, radio aan.. ik word daar oprecht gewoon relaxed van en vind het nou eenmaal heerlijk om gewoon de boel bij te houden in huis. Ik zou best een hulp willen voor de rottige grote klussen, maar ik ken mezelf toch ook. :rolleyes: Ik word gewoon het meest gelukkig van als ik het allemaal zelf doe. Maar de ramen etc besteed ik wel uit. En de tuin ;) De tijd is wel een ding. Ik moet de tijd ervoor maken en dat zal een uitdaging worden komende tijd. Maar vandaag liep alles dan weer op rolletjes. Alles perfect voorbereid, jongens werkten mee, L hield zich aan haar tijd, kon even douchen, man was daarna met ze aan het stoeien en ik kon de vloer boven doen. Top! :thumup:

Verder ook nog met de neus op de feiten gedrukt hoor. Ik ging jeans passen. Echt geen goed idee. Pfoe ik mag wel aan de bak straks. Maar ik ben ook nog wel wat ‘opgezet’ heb ik het idee. Ik begin het nu heel warm te krijgen • vooral ‘s nachts • en de stuwing is nog niet helemaal weg. Maargoed dat komt allemaal wel. Ik heb er een week geleden een baby uit geperst dus wat had ik verwacht.. o_O Maar tjonge ik heb er wel moeite mee. Wel valt mijn buik dan weer best mee. Ik heb maar 2 mini streepjes striae erbij gekregen en qua huid is het eigenlijk hetzelfde als na nr 3. Omdat ik na 5 mnd al zwanger was en ik telkens na een jaar pas echt weer een platte platte buik had ben ik wel benieuwd naar hoe dit straks zal zijn.

Dan is er ook gewoon ruimte voor ontspanning hoor. Iedereen lag er gisteren om 19u in en wij hadden tussen 21 en 23 gewoon tijd om heerlijk op de bank te ploffen met een filmpje en besteld eten. ;) En ook zoals vanmiddag. O had een kinderfeestje vanaf 13.30 en man bracht hem weg met de bakfiets. Jullie snappen dat ik zowel mini O als M om 14 nog lekker op bed heb gelegd :roflmao:. Even bijkomen dus en die tijd maken we ook gewoon. Maar na 3 dagen iedereen thuis te hebben gehad kijk ik er enorm naar uit dat iedereen morgen weer naar school / opvang is.

Enkele inzichten die ik deze week heb op gedaan:
    • We verschonen zo’n 15 luiers op een dag. Als je uit gaat van zo’n 30 cent per luier (Pampers), dan zit je op bijna 5€ aan luiers per dag. En dan komen er nog doekjes en andere shizzle bij. :o:
    • Ik denk dat wij aan 16 restafval containers nog niet genoeg hebben.
    • Ondanks dat ik het gevoel heb dat ik een tweede baan heb als kinderopvang medewerker in de weekenden, lukt het ons meestal toch gewoon om avond te hebben. Pfoe. Is me ook wat waard hoor. Als wij of een van ons ten minste niet in slaap valt.
    • Die bakfiets hè, dat is toch zo’n enige aankoop. Wij hebben hem vorige week aangeschaft en het was een behoorlijke aankoop (urban arrow). Maar man heeft er al een paar keer met jongens in gezeten en elke keer krijg ik leuke foto’s. Ze vinden het super en mams heeft dan ook even rust.
    Verder ben ik moeder van het allerliefste en mooiste meisje ever en dat maakt al het geklaag van hierboven goed :roflmao:.

Mama to B, Billylove, Geodriehoek en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina