de eerste potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Marscha, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik was laatst op mn werk met de kleine en toen zei iemand tegen mij, moet je eens voorzichtig beginnen met een potje hier en daar.

En ik zei: nee das pas voor 4+ mnd! zegt ze dus: nou die kinderen van mij hebben allebij met 2 maanden hier en daar een potje gekregen en ze vonden het heerlijk! en ze zijn nu 6 en 8 dus het zal vast wel geen kwaad kunnen...

nu moet ik zeggen dat de darmkrampen over zijn en het een heel fijn kindje is sinds die krampjes over zijn en ze bij de osteopaat zit.

Aan de ene kant denk ik ook dat ze die potjes enorm lekker vind maar aan de andere kant wil ik er niet voor zorgen dat ze weer krampjes krijgt...

Wat vinden jullie? moet ik het voorzichtig proberen tot ik merk dat ze er krampjes van krijgt? en zo ja hoeveel dan?
    of vinden jullie dat ik toch moet wachten, er staat niet voor niets 4+ op het potje toch...? (sommige trouwens ook vanaf 3 maanden al)

het is helemaal gepureerd zonder stukjes...

ik weet het echt niet.

2. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nou ik vind jouw kindje wel echt erg jong om met een potje te beginnen hoor...
    Wij zijn met 3 maanden en 3weken ofzo begonnen maar Justin trok het eten letterlijk uit mn handen...

Lekker laten lullen en je eigen hart volgen hierin!

3. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik zou het zelf ook nog niet doen, weet het is leuk allemaal maar volgens mij is het beter voor hun zuigebehoefte en voor hun spraak geloof ik om nog even door te gaan met de fles.
    en straks krijgt ze later toch darmklachten en sla je jezelf voor je hoofd dat je zo vroeg was en is het niet terug te draaien.

geduld hebben ;)

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij is het algemeen geldende advies in nederland om het pas vanaf 6 maanden te doen :)

(zeker als je bv geeft)

wij zijn er iets eerder mee begonnen omdat net zo als bij lovelylonnes ze ons het eten uit de mond keek
    en als je niet op lette uit je bord pakte :)

ze geven het zelf wel aan als ze graag vaster voedsel willen :)

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    verplaatst

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

ah vandaar dat k hem niet meer terug vond! Sorry prinses, heb weer een topic geopend in baby & dreumes omdat k deze kwijt was :oops: Sorryy!

Maargoed ff om hierop terug te komen, als ik appelmoes op mn vinger heb dan ben ik blij dat ze nog geen tanden heeft zeg maar want anders was k mn hele vinger kwijt geweest, zo lekker vindt ze het. ik heb ZOO zitten twijfelen bij de potjes...

als ze die darmkrampjes niet had gehad dan had ik er eentje gekocht en gekeken hoe het ging, maar ze heeft de krampjes wel gehad...

MAar aan de andere kant, van tig poepluiers per dag die er met moeite uitkwamen. (veel huilen tijdens het persen) produceerd ze nu vrolijk 1 of 2 enorm volle luiers met een grote lach op dr gezicht!

Dus volgens mij zijn haar darmen er wel klaar voor. zijn er meer moeders waarvan de baby zulke erge krampen heeft gehad? en zo ja is dat na dat het ophield nog terug gekomen?

ze is zo'n vrolijk gezellig kindje nu ze die niet meer heeft...

en @ Saskia: ik geef geen BV meer. Met fles slaapt ze veel beter en is minder huilerig... die heeft ze trouwens ook zo op... ze drinkt alsof haar leven ervanaf hangt en na een tijdje gaat ze rustiger drinken maar drinkt elke keer de fles tot de laatste druppel leeg. ben al van elke 4 naar elke 3 uur gegaan qua voeding.

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voor wie ga je die potjes geven dan? Niet voor Sarah want, krampjes of niet, haar darmen zijn er nog lang niet klaar voor.

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Sorry maar vind het ronduit absurt dat je er nu al mee wilt beginnen! Ik ben nooit zo fel op dit soort topics hoor, want soms willen meiden al met 4 maanden beginnen en dat zou ik al niet doen, maargoed dat moet echt iedereen voor zich weten. maar 2 maanden... Zou ik niet doen

tuurlijk eet ze met smaak de appelmoes. baby's vinden alles wat zoet is lekker. babymelk is ook zoetig en BV ook wist je dat?

Volgens de WHO adviseren ze je niet eerder dan met 6 maanden te beginnen. en op veel potjes staan dat je kunt beginnen met 4 maanden. Eerder dan 4 maanden zou ik zeker niet doen.

Aan het poepgedrag van je kind kun je niet zien of de darmpjes er klaar voor zijn of niet. DIt is een rijpingsproces, wat tot ongeveer 6 maanden in beslag neemt.

Ik zou zeggen lees eens wat hierover op allerlei verschillende sites en laat je goed informeren!

Potjes hebben ze nog niet nodig met die leeftijd want de melk groeien ze van. Als jij het nog zo kleine maagje gaat vullen met fruithapjes dan hebben ze minder trek in hun fles.

9. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Haar darmen zijn er simpel weg nog lang niet aan toe..
    kijk met 5 maanden en 3 weken willen beginnen ok..

Er staat nog niet eens 2 maanden op de banner..

tuurlijk likt ze appelmoes.. lekker zoet.. weet zij veel.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    @marscha: jesper heeft 3 maanden lang heel erg last gehad van krampjes. Toen hij 4,5 maand was hebben we eens een potje geprobeerd, dat was een ramp! Hij had er zo veel last van dat ik echt kwaad was op mezelf. Later met 6 maanden weer begonnen en toen was er echt niks aan de hand.

Net als pendrag zegt: vraag jezelf eens af voor wie je het doet, want je kleine heeft er eerder last dan plezier van.. En ze worden al snel genoeg groot hoor, laat haar nog even lekker van de melk genieten zou ik zeggen.

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

oke duidelijk, wist niet dat jullie boos werden... :confused:

geen potjes dus

vind het alleen wel raar dat op de potjes van de C1000 soms vanaf 3 maanden staat...

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tja, wat wil je dan? Alle adviezen van instanties die er verstand van hebben zeggen minimaal 4 en zeker met BV liever met 6 maanden. En omdat toevallig 1 iemand in jouw omgeving het zegt, wil jij voor 2 maanden al beginnen. Dat is toch ook raar?

En nee, ik ben niet boos hoor. Ik snap je gewoon niet. Dat is alles.

13. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    die van mij waren 2,5 mnd toen ze voor het eerst hun eerste hapjes (likjes)kregen.

14. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    is toch niet raar? zij willen verkopen! tuurlijk zetten ze het erop

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik heb nog nooit en ja ik koop ook bij c1000 potjes fruit-groente gezien die je vanaf 4 mnd mag geven, maar nog nooit vanaf 3 mnd want dat is standaard of het nu wel of niet zou kunnen gewoonweg verboden, dan zou ik wel willen weten welk merk potje jij 3 mnd hebt zien staan, maar dat terzijde, doe wat jou goeddunkt meid heel simpel.

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ook ik ben niet boos, maar vind het idee absurt! DIegene die dat tegen jou heeft gezegd is niet goed wijs hoor sorry!

Maar verstandig dat je nog even wacht. Je moet het zo zien potjes fruit en groente kunnen ze nog lang genoeg eten. En als jij als moeder van te voren weet dat je je kindje kunt schaden door het zo vroeg al te geven dan is de keus denk ik makkelijk gemaakt.

dat er op die potjes van de C1000 staat is ook raar. vanuit hun oogpunt niet hoor, want als ze op die manier meer potjes verkopen waarom zouden ze het er niet op zetten. Ik heb het trouwens nooit gezien 3 maanden. al koop ik ook nooit C1000 maargoed.

17. Marscha

Marscha Niet meer actief

thank you

maarja, hadden jou kids ook krampjes daarvoor?

edit: ik wacht er wel gewoon mee hoor, jullie hebben idd gelijk, als ze wel enorme last krijgt weer neem ik het mezelf enorm kwalijk...

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    nee totaal niet, maar ja ik ben er 1 van de oude stempel zogezegd, ik voed mijn kinderen grotendeels op zoals ik opgevoed ben ;)

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
  20. Marscha

Marscha Niet meer actief

ohw raar, dan zal ik wel scheel gekeken hebben...

Ik dacht toch echt een 3+ te zien opt potje. maarja ik overleg wel met het cb want ze is gewoon erg hongerig en zou het wel erg lekker vinden. maar als ze idd weer last van haar darmpjes krijgt geef ik mezelf de schuld...

we zullen zien ben blij dat k niet de enige ben die er zo over denk al zijn veel mensen er tegen. van de appelmoes kreeg ze ook geen krampen...

maarja dat was ook maar 1 likje...

ik praat wel gewoon met het cb aankomende donderdag en maak daarna wel mn beslissing.

Deel Deze Pagina