de eerste potjes

Discussie in 'Voeding' gestart door Marscha, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

nee ben al gestopt met reageren, alles wat k zeg is toch fout of niet waar... de boodschap is duidelijk ik wacht tot het CB en overleg daar wel eventjes wat ik het beste kan doen.

voed nu al elke 2 a 2,5 uur en de hele fles gaat leeg...

2. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Op het forum is het toch je goed recht om vragen te stellen? Tja, soms gebeurt het nu eenmaal dat iemand het er niet meer eens is, kan gebeuren :).

Mag ik vragen hoeveel flessen je nu geeft? (Of heb ik dat gemist? :oops:), ik weet niet of je al aan je max. aantal schepjes FV zit maar anders misschien de fles verhogen? Of vind je dat geen optie?

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja maar zo fel hoeven ze nou ook weer niet te reageren.

ik geef nu 150ml water met 5 schepjes. en dan elke 2,5 a 3 uur. allean snachts slaapt ze vaak 5 uur door

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Je zou misschien 180 cc + 6 kunnen proberen? Dan krijgt ze er misschien meer tijd tussen? Ik zou het wel beperken tot 5 flessen dan.

Succes.

Geef je trouwens standaard fv?

5. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nee, ik snap wat je bedoeld. maargoed, terug OT

Je mag maximaal 30 schepjes op een dag geven, maar het is ook afhankelijk van het gewicht van je dochter dacht ik (anders even op het pak kijken), ik zou bijvoorbeeld proberen de eerste fles (de ochtendfles) 1 schepje te verhogen. Maar ik lees dat ze netjes om de 2,5 à 3 uur komt, dat is supernetjes toch?

Ik probeer me te herinneren hoevaak Sharon de fles kreeg in het begin, maar ik weet het niet zo goed meer. :oops:

Volgens mij kreeg ze op een gegeven moment ook om de ca. 3 uur en vanzelf kwam ze om de 4 uur, toen ben ik de fles gaan verhogen.

En verder; volg je gevoel he... persoonlijk zou ik (zoals ik al eerder zei) nog niet beginnen met bijvoeding, maar ik kan je daar niet in tegenhouden toch? :)

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja ik gaf bv maar toen ik het wilde combineren bleek ze het zo goed te doen op de fles dat we erachter kwamen dat ik te weinig voeding gaf. dus nu volledige flesvoeding.

Eerst maakte ik haar elke 4 uur wakker voor voeding overdag, vandaar dat ik het nu zo raar vind dat ze ineens veel vaker komt...

Een speen moet ze vaak niet. Alleen als ze erg overstuur is of heel soms.

edit: en dan nog spuugt ze hem een paar minuten later weer uit. En dat truucje met spuugdoekje ertegenaan leggen werkt niet, die haalt ze vrolijk weg...

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hier ook eentje die geen fan is van de speen hoor, ja, nu dat de kiezen doorkomen, kan ze er lekker op kauwen ;) hahahaha.

Misschien maakt ze een groeispurtje door of een regeldagje? Ik zou haar sowieso FV geven als ze het wilt (als in; als er pas 2,5 uur voorbij is niet gaan forceren tot 3 uur, maar ik denk niet datje dat doet :)), maar zo denk ik erover, dat wilt niet zeggen dat dit het juiste is he ;).

En drinkt ze alles op? Anders zou je eventueel nog kunnen overwegen om haar een schepje minder per fles te geven maar dan wel meer flessen op een dag, ik weet natuurlijk niet hoeveel flessen je nu geeft...

Anders zou ik echt de voeding voor hongerige babatjes overwegen, ik weet niet zo goed welke dat is...

8. wonderteam

Ja is idd wel vreemd dat ze dan overdag vaker komt dan eerst met de bv ,terwijl ze nu juist meer voeding binnen krijgt toch?

Ik weet het dan eigenlijk niet. Ja hoogstens misschien voeding voor hongerige baby's ,maar ja als ze met de bv wel gewoon om de 4 uur kwam....
    Ik kan je niet ecjht advies geven :( veel succes!

9. Marscha

Marscha Niet meer actief

ik mag niet meer van voeding wisselen, ben 1 keer gewisselt en haar lichaam moest eerst daaraan wennen. plus dat anders misschien de krampen weer terug komen...

Ik geef tussen 11 en 12 de laatste fles tot de volgende ochtend. soms wordt ze 5 uur wakker, soms zelfs half 9. en vanaf dat punt maak ik haar elke 4 uur wakker of ze moet zelf eerder wakker worden en duidelijk honger hebben.

dus na even gerekend te hebben ervanuit gaande dat ze om 7 uur wakker word smorgens geef ik 5 flessen op een dag, nu gaat dat naar 6 of zelfs 7 flessen op een dag... omdat ze zovaak wil drinken

10. Marscha

Marscha Niet meer actief

ook met de fles moest ik haar wakker maken elke 4 uur. het is pas sinds een week of anderhalf dat ze zo hongerig is...

tussen de middag hou ik haar tussen 2 voedingen altijd even bezig en wakker (met haar spelen enzo of samen tv kijken), anders slaapt ze de rest van de dag erg weinig maar verder sliep ze prima en moest ik haar echt wakker maken...

11. wonderteam

ok had het volgens mij niet goed begrepen :oops: Ze kon eerder met volledige fv ook om de 4 uur? alleen de laatste dagen komt ze steeds vaker? Dan zou het idd gewoon hongerig kunnen zijn.

Je geeft aan ik mag niet meer wisselen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Het cb had ons al 3 x laten wisselen van voeding. Steeds de verkeerde. Toen mocht ik van hun niet meer wisselen ,maar ik voelde gewoon dat Mason heel hongerig was. Ik ben toen toch overgestapt op voeding voor hongerige baby's (friso extra) en dat was een hele goede keuze van mij.

Gewoon je gevoel volgen :)

12. wonderteam

13. Marscha

Marscha Niet meer actief

ja nou ik heb er helemaal geen verstand van, gooi al mn vragen gewoon opt forum of stel ze aan het CB.

Het is mn eerste (ongeplande) kindje en ik moet het moeder zijn nog allemaal leren. Krijg van alle kanten adviezen en weet niet welke ik moet volgen als ik het zelf niet meer weet.

14. wonderteam

Kan me voorstellen dat je het soms moeilijk vindt. Heeft iedere moeder denk ik wel hoor.

Mijn tip: doe waar je je goed bij voelt ,maar ik weet dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    He meis, ik kan me wel heel goed vinden in de optie van Mason010508 om toch over te stappen op bijv. friso extra (voor hongerige babys)
    inmiddels 3 kinderen en vele ervaringen verder weet ik dat je veel aan het cb hebt, maar dat ze niet altijd gelijk hebben als jij het idee hebt dat de kleine toch hongerig is en blijft zou ik het zeker gaan proberen meid ik heb het zelf ook gebruikt en het was echt een thuiskomen met de kleine dat ze zo snel veranderde wat het voedingspatroon betreft.

heel veel succes.
    sjaan

16. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    dan kan dit topic dicht neem ik aan.

Deel Deze Pagina