Hallo, Gisteren heb ik een zwangerschapstest gedaan de een stuk lichter is dan de test van 2 weken geleden. Moet ik me zorgen maken? Het waren testen van Kruidvat. Of komt het dat de HCG te hoog is voor de testen? Ben beetje onzeker. Groeten Helma
Goedemiddag Helma, ik kan me voorstellen dat dit je onzeker maakt, maar het is heel goed mogelijk dat je urine nu minder geconcentreerd is geweest dan 2 weken geleden. Hierdoor kan een test lichter uitvallen en hoeft het dus niet meteen te zeggen dat het niet goed is. Succes en ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan! Groetjes Monique
Dank je wel voor je antwoord. Maar kan het ook niet aan de HCG liggen. Dat die zo hoog is dat de test het niet aankan? Want k heb nog wel steeds grotere borsten met blauwe aders er op, steekjes in mn vagina en liezen. Groeten Helma
Na lang zoeken heb ik eindelijk iets gevonden over hoge hcgwaarden en lichtere testen. Het wordt wel het hook effect of prozone effect genoemd. Het kan optreden vanaf een bepaalde concentratie hcg en is mogelijk vanaf een week of 6. Goede tekenen zijn ook de symptomen die op een zwangerschap wijzen en nog steeds aanwezig zijn! Succes! Groetjes Monique