Het valt mij op dat er bij mij in de omgeving al flink wat woningen uit de verkoop zijn gehaald nadat er bekend is gemaakt dat de nieuwe regels wat betreft hypotheken worden veranderd. Ik kijk al een jaar bijna dagelijks op funda. In de regio en prijsklasse waarin ik zoek kwam bijna dagelijks wel weer een woning bij. Maar de laatste 14 dagen is er maar 1 woning bij gekomen. Misschien ligt het aan de tijd van het jaar, maar ik heb het idee dat mensen nou toch wel angstiger zijn geworden. Betekent dat dat we hier toch de eerste jaren maar moeten blijven wonen? Wij hebben onze woning niet in de verkoop, maar ik wil toch wel graag naar ons vorige woonplaats. Meer mensen die het opvalt?
Ja al twee jaar. Het wordt ook steeds slechter lijkt het. Nou ja, eerlijk gezegd maakt het me nu niet zoveel meer uit. We huren nu even lekker ( makkelijk ook) na twee keer een koophuis gehad te hebben. Over 5 jaar kijken we wel weer eens. Dan kunnen we ook meer kopen ( man verdiend steeds meer) dus wacht ik nu liever totdat we een mooi huis kunnen kopen.