Acupunctuur/Chinese kruiden en icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bibi1984, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi1984

Bibi1984 Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Graag zou ik willen weten wie ervaring heeft met acupunctuur en Chinese kruiden tijdens icsi behandeling.

Acupunctuur heb ik al vaker gedaan maar begin nu 8 weken van te voren om goede kwaliteit eitjes te krijgen. Nu is voorgesteld door de acupuncturist om Chinese kruiden te gebruiken.

Wat zijn jullie ervaringen en/of reden om het wel of niet te gebruiken?

Groetjes!

2. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Hoi Bibi,

Ik heb acupunctuur tijdens deze en vorige icsi. Bij vorige icsi ben ik zwanger geraakt, helaas van korte duur.
    Ik heb absoluut vertrouwen bij de vrouw; ze heeft erg veel ervaring bij acupunctuur bij vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Ik heb zelf besloten om geen Chinese kruiden te doen. Ik vind dat eng en was erg duur!

Dus ervaring met acu bij icsi: ja, heel prettig!
    Geen ervaring met kruiden. Maar die hoef je niet per se te nemen!

Succes!

3. Bibi1984

Bibi1984 Niet meer actief

Hoi Juudje!

Bedankt voor je reactie!

Wat vond je er eng aan als ik vragen mag?

4. Rainbow84

Rainbow84 Lid

13 feb 2014
    13
    0
    0
    Amsterdam
    Ha Bibi, ook ik heb acupunctuur gedaan en ben zwanger geraakt in de eerste ICSI behandeling van de eerste terugplaatsing (8 cellig top embryo). Ik denk niet dat mijn zwangerschap door de acupunctuur komt, maar ik voelde me er wel goed bij en het gaf mij rust. Mijn zwangerschap is pril en ik ga er nog even mee door.

Ook mijn praktijk adviseerde kruiden en die heb ik via de post ontvangen via een Chinese apotheek (kosten à 80 euro). Ondanks de goede ervaringen vanuit de praktijk hiermee heb ik besloten ze niet in te nemen. Je neemt dan toch iets in waarvan je niet precies weet wat het is (ik heb een poging gedaan de combi van kruiden te googelen maar ik vond het allemaal te vaag). Bovendien kon ik niets vinden waar vanuit de westerse geneeskunde bleek dat het geen kwaad kon en je krijgt al zo veel rommel binnen door de medicijnen tijdens het traject. Sommige medicijnen kunnen elkaars werking verstoren en ik vond het gewoon een risico om zomaar iets vreemds te nemen, ook al is het 'natuurlijk'.
    Ik heb veel andere adviezen wel opgevolgd maar ik heb dit dus niet gedaan. Maar kruiden zijn dus niet noodzakelijk, doe waar je je goed bij voelt!

5. joyce29

joyce29 Lid

8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi Bibi,

Ik heb goede ervaringen met Chinese kruiden, ik merk aan mijn lichaam dat het werkt, vaak zorgen de Chinese kruiden voor een betere doorbloeding waardoor je eitjes beter groeien en het nestje in je baarmoeder beter aangelegd wordt en je buik blijft warmer, wat erg belangrijk is voor de innesteling.

Ik heb mijn laatste tp met chinese kruiden gedaan (4e tp) en ben daar zwanger van geraakt, helaas buitenbaarmoederlijk, maar ik was wel zwanger, ik denk dat het geholpen heeft maar ik weet het natuurlijk niet zeker.

Maar je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Succes.

6. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Hoi Bibi,

ik vond die Chinese kruiden 'eng' omdat (zoals rainbow84) ook schrijft, je niet precies weet wat je neemt...
    Het is heel persoonlijk natuurlijk!
    Ik weet ook niet of ik door de acupunctuur zwanger ben geraakt, maar die andere keren had ik het niet en was ik niet zwanger. Helaas ben ik het niet gebleven, maar ik vind acupunctuur een prettige ondersteuning!

7. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn eerst IVF poging acupunctuur met kruiden gedaan. Ik heb inmiddels een gezonde zoon. De embryo waar hij is uit geboren was geen topper. Ik heb er een goede ervaring mee.
    Ik ga binnenkort weer het traject en we gaan weer naar dezelfde acupuncturist en waarschijnlijk weer de kruiden.
    Nu geloof ik er ook in, want op andere gebieden heb ik gezien dat het werkt

Deel Deze Pagina