Gister ben ik met mijn vriend en moeder naar de Babydump geweest om te kijken naar een kinderwagen en daar kwamen we uiteindelijk uit bij de Transi, is van 599 voor 449. Dit is met alles erbij (ook een voetenzak, verzorgingstas en maxicosi), een erg mooie aanbieding lijkt ons. Ook kan je het kindje zowel van je af als naar je toe zetten en dat vind ik wel erg fijn. Alleen blijf ik toch twijfelen, is dit voor deze prijs de beste keuze? Mijn moeder heeft ons een budget van 500 gegeven (we krijgen de kinderwagen van haar) en daar zit wel iets rek in, maar als we een duurdere willen dan moeten we zelf bijleggen en honderden euro's bijleggen vinden we zonde, kunnen we dan beter aan iets anders uitgeven. Ik hoor graag jullie mening, wellicht hebben sommigen van jullie deze wagen en willen jullie je ervaringen delen. Groetjes Susanne
Wij hebben een mutsy 4 rider light weight en zijn zeer tevreden over mutsy. Transit is daar geloof ik een goedkope variant van? (niet lullig bedoeld maar juist dat t merk erg goed is) hoor over de igo ook goede dingen. Evo hebben onze vrienden en zijn niet tevreden ivm kleine bak en kleine zitting. Transit weet ik helaas niks van...onze is heel fijn, degelijk enz.
De Transit is inderdaad een zusje van Mutsy en exclusief verkrijgbaar bij de Babydump. De Igo is ook van Mutsy? Jammer dat die vrienden niet tevreden zijn over de Evo. Er waren inderdaad wel kinderwagens met een heel kleine bak, die hebben wij ook overgeslagen. Zal eens kijken naar die van jullie, ben wel benieuwd. Die Transit is wel completer en normaal iets goedkoper zelfs. Transit Nieuw Combi Grey | Transit Nieuw + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Baby-Dump (link naar de Transit) Is volgens mij echt een super aanbieding en toch blijf ik twijfelen, twijfel is mijn middelste naam haha.
Wij hebben deze! Ideaal geen moment spijt van gehad! Natuurlijk zullen er echt wel betere kinderwagens zijn maar die zijn ook 2 x zo duur!
Dat is helemaal waar en voor het kind maakt het echt niet uit, voor het verschil kan je mooi andere leuke dingetjes voor de baby kopen, het is allemaal duur zat!
Transit heeft één van de grotere bakken dus wat dat betreft zit je wel goed. Wij vonden hem erg fijn rijden in de winkel, mooi stabiel. Volgens mij een prima kinderwagen, zeker voor die prijs. Het is verder aan jezelf wat je er wel of niet mee wil. Lucht- of foambanden, hoe plat moet ie kunnen met inklappen. Is hij voor jullie makkelijk in te klappen. Wil je de bak wat hoger of juist wat lager? Ik zie dat er sowieso een verstelbare duwstang bij zit, handig als iemand anders die langer of korter is een keer met de kinderwagen op pad moet.
De bak is inderdaad lekker ruim en rijdt fijn. Hij heeft foambanden die niet lek kunnen (ook ideaal!) en hij kan erg makkelijk en plat opgevouwen worden. De bak kan op 2 hoogtes en de verstelbare stang is inderdaad erg makkelijk. Denk dat hij minder geschikt is voor mensen van zo'n twee meter groot, maar gelukkig zijn mijn vriend en ik niet zo groot en hebben ook geen familieleden die zo lang zijn. We kunnen er allebei prima mee lopen en dat is het belangrijkste. Heb jij hem ook gekozen?
Wij hebben ook voor deze wagen gekozen! Moet nog wel binnekomen maar we vonden het een hele goede aanbieding en een mooie wagen om te zien!
Ik vind hem er erg netjes uitzien! En zeker voor die prijs, en daarbij nog al die positieve reacties. Bij ons waren deze modellen er allemaal niet ( inmiddels 3 jaar geleden) wij hadden van mutsy of de 4 rider of de evo. Wel kan ik zeggen dat ze een hele goede service hebben ook! Wij hebben hem nu dus bijna 3 jaar in gebruik en gaat elk moment ook voor ons tweede kindje gebruikt worden. Volgens mij vouwt onze alleen groter op dan alle nieuwere modellen maar dan nog past hij prima in de achterbak. Ik denk dat je een goede keuze maakt hoor!!
Ik kan van een oud oppasgezin een Urban Jungle mountain overnemen met veel extra's (alle standaard toebehoren, een maxi cosi, een regenhoes, een zonnehoes en handschoenen) voor maar 225... Maar dit is wel een grote wagen en een driewieler. Weet moet of ik dat wel wil, aan de andere kant is het wel een heel mooie deal en ik weet van wie het komt. Zit nu erg te twijfelen, vind het denk ik ook moeilijker om nee te zeggen tegen een bekende dan tegen een vreemde. Wat zouden jullie doen?
Ik denk dat je dt toch echt zelf moet bepalen. Ik kan je alleen vertellen dat ik Erg tevreden ben met de transit. Wij waren met regenhoezen, Cosi (cabriofix) en bijpassende luiertas 550 kwijt... Persoonlijk vind ik de urban niet heel mooi. Ook kan je het zitje niet naar je toe zetten en heeft hij luchtbanden.
Lastig, ik had eerst ook een wagen van bekende, ook met 3 wielen en luchtbanden. Achteraf wilde ik dit helemaal niet... Nu de wagen weer doorverkocht en de transit nieuw besteld!
We hebben nog niks definitief gekozen maar ik denk dat wij voor de Maxi Cosi Mura plus 4 gaan (of de Joolz Day maar die is wel duur zeg). Die vonden we net ietsje fijner rijden (maar echt met een minimaal verschil hoor). Volgens mij had het ook iets te maken met de verstelbaarheid van het zitje maar dat weet ik niet precies meer. Kies iets wat je zelf fijn vindt, daar komt het op neer. Overigens wil ik per se een kinderwagen met 4 wielen. Stabieler en je kan er makkelijker viezigheid mee ontwijken op straat Maar ja, ook hier geldt: wat je het fijnste vindt. Probeer lekker veel uit in de winkel. Ervaringen opzoeken op Google kan ook helpen.
@cooksie: de maxi cosi en luiertas zitten er toch al gratis bij? Of hebben jullie hem niet bij de Babydump gekocht? De nadelen van de Urban ben ik met je eens, dat zijn best flinke nadelen. @Marijcha: wij gaan het inderdaad toch ook maar niet doen, willen geen spijt van krijgen, dan wordt goedkoop alsnog duurkoop. @Emma: wij gaan die driewieler inderdaad toch niet doen, is inderdaad een stuk minder stabiel dan een vierwieler. @iedereen: we gaan voor de Transit! Is een erg mooie, complete en goede wagen met een erg mooie prijs, we hoeven dan zelfs inclusief de parasol en regenhoezen niks bij te leggen! Gaan misschien nog wel kijken naar de bijpassende luiertas (er zit een andere bij) en een maxi cosi in dezelfde kleur voor een kleine meerprijs (las op de site dat dit kan, gaan gewoon kijken wat wij het mooiste vinden), maar we zien wel als we bij de Babydump zijn. Iedereen bedankt voor de adviezen en meningen!
Ja wij hebben hem wel bij de babydump gekocht, je kan m ook nergens anders kopen. Echter wilde ik de cabriofix ipv de Citi, dus een slag luxer. Daarnaast wilde ik de bijpassende luiertas. Ipv die van kids company, die vonden wij niet leuk. Daarnaast nog de regenhoezen en daardoor kwam er dus 100 +- bij.
@cooksie: oké, op die manier. Wij gaan ook nog kijken naar een andere luiertas en maxi cosi, maar willen ook wel zien hoe de luiertas en maxi cosi eruit zien die er bij zitten. De regenhoezen willen wij er inderdaad ook bij. We hebben trouwens ook al een super leuke Nijntje luiertas, dus eigenlijk hoeft het niet eens, maar wie weet kunnen we de tas die erbij komt nog verkopen of misschien wel de Nijntje tas als we die toch niet mooi vinden bij de wagen.
Ja hier ook een heel enthousiaste Transit gebruiker. Volgens mij is die alleen altijd in de 'aanbieding' voor dezelfde prijs bij Babydump. Valt me tenminste vaak op haha.
@Martine: misschien worden we dus wel gewoon belazerd waar we bij staan. Maar de aanbieding van de gratis maxi cosi en luiertas is volgens mij wel tijdelijk en dat scheelt ook al 150.
Heb ik er destijds ook gratis bij gekregen, maar inderdaad geen idee of dat ook altijd zo is. In ieder geval ook een goede deal voor jullie!