onzeker, is dit een symptoom?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door anoniemsw1988, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniemsw1988

anoniemsw1988 Nieuw lid

8 nov 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedeavond dames,

Allereerst bedankt voor het lezen.

Voel me een beetje dom want ondertussen zou ik wel moeten weten hoe de bloemetjes en bijtjes werken. Maar ik ben een beetje ongerust.

Een tijdje geleden had ik een ongelukje met de pil. Het was een chaotische periode en dat is eigenlijk geen excuus maar het was nou eenmaal gebeurd. Ik was ook nog eens gewisseld van pil ( van Diane naar mircroginon).
    Tot mijn geluk werd ik weliswaar iets later wel ongesteld.

Nu las ik laatst dat er vrouwen zijn die ondanks zwangerschap door het slikken van de pil netjes blijven menstrueren.

Laat mij nu een beetje een doemdenker zijn. Ik schiet gelijk in de stress!

Heb ik symptomen (gehad)? Niet echt. Ik heb veel last van moodswings de laatste tijd, slaap onrustiger, ben doodmoe, minder energie en heb ook pijnlijke borsten gehad. Maar daar heb ik ook andere (logische) verklaringen voor.

Wat mij wel is opgevallen (SORRY VOOR DE DETAILS!) is dat ik sinds enige tijd andere afscheiding heb. Sowieso meer dan normaal, wisselend tussen doorzichtig bij afpoetsen, tot wat draderig, slijmerig, soms licht gelig slijm en soort van propjes.
    Ik heb totaal geen klachten van jeuk, irritatie of narige luchtjes. Toen ik hierop ging googelen kwam ik wederom op zwangerschap uit.

Hellup! Was het dan toch raak en heb ik het niet door? Is een testje halen verstandig? Of maak ik MW nu onnodig ongerust en zie ik spoken?

Nogmaals bedankt voor het lezen!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je kan het beste gewoon een test doen, dan weet je het toch zeker? Nu maak je jezelf ook alleen maar gek.

Ik heb ook meer afscheiding sinds ik zwanger ben maar dat is gewoon doorzichtig tot wit, absoluut niet gelig of propjes, zou dan toch meer aan een schimmelinfectie denken, die kan je ook hebben zonder jeuk en irritatie trouwens ;)

3. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ik zou ook testen, ben je van de stress af.
    Denk dat wisseling van pil ook symptomen kan geven!

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wij hebben geen glazen bol.
    Als je wil weten of je zwanger bent zal je een zwangerschapstest moeten doen.

5. MommyOwl

MommyOwl Bekend lid

30 jun 2013
    735
    0
    16
    Dat slijm (vooral draderig/slijmerig en af en toe geel) klinkt als normaal niet-zwanger slijm, had ik ook altijd. Toen ik zwanger was had ik vooral veel witte creme-achtige afscheiding. Inderdaad, (wisseling van) de pil kan al veel van je symptomen verklaren, inclusief je slijm (dat overigens normaal in mijn oren klinkt en niet perse een schimmelinfectie). En het klopt dat sommige vrouwen blijven menstrueren tijdens de zwangerschap (met of zonder pil te slikken), maar dat zijn er maar weinig. Bovendien is zo'n "menstruatie" dan vaak minder hevig dan je gewend bent, vaak lijkt het eerder op hevige spotting dan een menstruatie (of onttrekkingsbloeding bij de pil). Niet altijd natuurlijk, er zijn echt wel uitzonderingen. Maar meestal, als je al blijft menstrueren, merk je wel verschil in intensiteit, en vaak ook zelfs in timing in de maand/stopweek.

Mijn gevoel zegt dat je niet zwanger bent. Maar ik ben natuurlijk geen zwangerschapstest :p Als je echte zekerheid wilt hebben, zal je toch moeten testen. Dan weet je het meteen 100% zeker.

6. anoniemsw1988

anoniemsw1988 Nieuw lid

8 nov 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje dames!

Ik voel me al een stuk gerustgesteld! Ik ben soms nogal een ' paniekzaaier' vooral als ik dingetjes op internet lees, dat moet ik echt gaan afleren!
    Ik kwam een aantal topics tegen waar sommige dames een beetje hun afscheiding beschreven zoals die van mij en ik zag gelijk spoken. Niet zo heel slim!

Heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina