voorlichtingsavond ziekenhuis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bar, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik vroeg me af of jullie hierheen zijn geweest, voor degene die in het ziekenhuis wilde bevallen. Of ben je van plan om erheen te gaan?
    Ik weet nou niet of ik wel of niet moet informeren of het er is en erheen gaan..
    wat zouden jullie doen?

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik ga wel samen met mijn man! Beter dat het voor niets is, dan dat je niet gaat en een hele hoop info mist. Wat is nou een avondje?

3. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het wel gedaan... bij de eerste niet. Nu weet ik zeker dat ik naar het ziekenhuis moet zo weet ik een beetje hoe het eruit ziet daar

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb hier nog helemaal geen info over ontvangen? Wanneer krijg je een uitnodiging dan?

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik heb ook nog niks over ontvangen, en als ik het krijg ga ik er denk ik ook niet heen.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Daar krijg je ook geen uitnodiging van. Het is aan jou of je er heen wilt, als het ziekenhuis al voorlichtingsavonden geeft. Meestal is het op hun site wel te vinden.

Ik ben vorige week zelf wel geweest. Ik vond het wel de moeite waard. Prettig om te zien hoe alles werkt en eruit ziet en wat je zo ongeveer kunt verwachten. Ook een goed verhaal over hoe een bevalling in principe verloopt met hele verduidelijkende dia's. Het geeft mij een rustig gevoel dat ik weet wat me daar te wachten staat. Al is het maar iets heel simpels als hoe ziet zo'n vruchtwaterprikker of een vacuumpomp eruit (lang niet zo eng als ik dacht).

7. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Ik ben wel samen met mijn vriend naar een voorlichtingsavond in 't ziekenhuis geweest. En ik vond 't inderdaad toch wel handig. Ze geven veel informatie over de bevalling en ze laten de verloskamers enz zien. Je moet je zelf wel hier voor opgeven, je krijgt er geen info van toegestuurd.

8. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    wij zijn met de eerste niet geweest en hadden daar goed spijt van toen ik dus onverwacht toch naar het ziekenhuis moest en wij totaal niet wisten van hoe en wat,of hoe het er ook maar uit zag...als ik het over mocht doen ging ik ook zeker wel....

9. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Nog nooit van gehoord Zal gelijk effe op t internet zoeken of het ziekenhuiswaar ik naar toe wil een voorlichtingsavond geef?

10. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    mijn vriend wil eigenlijk niet mee. hij vind dat je och niet van te voren weet hoe het loopt en iedere bevalling is anders zegt hij. Hij vind het een beetje onzin om te gaan..
    denk dat ik wel ga en dan me moeder maar mee vraag ofzo..

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Wij hebben net de bevestiging binnen. 31 mei gaan we in Bronovo eens kijken hoe ze dat daar doen.

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik denkd at je vriend dan het doel van zo'n avond niet begrijpt, het is geen voorlichting over hoe je bevalling gaat verlopen, het is informatie over de mogelijkheden, dat je een beeld hebt waar je terecht komt en dat je weet wat je te wachten staat en het bekend is als je straks aankomt tijdens de bevalling. Ook info over evt. pijnbestrijding die zij verstrekken etc. Somige ziekenhuizen hebben zelf een bad waar je in mag bevallen (zijn er maar een paar geloof ik, maar toch).

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het is precies wat maisy zegt: je heb gewoon een beter idee wat er wel en niet kan en hoe alles eruit ziet. En dat kan best wat stress wegnemen. Natuurlijk zegt het niets over hoe je bevalling gaat verlopen maar weten wat er wel of niet kan, is wel erg prettig vind ik. Je zal er maar op rekenen dat je in geval van nood dag en nacht pijnstilling kunt krijgen en het ziekenhuis waar je ligt heeft beleid dat dat alleen maar kan als er iemand dienst heeft en in het ziekenhuis is. Lijkt me een enorme afknapper op dat moment. Zulke dingen wil altijd graag vooraf weten.

14. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    bij ons was er een tijsdje geleden ook een open dag voor de afeling kraamzorg/verloskunde...vond het erg interessant om te zien....heb je toch een beejte meer een idee van waar je straks terecht komt (als je in het zieknhuis gaat veballen).
    Ook lieten ze bepaalde dingen, zoals bijvoorbeeld een vacuumpomp, zien en dat was ook erg interessant.

15. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    nee tuurlijk weet je niet hoe je bevalling zal verlopen, maar het is toch wel handig om te horen wat er eventueel voor mogelijkheden in het zieknhuis zijn...lijkt me juist ook handig voor je partner!

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik ging erheen, met de gymgroep.
    En met m'n man naar een info bv avond.
    Altijd handig om wat tips op te doen, zou er zeker heen gaan.

17. Female

Female Niet meer actief

Bij ons (B) wordt je vrij snel uitgenodigd in het zh, een vroedvrouw plant dan 3 kwartier de tijd voor je (dus niet met meerderen tegelijk). de 2e helft vd zwangerschap weer het zelfde maar dan met rondleiding, info over inentingen, bv enz. volledig vergoed. zijn al 1 x geweest en 2e helft weer

18. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik en mijn partner hebben ons ook opgegeven voor een voorlichtings avond in het ziekenhuis, we hebben het in de eerste week van feb.
    Ik vind het voor mezelf ook wel prettig om te weten hoe daar de gang van zaken is. Alleen al over de medicatie, kijk je weet natuurlijk nooit van te voren hoe je bevalling gaat lopen...maar mocht het echt zo zijn dat het om wat voor een rede niet meer gaat met bv. de pijn dan wil ik wel graag van te voren weten wanneer ze medicatie toe dienen en of ze het sowieso doen. Dat geeft mij een wat geruststellend gevoel..

groetjes

19. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ga morgenavond heen. Gewoon dat ik als het wel zo moet zijn dat ik naar het ziekenhuis moet, ik een beetje weet hoe en wat. Man kan helaas niet mee, hij moet werken, maar ik zal em alles vertellen.

20. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ben niet geweest want lag op dat moment zelf in het zkhs, heb wel de hele groep zwangeren voorbij zien komen :) we wisten niet dat ze kwamen en de kamerdeur stondt open, buurvrouw en ik lagen al in slaapkleding (en dat was niet veel was toen 30 graden)

haha aapjes kijken zo voelde het ;)

Maar ik zou wel gaan, denk dat het heel interessant is!

Deel Deze Pagina