Foto's tandarts

Discussion in 'Zwangerschap' started by newdawn, Dec 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. newdawn

newdawn Bekend lid

Apr 20, 2014
    782
    0
    16
    ik ben zonet zo dom geweest:(. ik moest naar de tandarts voor controle en ze gingen daarna ook nog even 2 foto's maken die ze eens in de drie jaar maken. Pas buiten dacht ik shit volgens mij was dit niet verstandig. Nu zonet er even op gegoogled en las dat het inderdaad niet verstandig is om foto's te maken tijdens de zwangerschap en al helemaal niet in het eerste trimester. Laat ik nu deze week positief getest hebben! Iemand van jullie wel eens foto's laten maken tijdens de zwangerschap?
    Kan mezelf nu echt wel voor de kop slaan:x

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oei dat is zeker geen slim idee inderdaad maar misschien kan je je VK bellen en vragen wat de gevolgen kunnen zijn? Misschien valt het allemaal wel mee?
    Ga in elk geval niet internet afspeuren want dan kom je allemaal horrorverhalen tegen en daar heb je niks aan!

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    gezien ze de stralen alleen op je hoofd richten zal het wel loslopen. tja je kan het niet meer terugdraaien, maar denk dat het wel mee valt

4. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Oh dat is niet zo best. Maar raar dat ze dat niet even vragen.
    Ik was dinsdag ook naar de tandarts en toen mijn vriend foto's kreeg vroeg de assistente meteen je bent toch niet zwanger h . Dus moest met haar mee buiten de kamer staan.

Maar inderdaad even de verloskundige bellen neem aan dat die ene keer niet zo veel kwaad kan alleen niet vaker laten gebeuren :p
    Succes ermee

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    De dosis straling die ze tegenwoordig gebruiken is niet hoog, dus het kan waarschijnlijk geen kwaad. Omdat röntgen straling celdeling KAN verstoren wordt het afgeraden. Echter, de hoeveelheid straling die 'lekt'buiten het fotogebied is heel erg klein. Meld het voor de zekerheid even bij de verloskundige. Mocht het toch problemen geven, dan weten ze waar ze moeten zoeken. De risico's zijn dus, gezien het stralingsgebied (hoofd) minimaal. En o ja, ik werk voor een bedrijf dat software ontwikkelt en levert voor röntgen, dus heb uitgebreide trainingen gehad over röntgen ;)

6. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Mee eens (hier ook iemand die veel weet van straling/röntgenfoto's).
    Even melden aan de vk en vanaf nu niet meer doen. Gewoon voor de zekerheid :)

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik heb ook foto's laten maken toen ik net zwanger was. Ook niet bij nagedacht. En een heel gezond kind op de wereld gezet :)

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Dit.
    Het schijnt dat je in een vliegtuig nog meer straling oploopt dan van een röntgenfoto en vliegen mogen we ook... Zou me er niet al te druk om maken!

9. anjak

anjak Actief lid

Mar 13, 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik vroeg het mijn tandarts vorig jaar toen ik net bezig was zwanger te worden. Hij zei dat het in principe geen kwaad kan omdat het zo kleine hoeveelheid straling is en ook nog eens ver van je baarmoeder.

10. newdawn

newdawn Bekend lid

Apr 20, 2014
    782
    0
    16
    dank jullie wel voor het beantwoorden:). Ik ga het sowieso aan de verloskundige melden. Hopelijk valt het mee. Ben gelukkig nu iets rustiger. Was zo paniekerig zo net pfff.

Share This Page