de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Angel Eyes, 15 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjan

    sjan Fanatiek lid

    1 okt 2008
    1.934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant
    Hier ook pas positief getest,
    Mag ik me aansluiten?


    Ik heb erg last van hoofdpijn,boeren laten, urine ruikt sterk, lastige stoelgang, veel slapen en veel eten, pijnlijke borsten af en toe hier en daar steekjes verstopte neus owja en erg zweten en de zweet is erg sterk van geur ( soory jakkes )

    Gelukkig geen misselijkheid
     
  2. Romie

    Romie Bekend lid

    15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    En nu kan ik ook eindelijk mijn eerste symptomen hier neerzetten;

    Rondom en na NOD:
    *Met vlagen misselijk
    *Geen eetlust
    *Lage rugpijn
    *Verstrooid
    *Moe

    31 december eerste echo, ben zo benieuwd!!!
     
  3. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik voelde niks... had enkel obstipatie en wel reeds vlug een volle maag... maar voor de rest echt niks.

    Als ik een paar dagen geleden geen buikpijn had gekregen zodat ik eerst dacht dat ik een blindedarmontsteking had, had ik nog niet eens getest...

    En ik voel nog altijd niks, enkel af en toe een klein krampje, maar dat is het dan ook
     
  4. Anna84

    Anna84 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Het grote verschil met alle (op 1 na..dat was waarschijnlijk een vmk) rondes was, dat ik last had van m'n tepels. Dat was voorgaande keren niet zo'.. Verder:
    -ongi krampjes
    -moe..
    (maar dat had ik altijd voordat ik ongi moest gaan worden..)

    En..zo raar: 2 nachten vóórdat ik getest heb héél onrustig geslapen (beide nachten) en een aantal keren wakker geworden met m'n hand op m'n buik denkend..Ik ben zwanger..Het zogenaamde 'ik-wist-het-gewoon-gevoel-'...

    Nu weinig klachten, alleen moe en opgezette, zware en beurs voelende borsten..Ik hoop van harte dat dat zo blijft..
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier dezelfde symptomen als bij mijn dochter

    ontzettend emotioneel (huilen, chagerijnig etc.)
    bij vlagen last van maagzuur/misselijk
    gevoelige borsten
    Meer afscheiding
     
  6. Moorea

    Moorea Lid

    28 dec 2009
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik mijn vraag bij dit onderwerp plaats. Ik vraag mij namelijk ongeveer een week af of ik zwanger ben.

    Als ik de eerste zwangerschapssymptomen zo lees, komen ze wel een beetje overeen met wat ik heb/voel, maar toch weet ik het niet zeker. Ik ben namelijk 3 december gestopt met de pil. Had toen moeten beginnen met een nieuwe strip, maar niet gedaan. Ik vraag mij af of de symptomen die ik heb duiden op zwangerschap of een eerste, 'echte' menstruatie na lang pilgebruik. Heb namelijk geen idee meer hoe een echte menstruatie bij mij voelt, omdat ik al vanaf mijn 14e aan de pil ben.
    De kans is echter wel vrij groot dat ik zwanger ben, omdat ik na het stoppen met de pil, onveilige seks heb gehad. Volgens mijn eigen berekening ongeveer in de eisprong periode.

    Mijn symptomen:
    * Zeurende buikpijn (onderbuik en rechts en links ter hoogte van de 'banden') Deze buikpijn trekt sinds kort ook door naar mijn lies en onderrug. Van deze pijn heb ik vooral last als ik opsta na het zitten of tijdens het lopen.
    * Zeer gevoelige tepels (ik verdraag mijn pyjama nauwelijks)
    * Meer afscheiding
    * Uitblijven van de menstruatie (maar dit kan misschien ook komen doordat mijn normale cyclus weer op gang moet komen?)
    * Moeheid (maar dit heb ik eigenlijk altijd wel, dus dat zegt weinig)
    * Weinig eetlust, maar soms pieken dat ik ineens ergens trek in heb
    * Meer boertjes en windjes (kan ook komen door het kerst-eten :p)
    * Prikkelbaar


    Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan. De uitslag was negatief. Maar volgens de berekening die ik heb gemaakt zou ik nu ongeveer in mijn vierde week zitten (als ik zwanger ben), dus kan het zijn dat het HCG nog te laag is. Mijn zus had ook altijd een negatieve uitslag bij haar zwangerschap en pas in de 6e week of later, kreeg ze een positieve uitslag.

    Wat denken jullie? Lijkt dit op een zwangerschap? Of op een opkomende menstruatie?

    Graag jullie reacties, want ik zit behoorlijk in de stress! :)
     
  7. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Hallo Moorea,

    Liever je vraag in het juiste topic plaatsen.

    Dit is hier voor zwangeren die hun symptomen plaatsen en niet echt een kletstopic om meningen te vragen.

    Je kan best proberen eens proberen bij het topic: Symptomen na eisprong of zo.
     
  8. YSje

    YSje Lid

    29 dec 2009
    14
    0
    0
    Beleidsmedewerker
    Gorinchem
    Nog voor de NOD veel plassen, maagzuur, trage darmen en gevoeliger borsten. Vanaf NOD borsten pijnlijk. Misselijk ongeveer 1 week na NOD. Maar ik ben nu voor de 3e keer zwanger van ons eerste kindje en de snelheid waarmee ik het een en ander voelde verschilt wel per zwangerschap.
     
  9. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik ben nu zo'n 5 a 6 weken zwanger en voel me vreselijk!! Ben constant misselijk maar het ergste vind ik nog dat ik zo duizelig ben. Het voelt net of ik steeds op het randje van flauwvallen zit... Gelukkig hoef ik nu niet te werken maar als ik me volgende week nog steeds zo voel weet ik niet of het werk gaat lukken... Herkent iemand deze klachten?
    Ik ben zwanger van mijn 2de kindje en herken de misselijkheid van mijn eerste zwangerschap wel. De duizeligheid had ik toen volgens mij niet zo. Maar ja je lichaam kan je op een wonderlijke manier alle nare dingen van de zwangerschap laten vergeten op een een of andere manier, dus ik weet het ook niet zeker meer.
     
  10. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    nou gaat ie dan hoor (eindelijk mag het ;)):

    tussen eisprong en NOD:
    - op dag van innesteling (vermoedelijk): heeeeeel erg misselijk en rillerig
    - gevoelige borsten
    - soms een wat weeig gevoel
    - mood-swings

    Na NOD:
    - nog gevoeligere borsten
    - nog meer mood swings ;) en emo-buien
    - krampjes in onderbuik
    - steekjes in liezen bij bijv hard lachen
    - haar snel vet :(
    - vaak honger/trek, maar dan steeds in beetjes (dus niet te veel tegelijk)

    vind vooral die krampjes in mn onderbuik een beetje een eng idee. Hoop dat alles gewoon goed blijft gaan; erg spannend allemaal.
     
  11. moonchild

    moonchild Fanatiek lid

    28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    #2051 moonchild, 30 dec 2009
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
    Na bijna het hele topic gelezen te hebben had ik deze maand niet verwacht zwanger te zijn. Ik had bijna geen duidelijke kwaaltjes en voor mijn nod en ik ben toch zwanger! Morgen 5 weken. Nu hopen dat het goed blijft gaan.

    De laatste week voor nod:
    - Een paar keer heel duizelig (bijna flauwvallen) tijdens het douchen. (Maar ik dacht dat dat kwam, omdat het raampje dicht zat vanwege de kou.)
    - 3 dagen voor nod meer boeren.
    - Vanaf 3 dagen voor nod grotere borsten. (maar dat kon ook aan de tijd van de maand liggen.)
    - Onhandig (maar ik ben altijd al een kluns:D)
    - Onrustig slapen (maar dat heb ik wel vaker.)

    Allemaal heel goed te herleiden kwaaltjes dus als ik niet zwanger bleek te zijn.

    Op nod:
    - 2 positieve zwangeschapstesten.
    - blauwe aders op 1 borst.
    - Krampjes in onderbuik.
    - Uitblijven van ongesteldheid.
    - Boertjes laten.

    Na nod: (Morgen 5 weken zwanger):
    - Nog 2 x een positieve zwangerschapstest.
    - Boertjes.
    - Geen trek meer in snoep en chocola.
    - Nog steeds aders op 1 borst. Mijn borsten zijn groter en iets gevoeliger.
    - Af en toe krampjes in mijn onderbuik.
    - Rustige gezichtshuid. Onrustigere huid op mijn bovenrug/begin van mijn nek.
    - Vroeg tot heel vroeg wakker 's ochtends.

    Het kan dus per persoon heel erg verschillen!
    Vorige maand voelde ik echt vanalles, wat ik ook hier las. Maar toen bleek het niets te zijn. Nu had ik het niet meer verwacht, omdat ik weinig voelde en is het toch echt zo.

    Hopelijk hebben de meiden die zwanger willen worden hier iets aan. Succes meiden!
     
  12. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    jippie, eindelijk mogen wij ook.....

    bij mijn zoontje van 4 jaar wist ik het toen ik onder de douche stond, mijn borsten deden super veel pijn met douchen, en verder niet veel....had toen een gevoel van ik moet testen, heb toen 4 dagen voor NOD positief getest....was toen ook extreem moe, van 5-6 weken tot een week of 13(sliep toen bijna 24 uur per dag).

    nu(bijna 5 jaar later) weer precies hetzelfde...gisteren niet lekker geworden onder de douche, gevoelige borsten onder de douche....heb gisteravond getest met de CB digitaal, en kwam "zwanger" op te staan....
    vanochtend ook weer niet lekker onder de douche, en verder helemaal niks....hoop dat dit zo blijft...

    heb trouwens op 23 dec, ongeveer een week na mijn eisprong, 5 minuten flinke buikpijn gehad aan mijn linker eierstok....dacht toen aan een innesteling....
    ennne op 2e kerstdag zaten we aan het ontbijt dat ik wel dacht dat dit het laatste jaar zou zijn met zijn 3tjes....
     
  13. Dara

    Dara Actief lid

    4 dec 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hieronder mijn symptonen:

    - Misselijk (sinds 8 dagen voor nod)
    - Beurse borsten aan de zijkant (richting oksel)
    - Hoofdpijn
    - Duizelig
    - Verstrooid
    - Trekkerig gevoel in mijn onderbuik dat uitstraalt naar mijn liezen (ook sinds 8 dagen voor NOD)
    - Meer afscheiding
     
  14. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Hehe, ik mag dan ook eindelijk!

    Helemaal nix dat anders was dan wat ik in al die maanden heb gevoeld. Heb redelijk onregelmatige cycli gehad :28-38 dagen.
    Heb eigenlijk bijna elke maand (ja in heel die 2,5jaar) wel gedacht dat ik zwanger was!

    Nu had ik voor NOD erg vieze smaak in mn mond na eten of drinken, maar heb ik wel vaker gehad.
    Afscheiding is net als anders, dik plakkerig en wit..maar stinkt niet zo als anders
    Rond NOD, sinds gister dus.. echt misselijk, vies opboeren en overgegeven vanochtend
    Verstrooid praten, maar dat kan natuurlijk komen door de opwinding!
    Steekjes in baarmoederomgeving... maar ook dat dacht ik vaak te voelen
     
  15. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    #2055 melloncollie, 2 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2010
    Wow, voor de 2e keer in dit topic mogen schrijven!
    Dit keer had ik al veel eerder en veel meer symptomen dan bij mijn dochter.

    Vanaf 8 dagen voor NOD:
    - trekkerig gevoel in onder-en middenbuik (bij gebrek aan betere uitleg)
    - steekjes in linker-en rechterzij
    - steekjes in borsten/branderig en beurs gevoel in borsten
    - grotere borsten dan normaal voor NOD
    - sneller vermoeid
    - weer vreselijk zeuren over rommelkontgedrag van vriend :D
    - druppeltje melk/vocht uit linkertepel
    - hele dag koud hebben, rond etenstijd een gloeiend hoofd, een soort opvlieger
    - veel dromen
    - winderig
    - emotioneler bij het zien van zielige dingen
    - borrelende buik
    - 's avonds een opgeblazen buik
    - eenmaal misselijk in de avond
    - puistjes op kin en in hals blijven weg, normaal krijg ik die als ik ongi word
    - vanaf 4 dagen voor NOD: 3 licht positieve testen.

    En dit hele rijtje gaat eigenlijk nu nog door, maar meer af en aan en niet constant.
     
  16. spinnekop

    spinnekop Niet meer actief

    hoi

    mijn symptomen:

    koud !!
    weinig eetlust
    meer afscheiding
    gevoelige borsten
    emotioneler
    last van mijn ogen (lenzen)

    en natuurlijk positieve zwangerschapstest

    spinnekop
     
  17. Alita

    Alita Niet meer actief

    JJAaaaaahhh ik mag ook hahaha...

    Voor NOD:

    Het gevoel ik wist het!!!
    Krampjes maar geen ongi
    Warm
    Last van borsten, soort spierpijn
    Misselijk


    Nu:

    Misselijk
    Moe
    Nog meer last van borsten
    Snel op teentjes getrapt
    Baarmoeder die werkt..

    Maar ja het is nog vroeg wie weet wat er komen gaat!!!
     
  18. iCk

    iCk Lid

    3 jul 2008
    36
    0
    0
    mijn eerste symptomen waren

    . ongi krampjes
    . heeel erg moe
    . af en toe een beetje misselijk
    . posi zwangerschaps test
    . uitblijven van menstruatie
     
  19. januari2010

    januari2010 Niet meer actief

    Jaaah, vandaag een licht positieve test in handen, ben heel erg blij!

    Voor mijn NOD:
    - krampen in mijn buik, eigenlijk al bijna gelijk na mijn ei.
    - Pijn in mijn onderrug, eerst ging dat nog wel en dacht ik dit komt vast van een eventuele zwangerschap, daarna was het bijna niet te houden, vooral 's-nachts echt heel erg vervelend, wist niet hoe ik moest liggen, daarom dacht ik dat ik een flinke griep zou gaan krijgen en dat ik dus niet zwanger was, maar toch!

    Verder voel ik eigenlijk nog weinig! Helemaal geen last van mijn borsten, wat ik wel verwacht had. Wel een beetje moe maar dat heb ik wel vaker.
     
  20. mounia

    mounia Fanatiek lid

    15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Joepie ik mag hier eindelijk ook schrijven :D

    Voor NOD:

    - Na eisprong paar roze vegen (ik denk innesteling)
    - Zere boobs (maar heb ik weleens vaker voor ongi gehad)

    Na NOD:

    - Een posi test!
    - Krampen
    - Nog steeds zere boobs

    En dat was het tot nu toe dan.
     

Deel Deze Pagina