de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Angel Eyes, 15 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modigliani

Modigliani Actief lid

4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    hallo iedereen,

Ik heb de berichtjes op deze pagina's vaak gelezen - nu kan ik een steentje bijdragen (zie banner):

Dag(en) na eisprong:

Een gevoel van: het is raak!
    vlindertjes in onderbuik (zwak gevoel van nervositeit).
    Gevoelige borsten (eerst aan zijkant). Deze gevoeligheid werd in de volgende weken steeds groter (hele borst deed pijn).
    Witte vloed.
    Moe.
    Erg emotioneel
    Bij vlagen warrig/verstrooid
    Bij vlagen heel erg warm

Week voor ongi:

grotere tepelhof
    meer zichtbare aders op borsten
    felle steken in onderbuik (van korte duur).
    Lichte kramp in onderrug. (niet constant)
    Lichte kramp in onderbuik. (ook niet altijd)

Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt,

Liefs

Modo :D

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik heb eigenlijk heel weinig zwangerschapssymptomen!

Ik dacht eerst helemaal niet zwanger te zijn, pas 4 dagen na mijn NOD een positieve test! :)

Ik heb:
    - steken/ trekkerig gevoel in mijn onderbuik (dacht ongi!)
    - rugpijn (dacht ongi!)
    - steekjes in de lies
    - gister voor het eerst iets misselijk 's avonds

Dus zonder (veel) symptomen kun je ook zwanger zijn hoor!

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Nou meiden, ik kan nu met recht zeggen dat het echt steeds kan veranderen.
    In augustus was ik voor het eerst zwanger: ik had toen vanaf de eisprong al enorme last van mijn borsten en na nod : pijnlijke borsten, moe, dorst, letterlijk potten augurken weggewerkt, lenzen kon ik nauwelijks meer inhouden en verder regelmatig buikpijn. GEEN misselijkheid, slechts een kokhalsje hier en daar.
    Deze zwangerschap liep mis, dat heb ik vooral gemerkt aan het feit dat mijn borsten extreem afnamen. (let wel: extreem, want ik weet wel dat ze per dag wat meer of minder gevoelig kunnen zijn)

In november 2de keer zwanger: ik voelde totaal niets, slechts bij nod pijn 'rechtsonder', maar daarna helemaal niets. Dit werd een vroege miskraam en ik dacht dat ik dat voorvoeld had doordat ik niets aan mijn borsten had gevoeld. let op: DACHT (voordat ik mensen bang maak).

In december: derde keer zwanger (jaja, gaat snel bij mij...). Ook dit keer geen enkel gevoel in mijn borsten. Gezien ervaring 1 en 2 kon ik niets anders dan concluderen: dit zit mis. Toen ik ook nog helderrood/roze bloed verloren rond nod, gaf ik het helemaal op. Maar: langzaam begonnen mijn borsten toch pijn te doen (absoluut anders vergeleken de 1e keer!) en langzaam begon ik me iets misselijker te voelen (weeiig gevoel) en begon mijn reuk heeel scherp te worden. Ik heb afgelopen week ook in de ochtend broodjes tonijnsalade gegeten! daar moet ik normaal niet aan denken op dat tijdstip! Verder heb ik weer regelmatig last van buikpijn, soms een beetje, soms erg. En bijna altijd voel ik een plekje 'rechtsonderin', waarvan ik vermoed dat daar het vruchtje zit (?)
    Vandaag een eerste vroege echo gehad (6wk,2 dg) en het hartje klopt! Voor mij echt een wonder, had het al helemaal opgegeven!

Ik hoop dat ik hier iemand wat gerust mee kan stellen, ik was zelf ook op zoek naar dit soort vergelijkingsverhalen van anderen!
    We weten het natuurlijk nooit met zekerheid, maar ik heb hiervan geleerd dat ik me niet gek moet laten maken, zelfs niet door mijn eigen eerdere ervaringen, en dat het toch echt elke keer anders kan zijn. Als ik nu even mijn borsten niet meer voel, raak ik niet meer in paniek.

Veel geluk
    Amber

Lialin vindt dit leuk.
  4. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Nou...dan voeg ik me ook maar toe he :D

Week voor NOD:
    -3 avonden achter elkaar misselijk geweest
    -af en toe warme steek in borst en lies
    -rommelende buik

NOD:
    -gek genoeg weinig symptomen behalve dat ik niet ongi werd en slecht sliep

Op dag posi test (Pas op 6e dag posi getest ,na 8 testen te hebben verslonden)
    -pijn in lies
    -misselijk en brandend maagzuur
    -droge keel

En nu weet ik eindelijk hoe het voelt om zwanger te zijn!

Kus Angeltje

5. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ten eerste van harte!
    Waren die 8 tests na je NOD tot je positieve test?

6. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    voor mn nod heb ik darmontseking gehad en dacht dat het allemaal door pijn in mn darmen kwam maar 2 januarie denk zelf dag van innesteling voelde ik menstruatiekramp en maagzuur dagen na mn nod .... 7 januari was ik extreem moe en had ik zeer branderige tepels als ik ongesteld word heb ik ook altijd last van mn borsten maar niet dat ze zo branden als nu ben nu af en toe misselijk maar dat kan ook nog door mn darmontsteking komen ....heb al wel bandenpijn maar troost me zelf ermee dat ik dat ook had toen ik 6 jaar geleden zwanger was van mn zoontje

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Is heel veel eten ook een symptoom? Want pffft ik eet wat weg... :( Honger honger honger, vooral chocolade en chips, terwijl ik (bijna) nooit snack...
    Ook steken in mn borst,eerst waren ze heel zacht.
    Hele hoge temp trouwens ook. bijna een graden hoger dan normaal :confused:

8. Ronnie

Ronnie Lid

1 jan 2007
    92
    0
    0
    Ook ik heb gisteren positief getest !

Mijn symptomen waren :

- een week voor de ongi had in ongi krampjes
    - een paar dagen gevoelige borsten maar dat is intussen ook al afgenomen (ik heb daar tijdens mijn 1ste zwangerschap overigens nooit last van gehad, dus het zegt eigenlijk niks)
    - veel boertjes laten :D

En dat is het eigenlijk - ik heb verder helemaal nergens last van, net zoals bij mijn eerste zwangerschap !

8 februari hebben wij onze eerste echo.

9. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hoewel een zeer prille zwangerschap, toch sinds een kleine week duidelijke symptomen waardoor ik moest testen van mezelf vanmorgen:

natte afscheiding en witverlies
    continu steekjes in beide liezen (en onderbuik, rond mijn navel)
    constipatie!
    gevoelige tepels en beurse borsten

10. cher

cher Lid

4 jan 2007
    13
    0
    0
    - Halverwege de cyclus steken in mijn onderbuik bij eierstokken en een klein beetje helderrood bloedverlies. (waarschijnlijk innestelling)
    - steken in de borsten
    - opgezette borsten
    - aanhoudende verhoogde tempratuur
    - af en toe sterk ruikende urine
    - soms ijzersmaak in de mond
    - tintelingen hoofd
    - boertjes laten
    - nat gevoel
    - gevoel zeker te weten zwanger te zijn

Doordat ik al deze kenmerken had wist ik ondanks het gegeven dat ik overtijd was en een negatieve test had, bijna zeker dat ik zwanger was. :p

11. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Meiden is het heeeel erg warm hebben ook een verschijnsel van zwangerschap. Ik zal hieronder even mijn lijstje geven met wat ik nu op het moment allemaal voel.

Warm! (terwijl ik het normaal toch altijd snel koud heb)
    Veel afscheiding wittig en soms waterig
    Steekjes in liezen eigenlijk constant
    Soms steekjes in borsten
    Heel labiel, soms supervrolijk dan weer erg verdrietig
    Soms een beetje ijzerachtige smaak in mijn mond

Dat was het. Herkennen jullie dit?

12. Irene

Irene Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.034
    0
    0
    Oja en voor ik het vergeet. Veel krampen rond de innestelingsdag en nu constant een zeurend gevoel in mijn onderbuik.

13. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Irene dit topic is alleen voor het neerzetten van de Sympthomen, zie het allereerste bericht.

dank je wel!

groetjes

14. Pomme

Pomme Actief lid

1 jan 2007
    359
    0
    0
    Normaliter heb ik behoorlijk last van PMS-klachten en die lijken op alle zwangerschapssymptomen die hier beschreven worden. Het is voor mij iedere maand dus zover. Behalve de laatste keer.

Ik had ongeveer een week na de conceptie af en toe last van ongie krampjes. Dit was voor mij een teken dat er 'iets' aan de hand was. Ongie krampjes, zo vroeg in de cyclus... moest iets zijn.

15. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Hai hai..

Ik lees net jullie symptomen..en er begon bij mij een belletje te rinkelen..
    Ik moet morgen ongestled worden..(liever niet natuurlijk)..
    Maarik heb ook sommige dingen die jullie hier beschrijven..

Zoals..erg donkere tepels..donkerder dan normaal...
    Trekkerige/rekkende pijn linksonder in me buik...
    Last van me onderrug..
    Erg moe..veel slapen duss..
    En heb de hele dag honger..maar wat ik eet neem ik een paar happen en dan vind ik het vies...

Ik weet nu niet wat ik hiervan moet denken...

Groetjes...

16. atb79

atb79 Nieuw lid

15 jan 2007
    3
    0
    0
    Den Helder
    Ook nog erg pril zwanger. Door het lezen van veel van jullie symptomen wist ik dat het wel eens raak kon zijn. De symptomen waaraan ik het bij mezelf herkende zijn:
    Na eisprong
    -geen trek meer in appels terwijl ik er normaal twee per dag eet,
    -hogere hartslag met sporten,
    -meer trek in ongezond eten,
    - af en toe koud maar wel gloeiwangen.

twee dagen voor NOD
    -ongi buikpijn bij het hardlopen (dacht ik kom thuis en ik ben ongi),
    -gevoelige onderrug,
    -vollere borsten,(joepie, heb nu A cup!)
    -tepels lijken wel andere kant op te staan.

En ja het klinkt raar maar ergens wist ik het gewoon. Kan niet zeggen waaraan ik het merkte. Was ook bang dat het misschien alleen de hoop zou zijn. Dus toen ik de twee blauwe streepjes zag was het een bevestiging. Yeeaahh! Dus meiden succes..

17. Anne5

Anne5 Lid

6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Hi,

Eigenlijk heb ik heel weinig symptomen. Bijzonder was dat ik tijdens het vrijen mijn eisprong voelde. Nou raker kan niet, zeiden we tegen elkaar!

Mijn borsten zijn wel een stuk groter en gevoeliger, aan mijn tepels zie/voel ik weinig verandering(niet donkerder/groter en ook geen extra pukkeltjes).
    Wel meer speeksel in mijn mond (al vrij snel na de eisprong). Iederen dag even wat ongikrampen, maar de intensiteit neemt de laatste dagen af. Meer witte afscheiding. Wat last van mijn maag. Maar al deze symptomen heb ik echt maar een klein beetje.

Eigenlijk heb ik maar 1 opvallend symptoom. Ik heb sinds een week zoooveel energie. Normaal ben ik altijd erg moe de week voordat ik ongesteld moet worden, maar ik heb energie voor tien! Ik voel me al dagen zo goed, dat het verdacht werd .... en zie twee streepjes!

liefs Anne

18. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Gefeliciteerd!

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hoi,

ik zal ook maar ff mn symptonen hier neer zetten, heb gelukkig niet zo heel erg er last van.
    vanaf mn nod kan ik eigenlijk over de gehele dag beroerd zijn, 's ochtends wel iets meer met eventuele kokhals bewegingen. niet altijd zo trouwens. verder had ik weinig tot geen last, tot ong 2 weken geleden, sindsdien best wel last van pijnlijke/vollere borsten.

20. sofieke

sofieke Bekend lid

11 dec 2006
    650
    0
    0
    Gelderland
    Bij deze ook mijn symptomen (weet sinds vanmorgen dat ik zwanger ben)
    Na de eisprong: branderige tepels
    Innestelling: 2 dagen een lichte ongi-pijn
    tss innestelling en NOD
    - brandende maag maar niet echt zuur
    - branderige tepels gingen over in pijnlijke borsten
    - af en toe buikkrampen
    Na NOD
    - idem als hierboven, zelfs iets minder krampjes

Deel Deze Pagina