de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi! Ik ben pas zwanger van ons eerste kindje, erg spannend allemaal! Ik had al het gevoel dat het raak was omdat ik dmv ovulatie testen wist dat ik een eisprong had gehad en na die tijd had ik allerlei symtoompjes zoals licht bruin verlies, steekjes etc. Nu ben ik dus zwanger :D Ik heb tot nu toe nog niet echt last. Alleen wel aardig moe (maar werk ook veel dus daar is het ook aan te wijten hihi), af en toe wat menstruatie krampjes gehad maar nu al weer een paar dagen bijna niet. En verder merk ik dat mijn borsten wat voller zijn. Dit merkte ik overigens al voor mijn positieve test. Ik heb op 2 dagen voor NOD positief getest. Uitgaande van een cyclus van 36 dagen. Ik hoop niet dat ik misselijk ga worden! Wanneer zou dat kunnen beginnen of is dat lastig te zeggen? Er zijn natuurlijk ook veel dames die hier geen last van hebben. Ik schat dat ik nu bijna 5 weken ben? Eerste dag van mn laatste menstruatie was op 1 april en rond de 22e had ik mijn eisprong.

2. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Ik heb sinds gisteren een positieve test en al de hele week ontzettend veel gas (enorm opgezwollen buik) :p
    Ook heb ik een heel kort lontje, moet echt steeds tot tien tellen ;)
    En menstruatieachtige krampjes, waarvan ik inmiddels weet dat het normaal is, maar ik toch elke keer op het toilet even check of er geen kleurtje op het papier zit.

3. Lady N

Lady N Lid

6 mei 2014
    39
    0
    0
    Nora90 al getest?????:D

Proficiat voor degene die net weten dat ze zwanger zijn :D Leuk om het hier met elkaar te delen, je hart te kunnen luchten...;)

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Dat korte lontje heb ik ook wel af en toe sinds twee dagen haha! Heb ik normaal nooit last van.. Verder geen zin in werken en beetje moe. Ook opgezette buik en borsten zijn wat groter/gevoeliger!

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Na 2 jaar eindelijk raak!! Totaal onverwacht want ik had eigenlijk geen symptomen en daarom dacht ik ook dat het weer niet gelukt was..

Ik had alleen last van hoofdpijn, maar dat had ik élke maand.. Verder niets, geen krampjes, geen gevoelige borsten oid..

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh flora wat super!!! Gefeliciteerd meid!!!! Grappig dat we allebei zwanger zijn geraakt bijna op hetzelfde moment..! Ben blij voor je :D

7. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Hallo,

ik wil ook graag meeschrijven :). We zijn nu 1 jaar 9 maanden bezig voor een broertje of zusje voor onze kleine meid maar het wil niet echt lukken. Ik heb februari en december vorig jaar een MA gehad met een curettage.
    Mijn cyclus heeft sinds de eerste overhoop gelegen, daarvoor had ik altijd een mooie cyclus van 28 dagen.
    Nu sinds kort een cyclus van 25 dagen, en ik ben sinds bijna een week misselijk na inspanning of als ik wat gegeten heb, snel last van maagzuur en een opgeblazen gevoel. Nu kan dit ook komen doordat ik de griep achter de rug heb of misschien nog een nasleep van de eisprong maar kan me niet herinneren dat ik vorige periode dit ook gehad heb na m'n eisprong...
    Ook regelmatig last van slijmverlies. Ik heb dus heel voorzichtige hoop, ik heb de 16e mijn NOD. Ben alleen bang voor weer een teleurstelling als het niet zo blijkt te zijn :(. Daarom ga ik er maar vanuit dat m'n lijf me voor de gek houdt.

Graag wil ik hier meeschrijven om m'n ei kwijt te kunnen en hoop te blijven houden :).

8. Lady N

Lady N Lid

6 mei 2014
    39
    0
    0
    Heb ook een kort lontje, ben snel chagrijnig......fijn om hier op t forum erover te praten en dat ik niet de enige ben!
    Na 2 weken vakantie vandaag weer voor de klas, vreselijk, misselijk, buikpijn en erg moe. voorheen nog geen last gehad, zo erg tenminste! De rest van de week maar afwachten ;)

shadowcat; spannend voor je, hopen dat het deze keer raak ik is. ik was erg onregelmatig ongesteld, toch op goed geluk na een half jaar zwanger geraakt....

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Herkenbaar lady N, haha.. heb ook veel minder zin om te werken ineens!! Echt apart! Terwijl ik normaal altijd best zin heb om te werken! Nu irriteer ik me sneller aan kleine dingen en heb gewoon geen zin om de hele dag leuk en aardig te doen hahha.

10. Lady N

Lady N Lid

6 mei 2014
    39
    0
    0
    tja super herkenbaar, ben erg positief ingesteld en altijd vrolijk.....als collega's t maar niet te erg opvalt....negeer ze een beetje!

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb een vol gevoel, ben niet misselijk ofzo maar heb gewoon geen honger, heb heel de tijd het idee dat ik al vol zit, herkent iemand dit?

12. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Naast lange tenen en menstruatie-achtige krampjes, gigantische flatulentie (zoals dat netjes heet) en misselijkheid, ben ik twee kilo afgevallen in twee weken tijd! (maar niet minder/meer gegeten) Is helemaal niet erg, want ik had er bijna 94 en zie erg op tegen aankomen tijdens de zwangerschap, ik zat al aan m'n tax zeg maar. Ik eet heel gezond, dus het hoort er vast bij.

Ook merk ik dat mijn stemming pieken en dalen maakt, dan weer blij, dan weer huilen. En ik heb het koud, maar wat wil je met dit weer.

En ik heb een beetje opgehaast gevoel, wat ik herken van mijn eisprong en dagen voor mijn menstruatie, alsof m'n hart wat sneller klopt ofzo, kan het niet goed omschrijven, zal wel met hormonale veranderingen te maken hebben. Overgeleverd aan de natuur, hihi.

Het engste vind ik de krampjes en steekjes. Ik heb begrepen dat het volkomen normaal is, maar het voelt steeds alsof ik elk moment ongesteld ga worden. Herkennen jullie dat?

13. shadowcat76

Lady N ja ik hoop het ook! Ik heb nog steeds regelmatig krampjes maar dat heb ik altijd wel voordat ik ongesteld (of een soort van) moet worden... hopelijk is het dit keer van wat anders. Verder heb ik geen last van lange tenen oid..

Rinkeltje : ik herken dat wel van mijn eerste zwangerschap inderdaad, toen had ik in het begin ook krampjes en was bang dat ik ieder moment ongesteld kon worden, en tot overmaat van ramp kreeg ik toen ook nog rond 5 weken een bloeding..
    Maar ik heb daar wel een mooie gezonde dochter uit gekregen :).

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik ben ook wel een beetje huiverig voor bloed spotten..! Maar gelukkig tot nu toe nog helemaal niets gezien! Alleen tijdens de waarschijnlijke innesteling had ik 4 dagen lang een klein beetje licht bruinig verlies. Zal er wel bij horen.. Vandaag erg moe en lusteloos, heb alleen maar zin om lekker thuis op de bank te liggen en te lezen! Of slapen! Maar ben aant werk..zucht :)
    Kan iemand mij helpen met bekijken hoelang ik nu zwanger kan zijn?? Ik had rond 1 april de eerste dag van mn laatste menstruatie. Rond de 21e april heb ik mn eisprong gehad. Dag 35 had ik een behoorlijk positieve test (geen tuurstreepje). Ben ik dan nu 5 weken precies? Of hoe moet ik dan precies rekenen?

15. shadowcat76

Normaal gezien gaan ze uit van de eerste dag van je laatste ongi dus zou je nu precies 6 weken zijn.. maar als je gaat rekenen vanaf innesteling is dit natuurlijk korter :).

16. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok, omdat ik namelijk een week later dan ´normaal´ mn eisprong had, ivm iets langere cyclus, zullen ze dan alsnog uitgaan van 6 weken? Ik had dus op dag 21 eisprong in plaats van dag 14. Of zullen ze dan eerder 5 weken aanhouden? Het is frustrerend als je niet weet hoe ver je bent! Haha ik wil gewoon zo graag weten dat als ik iets lees, dat het ook zo ver is bij mij. Want er zit zo´n verschil tussen week 5 en 6 ;) Hier voel ik ook heeel af en toe wel een klein steekje of krampje maar is niet veel en niet vaak. Ben eerder gewoon moeee, nergens zin in.

17. Lady N

Lady N Lid

6 mei 2014
    39
    0
    0
    Meis28;ik ken het, volgens mij ben ik een week minder lang zwanger, heb een lange cyclus na het stoppen met de pil na 14 jaar.....5-6 weken steeds! over 2 weken 1e intake, dan termijnecho, waarop ze als het goed is precies kunnen meten hoever ik ben :D

Vandaag gelukkig een betere dag, af en toe paracetamol tegen buikkrampen, moe, maar niet misselijk!!!!!:D:D:D

18. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ik zou dan een week minder aanhouden meis28. Dan kan het alleen maar meevallen;)

19. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok! Wanneer was jouw laatste ongesteldheid en wanneer was je vermoedelijke eisprong?

20. Tamarasem

Tamarasem Lid

13 mei 2014
    87
    0
    0
    Hier ook zere borsten poehhh
    Doodmoe ...
    Beetje spierpijn ...
    Niet echt misselijk nog
    En krampen

Deel Deze Pagina