Ja hier ook wel zere borsten! Niet altijd trouwens. Ze zijn ook al ietsje voller voor mijn gevoel. Gisteren had ik de hele avond last van mn rib, beetje zeurend gevoel hoog in mn buik/zij links. Misschien omdat er ruimte gemaakt wordt en dat wat heen en weer duwt hier en daar?
@Meis: Ik zou ook bij m'n eisprong rekenen en dan gewoon 14 dagen ervoor plakken. Denk dat de VK daar ook wel rekening mee houdt. Zit er zelf ook twee dagen ernaast, heb mijn ladycomp er even bijgepakt, 8 april laatste menstruatie, maar 24 april eisprong, cyclus al jaren gemiddeld 26-27 dagen. En slechts één menstruatie gehad na m'n miskraam, maar blijkbaar was m'n cyclus direct weer normaal.
Ik herken het gevoel van opgehaast! Ik weet niet wanneer mijn NOD is vanwege lange onregelmatige cyclussen (zie onderschrift). Maar eergisteren ochtend was ik onderweg in de auto en ineens kreeg ik hoofdpijn (heb ik zelden!) en werd ik misselijk.. Hoofdpijn heeft tot vannacht aangehouden. Voor het slapen gisteren avond gaan checkte ik even de stand van mijn baarmoedermond, om te kijken of de vruchtbare periode al voorbij was of niet. Daarna had ik helderrood bloedverlies. Nu voelde ik ook een soort van speldenkopje zitten, dus wss heb ik dat opengehaald en vandaar het bloed? Later in bed had ik erge ongi achtige krampen. Paar x naar wc geweest omdat ik dacht nu komen de rode duivels, maar dit was niet. Tot op heden ook niet. Na die krampen had ik een vlaag van misselijk. En ik sliep pas rond 03.00 uur. Ik ben dus pas een uurtje geleden wakker geworden (11.00 uur) Met een vlaagje misselijkheid. Daarna netjes mijn foliumzuur pilletje ingenomen en nog even in bed blijven liggen. Daarna naar beneden. Ik bukte om een schaaltje te pakken en ineens kwam er maagzuur omhoog? Schok me rot, dacht wat gebeurd er nou. Ook doen mijn boven benen pijn, gevoelige borsten, heb ik het koud al een paar dagen koud. En maandag onderweg in de auto scheen de zon en ik pakte even een momentje van genieten, daarna dacht ik een regenboog te zien en ik moest zowat huilen?? Gister avond had ik best wel wat avond eten op, terwijl ik normaal niet veel eet, zit altijd snel vol. En na een uur had ik weer honger? Of mijn lichaam houdt me goed voor de gek? Ik denk dat ik eind deze maand test als de rode duivels nog niet door breken (verwacht ergens wel, dan kan het niet tegenvallen). Dan is mijn gemiddelde lange cyclus voorbij.
Ik merk dat ik aan het einde van de dag echt afgedraaid ben! De vermoeidheid begint nu wel toe te slaan en ik moet wel een beetje op mn energie letten. Vanmorgen was ik ineens misselijk maar dat zakte vrij snel gelukkig. Iets hartigs eten helpt daar wel tegen. Vanaf nu dus zorgen dat ik maar iets van nootjes in mn tas heb
Zijn er hier mensen die een aantal dagen voor de NOD al last hadden van erge bloedneuzen? Ik heb altijd een zwak vaatje in mn neus, maar nu bloed het veel heftiger en "anders" dan normaal. Daarnaast heb ik een pukkel al sinds 10dpo. Zere borsten/tepels en sinds vandaag ook hoofdpijn. Ik durf nog niet te testen, en heb eigenlijk ook veel minder testdrang dan normaal. Tijdens de innestelingsperiode heb ik allerlei buikpijntjes gehad. Maar ik vraag me dus vooral af of mensen ook al zo vroeg bloedneuzen hadden. Ik lees op het internet dat het vaak voorkomt, maar daar staat geen termijn bij. Mijn progesteron was 7dpo al vrij hoog (53), en ik weet dat t door dat hormoon kan komen. Ik heb ook heel veel onverklaarbare blauwe plekken.
Tja meiden, we moeten gewoon onze rust nemen, ook klinkt dat soms lui, nergens zin in hebben enzo. We moeten luisteren naar ons lichaam! Dat is het beste voor ons kindje Jummymummy; ik las ook ergens dat bloedneus krijgen bij zwangerschap hoort, ik heb er nog geen last van! Ik zit wel onder de pukkels, elke dag komt er weer een bij.... En zware, pijnlijke borsten, auwauwwwwwwww
Hoi hoi, Ik heb een klein probleempje. Ben zeker 7 dagen over tijd als het er geen 10 zijn. Moet erg vaak plassen, maar durf niet te testen. Mijn man vind 2 kids voldoende en onze financiën zijn er ook niet echt goed. Alle spullen heb ik nog wel. Maar ben gewoon bang. Mijn man deed voor het zingen de kerk uit en hij heeft ook altijd gezegd mocht het mis gaan zou het altijd welkom zijn. Maar ik wordt nu bang. Heb altijd een cyclus van gemiddelde 25 dagen en ik weet nog dat ik voor mijn jongste zoon zijn verjaardag 6 april ongesteld ben geweest. Ben nu zoo onzeker dat ik niet weet wat ik moet doen. Zal ik nog langer kunnen wachten of niet?
Mariellesusan, dat is een spannende situatie. Ik snap dat het eng is, maar ik zou zeker testen en het met je man bespreken. Je vertelt niks over je standpunten omtrent abortus, maar besef je dat je 'nee' mag zeggen als de situatie het nu niet toelaat. Het is belangrijk te kijken naar je leven zoals het nu is, focus daarop en weeg af of daar nog een kindje bij zou passen. Het zal vast onenigheid in jezelf opleveren (hart en hoofd), maar het is wel belangrijk dat je het op tijd aan het licht brengt. Sterkte met je keuze, ongeacht welke.
mijn eerste zwangerschapssymptomen: 1ste zwangerschap had ik op een avond heel erge steken in mijn onderbuik. soort van messteken. maar dat duurde niet zo lang en ik besteedde er geen aandacht aan. verder had ik geen symptomen maar wist ik op de een of andere manier dat ik zwanger was. en nu, heb ik precies hetzelfde gehad met die steken. (weet ik dat weer voor de volgende keer haha) voor de rest had ik hele erge menstruatiepijn klachten. erger dan normaal. dus ik dacht, nou dit wordt helemaal niks. en moeheid. helemaal in shock toen ik de positieve test zag.. kan het nog steeds niet geloven en ben een beetje bang en terughoudend met blij zijn..
Hier vanmorgen een klein beetje bruin bij afvegen-schrik-! Hopen dat t niet erger wordt.. Gisteren bij de gyn geweest en het nieuws verteld (ik had eigenlijk een afspraak om te kijken of ik pcos had ). Hij vroeg het een en ander en zei toen dat hij geen apparaat daar had waar hij mee kon meten en alles goed kon zien. Maar dat ie toch wel even wilde kijken gewoon om te zien wat er zat. Mooie foto meegekregen van m'n baarmoeder met een klein zwart vlekje! DAt zal de vruchtzak zijn.. Heb 25 juni m'n eerste echo, dan ben ik 12 weken.. Pff dat wordt dus geduld hebben!!!
Het is nooit goed bij mij. Klaagde ik twee weken terug nog van het geen hebben van klachten, nu voel ik me zooo ontzettend beroerd dat ik weer niet kan genieten van het zwanger zijn. Ik voel me sinds vorige week misselijk en zo futloos, oververmoeid!! Ik ben zo o tzettend moe dat ik serieus de hele dag kan slapen Ik heb vandaag wel 3 keer korte dutjes gedaan en nog steeds voel ik me alsof ik enorme slaaptekort heb. Daarnaast een barstende hoofdpijn. Ik kan niet in de keuken staat vanwege de misselijkmakende sterke geuren ( kruiden). Vond ik het heerlijk om aan mijn kinderen te snuffelen, zelfs zij stinken nu vreselijk Ik kan niet tegen mensengeur dat ik zelfs walg van mijn eigen lichaamsgeur, terwijl ik iedere dag douche en schone kleding draag. Deze klachten zijn begonnen in week 6 maar vandaag voel ik me zooo beroerd, met verhoging en al. Ooooh en heb ook nog twee kleintjes lopen hier, hoe houd ik dit vol nog 8 maanden. Zo lekker klagen hier maar gelukkig, ondanks mijn klachten, is mijn roze wolk niet verdwenen. Ben zo gelukkig dat ook deze zwangerschsp mij gegund is. As maandag krijg ik mijn eerste echo. Normaal doen ze het pas vanaf week 10 maar ik kreeg zomaar een uitzondering
Haha helemaal mijn verhaal. Geniet ze en we bikkelen ons er maar doorheen. Het eindresultaat mag er namelijk wezen
Bij mij was het Zere borsten Gaaf gezicht Zo zin in aardappelpannekoekjes Twijl ik deze verafschuw... Pruimen eten :s eet ik al jaren niet Hoofdpijnen maar wel verdragelijk.. Hele lichte vlaagjes van misselijkheid Steken en krampen Totaal geen bloeding van innesteling of ong Lage rugpijn bekkenpijj .. En omdat mn 4de zwangerschap is Bollere buik dik nadeel Want iedereen komt na me ben je zwanger Ben maar 5weken pff dus wel irritant Mensen het weten
Nog meer hier die ook wat bruine afscheiding hadden/hebben in de zesde week van de zwangerschap? Bij mij begon t gisteren ineens. Niet veel maar elke keer bij afvegen en heb ook wel een inlegkruisje in gedaan. Gelukkig is het geen vers bloed. Vannacht niets en nu vanmorgen na toilet bezoek weer bij t afvegen.
Pff nou het is hier nog steeds spannend... vandaag zou ik m'n NoD hebben als ik uit ga van een cyclus van 25 dagen wat hij de laatste keer was. Gisteren kon ik niet meer wachten en heb ik een test gedaan. Negatief natuurlijk. Nou kan dat verschillende redenen hebben - ik heb te vroeg getest - m'n cyclus ligt weer overhoop, dat ik niet ongesteld word en het maar de vraag is wanneer m'n eisprong is - dat het deze maand weer niet gelukt is - de actiontesten zijn baggerkwaliteit Al met al ben ik dus nog niet ongesteld geworden, heb wel krampjes af en toe maar verder niets. De misselijkheid is ook eigenlijk grotendeels weg, af en toe nog wat. Soms een drukkend gevoel in m'n buik en op het moment van schrijven heb ik een gevoel wat ik van m'n eerste zwangerschap herken als bandenpijn. Hopelijk is dat positief maar ik ga er maar weer vanuit dat m'n lijf me weer voor de gek houdt en het dus niet raak is.. Ik durf haast niet meer te hopen. Linnie88 : oh spannend!! Ik hoop voor je dat het raak is. Jummymummy : nee bloedneuzen herken ik niet, ik heb die nooit behalve als ik me per ongeluk een keer raak krab in m'n neus ofzo. Vervelend als je dunne vaatjes daar hebt, mijn broer had dat ook en zijn neus hebben ze een keer dichtgebrand, sindsdien heeft hij er geen last meer van. mariellesusan : voor het zingen de kerk uit is ook niet echt betrouwbaar he hihi. Ik zou niet te lang wachten met testen als ik jou was. Het scheelt al heel erg veel als je alle spullen nog hebt en zeker is een kindje duur maar het ligt er ook maar net aan hoe duur je het zelf maakt denk ik toch . Bespreek het zeker met je man, ook je onzekerheid, het is al heel erg positief dat hij zei dat het kindje welkom is als het raak mocht blijken te zijn. Sterkte! Fantastic2 : gefeliciteerd met je zwangerschap! Meis28: oef da's lang wachten. Ik hoop dat je straks een mooie echo gaat hebben, nog eventjes geduld. Goed dat het geen vers bloed is, maar ik zou het wel goed in de gaten houden als ik jou was, desnoods eerder terug gaan als je het niet vertrouwt. Alev84: klagen mag he haha. Ook al zit je op een roze wolk soms wil je gewoon even lekker klagen. Daar zijn we voor om het kwijt te kunnen. Net wat Tiniedice zegt het eindresultaat mag er wezen . Gefeliciteerd met je zwangerschap ook. Tamaresem : ugh lastig dat je het niet meer kan verbergen he. Ook jij gefeliciteerd met je zwangerschap .
Ja het is idd maar weinig! Ik meld het wel als ik mn eerste afspraak bij de vk heb de 28e. Hoop dat er tot die tijd niets geks gebeurd, maar komt vast goed. Is het koud hebben ook een kwaal? Brrrr.. Het is hier mooi weer maar ik heb het elke keer koud vooral s avonds. En heb ook een spier verrekt lijkt het in mn rechter heup/bil en dat is al een paar dagen..! Heb ik normaal gesproken ook nooit haha
Dank je Idd lastig is 4de zwangerschap mn lichaam heeft Het te snel herkent pfff ... 27mei echo pp 6weken en 4dagen Hopen op een mooi kloppend hartje
@Meis28: Zou best kunnen dat we het koud hebben, omdat onze lichaamstemperatuur hoog is gebleven (ik heb een ladycomp en meet nog braaf elke ochtend). En mijn buik is ontzettend warm, dus ik denk dat daar al het bloed daar het hardst nodig is, vandaar kouden handen en voeten. Gelukkig wordt het de komende dagen weer wat warmer. @Tamarasem: Ik heb nog geen kinderen, maar mijn buik is al onwijs dik, m'n darmen zijn normaal al gevoelig en nu flink opgezwollen. Ik heb geen idee hoe ik het nog 6 weken kan verbergen als dit zo door gaat! @shadowcat76: Ik hoop voor je dat het snel raak en gezond is! Probeer niet teveel te piekeren (I know, is lastig). Enneh, testen van de Action?? Ik heb 'gewoon' een clearblue gehaald, ruim vier dagen gewacht (heb n regelmatige cyclus) en één test gedaan. Die was positief, dus die ander heb ik opgeborgen. De huisarts heeft er later nog één gedaan en die was ook positief. @fantastic2: Erg verwarrend vind ik het, die menstruatieklachten. Maar als je het simpel bekijkt, het is de plek waar het allemaal gebeurd, dus dat het ongeveer hetzelfde voelt is eigenlijk niet vreemd. Maar toch he.. Die onzekerheid. @mariellesusan: Al nieuws? @ALeV84: Vorige week was ik flink geschrokken van hevige kramp-steken en een lichte bloeding (want miskraam, etc) en voelde ook een paar dagen helemaal niks meer, geen enkel kwaaltje. Sinds vanmorgen weer misselijk en ben nog nooit zo blij geweest misselijk te zijn! Voelt als een goed teken. En hoofdpijn.. Die zou ik goed kunnen missen.. Dat dan weer wel.
Ja ik mag ook.. Vandaag dag no nod positieve test. Dacht weinig klachten te hebben. Alleen zo erg zweten s nachts sinds een dag of wat En lage rugpijn.. Niet een beetje overigens, maar echt ik kom bijna mijn bed niet uit rugpijn. Sinds vandaag wat last van mijn tepels, maar dat kan ook psychisch zijn nu ik het weet. Mijn man had wat meer verdenkingen.. Volgens hem vind ik al dagen alles stinken en ik had de hele week al geen trek in vlees. Daardoor was ik voor hem al een verdacht persoon hij kent me zo goed die echtgenoot van mij..