de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    Ook ik mag mijn melden , eerste zwangerschap.
    En wat een drama........ Als ik dit 40 weken lang heb, word ik gillend gek.
    Emotioneel gezien, huil ik nu momenteel echt om alles. En zit zo niet lekker in mijn vel. Kan ook niks meer hebben. Alleen mijn bed en een kop warme melk geeft mij nog tevree..

Ook is de emmer mijn beste grote vriend, die elke minuut van de dag naast me staat. En al (flink) gebruik van is gemaakt.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben 6 weken zwanger en erg moe, ook zere darmen en zere buik.
    Ook misselijk en hongerig tegelijk.

3. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Welkom goudvis! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Jammer dat je zo misselijk bent maar helaas hoort het allemaal bij de zwangerschap.

@zonnebloem misschien wat anders proberen te eten (denk aan vezels) zodat je misschien minder misselijk word? Hielp mij bij.

2 weken lang heel erg misselijk geweest en ik had een intieme relatie met de wc, vanuit beide kanten.
    Prompt sinds vandaag is alles ineens weer goed, totaal geen misselijkheid meer en heb voor het eerst weer een echt maaltijd gegeten (broccoli)!
    Heb vanmiddag wel 2 uurtjes geslapen want die moeheid.. ja die is er nogsteeds helaas!

4. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! (Ook voor de rest van de nieuwe dames)

NOD betekend niet ongesteldheids dag. En wat DPO betekend? Geen flaaaaauw idee.. ben hier ook nog maar een paar weekjes actief sorry. Misschien kan een van de andere dames het iets beter uitleggen?

5. YL1992

YL1992 Lid

4 apr 2015
    95
    87
    18
    NULL
    NULL
    Voor NOD:
    - KOUD hebben ( niet warm te krijgen)
    - Kramp in onderbuik
    - Dag voor het testen ineens overgeven na het avondeten.

Na NOD:
    - Moe!!
    - Misselijkheid en ook echt overgeven helaas :(
    - Grotere borsten met hele dduidelijke blauwe aders
    - Het nog steeds continu koud hebben
    - Vaak plassen en dan vooral in de nacht.

Pff wat een lijst eigenlijk maar ik ben helemaal gelukkig (al kan het overgeven niet snel genoeg voorbij zijn)

6. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Dpo = days past ovulation, dus hoeveel dagen je na je eisprong zit.

7. Goudvis3008

23 mrt 2015
    73
    0
    0
    Thuiszorg verzorgende
    zuid holland
    Ohhhh dames, ik loop mij zelf zo op te jutten momenteel.
    Ik heb de hele nacht in een foetus houding gelegen en heb nu zo erg last van mijn schaamstreek, en rugpijn,
    Hoop dat dit gewoon is door het verkeerd liggen.:(:(

8. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Symptomen voor NOD:
    -steken in borsten/gevoelige borsten en duidelijke aders
    -opgeblazen buik
    -ziek, koorts (kan toeval zijn natuurlijk)

Na NOD:
    -Gevoelige borsten/steken in borsten en duidelikke aders
    -buik nog erger opgeblazen
    -kachel stuk, warm, koud, warm, koud enz.
    -drukkend gevoel in vagina (hebben meer dames dit???)
    -moe!
    -sneller een vol gevoel
    -steekjes naast navel

ik weet overigens pas sinds het weekend dat ik zwanger ben ik denk nu tussen 4 en 5 weken.

9. Michelle V

21 jan 2015
    7
    0
    0
    Secretaresse
    Venlo
    Hoi allemaal,

wat leuk om te lezen dat jullie allemaal zwanger zijn. Mij man en ik proberen het al een hele tijd maar omdat ik PCOS heb wil het maar niet lukken. Mijn lichaam reageert niet goed op de medicijnen en dit resulteert in lange cyclussen zonder eisprong.

Na een operatie in januari reageert mijn lichaam nu anders op de medicijnen (hopenlijk beter). Dit resulteert erin dat ik afgelopen donderdag een eisprong heb gehad (ook goed gevoeld). Morgen ga ik bloed prikken in het ziekenhuis maar ik heb nu al wat symptomen:

- met vlagen hoofdpijn;
    - heel vaak echt gevoelige eileider (rechts) hier is het ei ook gesprongen, dit heb ik nog niet eerder zo gevoeld na de eisprong.

Hebben hier meer dames (op een positieve manier) ervaring mee. Ik durf zelf bijna niet meer te hopen omdat het al zo lang niet lukt...

10. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen

Dit heb ik na elke eisprong en helaas niet zwanger.
    Met de eerste zwangerschap juist nergens last van gehad.geen enkele symptoom. Dus het zegt helaas niks. Afwachten en hoop voor jou natuurlijk het beste :)

11. FSL

FSL Lid

1 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik doe ook weer mee.. Wij zijn al aan het proberen vanaf augustus 2013 (met de pil gestopt). Dat is al aardig een tijdje (maar we geven niet op ;))

Ik heb het de laatste maanden een beetje "losser" gelaten o.a. ook door de drukte op werk. Deze maand kreeg ik plots pijn (erg!!) aan de zijkant van mijn borsten (vreemde plek want normaal heb ik dat wel eens voor mijn NOD maar dan voelen mijn borsten van voren gewoon een beetje gevoeliger). En ik ben gewoon lusteloos terwijl ik normaal vol energie zit (kan ook door de drukte op werk komen hoor).

Het gekke is dat ik normaal een cyclus heb tussen de 30 en 34 dagen en mijn "vruchtbare dagen" (ei) zijn/is dan meestal zo bij dag 16/17/18. Nu ken ik mijn lichaam na 1 jaar en 8 mnd wel en voelde ik op dag 15 steekjes (mijn ei) en nu heb ik al sinds dag 18/19 pijn aan de zijkant van mijn (.) (.) Is dat niet erg vroeg?? Zelfs als het al zo is dan kun je toch niet 3/4 dagen na je ei iets voelen??

We hebben deze maand ook niet heel erg "geklust" op dag 15 en 16 wel maar op dag 17/18 niet.

Wat vinden jullie?

12. jonna

jonna Actief lid

3 mrt 2015
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor NOD:
    - 5 dpo 1 pijnscheut in buik (innesteling?)
    - 3 dagen voor nod ietwat gevoelige borsten aan de zijkanten.
    - 1 dag voor nod menstruatiekrampen in buik en lage rugpijn en duizelingen als ik te snel opstond.

Heel weinig kwaaltjes eigenlijk! Bij vorige zwangerschappen had ik meer last van borsten en geen menstruatiekramp. Ik had dan ook niet gedacht dat ik zwanger zou zijn, maar na 3 dagen overtijd toch maar getest 😊

13. Blauwmeisje

Blauwmeisje Nieuw lid

8 apr 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Volgende week dinsdag is mijn NOD. Ik twijfel echt ontzettend erg!! Ben gestopt met de pil 13 februari toen dacht ik dat ik zwanger was omdat ik mijn pil 4 dagen was vergeten. Ik had uit eindelijk negatief getest wat ik stiekem ontzettend jammer vond! Ik en mijn vriend besloten om er voor te gaan! De dokter zei dat het geen kwaat kon en niet schadelijk is omdat ik net de pil had laten staan. Na mijn volgende cyclus weer negatief..:(
    Ik kreeg mijn menstruatie wel 2 keer 10 dagen te vroeg en van de voren bruin verlies en nu nog niet! Ik wil me zelf niks wijs maken omdat het natuulijk alsnog mis kan gaan maar ik heb hier en daar wat kwaaltjes..

Elke keer beetje misselijk
    Last van mn darmen
    Paar dagen zeurige/menstruatie achtig gevoel in mn onderbuik
    Hoofdpijn
    Verl meer plassen als normaal
    Urine ruikt heel sterk
    Veel meer dorst
    Lichte pijn in onderrug
    Laatste 3 dagen steeds meer wit verlies best wel dik
    Af en toe van die steekjes die voelen als menstruatie dat ik denk neee toch!?

Ik wil heel graag nu al testen maar ik weet zeker dat het daar nog te vroeg voot is. Iemand ervaring hiermee??

Groetjes:)

14. Doperwtje

Doperwtje Actief lid

7 apr 2015
    162
    6
    18
    NULL
    Breda
    Voordat ik een positieve test had, merkte ik al aan mijn borsten dat er iets in mijn lichaam aan het veranderen was.
    Mijn borsten werden al groter! En de kleur van mijn tepels werden ook al donkerder... dat was mijn eerste teken.
    Verder had ik nergens last van. Geen andere symptomen. :)

15. Dide

Dide Actief lid

22 jun 2014
    116
    41
    28
    NULL
    NULL
    Ik voelde gewoon dat het raak was! Ik had constant gloeiwangen en koude rillingen. Ook slapen snachts ging heel slecht! Tijdje na nod gewacht en toen uiteindelijk positief getest:)

16. Mamavangend86

15 dec 2014
    49
    0
    0
    Verzorgend IG
    Coevorden
    mijne zijn :

3 dagen voor NOD:
    - misselijk
    - vreselijk moe
    - Blehhh gevoel
    - Warme borsten
    - warm en dan weer koude handen
    - Beetje roze slijm verloren

en gister positieve test en vanmorgen goede bloedtest van hcg 450!

17. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Wauw gefeliciteerd!!

18. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Hoi ik had als eerste symptoom want ik had niet zoiets van ik moet testen want ik wachtte mijn menstruatie af of met de clomid te beginnen. Ik had ook een kuur van 10 dagen met duphaston gehad dus ik moest wel gaan menstrueren en op de 12e dag nog niet ongesteld, ik heb het zkh gebeld en mijn behandeld arts zei dat het nog 2 weken kon duren...
    Ik dacht oke .. en ik had ook verteld dat ik buikpijn had enz..
    Dat hoorde er allemaal bij zei ze..
    Ik kom onderweg naar mijn werk een kruidvat voorbij,dus heb een testje gekocht met de gedachte het zal weer omowit zijn zoals gewoonlijk..
    Ik erop geplast en er kwamen 2 streepjes ik schrok me rot!

Mijn symptomen:
    Het gevoel dat er iets is en je weet niet wat.
    Geen zin in seks
    Geen zin om mijn eigen op te maken
    Buikpijntjes/ steekjes

ik was niet misselijk of moe wat ik nu wel heeeel erg heb.
    Succes en geniet van jullie zwangerschap xx

19. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Hoi dames,

Ik heb vandaag mijn echo gehad. Alles is goed en het hartje klopte mooi. Ben 3 dagen vooruit gezet dus dat word 9 weken en 6 dagen vandaag.

mijn symptomen vandaag zijn weer eens verdwenen, heb nergens last van. Alleen van borrelende darmen en vermoeidheid. Maar dat kan morgen weer anders zijn haha.
    ook veel last van stemingswisselingen en daar is ml nogal te dupe van. Wantrouw hem opeens heel erg terwijl hij alles voor mij doet..
    Hoop dat dat snel voorbij gaat.

20. Sarina19

Sarina19 Lid

13 apr 2015
    25
    0
    1
    NULL
    Amsterdam
    Yeah na IUI poging nr 5 mag ik eindelijk mijn lijstje toevoegen aan dit forum:

voor nod:
    -Pijn aan de borsten (heb ik altijd, dus niet echt een teken)
    -flinke steken in de lies bij opstaan
    -verkouden rond nod

Positieve test met twee strepen een dag voor de bloedtest in het ziekenhuis.
    De volgende dag een positieve bloedtest.

Na nod:
    -Beetje pijn/gevoelige borsten
    -Soms wat krampjes
    -Moe, erg goed slapen maar wel vroeg wakker

Ondanks ons lange traject met onderzoeken, endometriose fase 1 en alle behandelingen in het ziekenhuis ben ik heel rustig en helemaal niet bang dat het fout kan gaan. Een deken van rust en vertrouwen.

Deel Deze Pagina