de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik heb ovulatietesten gebruikt
    Za 5 en zo 6 positieve ovulatietest
    Zo 6 steken rond 17 a 18 uur....eisprong...test 22 uur negatief.
    Za 12 na het wakker worden steken/krampen dacht ongesteld te worden maar niks.
    Afgelopen week alleen last van me rug gehad, 2x maagzuur en vanmiddag wat draaierig.....verder niets.

2. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    JAAA ook ik mag. Vandaag positieve test in mijn handen!
    zolang verheugd om ook eindelijk mijn verhaal te delen!

8-9 positieve ovu test gehad.
    15-9 heel kort steekjes links ( waarschijnlijk innesteling)
    vanaf 22-9
    - het koud hebben, maar toch gloeien
    - sneller vettig haar
    - gevoel alsof ik ongesteld moest worden (krampjes, steekjes onderbuik/rug)
    - veel honger, maar snel vol zitten
    - ik weet nu wat wordt bedoel met 'anders' voelen

22-9 positieve test =D

3. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    1dpo veel eipijn (normaal niet)
    4/5/6dpo heel veel waterige slijm (normaal geen/amper)
    Vanaf 8dpo tot nod; moe en ongi gevoel in onderbuik en af en toe gevoelige borsten en misselijk soms beetje

11dpo: tuurtest
    13dpo: licht streepje
    14dpo: duidelijk positief!

Nu nog steeds gevoelige onderbuik en misselijk als ik honger heb. Verder voel ik me goed!

4. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Veel moeten plassen, pijnlijke borsten en ben sinds kort heeeel moe. Gisteren om 21.00 uur lag ik al te slapen (lees snurken volgens ml)...

5. Iertje

Iertje Bekend lid

16 aug 2015
    632
    3
    18
    Ik heb op DPO 10 al positief getest en vind het zo spannend.. Zondag is mijn NOD ben dan weer bang dat ik maandag alsnog ongi wordt! Heb net 2 doosjes 2v5 gehaald.. Fingers crossed voor oplopende testen

6. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Veel moeten plassen, erg moe, Na het ontbijt super misselijk wat de rest van de dag wel aanhoudt, erg snel geprikkeld. En misschien nog wel het meest aanwezig van allemaal... mijn sluizen die ik niet meer onder controle heb waardoor er ieder moment van de dag ongeacht de plek een ware overstroming plaats vind.. Erg storend vooral als het gebeurt omdat je zin hebt in eten, maar alles wat je in huis hebt je tegen staat.

7. Annebeth

Annebeth Bekend lid

11 sep 2015
    688
    449
    63
    Ik had symtomen op momenten, dus niet de hele dag door:
    -dpo 1-5 tel ik even niet mee, omdat ik pregnyl heb gezet en dat is zwangerschapshormoon dus daar had ik klachten van maar dat had natuurlijk nog niks met evt bevruchting/innesteling te maken.

-symptomen waar ik elke dag last van had: vermoeidheid, 's nachts 1 keer wakker worden (soms om te plassen). Sneller vet haar.

-6 dpo: innesteling waarschijnlijk gevoeld, milde korte krampjes rechts paar centimeter onder mijn navel vlak voor het slapen gaan. Ik werd er later wakker van, met sterkere krampjes.
    -7 dpo: nog steeds krampjes af en toe.
    -9 dpo: paar druppeltjes helderrood bloedverlies na het vrijen. Ik vermoed sterk dat dit een contactbloeding was en geen innestelingsbloeding. Maar contactbloedingen heb ik normaal gesproken ook niet, dus dat was al wel interessant. Teken van betere doorbloeding?
    -10 dpo: weinig eetlust, sterker reukvermogen. Zeer gestresst op het werk
    -11 dpo: milde pijn na klaarkomen, grotere borsten maar nog geen pijn of gevoeligheid. 1 scherpe kramp. Vlaagje misselijkheid na het autorijden. Zware benen bij de trap opgaan. 's avonds kleine boertjes (echt wel 10tallen oprispinkjes).
    -12 dpo: nog steeds die kleine boertjes. Verder weinig klachten. Wat gespannen buik.
    -13 dpo: zeer gevoelige/gespannen borsten. Gespannen buik, aan rechterkant. Veel dorst en zin in fruit.

Al met al lijkt het zo heel wat, maar 90% van de tijd voelde ik dus helemaal niks. Laat je dus niet te onzeker maken als je geen klachten hebt.

8. BusyQueenBee

BusyQueenBee Actief lid

25 sep 2015
    270
    0
    0
    Operator
    Twee hoog in Zuid
    Oke, ik ben benieuwd wat jullie van mijn klachten vinden!

-van de week kon ik de reclamefolders nog niet eens doorkijken zonder misselijk te worden, ook naar de winkel was een ramp.

-geen hap door je keel kunnen krijgen door een brok in je keel, maar wel een hongergevoel hebben

-gewoon helemaal geen trek in eten hebben

-licht gevoelige borsten als ik er op druk (was bij 1e zwangerschap veel erger)

-pijn in onderbuik

-opgeblazen gevoel

-pukkeltjes over hele lichaam

-moe zijn

-chagrijnig zijn

-ontzettende spierpijn in bovenbeen, geen idee waar dat vandaan komt

-lage rugpijn

-obstipatie

-en vanochtend had ik pijn tijdens de seks

9. Emra

Emra Lid

23 mei 2015
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi allemaal, regelmatig berichten van anderen gelezen toen ik bezig was met zwanger worden.

Dit zijn mijn symptomen:
    1 dpo: zeurend gevoel onderbuik
    2 dpo:borrelende darmen
    4 dpo: pukkeltjes! (Eerder dan normaal)
    5 dpo: moe, steekjes onderin buik en licht misselijk
    6 dpo: steekjes onderin buik en zeurend gevoel onderrug (maar had ik vorige maand ook
    9 dpo: zeurend gevoel onderbuik en onderrug, iets gevoelige () (), heel licht misselijk
    10 dpo: meer eetlust, avond rillend in bed
    11 dpo: gevoel onderin buik en liezen, moe, vaker plassen
    12 dpo: positieve test! Cb: 2-3 weken
    Vaak plassen, gevoel onderin buik blijft, zeurend gevoel onderrug, misselijk
    Nod: alles wat hierboven staat + lichte hoofdpijn
    Na nod tot nu (5,5): trekkend gevoel in onderbuik, steeds meer misselijk, moe!, gevoelige tepels, regelmatig zeurend gevoel onderbuik

10. AnLo

AnLo Actief lid

16 nov 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    8dpo: steek in onderbuik
    12dpo: gevoel alsof ik ongesteld moet worden (soort buikpijn)
    13dpo: idem
    14dpo: moe, lage rugpijn

Nog 2 dagen voor ik ga testen...spannend!

(Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook gevoelige borsten, maar tot nu toe nog niet.)

11. Annelinda

Annelinda Lid

1 okt 2015
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal! ik zoek al een tijdje naar een juist forum waar wat meer vrouwen actief zijn om ervaringen te delen. Denk dat ik 'm eindelijk gevonden heb:)

Als ik het zo lees heb ik haast alle symptomen die bij zwangerschap horen. Ik kan pas volgende week testen volgens mijn dokter, want de goedkope test die ik op mijn nod deed was negatief.

Ik heb een maal Omifin (clomid) kuur genomen en Utrogestan.

Twee dagen voor nod kreeg ik menstruatiekrampen. Ineens voelde ik me naar en toen ik naar de wc ging veegde ik donkerrood weg (dus geen echte bloeding zoals bij menstruatie, alleen donkerrode vegen). Drie dagen daarna (een dag na nod) had ik eenmaal donkere afscheiding.

Dit zijn mijn symptomen:

Voor nod:
    - eenmalig veeg bloed
    - misselijk
    - sporadisch steken ín vagina en anus (sorry haha) en rechtsonder in buik
    - menstruatiekrampen
    (normaal wanneer ik echt ongesteld word ben ik misselijk, slaap ik heel diep en heb ik pijnlijke borsten. Dit had ik nu niet op de lichte misselijkheid na)

Na nod:
    - continu plopjes in mijn onderbuik, nu haast de hele dag door - meer dan een week (of twee zelfs)
    - vooral als ik 'savonds in bed lig voelt het alsof ik een bal in mijn onderbuik heb, het voelt strak aan en iets dat lijkt op 'banden getrek'
    - rommelende darmen ook al meer dan een week
    - hele dag door licht misselijk
    - eigenlijk geen eetlust, niet door misselijkheid, maar gewoon geen trek
    - rond nod was ik steeds vochtig, ik heb vrijwel nooit afscheiding, nu ook niet, alleen kleur en geurloos vocht.
    - vagina ruikt extreem schoon, ik hoef het niet te eens wassen
    - orgasme is ineens een stuk intenser en lekkerder

Dit alles heb ik nooit gehad. Nu zeggen sommige mensen dat dit bijwerkingen zijn van de Omifin(Clomid) maar ik lees echt nergens dat vrouwen deze specifieke klachten hebben tot zelfs vier weken na gebruik. Ik heb tijdens gebruik namelijk totaal nergens last van gehad en echt na de nod begonnen deze klachten. Ik ben nu een week over tijd en zal deze aankomende week een betere test doen van CB. Mijn dokter denkt dat dit wel een zwangerschap is, maar veel mensen online geven toch echt aan dat dit Clomid klachten zijn. Echter zijn degene die dit aangeven nooit aan de Clomid of Omifin geweest.

Ik weet dat ik het pas zal weten als ik een test heb gedaan, dat is helaas dus nog even wachten wat heel spannend is!!

Maar om niet een al te grote deceptie mee te maken, wil ik weten of deze duidelijke symptomen die ik hier overal lees, louter door Clomid gebruik kunnen komen, vier weken na gebruik en meer dan een week lang.

Liefs!!

12. saphira85

saphira85 Lid

7 apr 2015
    91
    0
    6
    Ik mag ook mijn symptomen plaatsen.
    Heb vandaag positief getest 3 dagen na nod.

Ik heb nog niet veel symptomen tot nu toe.

(Een paar dagen) voor nod:

-Vaker plassen,druk op de blaas
    - Meer bultjes op schouders
    - al 3 weken verkouden

Vanaf nod:

- borrelende darmen
    - kriebeltjes diep in onderbuik
    - menstruatie krampen(echt alsof het doorzet maar gelukkig dus niet)
    - beetje gevoelige borsten

Zojuist met snuiten van neus best wel wat bloed erbij.

Dat was het tot nu toe.
    Ben benieuwd hoe het gaat verlopen :)

Groetjes Lizette

13. Friezin87

Friezin87 Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden

en heb je inmiddels getest ? vast wel... en was die positief ??? duim duim

14. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik nogal raar ben, maar dit zijn mijn sympomen voor nod:

Dagelijks niezen. Normaalgezien word ik ziek als ik moet niezen. Maar deze keer niet.
    Enkele steekjes in mijn onderbuik
    rugpijn

Morgen is mijn nod, maar ik testte maandag al positief :)

15. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Heel pijnlijke borsten die in drie dagen tijd een cup groter werden
    Hongergevoel
    Veel plassen

16. Danidani

Danidani Lid

6 mrt 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgende week mijn NOD..

Maar sinds een weekje of zo menstruatie krampjes (linkerkant voornamelijk hoogte lies).. en vlagen misselijk, erg moe en heel af toe het gevoel dat ik flauw ga vallen..

nog ff afwachten voor mij maar herken dit dus niet van mijn vorige zwangerschap

17. 1e kindje

1e kindje Lid

14 okt 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om al die overeenkomende (en soms ook verschillende) symptomen te lezen.

Zelf ben ik nu 6,5 week zwanger van ons eerste kindje. Best spannend allemaal (hebben er IUI voor nodig gehad, en gelukkig bij de 1e poging al raak :) ).

Wat ik merk:

- de week voor het testen keelpijn. Geen verkoudheid maar gewoon ineens erge keelpijn en hoestbuien.
    - beter ruiken
    - zere borsten
    - rommelende buik/darmen
    - boeren
    - sneller moe
    - afscheiding
    - een soort zenuwachtig gevoel de hele dag
    - afgelopen nacht moest ik niezen en lag op mijn rug. En kreeg ineens een flinke steek in mijn onderbuik aan de rechterkant (vond dat wel even 'eng').
    - trek hebben, maar geen zin om te eten en nergens zin in hebben
    - beetje rare smaak in mijn mond

Volgens mij was dit het wel een beetje :D

18. Hope86

Hope86 Actief lid

3 okt 2012
    233
    5
    18
    Vrouw
    Flevoland
    Wauw! Twee jaar geleden mocht ik hier mijn symptomen ook al opschrijven, en vandaag mag ik weer! Zwanger van de tweede!

Voor NOD:

- minder eetlust
    - sinds innesteling regelmatig misselijk
    - rommelende darmen
    - "plopjes" in mijn buik gevoeld
    - kleine steekjes in mijn lies
    - zenuwachtig gevoel

19. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb die steken rechtsonderin ook!! Als ik hoest of nies inderdaad. Ik heb maandag over een week mn eerste echo, dus we zullen zien, maar ik heb gelezen dat het soort bandenpijn is.
    Wij zijn ook zwanger van ons eerste kindje... Spannend!

Naast die steken heb ik de volgende symptomen;

Heel koud overdag en s nachts opvliegers
    Vlagen van misselijkheid gedurende de dag (het helpt als ik regelmatig eet)
    Ik heb tieten ipv borsten ;) allemensen!
    Tepels waren vorige week wat gevoelig, maar niet enorm pijnlijk
    Er gebeurt de hele dag van alles in mn buik. Veel gerommel, krampjes, steekjes
    Veel plassen (en stinkende urine. Sorry voor de details)
    Veel afscheiding

Dat was het wel zo'n beetje.... Heb alleen al nesteldrang ;) slaat nergens op natuurlijk, maar ben al dagen aan het slepen met spullen om ruimte te maken!

20. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hier eigenlijk weinig symptomen, mijn moeder en vriend merken het wel aan me.
    - Ik ben sneller geïrriteerd (volgens mij zijn de mensen gewoon irritanter geworden sinds ik zwanger ben)
    - En ik schijn beter te ruiken (ook dit klopt niet, er zijn gewoon mensen en dingen, die sinds ik zwanger ben heel erg stinken!)
    -Rond m'n NOD en de week er na menstruatie pijn, nu al veel minder alleen af en toe een steekje in m'n lies
    - Wel heel snel na het eten weer een knor maag en als ik dan niks eet word ik een beetje weeïg. Ik kan vervolgens niet zo veel eten als normaal.

Deel Deze Pagina