Hoi Sanne, Bij mijn eerste 3 iui's had ik ook zere borsten in de tweede wachtweek. Volgens mij kan dit komen door de pregnyl. Sowieso zijn alle zwangerschapstekenen in de 2 wachtweken "vals" als je pregnyl gespoten hebt. Gr.
Dit kan heel goed, maar het zijn waarschijnlijk je darmen die opzetten. Door de hormonen gebeurt er van alles in je lijf, je darmen zetten in het begin op, vandaar het dikkere buikje. Dit kan minder worden, maar dan gaat de buik uiteindelijk natuurlijk echt verder groeien
Het lastige is dat heel veel symptomen overeenkomen met ongesteldheidspijnen.... Ik was ook heel onregelmatig, dus heb toen ik overtijd was een paar dagen extra gewacht. Ook omdat ik elke maand wel iets dacht te voelen en dan toch ongesteld werd. Gevoelige borsten zijn wel een duidelijk symptoom... Wil je zekerheid (ondertussen zijn we weer een paar dagen verder) toch gewoon een testje halen...
Het kan het ontpillen zijn, die hormonen moeten je lijf uit Als je sinds begin januari gestopt bent, moet je eerste periode nu ongeveer komen? Weet je nog van voor de pil hoe je cyclus was? Ik had bijvoorbeeld een relatief lange cyclus, precies 5 weken. Dan weet je ook wanneer je overtijd kan zijn en een testje zou kunnen halen...
hoi hoi eindelijk maar dan ook eindelijk kan ik ook neer zetten wat wij voor symptomen hebben en hadden voor nod: - op de dag van de vermoedelijke innestelling niet lekker misselijk hoofdpijn , dacht dat ik de griep kreeg maar na 2 uurtjes geslapen hebben waren de symptomen weg ( of het nou echt met de innestelling te maken heeft gehad zullen we nooit weten) week voor nod: - snel geirriteerd , mijn vriend kon weinig goeds doen - moe veel gapen maar toch niet in slaap kunnen komen - met vlagen misselijk - lichte pijn in mijn (.)(.) - steken in mijn lies - rare buikpijn ( anders dan menstruatie pijn) - pukkeltjes - moeilijk naar de wc kunnen ( obsitpatie) - rommelende darmen - een neusgat zat steeds verstopt - niet bezig met ongesteld worden ondanks ik zoveel symptomen had , had ik geen idee dat ik zwanger was ook omdat een aantal van die symptomen wel vaker had voor mijn menstruatie maar na het testen toch wel heel duidelijk 2 streepjes eindelijk na 8 maanden na nod: - ongeloof , geluk - moe - niet in slaap kunnen vallen - rommelende darmen - pukkeltjes - moeilijk naar de wc kunnen - neiging naar bepaald voedsel.. (komkomer:s) - katten zijn aanhankelijk en hond extra waaks ik wil nog wel even kwijt dat ik in de 8 maanden vaak naar dit soort forums zat te kijken om hoop te vinden en altijd vindje wel iets wat je nu lichamelijk ook voeld , maar dit hoefd niet te zegen dat je zwanger bent maak jezelf niet te gek als je niet voeld of juist heel veel hoe moeilijk het ook is wacht even af ik heb gemerkt dat los laten echt de beste manier is van zwanger raken ...... succes allemaal
Jeeej!! Vandaag na een aantal negatieve testen een positieve test!!! (nu 1 week overtijd) Mijn eerste symptomen (na NOD) zijn: -Borrelende buik -Obstipatie -Beetje misselijk 's ochtends -Af en toe meer witverlies -Af en toe maagzuur -Veel kleine boertjes, soort van luchtbelletjes -Heel veel trek in eten (normaal ook wel een goede eetlust maar nu een stuk extremer, zo erg dat ik me gewoon echt niet kan beheersen) -Slecht in slaap komen en vaak wakker worden -Af en toe wat geïrriteerd (maar daar kon ik daarvoor ook al wat van, haha) Eigenlijk had ik dit alles voor mijn NOD ook al, behalve het slaapprobleem en de boertjes... Groetjes, Jody
Nou, ik ga m'n symptomen hier ook maar opschrijven! Na lang wachten mag dat namelijk eindelijk. Heb hier vaak even gekeken of er bekende symptomen tussen zaten. En ja, elke keer las ik weer bekende dingen, maar elke keer was het toch niet raak. Na escape-iui nu zwanger (na ruim 3,5 jaar!). Voor de positieve test eigenlijk geen duidelijke symptomen. Alleen had ik 14 dagen na eisprong (nod dus) ontzettend last van m'n onderbuik. Staan, liggen en staan, alles deed pijn. Tranen stonden in m'n ogen, kon wel huilen. Na een uur was dit weg en had ik alleen nog een beetje drukkend gevoel over. Ik verwachtte snel mijn menstruatie. Maar toen die na twee dagen er nog niet was toch maar getest om zekerheid te hebben (dat ik gewoon wat later ongesteld zou worden dacht ik). En ja hoor, gewoon twee vette strepen!!! Symptomen na positieve test; - gevoelige borsten - soms last van maagzuur - in de avond verminderde eetlust
hey dames, ik heb nu al meer dan een week last van mijn borsten. Ze zijn de hele tijd stijf en doen pijn. Ook een zeurend gevoel onderin mijn buik. Vorige week maandag een test gedaan maar die was negatief. Nu kan dat natuurlijk veranderd zijn maar kan het ook een andere oorzaak hebben? Ik ben wel overtijd.
Ik moet zeggen dat op het moment dat ik dacht dat ik zwanger was ik het niet was. Ik had superveel verschillende symptonen elke maand. Buikpijn, zere borsten, veel plassen en van alles en nog wat. Deze maand geen symptomen gehad alleen wat fellere steken in mijn onderbuik en last van mijn onderrug, niet noemenswaardig verder. Dus juist in de maand dat ik geen symptonen had werd ik het!
Ha, fijn ik mag mij ook melden hier! Ik heb vandaag getest, 1 dag voor NOD, en hier komt mijn lijstje: voor nod: - 2 dpo wit & iets-roze vloei, en magisch (tintelend) gevoel in mijn buik - 3 & 4 dpo witvloei - 2 & 3 dpo heel bizar en veel gedroomd, obstipatie - 4 dpo rommelende buik, vroeg wakker, beetje hoofdpijn, obstipatie - 5 dpo licht misselijk, pijnlijke boobies 's nachts, obstipatie - 6 dpo rommelende buik, bizar en druk gedroomd, vroeg wakker, misselijk, boobiepijn, beetje witvloei waardoor ik hoop verloor... - 7 dpo rommelende buik, pijnlijk branderig gevoel in de tepels, beetje misselijk - 8 dpo opruimwoede, geiiriteerd op mijn lief (hij had alles verkeerd gedaan die dag) - 9 dpo rommelende buik, beetje boobiepijn - 10 dpo lage rugpijn, waardoor ik denk dat ik ongesteld ga worden, spotting - 11 dpo ik verlies hoop, ben depri, denk dat het over is, 's nachts kuitkramp, en kramp in tenen, spotting - 12 dpo rommelende veel misselijk, minder boobiepijn, spotting, gevoel dat er toch iets blijft plakken...(beebje bedoel ik). Tegen lief gezegd: ik durf het niet hardop te zeggen maar ik wéét dat ik zwanger ben. Omdat ik dit al 3 x eerder heb meegemaakt, toch maar besloten nog even te wachten met testen. - 13 dpo ben in de war, want wel buikpijn en rugpijn, maar ook nog steeds misselijk, en ik voel nog steeds geen PMS-klachten zoals hoofdpijn, zware benen, ik hou geen kilo vocht vast, ik lust geen chocola en heb nu pas het 1e pukkeltje in de hele cyclus. Het begint mij steeds meer te dagen dat er iets niet klopt + Enorme testdrang! Over het algemeen weinig trek, en dingen smaken mij minder, zoals koffie, en chocola, waar ik normaal dol op ben. 11 dpo enorme behoefte aan fruit en veel dorst. 1 dag vóór NOD (13 dpo) rond 18uur getest, met een zeer gevoelige zwangerschapstest, en binnen 5 seconden zag ik de 2 vette strepen verschijnen! Zoals anderen hier ook schreven: ik heb zelf vaak dit topic gelezen in de hoop mijn symptomen te kunnen interpreteren, maar dat is echt moeilijk. Dit keer dacht ik in eerste instantie juist dat ik ongesteld zou worden, terwijl het vorige maand nog andersom was, omdat ik toe nog meer 'symptomen' had. Ik adviseer je elke maand alles goed bij te houden voor jezelf zodat je je eigen lichaam leert kennen. Dan kan je de subtiele verschillen herkennen. Zelf heb ik alles in mijn agenda in mijn mobiel bijgehouden. Zo kon ik ook verschil herkennen met vorige maanden, bijvoorbeeld: ik heb niet eerder witvloei direct na ovulatie gehad, of spotting voordat ik ongesteld moet worden, en ik heb altijd hoofdpijn een paar dagen voor de menstruatie. Door deze dingen gingen er toch steeds meer alarmbelletjes rinkelen. Succes meiden!
vanaf wanneer merkt je er iets van dan? paar dagen voor nod of langer? en moet je altijd iets merken?
De eerste symptonen kreeg ik 4 dagen voor de NOD (omdat ik toen pas lichte krampjes kreeg) Normaal gesproken kreeg ik die een week voor de NOD al. En eigenlijk was het grootste symptoon dat ik geen symptonen had, ik voelde elke maand wel iets en nu niets. Daarnaast had ik op de NOD last van lage rugpijn.
Mijn symptomen: MOE grote borsten vlekken in mijn gezicht beetje weeïg gevoel allemaal weer heel anders dan bij mn eerste
Bij deze mijn lijstje achteraf terugbekeken Ik zeur volgens mijn omgeving al 2 weken over vieze luchtjes, koffie stinkt sinasappel stinkt het schoonmaak middel stinkt deo stinkt.. achteraf gezien is dit dus door de zwangerschap, mijn moeder had dit ook direct en die kon zelfs niet meer de supermarkt in... o oooo! Ik heb hoofdpijn al 4 dagen ( heb ik wel vaker maar zou erbij kunnen horen) Ik was ineens misselijk snachts vanaf toen eigenlijk ook na elke maaltijd en bij nare geurtjes mijn buik kan ik niet meer inhouden mijn borsten zijn ronder.. ze lijken opzij te groeien?! mijn tandvlees is zachter en gevoeliger, ik heb een gebit boven en dit ding vervloek ik nu als ik al niet moest kokhalzen door geurtjes moet ik dat wel door dat ding wat ineens zo naar voelt tegen me gehemelte.. seks is totaaaaal anders.. ik heb zelf niet veel zin meer maar kon me er toch toe zetten gisteravond na het goeie nieuws. Het voelde echter apart en echt anders dan ooit mijn partner viel dat ook op, ik kreeg enorm veel afscheiding ipv dat ik vochtig werd.. ( sorry voor de dirty details!) Ik heb voor de rest geen honger wel honger geen honger wel honger.. weet het zelf niet eens precies en ik moet enorm veel naar de wc ben gister geloof ik zo'n 14 keer geweest en dat waren elke keer behoorlijke liters! Oja en ik heb giga puisten op me wangen en kin!
Vanmiddag las ik dit nog met een groot vraagteken in mijn hoofd en nu met een uitroepteken, want ik heb vanavond positief getest!! Ik weet al meer dan een week dat ik zwanger ben, maar maandag was de test nog negatief!!! - Ik had een soort magisch gevoel in mijn buik een soort tinteling. - Vorige week begon ik met lichte misselijkheid de hele dag door! - Mijn darmen waren vorige week ook al aan het rommelen! - Af en toe steken in mijn borsten - Af en toe menstruatiepijnen - Emotioneler, mijn lontje is ook een stuk korter!! - Moe en snel koud (sinds deze week!)
Lijkt mijn lijstje wel: voor nod: rommelende darmen zere borsten al 2 weken voor nod emotioneler ben al 2x in huilen uitgebarsten om niks, al voordat ik een postieve test had. moe en snel koud na een positieve test: rommelende darmen zere borsten (begint nu af te zwakken) snel koud snachts wakker worden van buikpijn/ongi gevoel heel veel plassen en rare stoelgang. Ik dacht echt dat het deze maand niks geworden was, maar had een enorme testdrang al 6 dagen voor nod... toch een test gedaan en positief met een duidelijk zichtbaar lijntje, niks geen turen. Nu denk ik wel dat ik mijn eisprong eerder heb gehad vandaar zo'n vroege positieve test. Ik tel zelf 3 dagen langer zwanger dan mijn banner aangeeft. We duimen heel harddat ons beebje blijft plakken en dan zullen we over een paar weken van de verloskundige wel horen hoe ver we precies zijn.
Ok, ik denk dat ik inmiddels hier ook wat durf te posten. 9dpo: 5 minuutjes ofzo heel zachte krampjes (heb ik ook wel eens in ongi rondes) 11 dpo: paar uur lang een beetje zeuderig gevoel in onderbuik (heb ik ook heel regelmatig in ongi rondes) vanaf 13dpo: borsten voelen heel raar strak als na de pregnylspuit (nog nooit op andere momenten dan na de pregnylspuit gehad) vanaf 14 dpo: krampen! Soms goed te doen, soms heel heftig zo'n 4 x per dag, vooral s nachts (nooit zo gehad in andere rondes) vanaf 14dpo: beetje moeier dan normaal, maar goed te doen (heb ik ook wel eens voor nod) vanaf 15dpo: beetje rommelig leeg gevoel in maag wanneer honger, maar niet echt misselijk (heb ik ook wel eens de laatste dagen voor ongi). vanaf 15dpo: Koud! brrrrr. Veel erger dan normaal. Ik had voor 13dpo deze ronde totaal niet het gevoel dat het raak was, omdat ik heel wenig voelde in verhouding tot andere rondes.
Mijn eerste symtomen zijn Jeuken boobs en zwaar en groter (zeker een maat), erg emotioneel koud steken/zeur gevoel in de liezen En in het begin het gevoel dat het niet raak zou zijn maar doordat ik 5 dagen voor nod erg emotioneel reageerde toch maar een test gedaan. En na de positive test ook af en toe een hele dag miselijk. en vermoeid.