de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik kan wat toevoegen, morgen 6 weken:
    - gespannen (iets vollere) borsten! 😄😄
    - vaak honger
    - snel vol zitten
    - nog altijd die allesverwoestende kou
    - chagrijnig (mede door de utro denk ik)
     
  2. natalie21

    natalie21 Lid

    28 mrt 2016
    30
    0
    6
    Ik ken iemand die meteen na de ingreep zwager was. Wij hebben toen nog zitten tellen en gedacht die had nooit een mk had gehad..
     
  3. Dharma

    Dharma Lid

    20 nov 2016
    25
    0
    0
    Thuiszorg
    Amsterdam
    Een week vóór de NOD
    - Opeens een hoge bloeddruk en hoge hartslag

    Rond de NOD
    - Niet echt het gevoel van 'zwanger zijn', maar vooral het gevoel dat ik vrijwel zeker wist dat ik nog lang niet ongesteld zou worden. Had niet eens maandverband oid bij me, omdat ik totaal geen pms of ongi gevoel had.

    Een week na de NOD:
    - 's Morgens om 5 uur klaarwakker omdat ik misselijk ben. Misselijkheid gaat direct over als ik iets eet.
    - Misselijkheid gedurende de dag. Ik heb vrij snel honger, maar zit vervolgens ook vrij snel vol. Dus eet de hele dag door kleine beetjes.
    - Alleen nog behoefte aan gezond eten. Ik kan opeens ontzettend genieten van een kop thee, een lekkere warme maaltijd of fruit. Ik kan ook wel genieten van snoep of koek, maar ben het dan ook vrij snel zat. De Mac of Burger King moet ik opeens niks meer van hebben.
    - Opgezette gevoelige pijnlijke borsten en grotere tepels.
    - Vaker naar de wc voor ontlasting
    - Rommelend gevoel in mijn baarmoeder
    - Seksdrift lijkt opeens compleet verdwenen en is veranderd naar een ander soort seks (de liefde bedrijven ipv geilheid)
     
  4. susy26

    susy26 Niet meer actief

    moet altijd eten in de ochtend maar nu niet echt..
    en ook slapen jeetje, in slaap vallen gaat op zich wel, maar dan word ik om een uur of 5 ,6 wakker en kom ik moeilijk in slaap.
     
  5. Faeliv

    Faeliv Actief lid

    2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Ook positief getest vanmiddag!
    - grotere gespannen en pijnlijke borsten
    - branderige ogen
    - licht maagzuur
    - rommelende darmen, andere ontlasting (vaker, anders)
    - lichte hoofdpijn
     
  6. Pixxel

    Pixxel Actief lid

    25 sep 2016
    270
    16
    18
    Vrouw
    - Pijnlijke borsten
    - Moe, moe en nog eens moe
    - af en toe misselijk, veel honger maar snel vol.
    - sterke geuren
    - en iets geks; mijn kaken worden snel moe als ik eet :D dat gevoel in je benen als je veel te lang loopt, maar dan in mijn kaken na 4 happen brood.
     
  7. lijntje00

    lijntje00 Actief lid

    3 jul 2014
    331
    0
    0
    sinds eergisteren een positieve zwtest

    mijn eerste symptomen
    -week voor nod kreeg ik ineens heftige pijn in m'n onderbuik. voelde anders dan menstruatiepijn en ik vond het ook iets te vroeg voor m'n menstruatiepijn. Vermoedelijk is dit innesteling geweest

    -paar dagen voor NOD opgezette pijnlijke borsten en hele pijnlijke tepels(alsof ze blauw waren)

    -vermoeidheid (ik ben 3 t/m 24 december ziek geweest, ik dacht eerst dat daar vermoeidheid door kwam)
    ik hou geen hele dag vol nu. of ik moet een middagdutje doen of ik lig vroeg in bed. ook fysiek moe dus was ophangen kost me teveel.

    -rommelige onderbuik. is iets opgezet. soms rommelt het en soms voel ik wat krampjes. Voel raar aan. niet echt als menstruatiekramp.

    Kortom door deze symptomen dacht ik . het zal toch niet en deed op de NOD meteen een test. en Ja hoor. 2 duidelijke streepjes.
     
  8. Lun

    Lun Actief lid

    19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben zo ontzettend moe, zelfs na een goede nacht alsnog het gevoel dat ik niet geslapen heb.
    Zowel lichamelijk als geestelijk echt geen energie!

    Misselijk gedurende de dag

    Pijnlijke borsten (en al een cupmaat groter)

    Nergens trek in alleen in loempia's :D
     
  9. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Voor NOD:

    Af en toe wat steekjes & krampjes
    "Zware" borsten
    Gevoelige tepels
    Moe
     
  10. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ik heb dit keer alles wat me interessant leek opgeschreven. Komt 'ie:

    10 dagen voor NOD: Vanaf vandaag pijnlijke borsten en lage rugpijn
    9 dagen voor NOD: Vanaf vandaag kwam de kat op schoot liggen (doet 'ie normaal nooit), lage rugpijn
    8 dagen voor NOD: Pijnlijke tepels, vanaf vandaag elke nacht heel levendige dromen, vanaf vandaag regelmatig droge ogen
    7 dagen voor NOD: Zeer hevige lage rugpijn (spit?), grieperig opgestaan, koud de hele dag door
    5 dagen voor NOD: Hartslag hoger dan normaal, "schoon" gezicht, geen puistjes (normaal wel altijd)
    4 dagen voor NOD: Bij wakker worden het gevoel dat ik ongesteld was, borrelende darmen in de avond
    2 dagen voor NOD: Moe, maar een happy gevoel, terwijl ik normaal gesproken niet te genieten ben als ik ongesteld moet worden, avond wat ongesteldheids-gerommel
    1 dag voor NOD: Positieve test! Troebele urine, donker en geurend (ieuw)

    Nu op NOD eigenlijk nergens last van! Voel me goed en heel happy natuurlijk :)
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit is mijn uitgebreide lijstje van deze ronde:

    [FONT=&quot]Week 1[/FONT]
    [FONT=&quot]zaterdag 10-12 pregnyl om 08.00 uur[/FONT]
    [FONT=&quot]zondag 11-12 overdag krampjes t.h.v. eierstok links, ovulatie ’s avonds[/FONT]
    [FONT=&quot]maandag 12-12 1 dpo start utrogestan, 2x daags 200mg (2 bolletjes) inbrengen[/FONT]
    [FONT=&quot]dinsdag 13-12 2 dpo geen klachten[/FONT]
    [FONT=&quot]woensdag 14-12 3 dpo 2 dpo + ’s avonds zware benen[/FONT]
    [FONT=&quot]donderdag 15-12 4 dpo geïrriteerde keel, opgeblazen, boeren, licht trekkend gevoel links[/FONT]
    [FONT=&quot]vrijdag 16-12 5 dpo keelpijn, niet-noemenswaardige krampjes onderbuik[/FONT]

    [FONT=&quot]Week 2[/FONT]
    [FONT=&quot]zaterdag 17-12 6 dpo keelpijn(!), ’s avonds moe en zware benen / soms onderrug, moody[/FONT]
    [FONT=&quot]zondag 18-12 7 dpo af en toe lichtgevoelige tepels, snel vol zitten, moody[/FONT]
    [FONT=&quot]maandag 19-12 8 dpo verkouden, stijve, licht gevoelige tepels[/FONT]
    [FONT=&quot]dinsdag 20-12 9 dpo 8 dpo + vroeg wakker[/FONT]
    [FONT=&quot]woensdag 21-12 10 dpo klachten nemen af, ’s avonds moe en winderigheid[/FONT]
    [FONT=&quot]donderdag 22-12 11 dpo klachten nemen a[FONT=&quot]f,[/FONT]winderigheid[/FONT]
    [FONT=&quot]vrijdag 23-12 12 dpo buikpijn, hevige darmkrampen(!), baarmoedermond laag[/FONT]

    [FONT=&quot]Week 3[/FONT]
    [FONT=&quot]zaterdag 24-12 13 dpo obstipatie, opgeblazen[/FONT]
    [FONT=&quot]zondag 25-12 14 dpo obstipatie, opgeblazen, jeukende tepels[/FONT]
    [FONT=&quot]maandag 26-12 NOD obstipatie, opgeblazen, jeukende tepels[/FONT]
    [FONT=&quot]dinsdag 27-12 17 dpo obstipatie, opgeblazen, POSITIEVE TEST

    [FONT=&quot]Wat er voor mij dus echt uitsp[FONT=&quot]rong was opgeblazen en ob[FONT=&quot][FONT=&quot]stipatie[/FONT] rond [FONT=&quot]nod [FONT=&quot]én dat ik [FONT=&quot]een aantal dagen grieperig was![/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT][/FONT]
    [/FONT]
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ohja voor de duidelijkheid: ik heb niet het idee dat de meeste symptomen ook echt wat een zwangerschap kwamen. Ik ben ervan overtuigd dat je bijv. net na je eisprong echt nog niets kunt voelen. Waarschijnlijk had ik 3 kwart van deze klachten ook gehad als ik niet zwanger was geweest. ;)
     
  13. Leeuwtje1981

    Leeuwtje1981 Actief lid

    3 mei 2012
    399
    0
    16
    WAO
    Nou ik heb een bijzondere zwangerschap...
    Vanmorgen 1 dag over tijd positief getest... En dan meer omdat ik dacht: Ach laten we het in ere houden, doe het toch al elke maand... En tot mijn stomme verbazing ZWANGER....

    Waarom verbaast het me? Nou ik heb namelijk totaal geen symptomen... geen zere borsten, niet moe, niet misselijk, lust nog alles, geen buikkrampen, geen bloedend tandvlees....Allemaal dingen die ik bij de eerste wel had...
    Het enge wat me opviel was > moest vaak niezen en heb het een paar nachten steenkoud gehad, ondanks dikke pyjama sokken en een extra dikke deken over me heen.
    O ja en veel winden hahah, maar dat kan ik zo ook ( schaam schaam )

    Ik vind het dan ook spannend en hoop ( na veel miskramen ) dat dit wondertje mag blijven zitten!!
     
  14. XXNoukie

    XXNoukie Actief lid

    15 nov 2016
    148
    0
    16
    Vrouw
    mag ik het hier vragen?
    op 10 januari positieve test gehad van kv.
    vandaag een clear blue test gedaan en deze zegt 3+
    super blij natuurlijk maar nu vroeg ik mij af
    hoe lang ben ik nu zwanger.
    eerste dag laatste ongesteldheid was 6 december
    cyclus van 29-33 dagen.
    ik ben uitgegaan van 33 dagen of zou ik een kortere cyclus hebben gehad en nu al langer zwanger zijn?
     
  15. Luna30

    Luna30 Fanatiek lid

    8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    De ClearBlue test geeft aan hoe lang je echt zwanger bent, oftewel hoe lang geleden de bevruchting plaats heeft gevonden. In jouw geval ben je dus 3 of meer weken geleden bevrucht. Omdat je de eerste 2 weken kado krijgt ben je dus 5 of meer weken zwanger.
     
  16. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik mag ook eindelijk hier schrijven, maar heb erg weinig zinnigs te zeggen. Ik heb af en toe een beetje een "vol" gevoel in m'n baarmoeder en plas dan ook vaker. Mijn borsten zijn gevoeliger, maar eigenlijk niet veel erger dan normaal rond mens. De echte symptomen moeten nog komen denk ik! :)
     
  17. Luna30

    Luna30 Fanatiek lid

    8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    #3237 Luna30, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt: 22 jan 2017
    Ja ik mag ook weer!


    * Met 6DPO een beetje menstruatiekrampjes. Ik was echt bang dat ik vroeg ongesteld zou worden, maar achteraf zijn het dus de innestelingskrampjes geweest!
    * Gevoelige borsten. Dat was ook bij mijn vorige zwangerschap hèt teken, want dit heb ik normaal nooit op dit punt in de cyclus. Ik vermoedde dus wel wat.
    * 1 ochtend heel erg duizelig! Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap, sindsdien ook niet meer gehad.
    * Avond voor NOD misselijk, gelukkig trok het snel weer weg.

    Nu na de NOD nog steeds gevoelige borsten, af en toe misselijk in vlagen (blijft niet hangen gelukkig), af en toe wat steekjes en krampjes, soms erg koud en MOE! Maar ik heb er weer zin in :D.
     
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Yay gefeliciteerd Luna! We gaan ook gelijk op :) Ik ben benieuwd hoe de symptomen zich gaan ontwikkelen :)
     
  19. kuikentjepiep

    kuikentjepiep Bekend lid

    30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik ben nu pas 7 dpo ongeveer maar al 3 dagen super misselijk. Steeds met wat eten zakt het maar daarna komt het weer terug.
    Paar dagen terug flinke steken gevoeld een paar minuten in mijn baarmoeder. Heel gemeen dat ik het weg moest puffen. Voor de rest heel de dag zeurend gevoel in mijn baarmoeder.
    Normaal nooooooit klachten voor mijn menstruatie dus ik weet het nu gewoon dat ik zwanger ben.
    Ik heb maar twee testen in huis dus ik wacht nog even want het is nog anderhalve week ofzo voor mijn nod. Maar ik twijfel er niet eens aan!
    Hopelijk blijft het goed zitten.
     
  20. Jozefien85

    Jozefien85 Niet meer actief

    Wat bij mij echt opviel was slapeloosheid en heel vroeg wakker worden en niet meer kunnen slapen, al voor NOD. Dit terwijl ik echt een heel goede slaper ben.
     

Deel Deze Pagina