de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    k zal mijn symptomen ook even neerzetten hier:

-moe
    -misselijk (vooral tussen 8 en 10 's ochtends..)
    -krampen
    -spieren van de onderbuik erg aangespannen
    -pijnlijke borsten

en dan ben ik nog maar net 5 weekjes onderweg.. eens zien wat er nog meer komt!;)

2. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ik ben morgen 5 weken en het enige wat ik voel is af een toe een ongiekrampje in mijn buik en meer plassen. Ik hoop dat het deze keer hierbij blijft, bij de vorige was ik zo misselijk dat ik er gek van werd en mega chaggie.

3. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Eindelijk na bijna 2 jaar wachten ben ik ook zwanger...
    ik voelde elke maand zoveel maar nu ik dus zwanger ben dus bijana niets!

Het enige wat anders dan anders was, was mn afscheiding (vanaf ongeveer een week na ei)
    het leek op vruchtbaar slijm..

Vanaf week 5 kreeg ik exstreem pijn IN mn (.)(.) dus niet alleen de tepels wat ik altijd had..
    Vanaf gister erge spierpijn aan de binnenkant van mn boven benen..

Zo zie je maar weer dat je niet veel hoeft te voelen!!!

4. Joan77

Joan77 Lid

4 apr 2011
    48
    0
    0
    Hoi Meiden,

Ik zal ook even mn klachten plaatsen ;)
    Bij mij valt het op dit moment erg mee, en tja ik maak me dan gelijk weer zorgen of dat wel klopt!
    De 1ste week dat ik wist dat ik zwanger was, had ik giga rommelende darmen, je hoorde ze ook borrelen, dat ging een aantal dagen door, maar sinds 2 dagen gaat het beter.
    mn (.)(.) zijn wat gevoeliger en ik heb een strak gevoel in mn buik.
    Maar snacht lig ik soms uren wakker, dat dan weer wel, hihi

Meiden succes en sterkte met de evt. klachten,
    we krijgen er wat moois voor terug!

5. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hier weinig klachtjes. Alleen snel moe, en dan ook een middagdipje rond 15.00 uur. Mijn onderbuik is 's avonds wat boller dan ik gewend ben. Af en toe wat steekje in mijn buik, maar dan houdt het op!
    Veel succes allemaal!

X Blondje

6. KIM86567

KIM86567 Lid

12 apr 2011
    5
    0
    0
    Graag meld ik me ook aan bij deze als jullie dat goed vinden
    Ik ben pas 4 weekjes zwanger maar heb het idee dat ik er nu al iets van merk maar dat kan natuurlijk ook tussen mijn oren zitten. maar ik dat ik vraag het toch even of het normaal is het is toch allemaal wennen en spannend.
    Ik heb erg last van moodswings zal ik het maar noemen haha.. ik kan het ene moment heel lief zijn en het andere moment echt een kat.. ook heb ik er veel last van krampen in me buik en steekjes.. is dit normaal? het is de eerste keer dat ik zwanger ben ik ben nog best jong misschien dat het daar aan ligt.
    Morgen voor de eerste keer naar de huisarts ik ben best nerveus moet ik zeggen.. voor de huisarts is het natuurlijk heel normaal maar ik vind het toch best spannend hihi..
    Kan iemand me vertellen wat ik precies kan verwachten zo ben ik een beetje voorbereid :p.
    Ik hoop trouwens dat ik dit op het goede topic heb geplaats ik ben hier nog niet zo bekend.
    groetjes x

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Als eerst natuurlijk van harte gefeliciteerd!!
    Die krampen zijn heel normaal. Ik heb het nu ook en bij mijn eerste zelfs de hele zwangerschap. Wat je bij de huisarts kan verwachten kan ik je helaas niet vertellen. Ik heb zelf alleen telefonisch even overlegd en gewoon gelijk een afspraak bij de verloskundige gemaakt. Vandaag had ik toevallig de intake. Deze duurt ongeveer 45 minuten.

8. KIM86567

KIM86567 Lid

12 apr 2011
    5
    0
    0
    Dankje :D:D !!
    Ja het is allemaal zo overweldigend in een keer haha..
    Ik ben zo blij als de eerste drie maanden voorbij zijn dat ik een beetje rustig adem kan halen :p
    Ik vond het zo raar want ik dacht eigenlijk niet dat ik zwanger was tot me menstruatie uitbleef en nu ik het weet heb ik wel in een keer krampen enz haha achja je weet wat ze zeggen als je denkt dat je niet zwanger bent ben je het meestal wel..
    Ik word nu al gek van mezelf .. heel de dag internet afstruinen naar leuke kinderweetjes en wat wel en niet goed voor je is mja dat hoort bij de vreugde denk ik dan maar..
    Ik mag eigenlijk wel van geluk spreken dat ik alleen maar wat lichte klachtjes heb als ik het op de site zo lees:p
    laten we hopen dat het zo blijft
    xx

9. KIM86567

KIM86567 Lid

12 apr 2011
    5
    0
    0
    Hoe was de intake trouwens gegaan ?
    ben wel nieuwsgierig naar al deze dingen haha..
    het is ook zo spannend allemaal een eerste kindje (A) kan nu al niet meer wachten en ik moet nog zo lang haha

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    haha ook een 2de is weer spannend.
    De intake is niet veels bijzonders. Gewoon wat vragen over je verleden, gezondheid enz. Het meeste hadden ze nog van mijn eerste zwangerschap. Alleen moet ik wat meer echo's deze zwangerschap. Mijn zoontje was met 42-1 geboren en woog maar 6 pond. Dus willen ze deze wat extra in de gaten houden. Vrijdag een echo in het ziekenhuis ivm met buikklachten. Dat was wel superrr:D Het zag er allemaal goed uit en het hartje klopte ook goed. Mijn volgende echo is over 2 weken weer.
    Voor je het weet zijn de 40 weken voorbij.;)

11. KIM86567

KIM86567 Lid

12 apr 2011
    5
    0
    0
    Ik hoop het zo kan niet wachten tot ik het kleine hummeltje in me armen kan houden:D!!
    Ik loop ook heel de dag te dagdromen vergeet dingen in de winkel .. ik was vanacht wakker geworden en had de wekker zelfs een uur vooruit gezet zodat ik me verslapen had haha.. heel fijn zwanger zijn :p.. Ik ben ook echt benieuwd naar de eerste echo dat lijkt me zoon appart gevoel .. ik bedoel nu weet je ook wel dat je zwanger bent en je merkt het ook wel aan je lichaam maar dan zien je toch echt pas de eerste tekenen van je kindje ben super benieuwd..
    Dankjewel voor de informatie echt fijn dat er een plek is waar je gezellig over je zwangerschap kan kletsen en je vragen kwijt kan.. Wel fijn dat je zwangerschap nu goed in de gaten gehouden word dat geeft je toch een bepaald gevoel van zekerheid denk ik dan.. goed dat ze daar zo allert op zijn

12. leonieke

leonieke Niet meer actief

Hallo meiden, nog een pietje-ongeduld met symptomen (?) ..

Hoe lang na ei/voor nod hadden jullie gevoelige tepels?
    Ik het toen ik zwanger was, en heb het nu weer..:( Eisprong is of zaterdag, of afgelopen woensdag al geweest...
    'T is een soort van gloeiend gevoel..

13. skattie84

skattie84 Actief lid

25 mrt 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Hoi Leonieke!
    Ik had 5 dagen na mijn ei wat steken van binnenuit in mn borsten en menstruatieachtige krampjes (is waarschijnlijk innesteling geweest). Dat was daarna weer over. En toen 4 dagen voor NOD had ik last van mn darmen. 3 dagen voor NOD kwam daar pijn in mn liezen en eierstokken bij en ook een soort trekkend gevoel achter mn navel en begonnen mn borsten weer zeer te doen (steken van binnenuit dus niet echt beurs ofzo). De pijntjes in mn liezen en eierstokken werden met de dag pijnlijker en ik kreeg 1 dag voor mn NOD ook lichte menstruatiekrampen erbij. Ohja en ik had ook witverlies.

Nu 5 weken en 5 dagen zwanger. Afgelopen dagen ontzettend last gehad van krampen in mijn buik. Soort ongikrampen maar dan 10 keer zo erg, dat ik gewoon niet meer weet hoe ik moet staan, liggen, zitten. En sinds 3 dagen ben ik misselijk. Mn maag knort, maar bij elk soort voedsel denk ik JAK!

Gister een echo gehad bij de gyn (vanwege aanhoudende krampen). Was een keurige zwangerschap te zien, maar ben nog te kort zwanger om een hartslag te zien, het is echt nog te klein. Dus ik mag over 2 weken terug komen, jeejjj wat een mazzel!
    Gelukkig zei de gyn wel dat de krampen erbij horen, de baarmoeder rekt op en alles is zich aan het verplaatsen. Je hoort altijd veel over misselijkheid en pijnlijke borsten, maar die krampen dat lees ik nu eigenlijk pas omdat ik er dan naar ga zoeken op het forum enzo. Stelt me toch wel gerust om te lezen dat ik niet de enige ben.

14. Miccie

Miccie Actief lid

18 okt 2010
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

Hey, ik had dat bij de eerste zwangerschap ook, zo erg zelfs dat ik op een gegeven moment niet kon zitten, staan of lopen alleen liggen. Is inderdaad normaal, de baarmoeder rekt uit. Nu heb ik er nog geen last van. groetjes

15. skattie84

skattie84 Actief lid

25 mrt 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Bedankt voor je reactie Miccie. Stelt me toch wel weer gerust. Je gaat toch enge dingen denken. Wij gaan echt bijna gelijk op he zie ik. Hoe voel jij je verder??

16. Miccie

Miccie Actief lid

18 okt 2010
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja inderdaad, ik denk 5 weken zwanger te zijn, maar het kan langer zijn omdat ik onregelmatig ongesteld ben. Volgende week ga ik naar de vk en eind april naar gyn. Ik denk 13 december uitgerekend te zijn.
    Ik ben moe, slaap erg slecht, vol gevoel (druk op de onderbuik, maar nog geen krampen), misselijk, blijf de hele dag eten, benauwd, gevoelige tepels, beetje hoofdpijn en verder dolgelukkig. Ik heb vandaag symbolisch 2 nieuwe speentjes gekocht. En jij hoe voel je je?

17. skattie84

skattie84 Actief lid

25 mrt 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    @ Miccie: Oh volgende week al intake! Spannend! Ben benieuwd hoe ver je dan echt bent. En waarom moet je eigenlijk naar de gyn als ik vragen mag?
    Ik heb wel een beetje dezelfde symptomen als jij. Vooral erg duizelig en misselijkheid neemt steeds meer toe. Krijg dus moeilijk een hap door mn keel en heb daardoor veel honger. Afgelopen nacht en vroeg in de ochtend 4 keer eruit geweest om te plassen. Ook erg moe!! Ohja idd mn tepels beginnen echt gevoelig te worden en zijn al wat gegroeid!! Ppfff hele waslijst haha...
    Succes alvast voor a.s. maandag!!

18. leonieke

leonieke Niet meer actief

Wat een fijne wetenschap dat het goed zit! En helemaal dat je over 2 weken nogmaals mag! Sterkte met je zw.kwaaltjes.. op naar een mooie 2e echo!

19. Miccie

Miccie Actief lid

18 okt 2010
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha, heb jij het trouwens ook zo koud? Heb een shirtje aan, truitje en vest erover en nog koud!

Ik heb op 31 dec een miskraam gehad en omdat ze dachten dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was, kwam ik in het ziekenhuis bij de gyn. Bij de vorige heb ik ook een keizersnede gehad en ik heb lange cyclessen en soms geen eisprong. Ik heb van januari t/m maart elke week bloed moeten prikken omdat het hormoon niet uit mn lichaam ging. Ik zou de volgende cycles beginnen met clomid en nu blijk ik zwanger te zijn :):):):):)!!!
    Ze vonden het beter om pas richting de 8 weken een echo te doen in het ziekenhuis omdat je dan pas wat kunt zien (bij de eerste pas met 7,5 week en inw. echo) dus wellicht is er volgende week nog niets te zien, maar de verloskundige wilde wel kijken of ze me al gerust kan stellen gezien de mk vorige keer.

20. angel88

angel88 Lid

12 apr 2011
    37
    0
    0
    Helpende
    Nederland
    Hey,

Mag ik vragen sinds wanneer voor je NOD je deze symptomen had?

Deel Deze Pagina