de eerste zwangerschapssymptomen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Fayy, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manona76

Manona76 Lid

7 sep 2007
    72
    0
    0
    Amsterdam

Hier vandaag helaas ook ....een dag te vroeg!
    Op naar de volgende ronde dan maar...

2. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hoi allemaal, ik zit als het goed is ongeveer een week na mijn ei... Nu ben ik sinds gisteren zo verschrikkelijk moe en voel me weer wat slap (grieperig)...
    Ik hoor van vele dames dat ze tijdens de innesteling buikpijn hadden. Begrijp ik dat dan als buikpijn buikpijn met veel gassen of buikpijn meer in de baarmoeder, zoals bij de menstruatie?

Groetjes

3. Aanstaandemama2

7 mrt 2011
    29
    0
    0
    Brabant
    hoi hoi
    ik had 3 dagen veel steken in me lies en buikpijn zoals menstruatiepijn.
    ook heb ik veel last van slijm met soms een beetje bruin roze rood erbij.
    kan ook pas volgende week testen.

4. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Zit nog 5 á 6 dagen voor mijn NOD en begin zenuwachtig te worden nu hoor! Heb last van hevige vermoeidheid (kan wel staand slapen!), enorme gespannen en vooral zere borsten (anders dan normaal), veel afscheiding, en soms vaag misselijk als ik net ben opgestaan (na iets eten is dit weer over), vaker plassen en dorstig.

De vorige keer dacht ik ook symptomen te hebben, maar dit voelt weer anders. Herkennen jullie dit ook?

We willen eigenlijk pas een test doen op de NOD, maat ik ben wel héél nieuwsgierig...

Liefs D.

5. nik1986

nik1986 Nieuw lid

6 feb 2011
    3
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Diana75 herken heel veel hiervan! Ben nu bijna 6 weken zwanger. Had alleen 3 dagen voor mijn NOD pas last van mijn lijf. De hele dag had ik licht misselijk en weeïg gevoel. Dit was een kwaal die ik voor mijn menstruatie nooit heb gehad, dus viel behoorlijk op. Mijn borsten waren ook gevoelig maar voelen nu pas beursig aan en doen al zeer als je er naar kijkt! Ik zou je aanraden om toch nog eventjes te wachten met testen tot je NOD, (ik weet het, dit is killing!) Maar straks is je test negatief terwijl je misschien wel zwanger bent! Is alle stress voor niks geweest. Heel veel sterkte!

6. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    @Nik, dank je voor je reactie! Idd nog 5 dagen wachten....wat duurt dat dan lang... Jij gefeliciteerd!!!

Groetjes D.

7. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Ik heb enkel wat rugpijn gehad, en je voelt je toch wat zeurdiger, en ook vlagen van misselijkheid, maar niet echt tot kotsen toe. Het eerste waar ik het meteen en duidelijk aan zag, waren mijn gegroeide borsten :D

8. Diana1977

Diana1977 Actief lid

29 mrt 2011
    115
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    zuid-holland
    Eindelijk na al die jaren hier op het forum kijken weet ik ook net dat ik zwanger ben (gelukt met 1e IVF poging)
    We hadden al jarenlang een kinderwens en er is vorig jaar geconstateerd dat ik endometriose heb.
    Mijn symptomen; nou ik had er al zoveel over gelezen en ik dacht dat zal ik wel meteen merken als ik zwanger ben, niet dus :D
    Ik had eigenlijk verwacht dat ik ongesteld moest worden want ik had best wel buikpijn zoals normaal als ik ongesteld moet worden. En ik had zelfs minder pijn in mijn borsten dan normaal. Ook zoals altijd een vette huid net als voor ongi. Afgelopen weekend had ik dus geen enkele hoop op een positieve test, maar toch maar gedaan omdat mijn man toch wel benieuwd was. Ik zat trillend op het toilet toen het plusje verscheen. Nu ik een paar dagen verder ben zijn er nog steeds niet veel symptomen, misschien nu iets meer aderen die op mijn borsten zichtbaar zijn. En met afvegen een beetje een beurs gevoel daar beneden. Verder nog niets gelukkig!

9. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    #549 babymaken, 24 mei 2011
    Laatst bewerkt: 24 mei 2011
    Diana: gefeliciteerd! Wat geweldig leuk voor jullie!
    Nik: Ik had eigenlijk morgen pas moeten testen, maar kon ook echt niet wachten met al die symptomen

Hier net zwanger maar al vanaf 7dpo symptomen: gevoelige borsten, steken in mijn hoofd, ongesteldheidsbuikpijn, lage rugpijn (wat ook naar boven trekt),diarree, aderen op mijn borsten, vollere borsten, licht misselijk, veel lucht die er op verschillende manier uitgaat :p Ik twijfel alleen wat over die buikpijn die ik heb ... Want is ook vaak boven bij mijn ribben ... Maar ga morgen naar de huisarts ..

10. Rosemarie86

Rosemarie86 Bekend lid

8 apr 2011
    850
    0
    0
    gefeliciteerd baby maken! en diana! het is gelukt met een baby maken:)

nou als ik zo terug lees herken ik ook wel veel symptomen!
    ik heb denk ik mn ei gevoeld, en afgelopen zaterdag een innestelingsbloeding gehad volgens mij...
    afgelopen zondag werd ik om 3 uur snachts ineens wakker en sochtends diaree...
    ik ga van het weekend testen!

11. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Gefeliciteerd neiuwe zwangeren.
    Hoop dat er meer zullen volgen.

12. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hee meiden!

Ik heb vanmorgen positief getest!

Gisteren was mijn NOD, en ik had daarvoor eigenlijk geen kwaaltjes of symptonen.

- Alleen wat buikpijn gehad, maar heb prikkelbare darm syndroom dus dacht dat het daar aan lag.
    - En ik had 's avonds in bed honger.

Van beide dacht ik niet dat het zwangerschapskwaaltjes waren en was dus ook nogal verrast toen ik vanmorgen positief testte! :D

Gefeliciteerd voor alle andere zwangeren en ik hoop dat er nog meer zwangere dames zullen volgen!

13. Angeliquek

Angeliquek Actief lid

24 mei 2011
    161
    58
    28
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Ik kom mezelf ook maar eens melden. Lees al een tijdje met jullie mee en wil graag mijn "verhaal" aan jullie voorleggen.

Op 25 april heb ik als het goed is mijn eisprong gehad. Die avond heerlijk gevreeën met mijn lief en hebben we er voor gekozen om geen condoom te gebruiken. Gebruik al ruim een jaar geen pil meer omdat mijn lichaam niet goed reageert op hormonen.

NOD 9 mei - normaal gesproken zou ik in de nacht van 8 op 9 mei ongesteld zijn geworden. Dit gebeurde niet. Ook geen signalen die er op wezen. Wel ontzettende hoofdpijn en jeukende tepels. 's avonds bruin/roze afscheiding in mijn slipje. Daarna niet meer gevloeid.

Na mijn NOD (9 mei) de volgende klachten:

1. ontregeld ontlastingspatroon. normaal kan ik heel moeilijk naar het toilet, ondertussen ga ik dagelijks (tussen de 2 en de 4 keer). Geen diarree.
    2. jeukende en beetje pijnlijke vagina. Dacht aan een schimmelinfectie. Ging na 3 dagen wassen met alleen water weer over.
    3. gescheurde mondhoeken. Heb ik werkelijk nooit last van. Ondertussen ook weer weg.
    4. misselijkheid. Vooral 's ochtends. Gedurende de dag in vlagen.
    5. weeïg gevoel in mijn maag. Tussen honger/misselijkheid in. Soms voelt het alsof ik vlinders in mijn buik heb.
    6. tepels zijn opeens extra gevoelig en platter (beetje teruggetrokken). Ze lijken ook groter te zijn.
    7. meer en grotere melkklieren rondom de tepels.
    8. bruine waas rondom tepelhof. Alsof mijn tepelhof groter aan het worden is.
    9. rugpijn. Met name in de onderrug. Soms met uitstraling naar mijn bil/been.
    10. krampen in mijn baarmoeder. Voelt als menstruatiepijn.
    11. steken in de liezen, bij de eierstokken.
    12. buikpijn. Harde buik soms met steken. Als ik even mijn rust neem dan zakt het weer weg.
    13. warm/koud. Afwisselend gedurende de dag.
    14. sterkere reukzin. Geuren zijn soms overweldigend en daardoor misselijkmakend.
    15. Minder zin in koffie. Drink normaal 8 koppen op een dag. Nu blijft het steken op 1 a 2 koppen. Smaakt me minder goed.
    16. Ander zweet. Zweet meer, heb opeens zweetvoeten en lief gaf aan dat ik "anders" ruik dan normaal.
    17. Soms lichte duizelingen.
    18. weinig eetlust. na de maaltijd snel weer honger. Eet in kleine porties want zit snel vol.
    19. stemmingswisselingen. Heb een bijzonder kort lontje. Ook sneller geëmotioneerd.
    20. lichaamstemperatuur licht gestegen.
    21. slaap slecht, onrustig en te kort. Erg moe gedurende de dag.
    22. rommelende darmen.
    23. plopjes in baarmoeder.

Ondertussen verschillende zwangerschapstesten gedaan van verschillende merken. Merendeel negatief. Soms een pennenstreepje (clear-blue). 2 keer bij de dokter geweest. Urinetest daar negatief. Uitwendige echo, niets te zien. Urine ingeleverd bij het ziekenhuis. Negatief. Advies nog eens 2 weken wachten.

Weet ondertussen niet meer waar ik aan toe ben. Kan me niet neerleggen bij een mogelijke zwangerschap omdat ik geen schijnzwangerschap in de hand wil werken.

Zou volgens de berekeningen nu 6 weken zwanger kunnen zijn. Nog altijd geen signalen van een naderende ongesteldheid. Voor mijn gevoel schreeuwt mijn lichaam dat ik zwanger ben. Als ik zwanger zou zijn is het meer dan welkom, ook al is het niet gepland.

Wat ik vooral wil weten is waar ik aan toe ben. De onzekerheid vreet aan me.

Zijn er dames die zichzelf herkennen in mijn kwaaltjes?

Groetjes, Angelique

14. roosjek

roosjek Nieuw lid

26 mei 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Als ik het zo lees allemaal wil ik ook even wat kwijt.
    Ik moet nog 3 dagen voordat ik ongesteld word, maar ik ben de laatste paar dagen heel moe en misselijk. Ook heb ik veel hoofdpijn en slaap ik heel onrustig. Ik word vaak wakker en droom heel heftig. Verder heb ik al paar dagen erg last van mijn buik, vooral die steken doen erg zeer.

Kan het zo zijn dat..??

15. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk

Ik herken heel veel van jou symptomen. Ik dacht ook dat het gewoon maar schijn was, omdat ik juist heel graag zwanger wilde worden. Gewoon dat ik mijzelf een soort van zwanger dacht ... Een test gedaan 3 dagen van mijn NOD en die ws licht positief. Vervolgens huisarts laten testen en die was positief.

Ik heb de volgende symptomen ook (sommige ook al vanaf 7 dpo):
    1. ontregeld ontlastingspatroon: soms diaree en soms ineens weer normaal
    2. jeukende en beetje pijnlijke borsten.
    3. Drogere mond/lippen
    4. Misselijkheid, zonder overgeven. Tussen honger/misselijkheid in. .
    5. Tepels worden donkerder en tepelhof wordt groter en lichte bultjes heb ik er soms op.
    6. Rugpijn. Met name in de onderrug. Soms met uitstraling naar mijn bil/been.
    7. Krampen in mijn baarmoeder. Voelt als menstruatiepijn.
    8. steken in de liezen, bij de eierstokken.
    9. Buikpijn die tevens naar boven trekt bij mijn borstkas en steken rond de navel
    10.Bekaf als ik maar een klein iets gedaan heb
    11. sterkere reukzin. Geuren zijn soms overweldigend. Met name chemische geuren zoals chloor en afwasmiddel enzo ... Ik voel de geuren op mijn tong tintelen. Net alsof ik het gegeten heb en krijg als ik er te lang in zit keelpijn
    12. Duizelig
    13. Bloed in mijn neus
    14. stemmingswisselingen. Heb een bijzonder kort lontje. Ook sneller geëmotioneerd.
    15. slaap slechter, onrustig en te kort en heb levendigere dromen.

Dus al met al lijkt het aardig op jouw lijst. Het kan zijn dat je lichaam langzaam het hormoon aanmaakt. Sommige mensen testen pas 2 weken nadat ze over tijd zijn positief ... Het kan idd ook een schijnzwangerschap zijn... Het kan ook zijn dat je gewoon wat onder de leden hebt, maar dan zouden deze symptomen wel heel toevallig zijn!

Roosjek: het zou zo kunnen zijn! Maar hoeft niet persé natuurlijk

16. Lau85

Lau85 Actief lid

26 mei 2011
    179
    0
    16
    Vrouw
    zucht... nu 6 dagen overtijd ongeveer..
    Ben pas sinds 2 mnd gestopt met pil, dus nog geen standaard cyclus.
    Wel veel klachten al sinds 2 weken.. al 2 testen gedaan maar beide negatief helaas..

Ik weet dat alle klachten ook bij ontpillen kunnen horen, maar stiekem hoop je toch...
    Lage rugpijn, pijnlijke tepels, heel vast slapen en toch moe, hele rare levendige dromen gehad, beetje vieze smaak, en steken in lies en dus al een paar dagen zo'n gevoel dat ik toch ongesteld ga worden...
    pff ik maak mezelf helemaal gek! :$
    Zou het inderdaad nog kunnen dat er nog geen hcg meetbaar is?
    (ga er maar vanuit dat ik elk moment ongi ga worden, anders zo'n teleurstelling..)

17. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    Het zou kunnen. Het verschilt per persoon natuurlijk, maar het heeft inderdaad denk ook veel met het ontpillen te maken hoor! Ik had toen ook heel veel symptomen. Ben toen vrouwenmantelthee gaan drinken om mijn cyclus weer op gang te krijgen en de tweede maand had ik al een goede cyclus. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar vrouwenmantelthee zou daar wel een bijdrage in hebben. Je hebt ook andere capsules die je cyclus op gang helpen, maar weet even zo snel niet hoe die ook alweer heten .

18. Lau85

Lau85 Actief lid

26 mei 2011
    179
    0
    16
    Vrouw
    @Babymaken: oke dankjewel!! Daar zal ik eens voor gaan kijken! :)
    Ik ga er inderdaad maar vanuit dat het dan elk moment komt.. En anders over een week weer een testje...

19. babymaken

babymaken Bekend lid

15 mei 2011
    613
    0
    0
    -
    Waalwijk
    PS pas na de test dat gaan gebruiken, want je mag het niet drinken als je zwanger bent volgens mij!

20. MarijkeStyle

MarijkeStyle Nieuw lid

hey

ik ben hier nieuw, en wil ook graag mijn verhaal doen,
    bij de 1e keer dat ik vermoedde dat ik zwanger was met alle symptomen van dien,zwangerschaptest was licht posi.. werd ik toch ongezellie, en een week later verloor ik vanalles (zonder heftige pijn) bij de huisarts werd geconcludeerd mk..

drie maanden later nadat we terug kwamen van vakantie zegt me vriend tegen mij: je bent zwanger.. je bent zo anders! ik kan het niet verklaren zei die maar je gedraagt je heel ander maar ik merkte voor mijn gevoel niks? ik zeg nog tegen hem joh doe normaal ik moet morge ongi worden..
    ik werk in een drogist en moest de dag er na werken ik loop langs de testen en t was net of een stemmetje zei: koop een test.. nou ik 1 gekocht ff na de wc en ja hoor meteen postief! zat ik ff een potje te brulle en te lache op de wc haha ..
    me vriend opgebeld van goh je had gelijk he? zegt hij nog huh wat bedoel je?? zo doende..

inmiddels is me dochter 2 jaar geworden zondag 8 mei..
    eind april voelde ik me weer anders..
    ik test gekocht en hij gaf licht positief predictor early test.. beetje blij ..weer test gekocht clearbleu.. negatief! teleurstelling.. maar ik werd na t weekend heeeel licht ongi met veel slijm en weinig bloed? ik had inmiddels sensitest dipsticks besteld 6 stuks en tijdens die bloedverlies getest met sensitest en ja hoor postief! tot 2x toe.. ik had ook totaal geen krampen niks met dat "bloedverlies" alleen de volgende ochtend ik sta op en toen zat er een grotere bloedvlek helder rood ( ben verder niks verloren ofzo).. ik dacht shit! meteen met ochtend urine en heel licht postief en verder op de dag negatief! ik heb 2x urine laten testen bij de ha en ook negatief.. vermoedelijk weer mk.. ik krijg as maandag avond een echo om te kijken of alles in orde is..ik heb dit keer wel een langere nasleep gehad kwa kwaaltjes ben dr nu pas eindelijk 2-3 dagen er vanaf pff!!
    mijn symptomen na de "bloeding"
    -misselijk met vlagen
    -maagzuur..
    -pijn/krampen in me bovenbenen /liezen
    -lichte buikkrampen niet geheel pijnlijk maar wel vervelend!
    -hoofdpijn
    -duizelig
    -pijnlijke borsten nu nog steeds aan de zijkant bij de borstspier
    -pijnlijke onderrug
    -het leek wel alsof ik van binnen ïets voelde zitte??heel raar de ha heeft inwendig gekeken maar zag niks..
    -kon vlot de hele dag naar de wc rennen voor zowel nr 1 als 2 :p niet diarree..
    -emotioneel in de war.. wtf is er met mijn lichaam aan de hand?? heel onzeker gevoel
    -mijn onderbuik was opgezet kreeg me broek nie dicht
    -heb ook 2 dagen last gehad alsof er een zware bal in me onderbuik zat alsof alles los zat daar beneden en dat voelde ik tijdens het lopen..

al met al een hele onzekere periode waar ik hopelijk maandag een betere uitslag van krijg..
    is er hier iemand die dit ook mee heeft gemaakt?

Deel Deze Pagina